FEL 1.9D - otáčky?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Bydliště: Bratislava

FEL 1.9D - otáčky?

Příspěvek od PavelSK »

Zdravím.

Dnes som šiel so svojou Felinou 1,9D spraviť pár km a hneď ma prekvapilo na parkovisku, že po jednom nažhavení relatívne dosť dlho točila. Tak som nažhavil ešte raz a až potom chytila. Žhavky sú nové čize studené štartovanie je max na 0,5-1 otáčku. Ale možno len náhoda..

Keď som sa vracal domov, tak pri pomalom približovaní na parkovisku mi zrazu zostali otáčky visieť na 1500ot a nešli dole.. Klesli, až ked som znova pridal plyn a popohol sa trocha autom..

No a posledne, keď som to teraz preparkovával tak mi zrazu vyleteli otáčky pri zaradenej rýchlosti o par stoviek vyššie a šklblo celým autom dopredu..

Hodil som to na VAG, žiadne chyby a záťažák sa pohbuje v rozmedzí od 0,36V do 4,52V. Okrem toho, že teplé bez nažhavenia má trochu problém štartovať (dlhšie točí) ide auto úplne super.


Môžu to byť len úplne ojedinelé a náhodné úkazy, prípadne sa mi seklo plynové lanko alebo to môže indikovať odporúčajúce sa čerpadlo?
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Odpovědi: 1
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

nevim jestli to je uplne stejnej system jak u benzinaku, ale me tohle presne delala cordoba 1.4i a problem byl v cidle teploty, protoze to hlasilo do mozku zimu a tak to blblo, odpoj cidla teplot, a nastartuj, jestli to bude ok, tak vymena cidla.
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Neviem, teplotu som pozeral vo VAGu a pri naštartovanom motore pekne šla hore a po zhasnutí pomaličky zas dole,čize to teplotné čidlo je podla mňa ok.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Odpovědi: 1
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

to u me taky, ale proste oklahoma, dal jsem novy cidlo, ne to v hlave, ale to u termostatu s konektorem na 4piny, a je to ok
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

nazdar. zaujímavý problém :? Ja len tolko : v akom stave máš podtlakové hadičky ?? ja som mal tie staré a boli celé dotrhané konce. aj ked som ich odrezel a nasadil , na chvilu bol pokoj ale po čase popraskali , pumpa sala stále luft a otáčky nie a nie ísť dole . ;) kúpil som nové a problém vyriešený :) . viem že ked som tú podtlakovú hadicu odpojil, tak otáčky vyleteli hore a ked som ju nasadil klesli dole. Ak to nie je v tom tak neviem ... :roll:
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Myslis tie hadicky, ktore ovladaju EGR, predsuvnik atd?

Popravde nie su najkrajsie, asi ich skusim vymenit..
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

áno áno , presne tie ;) vyskúšaj ich vymeniť , aj tak nie sú najnovšie :D keby to nepomohlo , pozrel by som tesnosť podtlakovej membrány na ovládanie volnobežných otáčok na čerpadle ...
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

a ešte k tomu štartovaniu :D : žhaviče sú OK ?? - značka ?? (BOSH, Champion,..) , dalej predvstrek - nastaveny OK ?? , trysky - prečistené ?? . Ak je toto všetko vybavené , tak musí štartovať na brnk :D . Teda aspon mne ;) mne aj ked za tepla nenažhaví, tak chytí bez problémov. 8) mal som totižto raz žhaviče Champion a boli zlé , a nemali vraj ani správnu dlžku. teraz origo Bosh a vsetko OK - už sú tam rok aj volačo :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Pokiaľ sa nažhaví, tak štartuje temer na brnk. Za studena je to trocha lenivejšie, lebo štartéru by trebalo asi premazať klzné ložiská atď ale inak neriešim..

Pokial za tepla nenažhavím (mám dorobený gombík, ktorým prepnem teplotu o 70st menšiu), tak to dlhšie točí kludne aj 3-4s.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

aha (noteeth) no ja nemám nič dorábané. mám nové čidlo teploty (origo zelené) , nastavený predvstrek , nové žhaviče , prečistené trysky .... a felda jazdi skvele za tepla i za studena :-D možno by si niečo s tohoto potreboval a nemusel by si ani stláčať gombík :D a za tepla dlho netočí , asi tak ako aj za studena , takze OK a som spokojny konecne ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Máš asi lepší štartér, lebo ten môj je už trocha lenivší a tiež lepšie tlaky atď, čize to preto.. ale toto sa mi fakt nechce na 15ročnom aute dávať dokopy :)


Zaujímavé, toto mi spravilo, keď už mi dosť silno svietila rezerva (spravil som na nej možno 15km). Akonáhle som včera dotankoval, tak mi to už počas nasledujúcich 20km nespravilo.
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2008, 17:44

Příspěvek od nebulus »

Tak to sa stáva pri jazde na rezervu, že to prisáva vzduch. Mne to síce nerobí, ale párkrát som o takomto probléme čítal. Alebo že by penila nafta keď sa tam môže dosť prelievať? Ja dávam aditíva a tie okrem iného aj znižujú penivosť.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

no štarter mam origo bosch , uhliky ešte nemenene,tlaky nemerane :D a je pravda ze pri rezerve prisava vzduch, ja som tak schadzal z dialnice na rezerve a na rovinke 2 km pred benzinkou mi to zdochlo a išiel som peši pre naftu :D odvtedy som sa poučil a tankujem hned ako začne svietit kontrolka ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2008, 17:44

Příspěvek od nebulus »

Skôr ako uhlíky odídu ložiská štartéra. Ináč aj nová batéria dokáže divy, ako som sa teraz presvedčil. Žiadne 2-3 lenivé otáčky, štartér sa sotva raz rázne pretočí a už to vrčí :P
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“