zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

silver píše:Zdravím, už si myslím že trpím samomluvou, ale znova sa mi vyskytli problémy už druhý deň ma ráno rozťahovali, štartovanie na 4-5x baterka na mraky. Po roztiahnutí na 5m auto chytilo a po kontrole všetkého možného som zistil že som mal nefunkčný ventil pri prepínaní nafty na preplach takže mi v čerpadle a celom systéme ostal olej. Tak som zistil že n´mi neprepol el. ventil.Po konzultácii s Juliom T som zistil že bol mechanicky zablokovaný, tak som ho otvoril boli tam nejaké smeti a keď som ho zložil tak ventil funguje. Uvidím ráno či som sa nemýlil. Zatiaľ Zdar.
VYSLEDOK: Pokiaľ neštartuje tak preveriť či je v čerpadle nafta
ty mas sakra stastie ze uz nemas toho LUCASa ;) ked pises ze to nepreplo na naftu :)...preco sa mohol zablokovat, co sa tam dostalo ? mas aj nejake foto ? ja som to moje este nezapojil, ale chcem sa vyvarovat niecoho comu sa da predist....vdaka
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

ty mas sakra stastie ze uz nemas toho LUCASa ;) ked pises ze to nepreplo na naftu :)...preco sa mohol zablokovat, co sa tam dostalo ? mas aj nejake foto ? ja som to moje este nezapojil, ale chcem sa vyvarovat niecoho comu sa da predist....vdaka[/quote]


Musím upresniť, ešte mám stále Lucasa a preto trpnem pri takýchto problémoch (Mám ho po GO), ale mám ventily zapojené tak aby bez prúdu išla nafta a keď zapnem tak sa prepne na olej, a asi pri vypnutí el. sa nevrátil do pôvodnej polohy teda na naftu. Ale aj tak som ho prehodil na spátečku, keby náhodou sa znova zadrel a neprepol. Možno by to chcelo vymyslieť nejakú signálku že ide ozaj nafta. Neviem... K to mu ventilu, foto nemám ale funkcia je jednotuchá, el magnet je nasadený na kovovom púzdre v ktorom sa pohybuje hore púzdro, neviem z akého materiálu a vracia ho naspäť pružinka a v dolnej časti je záklopka s tesnením, ktorá prepne vstupy. Boli tam nejaké smeti. Neviem odkiaľ... Ráno som už naštartoval. Síce na 2x ale je to možné že mám slabú baterku, ale to už je o inom.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

silver píše:Musím upresniť, ešte mám stále Lucasa a preto trpnem pri takýchto problémoch (Mám ho po GO), ale mám ventily zapojené tak aby bez prúdu išla nafta a keď zapnem tak sa prepne na olej, a asi pri vypnutí el. sa nevrátil do pôvodnej polohy teda na naftu. Ale aj tak som ho prehodil na spátečku, keby náhodou sa znova zadrel a neprepol. Možno by to chcelo vymyslieť nejakú signálku že ide ozaj nafta. Neviem... K to mu ventilu, foto nemám ale funkcia je jednotuchá, el magnet je nasadený na kovovom púzdre v ktorom sa pohybuje hore púzdro, neviem z akého materiálu a vracia ho naspäť pružinka a v dolnej časti je záklopka s tesnením, ktorá prepne vstupy. Boli tam nejaké smeti. Neviem odkiaľ... Ráno som už naštartoval. Síce na 2x ale je to možné že mám slabú baterku, ale to už je o inom.
tak to trpnes opravnene, prajem Lucasovi dlhu vydrz, viem ako funguje ventil, uz ho mam doma a prestudoval som si ho,napada na jedna vec, ze ventil by asi mal byt zapojeny tak aby dlhsi cas prace bol vo "vypnutom" stave cize ak jazdis vacsinu casu na olej a na naftu len zohrievas tak by asi bolo lepsie zapojit ho "pod napatim" - nafta....."bez napatia, vypnuty" - olej nie ?........tie smeti ma zaujimali, co to mohlo byt, nieco z hadic, nadrze, alebo nieco v oleji ?
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
já bych takový nervy neměl a dal bych tam podávací čepadlo oleje.
Ani se nedivím, že při takovýmhle provozování ty Lucasy odcházej.
Vypadá to jasně - jedeš na olej, při vyšší spotřebě už nestačí filtrem procházet dostatečné množství oleje, Lucas ho ale chce z filtru pořád tahat - vzniká stále větší podtlak a Lucas se dostane do kavitace.
Při dlouhodobém provozování kavitujícího čerpadla dojde k jeho zničení.

Docela by mě zajímaly nějaké fotografie čerpadla, které odešlo po ježdění na olej, abych si mohl ověřit mojí teorii.
Kavitace totiž způsobuje charakteristické obotřebení s "houbovitým" povrchem, v raních stádiích začínající zmatněním původně lesklých součástí.
Kavitace je způsobena místním poklesem tlaku v kapalině pod hodnotu sytých par - prostě podtlakem před čerpadlem.
Různá čerpadla jsou kavitaci různě odolná, u nekterých nastává dříve u jiných později, míra opotřebení závisí na použitém materiálu, na intenzitě kavitace, konstrukci čerpadla....
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

SLÁDEK píše:Ahoj,
já bych takový nervy neměl a dal bych tam podávací čepadlo oleje.
Ani se nedivím, že při takovýmhle provozování ty Lucasy odcházej.
Vypadá to jasně - jedeš na olej, při vyšší spotřebě už nestačí filtrem procházet dostatečné množství oleje, Lucas ho ale chce z filtru pořád tahat - vzniká stále větší podtlak a Lucas se dostane do kavitace.
Při dlouhodobém provozování kavitujícího čerpadla dojde k jeho zničení.

Docela by mě zajímaly nějaké fotografie čerpadla, které odešlo po ježdění na olej, abych si mohl ověřit mojí teorii.
Kavitace totiž způsobuje charakteristické obotřebení s "houbovitým" povrchem, v raních stádiích začínající zmatněním původně lesklých součástí.
Kavitace je způsobena místním poklesem tlaku v kapalině pod hodnotu sytých par - prostě podtlakem před čerpadlem.
Různá čerpadla jsou kavitaci různě odolná, u nekterých nastává dříve u jiných později, míra opotřebení závisí na použitém materiálu, na intenzitě kavitace, konstrukci čerpadla....
myslim ze pri tychto cerpadlach ku kavitacii nedochadza, dochadza k nej len pri lopatkovych cerpadlach, kde je vacsi prietok, myslim ze tu k nemu ani zdaleka nedochadza, prietok cez hadicu moze byt tak 60 litrov za hodinu, cize liter za minutu to si myslim ze ani v hadici nespravi kavitaciu, ale je mozne ze sa vytvori bublina, kavitacna ale rozhodne nebude ako pri klasickej kavitacii, ale bude velka a suvisla a jej zanik bude pomaly vobec nie implozia ako na lopatke klasickeho objemoveho cerpadla, myslim ze s tymto to nesuvisi, skor by som tipol, na co narazas, ak to suvisi s malym prietokom, tak potom jedina vec co moze sposobit pomalu degradaciu cerpadla je nedostatocne mazanie
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Posílám část kapitoly o kavitaci z učebnice ČVUT - Příručka čerpací techniky, Bláha, Brada.

Obrázek

HD stroj zde znamená hydrodynamický stroj - lopatková čerpadla a turbíny - to není náš případ.
HS stroj - hydrostatický stroj - všechna hydrostatická čerpadla a motory - to je náš případ - jak samotné vstřikovací čerpadlo, tak jemu předřazené podávací křídlové čerpadlo je hydrostatické, tedy objemové.

Na tom, že takovéto provozování čerpadla, jak to dělá Silver, mu určitě neprospívá, se shodneme. Je asi jedno, jestli je čerpadlo namáháno kavitací, nebo díky přisávání vzduchu chodem nasucho - oba tyto problémy by byly vyřešeny podávacím čerpadlem před hlavním filtrem, který způsobuje největší tlakovou ztrátu, tedy největší podtlak v systému.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

Mám niektoré dielce čo mi vrátili zo servisu, keď ich nafotím tak ich niekde dám.

Nad zapojením ventilov aby boli zapnuté pri nafte a vypnuté pri oleji pouvažujem, len či hustejší olej mi nestiahne naftu keď vypnem klúčik (možno blbosť).

Odkiaľ sa zobrala nečistota , tak to neviem, možno nejaká usadenina z nádrže..., možno pri montáži, lebo som v poslednej dobe veľa riešil problém so zavzdušnením atď...možno to bol kúsok hadice čo sa odrel pri natláčaní na hadičník...

Už dlhšie uvažujem nad kúpou nejakého čerpadla, ale neviem sa rozhodnúť, aký typ. Na fóre je len diskusia o podávacom čerpadle ale žiadne skúsenosti s nejakými typmi. Rozmýšľam nad zubovým a pustiť to bajpásom okolo čerpadla do spiatočky aby sa to točilo medzi oventropom, výmenníkom a filtrom a čerpadlo si zoberie to čo potrebuje bez námahy, ale ani to membránové sa mi nezdá zlé keďže sa zastaví pri určitom tlaku čo by som nemusel riešiť bajpas. A toto určite chcem vyriešiť čo najskôr. (dúfam že nebude neskoro (wallbash) ). Jazdím zhruba 4000km mesačne a určite sa mi oplatí aj podávacie čerpadlo, ale čo určite chcem dať Bosh, ale to musím ešte sa na to pripraviť, pretože mi ostáva si ho vymeniť sám, v servise je to katalóg a keď tam nie je náhrada tak ani počuť o inom.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

tak návod i fotodokumentaci tady máš ne?? :-) (LOL) tak jen hurá do toho
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

To silver:
Já teda na olej ještě nejezdím, zatím dávám dohromady řídící elektroniku a schéma zapojení oleje. Přesně jak popisuješ ten bypass, tak to taky chci udělat. Akorát ještě uvažuju dát za filtr malý akumulátor oleje, který bude krýt krátkodobě zvýšenou spotřebu při akceleraci, ale ještě to nemám domyšlený.
Nevíš, o nějakém zubovém čerpadle? Facet nevím jak funguje, ale zubové asi není a Hardi vypadá na membránové.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Chlapi já ten Facet mám, a funguje bez problémů. Pouštím si ho vypínačem kdy potřebuju, teda hlavně tehdy, když se mi už stává že auto do kopce vynechává a škube (čímž mi jako naznačuje, že bych měl už někdy brzo vyměnit filtr) ;) , ale většinou ho mám vypnutý.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

dvorky1 píše:tak návod i fotodokumentaci tady máš ne?? :-) (LOL) tak jen hurá do toho
Dík za povzbudenie (crazy), akurát zháňam nejaký ten Bosh a s ním aj vstrek s potrubím. Ešte stále beháš na tom 1,6TD boshi s VW?
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

Tak chlapi zas nejazdím, ale tentokrát to nie je čerpadlom (myslím), lebo keď ma niekto potiahne tak motor naskočí. Len problém je v tom že nemôžem ráno naštartovať, ale potom keď jazdím tak to chytá bez problémov. Keď to vychladne tak znova nechytí (na naftu). Vyzná sa niekto aj v diagnózach? Ahoj
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

jojo porad to funguje. Jinak s tema vstřikama to není až tak hrozný. Zkoušel jsem to a Bosch čerpadlo běží i se vstřikama od Lucase. Ani jsem nezaznamenal žádnej rozdíl. Akorát mi to čerpadlo pořád někde trochu teče. Pokaždý když někde stojím tak se objeví flíček pod čerpadlem. Ten vlekej těsnící kroužej jsem už měnil možná to jde kolem osičky, ale nějak na to nemám čas tak to zatím kape:-) to stejně nej když to vypínám tak proplachuju. Jinak kape olej a ten není škodlivej. Jen to není estetický (wallbash)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

Chlapi som ako za blba, preveroval som žhaviče priamo na baterke a zohriali sa úplne do červena a presvedčil som v servise maníka že to bude skočený remeň o zub, keďže som ťahal a vtedy mi neprepol ten ventil na naftu tak som tomu aj ja uveril a hlavne keď som mal žhaviče vporiadku. 12 hodín zisťovali chybu odstrojili pol motora a nakoniec premerali žhaviče a boli v h.j.z.i. Keď mi volali že auto štartuje a boli to žhaviče tak som..... Štartujem, ale dnes som jazdil na naftu asi 20km po meste a neprepol som na olej, nevedel som koľko budem jazdiť a úplne mi spadli otáčky na voľnobeh až pod 500-400 až to zdochlo, keď som naštartoval tak som ich musel držať plynom. Mohlo to byť spôsobené horúcou naftou, lebo mi ide cez výmenník? Uvidím ako to bude za studena.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Já naftu honím taky přez výměník a nic mi to nedělá...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“