
Nekultivovany chod motoru na petku pri 1500 ot. za min.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Osobně se spíše řídím sluchem. Na mojí vykvedlané rotačce, by takové podtáčení kor do kopce mi urvalo uši. To člověk musí cítit, že tomu autu se to nelíbí. je něco jiného na rovince kde ten plyn člověk jenom šolichá. Ale nemá smysl to auto podtáčet i když to radí "prodejce"... a jet na 6-ku 70 mi přijde jako naprostá zhovadilost 

VW Bora 1.9TDi AHF - FB Sprint 764, jednohmota s HDS(2x3,5mm), chip by TDIFun - 154PS, 390nm
Kdysi jsme jako kluci seděli v "podkově" a sledovali řidiče jak jezdí, nezapomenu na dědka, který jel na péráku 250 ccm a vracečku jel /téměř krokem/na 4. rychlostní stupeň a to co dělal řetěz a ostatní části motocyklu , bylo neskutečné, o zvuku nemluvě...Seděl jsem od něho tak 3 metry a měl jsem chuť skočit a srazit jej z motorky. Ale mít ekonoměr, jistě by byl spokojen...
A u auta jakékoliv konstrukce a kroutáku je to obdoba, a když to má již něco za sebou, je to zvěrstvo. Možná by to chtělo toho pitomce prodejce vozů VW posadit do stejného auta ve 200000km a jakmile by motor zavibroval, vrazit mu lepáka..

A u auta jakékoliv konstrukce a kroutáku je to obdoba, a když to má již něco za sebou, je to zvěrstvo. Možná by to chtělo toho pitomce prodejce vozů VW posadit do stejného auta ve 200000km a jakmile by motor zavibroval, vrazit mu lepáka..

nepropadat panice...
To mně osobně by asi ani nevadilo. Když to má na stovce 1750 otáček, no tak prostě budu pětku řadit až na dálnici - po jedničkách budu klidně devadesátkou jezdit na čtyřku.Tomas.cz píše:Ono je dneska v módě dělat dlouhý převodovky, nevím v čem to bylo, jestli v Yetim nebo kde, ale mělo to ještě pětikvalt a při 100 km/h motor točil 1750 ot/min.
Horší je to opačně - když motor točí jak Husqvarna a už není kam řadit. To mám třeba já - na dálnici mám při 130 otáčky kolem 3200, což na naftu je až dost. Kdyby tam byl kvalt navíc, spadlo by to někam ke dvěma a půl a to je takové akurátní

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Náhodou sem se dostal k tomuhle tématu a po zkušenostech s 1.9kama mě osobně připadá 1500 otáček při konstantní jízdě úplně v pohodě. Vám se tohle asi líbit nebude, ale když jedu po městě po dvouproudovce a je plynulej provoz tak jedu konstantní rychlostí asi 60 se zařazenou pětkou motor točí asi 1200-1300 nevím přesně a už na jednom autě 290 000km a na druhým 610 000km jede jak drak, jak tu píšete, že jezdíte na pětku nad 2 tisíce, to sem nejezdil ani s favoritem a ten měl výkon a moment dost jinde
. A žádné závady s klikama a ložiskama nepozoruj. Kromě běžných servisných prkotin každých 15 tisíc se dělala asi ve 300 spojka a na tom druhým mě teprve čeká, oba motory 66kw agr a z1.
Každý jezdí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Jen taková otázka, je tu někdo kdo taky při rozjezdech prakticky nepoužívá plyn ?

Každý jezdí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Jen taková otázka, je tu někdo kdo taky při rozjezdech prakticky nepoužívá plyn ?
Při rozjezdu občas plyn nepoužívám - a to jen když třeba vyjíždím z parkoviště, nebo když je zápcha a pomaličku se posouváme... ale zajímalo by mě, jak tím motor trpí (jako je jasný, že má asi nastavenou nějakou danou dávku, aby to utáhl...) Ale ono to asi nemůže trpět, když se to dá takhle rozjíždět, přece súdruzi nemohli udělat nikde chybu... 
Prostě, když se rozjíždím a nikam nespěchám (parkoviště, zácpa), tak jen přes spoječku a po upuštění spojky přidám pravou nohu a dotočím to na vhodný RPM...(a to dle příručky by se mělo řadit tak, že na 1. kvalt jet na délku auta a pak řadit na 2.), ale tím se neřídím, to už je dle mě barbarství, řadit při ujetí vzdálenosti rovnající se délce auta, radši tu jedničku vždycky (za tepla) pěkně (slušně) protáhnu...
Diesely jsou prostě krásné věci a vděčím Rudovi (Christianu Karlovi D.), že na to přišel... R.I.P.

Prostě, když se rozjíždím a nikam nespěchám (parkoviště, zácpa), tak jen přes spoječku a po upuštění spojky přidám pravou nohu a dotočím to na vhodný RPM...(a to dle příručky by se mělo řadit tak, že na 1. kvalt jet na délku auta a pak řadit na 2.), ale tím se neřídím, to už je dle mě barbarství, řadit při ujetí vzdálenosti rovnající se délce auta, radši tu jedničku vždycky (za tepla) pěkně (slušně) protáhnu...
Diesely jsou prostě krásné věci a vděčím Rudovi (Christianu Karlovi D.), že na to přišel... R.I.P.

Jenže ono jde o to, jak a kam se jede, na začátku bylo napsáno, že při těchle otáčkách se jelo do kopce.. ale když někdo jede na rovince, nebo s kopečka , tak si to motor vezme a nevadí to..Ale do kopce se přidává..a uvést tuhle hmotu do pohybu na nejvyšší převod při těchhle otáčkách neůměrně namáhá vše, kde jsou nějaké vůle, které se sečtou a vše je namáháno..
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Rady o nepodtáčaní sú univerzálne platné pre tých ktorí nemajú sluch ,cit a skúsenosti . Ten , kto má cit pre auto , nepotrebuje ani otáčkomer na to , aby vedel kedy radiť . Je však pravdou ,že výrobcovia počítajú s tým že na autách jazdia ( možno väčšina ) ľudia pre ktorých je to len prostriedok na prepravu a spôsob ako sa to deje ich nezaujíma . Preto sa montujú všakovaké upozorňovače na vhodné radenie , alebo rovno prevodovky , ktoré rozmýšľajú za vodiča .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Ty nízké otáčky u nových aut je záležitost tabulkových emisních norem, stejně jako činnost spalovacího motoru v podmínkách a s příslušenstvím, které záměrně snižují jeho účinnost.
V takových případech je nižší účinnost zaplacena třeba větší spotřebou paliva, ale menšími emisemi v režimech provozu motoru, v kterých se emise měří.
Potom slavnostně vytrubují, jak je neekologické vozidlo dokonale ekologické, protože má minimální emise oxidů dusíku, což vám doloží záznamem z testu při 1500 otáčkách.
Funkční zařízení k zachycení oxidů dusíku a k provozu motoru v ideálních podmínkách v celém rozsahu výkonu zatím v Evropě moc v oblibě není.
V takových případech je nižší účinnost zaplacena třeba větší spotřebou paliva, ale menšími emisemi v režimech provozu motoru, v kterých se emise měří.
Potom slavnostně vytrubují, jak je neekologické vozidlo dokonale ekologické, protože má minimální emise oxidů dusíku, což vám doloží záznamem z testu při 1500 otáčkách.
Funkční zařízení k zachycení oxidů dusíku a k provozu motoru v ideálních podmínkách v celém rozsahu výkonu zatím v Evropě moc v oblibě není.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
já bych řekl řekl že to je vše o citu.. jako na 5ku 1500 v klidu.. když jedete po rovince a udržujete jen rychlost.. motor prakticky neni moc namahan tak to neni problem.. ale jako jet na 5ku při těchhle otačkach do kopce nebo chtit zrychlit.. tak to teda nevim ktery motor to snese jel jsem v jedne dvojkove octě a jak tohle udělate tak člověk má pocit že ten motor vyskočí z auta.. tak nevim jestli to je jenom blby typ motoru nebo co
a taky dost záleží na ktery jedete převodovy stupen.. ono na 2-3se da jezdit vklidu i při 1200 otaček..ale jak už bylo řečeno je to hlavně o citu

polo 1.4tdi AMF
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
nevim, ja to na rychlovku stahnul na seznamu v sekcy vyhledavani, obrazkyThrashTheTrash píše:Co to je za knížku nebo co to je za obrázek?nemužu to přečíst a zajímá mě toromanespana píše:Děkuji




launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44