rotačka Lucas

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

rotačka Lucas

Příspěvek od hranicka »

Zdravím všechny,
může mi někdo osvětlit, na co je přesně ten potenciometr svázanej s plynovou páčkou na čerpadle? Když jsem jel na čtvrt plynu, motor měl zvuk jak multikára a při mírném sešlápnutí plynu najednou ten zvuk jak mávnutím kouzelný hůlky zmizí a jede to kokrektně, při opětovným povolení zase trrrrrrr...
Poťák jsem demontoval, zaaretoval v prajní poloze (jakoby na plnej plyn) a motor za jízdy skoro neslyším, jen nejde zvýšenej volnoběh na studeným motoru. Při pokusech ručním otáčením poťáku to reagovalo skokově v jedný poloze asi uprostřed. Co je to za kurvítko?
Felda 1.9D
Díky.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Nazdar. Čo ja viem tak je to snímač záťaže. Mal by si ho napojiť na ohmeter (ak sa dá) a zistiť či nieje odporová dráha dakde prerazená a nefunkčná. Mne osobne sa to chvalabohu zatial nestalo. Ten volnobehom by mal klesnut ked sa motor zohreje , zníženie otáčok možeš vyskušať ak potlačíš doprava to tiahlo napojené na lanko z podtlakovej membrány ( je to pod tým potenciometrom) , otáčky by mali klesnúť. Ja som mal opačný problém - otáčky nechceli ísť dole pri teplom motore - boli zlé podtlakové hadičky. tolko zatial viem :D ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Díky,vypadá to na nějkou poruchu. Připadalo mi, že to je postupně hlučnější a hlučnější, studený to byla poslední dobou doslova vejtřaska a jezdilo to za deset. Pochopil jsem, že to jde do řídící jednotky, řídící jednotka s tím ovládá co? Nějakej solenoid v čerpadle? Plynulej nebo dvoupolohovej?
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

neni zac rad pomožem ;) ano je pravda ze RJ to ovlada elektronicky, ventil co viem tak je tam ventil dorazu plnej zaťaže (viac dole pod podtlakovou membranou).niekto mozna bude vediet viac, ale začal by som u toho potenciometru.
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Juro M
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 09 led 2010, 20:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od Juro M »

Ahojte,tiez by ma to zaujimalo ohladom toho potenciometra ako to funguje.Mne sa to chova rovnako ako pises presne tak to vrci pri nizsich otackach a ked viac pridam uz to ide kultivovane.
Felicia 1.9 D r.v.1999
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ten potenciometr najdeš v řj na adrese 41 v bloku měřených hodnot, podle toho ho nastavíš

pokud to jede jak multikára je to prostě klepec jak kráva jakoy kladívem někdo klepal v motoru,
stačí povolit ten potenciometr a přidávat po chloupkách až klepec zmizí ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

šance že se vám podaří v našem banánovém státu natankovat naftu je max 2O % tak zásahy do poměru paliva budou čím dál víc potřeba ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

tak ten poťák je v prdeli, asi prasklá odporová dráha. Nechám to zafixovaný v krajní poloze a doladím to na rozvodech. Když se to ladí na ucho, v který poloze je nejnižší spotřeba?
Má to bejt naprosto tichý (jako to teď je), nebo to mám nechat trochu klapat?
Jezdím max do 3000rpm a 100km/h.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hranicka píše:tak ten poťák je v prdeli, asi prasklá odporová dráha. Nechám to zafixovaný v krajní poloze a doladím to na rozvodech. Když se to ladí na ucho, v který poloze je nejnižší spotřeba?
Má to bejt naprosto tichý (jako to teď je), nebo to mám nechat trochu klapat?
Jezdím max do 3000rpm a 100km/h.
bez potáku se nehneš nikam musí fachčit na adrese 41 v bloku měřených hodnot bohu žel ;)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

ovládá se podle něho předvstřik, zvýšený volnoběh při studeným motoru a egr. Budeš mýt asi problém to správně sladit.
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

egr off, volnoběh by tak nevadil, pokud to nebude chcípat, takže už zbejvá jen ten předvstřik.
Ale teď to jede slušně, že bych to ještě trochu doladil.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Ked sa ti ten potenciometer po*ral :) tak by som si zistil jeho menovitý odpor a podla neho kúpil v elektrosúčiastkách nejaký výkonový ( ak bude treba ) napr. 1W,2W... ;) , dopasovať ho tam ale hlavne ho nepoškodiť. malo by to fungovať :D a už len doštelovat pootočením na čerpadle :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

pipo444 píše:Ked sa ti ten potenciometer po*ral :) tak by som si zistil jeho menovitý odpor a podla neho kúpil v elektrosúčiastkách nejaký výkonový ( ak bude treba ) napr. 1W,2W... ;) , dopasovať ho tam ale hlavne ho nepoškodiť. malo by to fungovať :D a už len doštelovat pootočením na čerpadle :)
Tak to by neprošlo, poťáky pro elektronický účely maj úhel natočení cca 300-320°, tenhle má tak 150.

Ještě jednou k tomu nastavení foru a spotřebě (pro zjednodušení předpokládejme konstantní otáčky a zatížení), je lepší to nechat trochu klapat, nebo ten motor musí tichej?
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

a-ha :o no to som nevedel s tym potenciometrom . A ten predvstrek by mal byt prave trochu vacsi ako mensi . Aj ja ked za studena naštertujem tak to chvilu znie ako traktor :) - to robi predvstrek , ale ťaha aj bez plynu a ten zvuk čo chvila zmizne ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“