rotačka Lucas
Moderátoři: šulda, Moderátoři
rotačka Lucas
Zdravím všechny,
může mi někdo osvětlit, na co je přesně ten potenciometr svázanej s plynovou páčkou na čerpadle? Když jsem jel na čtvrt plynu, motor měl zvuk jak multikára a při mírném sešlápnutí plynu najednou ten zvuk jak mávnutím kouzelný hůlky zmizí a jede to kokrektně, při opětovným povolení zase trrrrrrr...
Poťák jsem demontoval, zaaretoval v prajní poloze (jakoby na plnej plyn) a motor za jízdy skoro neslyším, jen nejde zvýšenej volnoběh na studeným motoru. Při pokusech ručním otáčením poťáku to reagovalo skokově v jedný poloze asi uprostřed. Co je to za kurvítko?
Felda 1.9D
Díky.
může mi někdo osvětlit, na co je přesně ten potenciometr svázanej s plynovou páčkou na čerpadle? Když jsem jel na čtvrt plynu, motor měl zvuk jak multikára a při mírném sešlápnutí plynu najednou ten zvuk jak mávnutím kouzelný hůlky zmizí a jede to kokrektně, při opětovným povolení zase trrrrrrr...
Poťák jsem demontoval, zaaretoval v prajní poloze (jakoby na plnej plyn) a motor za jízdy skoro neslyším, jen nejde zvýšenej volnoběh na studeným motoru. Při pokusech ručním otáčením poťáku to reagovalo skokově v jedný poloze asi uprostřed. Co je to za kurvítko?
Felda 1.9D
Díky.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Nazdar. Čo ja viem tak je to snímač záťaže. Mal by si ho napojiť na ohmeter (ak sa dá) a zistiť či nieje odporová dráha dakde prerazená a nefunkčná. Mne osobne sa to chvalabohu zatial nestalo. Ten volnobehom by mal klesnut ked sa motor zohreje , zníženie otáčok možeš vyskušať ak potlačíš doprava to tiahlo napojené na lanko z podtlakovej membrány ( je to pod tým potenciometrom) , otáčky by mali klesnúť. Ja som mal opačný problém - otáčky nechceli ísť dole pri teplom motore - boli zlé podtlakové hadičky. tolko zatial viem



Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Díky,vypadá to na nějkou poruchu. Připadalo mi, že to je postupně hlučnější a hlučnější, studený to byla poslední dobou doslova vejtřaska a jezdilo to za deset. Pochopil jsem, že to jde do řídící jednotky, řídící jednotka s tím ovládá co? Nějakej solenoid v čerpadle? Plynulej nebo dvoupolohovej?
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
neni zac rad pomožem
ano je pravda ze RJ to ovlada elektronicky, ventil co viem tak je tam ventil dorazu plnej zaťaže (viac dole pod podtlakovou membranou).niekto mozna bude vediet viac, ale začal by som u toho potenciometru.

Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33626
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33626
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tak ten poťák je v prdeli, asi prasklá odporová dráha. Nechám to zafixovaný v krajní poloze a doladím to na rozvodech. Když se to ladí na ucho, v který poloze je nejnižší spotřeba?
Má to bejt naprosto tichý (jako to teď je), nebo to mám nechat trochu klapat?
Jezdím max do 3000rpm a 100km/h.
Má to bejt naprosto tichý (jako to teď je), nebo to mám nechat trochu klapat?
Jezdím max do 3000rpm a 100km/h.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33626
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
bez potáku se nehneš nikam musí fachčit na adrese 41 v bloku měřených hodnot bohu želhranicka píše:tak ten poťák je v prdeli, asi prasklá odporová dráha. Nechám to zafixovaný v krajní poloze a doladím to na rozvodech. Když se to ladí na ucho, v který poloze je nejnižší spotřeba?
Má to bejt naprosto tichý (jako to teď je), nebo to mám nechat trochu klapat?
Jezdím max do 3000rpm a 100km/h.

Ked sa ti ten potenciometer po*ral
tak by som si zistil jeho menovitý odpor a podla neho kúpil v elektrosúčiastkách nejaký výkonový ( ak bude treba ) napr. 1W,2W...
, dopasovať ho tam ale hlavne ho nepoškodiť. malo by to fungovať
a už len doštelovat pootočením na čerpadle 




Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Tak to by neprošlo, poťáky pro elektronický účely maj úhel natočení cca 300-320°, tenhle má tak 150.pipo444 píše:Ked sa ti ten potenciometer po*raltak by som si zistil jeho menovitý odpor a podla neho kúpil v elektrosúčiastkách nejaký výkonový ( ak bude treba ) napr. 1W,2W...
, dopasovať ho tam ale hlavne ho nepoškodiť. malo by to fungovať
a už len doštelovat pootočením na čerpadle
Ještě jednou k tomu nastavení foru a spotřebě (pro zjednodušení předpokládejme konstantní otáčky a zatížení), je lepší to nechat trochu klapat, nebo ten motor musí tichej?
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
a-ha
no to som nevedel s tym potenciometrom . A ten predvstrek by mal byt prave trochu vacsi ako mensi . Aj ja ked za studena naštertujem tak to chvilu znie ako traktor
- to robi predvstrek , ale ťaha aj bez plynu a ten zvuk čo chvila zmizne 



Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR