Galaxy AFN - otáčky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Něco Ti odebírá napětí a motor samovolně přidává. Mě to dělal jeden z větráků na sahaře. Po jeho odpojení to okamžitě přestalo a i otáčky se vrátily zpět. Když jsem měřil napětí na baterii, tak s tím větrákem bylo i 6-7V. Když jsem ho odpojil, okamžitě 13,8V. Ale pozor, dělalo mi to pouze v teplotách okolo 5-15°C. Jinak ne.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0
No mně to dělá hlavně samo od sebe za tepla když je motor co nejvíc rozhajcovanej,Jakože jedu třeba 20 km v tahu z města dom a po cestě mám stoupání pořád a pak je tam 12% stoupání do kopce a když jedu z vostra a dojedu dom, tak to nechám klapat,otevřu vrata a pak vypnu motor. Ale když znovu natočím tak to rachtá a má nepravidelný chod,jen co drbnu do pedálu, tak to je ok!Příjde mi že i plyn reaguje celkově špatně,jakoby tupý,nebo spíš necitlivý na polohu pedálu plynu,jakoby prodleva na změnu polohy pedálu.Asi se ozývá čerpadlo 

Tak mně to dělá právě při těch teplotách, co píše bodyvlk - prostě v tomhle období.
Zajímavost: V úterý odpoledne jsem po návratu z práce připojil auto na nabíječku se stabilizovaným výstupním napětím 14,4V a nechal to do rána připojené. Ve středu ráno jsem přišel do auta, proud z nabíječky byl na udržovací hodnotě (čili baterka nabitá nadoraz), tak jsem odpojil nabíječku a nastartoval. Otáčky se nezvýšily - po startu zůstaly na svých 840 rpm. Odpoledne při odjezdu z práce už si to však opět přidalo.
Kde hledat? A hlavně jak hledat? Jak zjistím, který spotřebič to dělá?
Když měřím klidový proud při vypnutém motoru a zamčeném voze, je tam kolem 40mA, což je v pořádku.
to bodyvlk: Jak jsi zjistil, co to odebíralo? V kterém okamžiku jsi měřil to napětí 6-7V na baterce? Jako po startu? Nebo ještě před? Přece při takovémto napětí už by baterka byla dávno po smrti a start by nepřipadal v úvahu.
Zajímavost: V úterý odpoledne jsem po návratu z práce připojil auto na nabíječku se stabilizovaným výstupním napětím 14,4V a nechal to do rána připojené. Ve středu ráno jsem přišel do auta, proud z nabíječky byl na udržovací hodnotě (čili baterka nabitá nadoraz), tak jsem odpojil nabíječku a nastartoval. Otáčky se nezvýšily - po startu zůstaly na svých 840 rpm. Odpoledne při odjezdu z práce už si to však opět přidalo.
Kde hledat? A hlavně jak hledat? Jak zjistím, který spotřebič to dělá?
Když měřím klidový proud při vypnutém motoru a zamčeném voze, je tam kolem 40mA, což je v pořádku.
to bodyvlk: Jak jsi zjistil, co to odebíralo? V kterém okamžiku jsi měřil to napětí 6-7V na baterce? Jako po startu? Nebo ještě před? Přece při takovémto napětí už by baterka byla dávno po smrti a start by nepřipadal v úvahu.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
Odpovědi: 0
zkus změřit dobíjení v plný zátěži , světla klima , vetraky atd , na kolik ti klesne napeti na aku
Marek77 píše:Tak mně to dělá právě při těch teplotách, co píše bodyvlk - prostě v tomhle období.
Zajímavost: V úterý odpoledne jsem po návratu z práce připojil auto na nabíječku se stabilizovaným výstupním napětím 14,4V a nechal to do rána připojené. Ve středu ráno jsem přišel do auta, proud z nabíječky byl na udržovací hodnotě (čili baterka nabitá nadoraz), tak jsem odpojil nabíječku a nastartoval. Otáčky se nezvýšily - po startu zůstaly na svých 840 rpm. Odpoledne při odjezdu z práce už si to však opět přidalo.
Kde hledat? A hlavně jak hledat? Jak zjistím, který spotřebič to dělá?
Když měřím klidový proud při vypnutém motoru a zamčeném voze, je tam kolem 40mA, což je v pořádku.
to bodyvlk: Jak jsi zjistil, co to odebíralo? V kterém okamžiku jsi měřil to napětí 6-7V na baterce? Jako po startu? Nebo ještě před? Přece při takovémto napětí už by baterka byla dávno po smrti a start by nepřipadal v úvahu.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
Odpovědi: 0
asi bude nekde nahnilej kabel nezbude ti nic jineho , nez ohledat vsechny konektora , nekde bude nejakej prechodak
Marek77 píše:To jsem zkoušel mnohokrát - neklesá pod 13,8V ve volnoběhu. Při otáčkách 14V. Světla, všechny mlhovky, rádio, ventilátory topení i chladiče (= klima), výhřev obou skel.....
Dobíjí to skvěle - naprázdno ve volnoběhu 14,4V.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 291
- Registrován: 04 črc 2009, 14:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Odpovědi: 0
i když je klima vypnutá?na proudy jsem neandrtálecbodyvlk píše:Já to měřil hned po startu, když bylo napětí nad 13V otáčky nestoupaly. Když mi měřák ukázal takto nízké hodnoty, tak se otáčky zvyšovaly. Pak jsem zkoušel co to způsobuje a vyšla z toho klima. Po další selekci to byl jeden z větráků na sahaře.

VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Když klima běží, běží i větráky. Napětí na baterce kleslo. Vypnul jsem klimu a šlo napětí nahoru. Tak jsem odpojil jeden větrák a zapnul klimu a tím jsem na to přišel. Zatím stačilo ten větrák jenom pořádně profouknout vzduchem, ale toho prachu co z toho šlo. Od té doby to neudělalo, tak doufám, že to bude v pořádku. Asi se prach z uhlíků dostal moc dovnitř.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0
Dneska ráno jsem před startem napojil voltmetr na svorky baterky a nastartoval. Napětí bylo kolem 12,4V a přestože kontrolka dobíjení již nesvítila, altík evidentně nedobíjel. Zřejmě mu pár sekund trvá, než se nabudí a začne vyrábět. Jenže mám automat na rozsvěcení světel a ten spíná po cca dvou vteřinách, což je ještě v okamžiku, kdy altík nedobíjí. Zřejmě to je důvod k zvýšení otáček - proudový náraz. Napětí nekleslo pod 12V ani na chvíli, nicméně zřejmě je někde nějaký algoritmus, co změří napětí a zvedne otáčky. Jakmile se otáčky zvýšily, ihned napětí vyskočilo přes 14V.
Na druhou stranu - je to šetrnější k vláknům žárovek
.
Na druhou stranu - je to šetrnější k vláknům žárovek

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 291
- Registrován: 04 črc 2009, 14:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Odpovědi: 0
Marku,tak jak jsi dopadl,našel jsi něco??já mám taky ten automat na světla uplně od začátku tak nevím jestli to dělalo před tím.když připojím karavan kde je zapla třeba lednice,prostě asi když už to má větší odběr tak se zvýší i když je to auto v chodu třeba hodinu.tak jsem zkoušel někde ty kostry opucovat a NIC.
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Škoda Felicia combi 1.3MPi
mně to dělao jak se tomu zachtělo.. někdy otáčky velétly na 1000, jindy ne... hledal a hledal a na převodovce jsem na drátech našel relátko, které bylo napojené na teplotní čidlo, vnitřek vyrezlí... někomu to kdysi špatně startovalo, tak nabastlil rélé.. hirošimu jsem dal pryč a je klid.. jinak já bych asi vyndal altík, a kokl se na uhlíky a jak vypadaj sběrací kroužky...
Zatím jsem na nic nepřišel, jen to trpělivě snášímvenouš píše:Marku,tak jak jsi dopadl,našel jsi něco??já mám taky ten automat na světla uplně od začátku tak nevím jestli to dělalo před tím.když připojím karavan kde je zapla třeba lednice,prostě asi když už to má větší odběr tak se zvýší i když je to auto v chodu třeba hodinu.tak jsem zkoušel někde ty kostry opucovat a NIC.

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)