Galaxy AFN - otáčky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Galaxy AFN - otáčky
Delší dobu pozoruju jistou věc.
Po studeném startu motor normálně chytne a otáčky jsou normálních 840 rpm. Po asi pěti sekundách se však otáčky samovolně zvýší na 1000-1050 rpm. Takto drží poměrně dlouho. Většinou se vrátí k původní hodnotě až někde kolem teploty 70°C motoru. Ale pouze jízdou - musím jet (tedy je třeba asi kontakt s plynovým pedálem) a najednou pak zjistím, že při vyřazení rychlosti jsou otáčky tam, kde mají být. Pokud bych auto nechal stát nastartované na místě, bude motor mít tyto otáčky třeba až do úplného ohřátí na 90°C. Jakmile bych ale potom prošlápl plyn, otáčky klesnou (ale až když je to teplé) - pokud bych prošlápl plyn zastudena, otáčky zůstanou na té tisícovce.
Dělá mi to jen při tomto (jarním a letním) počasí. V zimě to neudělá nikdy. Dříve mi to dělávalo jen tu a tam (občas), ale poslední dobou už je to pravidlem, dělá to po každém studeném startu.
Ještě poznámka - jakmile mi toto motor udělá, já v tu chvíli motor vypnu a ihned znovu nastartuju, otáčky jsou v pořádku (už to tedy neudělá).
Ještě dodám, že na motoru je vše v pořádku - snímače všeho jsou kontrolované a i pro jistotu měněné, poté opět vrácené ty původní. V paměti ŘJ motoru pouze obligátní hláška 65535 Řídící jednotka motoru vadná (ale tuto závadu mi to hlásí celé roky, co auto mám a není žádný problém).
A teď babo raď.....
Po studeném startu motor normálně chytne a otáčky jsou normálních 840 rpm. Po asi pěti sekundách se však otáčky samovolně zvýší na 1000-1050 rpm. Takto drží poměrně dlouho. Většinou se vrátí k původní hodnotě až někde kolem teploty 70°C motoru. Ale pouze jízdou - musím jet (tedy je třeba asi kontakt s plynovým pedálem) a najednou pak zjistím, že při vyřazení rychlosti jsou otáčky tam, kde mají být. Pokud bych auto nechal stát nastartované na místě, bude motor mít tyto otáčky třeba až do úplného ohřátí na 90°C. Jakmile bych ale potom prošlápl plyn, otáčky klesnou (ale až když je to teplé) - pokud bych prošlápl plyn zastudena, otáčky zůstanou na té tisícovce.
Dělá mi to jen při tomto (jarním a letním) počasí. V zimě to neudělá nikdy. Dříve mi to dělávalo jen tu a tam (občas), ale poslední dobou už je to pravidlem, dělá to po každém studeném startu.
Ještě poznámka - jakmile mi toto motor udělá, já v tu chvíli motor vypnu a ihned znovu nastartuju, otáčky jsou v pořádku (už to tedy neudělá).
Ještě dodám, že na motoru je vše v pořádku - snímače všeho jsou kontrolované a i pro jistotu měněné, poté opět vrácené ty původní. V paměti ŘJ motoru pouze obligátní hláška 65535 Řídící jednotka motoru vadná (ale tuto závadu mi to hlásí celé roky, co auto mám a není žádný problém).
A teď babo raď.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
Re: Galaxy AFN - otáčky
tenhle jev pozoruju pokazdy kdyz nekoho startuju pres kabely , takze bych soudil ze to je reakce na pokles napeti
Marek77 píše:Delší dobu pozoruju jistou věc.
Po studeném startu motor normálně chytne a otáčky jsou normálních 840 rpm. Po asi pěti sekundách se však otáčky samovolně zvýší na 1000-1050 rpm. Takto drží poměrně dlouho. Většinou se vrátí k původní hodnotě až někde kolem teploty 70°C motoru. Ale pouze jízdou - musím jet (tedy je třeba asi kontakt s plynovým pedálem) a najednou pak zjistím, že při vyřazení rychlosti jsou otáčky tam, kde mají být. Pokud bych auto nechal stát nastartované na místě, bude motor mít tyto otáčky třeba až do úplného ohřátí na 90°C. Jakmile bych ale potom prošlápl plyn, otáčky klesnou (ale až když je to teplé) - pokud bych prošlápl plyn zastudena, otáčky zůstanou na té tisícovce.
Dělá mi to jen při tomto (jarním a letním) počasí. V zimě to neudělá nikdy. Dříve mi to dělávalo jen tu a tam (občas), ale poslední dobou už je to pravidlem, dělá to po každém studeném startu.
Ještě poznámka - jakmile mi toto motor udělá, já v tu chvíli motor vypnu a ihned znovu nastartuju, otáčky jsou v pořádku (už to tedy neudělá).
Ještě dodám, že na motoru je vše v pořádku - snímače všeho jsou kontrolované a i pro jistotu měněné, poté opět vrácené ty původní. V paměti ŘJ motoru pouze obligátní hláška 65535 Řídící jednotka motoru vadná (ale tuto závadu mi to hlásí celé roky, co auto mám a není žádný problém).
A teď babo raď.....
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
tak třeba nějakej prechodak na kostre nebo tak , neresto , obcas mi to taky delalo po rychlym projeti velky kaluze , takze by v tom mohlo mit prsty vlhkost
Marek77 píše:Dva roky stará EXIDE Premium 100Ah? Navíc je zátěžově testovaná (má skutečných cca 85-90 Ah).
Dělalo mi to i s předchozí (podstatně horší) baterkou.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
jestli ti pri tech 1100 ot klepe dvouhmota a ma to nevyvazenej chod , tak bych hledal chybu v cerpadle me se akorat zvednou otacky , ale motor bezi krasne hladce
Marek77 píše:Jenže já to řešit chci. Dost mi to vadí. Má to zvuk jak pětiválec, navíc mi při těch otáčkách dost klepe dvouhmota a nerad bych ji zničil.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Tenhle jev sem už viděl asi 2x.Jednou když sem na rotačce dělal rozvody,tak před tím i po tom to dělalo!Prostě nakopl sem motor,pohoda jak řikáš 840 ot/min.Pak samo si to zašlo přidávat a drželo to víc,pak to spadlo a byl pokoj.Do dneška nevím čím to je,auto jezdí do dnes,majitel nic neříká!Rozvody sem udělal na 100% vše i s předvstřikem seřízeno!Já to vidím na odchod čerpadla,nebo je tam něco vyběhanýho!
Mám doma POLO SDI AGD a když to teplý nakopnu tak to jakoby kucká a houpe se volnoběh,prošlápnu plyn a je to OK!Když na volnoběh začnu naráz stahovat nebo dotahovat přední okna začne to opět kuckat,povolím vypínač a je to OK,takže i zde bych viděl možná spojitost s napětím a jeho poklesem!!!
Mám doma POLO SDI AGD a když to teplý nakopnu tak to jakoby kucká a houpe se volnoběh,prošlápnu plyn a je to OK!Když na volnoběh začnu naráz stahovat nebo dotahovat přední okna začne to opět kuckat,povolím vypínač a je to OK,takže i zde bych viděl možná spojitost s napětím a jeho poklesem!!!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44