Focus 1,8 Tdci 01 kódovanie vstrekov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Focus 1,8 Tdci 01 kódovanie vstrekov
Zdarec. Riešim FoFo delphi po repase vstrekov. Po vložení vstrekov a horko-ťažko naštartovaní dymí na bielo až do ohriatia. Potom ide slušne, ale v núdzáku- bliká žhavenie, ot. do 3200 a obmedzený výkon. P-2337 klepanie valca 2 nad povolenú hranicu, vymazať nejde. Keďže mám iba diag. Ford scanner nakódovanie vstrekov som nedokázal urobiť aj keď to ponúka. Išiel som na KTS a tiež nič, ani kodovanie ani mazanie tej chyby. Zašiel som na Delphi diag. kde sa podarilo nakódovať aj vymazať chybu a auto išlo super až kým som nevyšiel mimo mesto a naložil mu plný výkon na dialnici. Znova núdzák a po načítaní kódov vstrekovačov mojím F-scannerom tam boli uplne iné kódy začínajúce číslami 12 a po prejdení ďalších 10 km tam boli nezyselné kódy ako pred tým čo som išiel kódovať. Znova nabehla nevymazaťelná chyba P-2338 teraz valec 3.
Zaujíma ma či mám ísť po riadiačke vstrekov, keď ich tak rozkódovalo. Je to normálne? Moja prvá skúsenosť s týmto motorom. Alebo sú nanič vstreky, repas niekde v PL si dal robiť majiteľ. Mám za to že sú nie vygenerované nové kódy.
Zaujíma ma či mám ísť po riadiačke vstrekov, keď ich tak rozkódovalo. Je to normálne? Moja prvá skúsenosť s týmto motorom. Alebo sú nanič vstreky, repas niekde v PL si dal robiť majiteľ. Mám za to že sú nie vygenerované nové kódy.
Pokud to je 2001 tak je to ještě 2 jednotkový systém. Ford EEC-V u nohou spolujezdce a řízení vstřiků Delphi pod baterkou.
U týhle verze se nedají vyčíst kódy vstřiků takže ti bude Ford scanner ukazovat nesmysly. To je vlastnost.
Pokud dělali opravdu repasy tak museli vygenerovat nové C2I kódy jinak je to k ničemu.
Ale auto by nějak mělo jet i se špatnými kódy. Jednotka si to snaží sama doměřovat a kompenzovat.
Ta chyba co ti hází znamená, že jednotka překročila mez tý kompenzace. Takže buď špatné kódy nebo ten repas za nic nestojí.
Ford IDS umí ukazovat úroveň klepání a korekci jednotlivých vstřiků. Tam by asi bylo vidět, že je nějaký uplně špatně.
U týhle verze se nedají vyčíst kódy vstřiků takže ti bude Ford scanner ukazovat nesmysly. To je vlastnost.
Pokud dělali opravdu repasy tak museli vygenerovat nové C2I kódy jinak je to k ničemu.
Ale auto by nějak mělo jet i se špatnými kódy. Jednotka si to snaží sama doměřovat a kompenzovat.
Ta chyba co ti hází znamená, že jednotka překročila mez tý kompenzace. Takže buď špatné kódy nebo ten repas za nic nestojí.
Ford IDS umí ukazovat úroveň klepání a korekci jednotlivých vstřiků. Tam by asi bylo vidět, že je nějaký uplně špatně.
Nevím jestli ti to pomůže, ale měnil jsem vstřiky na 1.5DCi ( tady Delphi ), nakódoval, jel se projet, pak koukám znova na kódování a zarazilo mne, že se úplně změnilo.
Tak jsem kódy vstřiků, co jsem měl napsané na papíru nadatloval ještě jednou, znova jízda a zase změna, tak jsem to dál neřešil, auto šlo normálně.
Vstřiky si zákazník nechal poslat někde z Rakouska.
Tak jsem kódy vstřiků, co jsem měl napsané na papíru nadatloval ještě jednou, znova jízda a zase změna, tak jsem to dál neřešil, auto šlo normálně.
Vstřiky si zákazník nechal poslat někde z Rakouska.
Vďaka za všetky odpovede.xbobcz píše:Pokud to je 2001 tak je to ještě 2 jednotkový systém. Ford EEC-V u nohou spolujezdce a řízení vstřiků Delphi pod baterkou.
U týhle verze se nedají vyčíst kódy vstřiků takže ti bude Ford scanner ukazovat nesmysly. To je vlastnost.
Pokud dělali opravdu repasy tak museli vygenerovat nové C2I kódy jinak je to k ničemu.
Ale auto by nějak mělo jet i se špatnými kódy. Jednotka si to snaží sama doměřovat a kompenzovat.
Ta chyba co ti hází znamená, že jednotka překročila mez tý kompenzace. Takže buď špatné kódy nebo ten repas za nic nestojí.
Ford IDS umí ukazovat úroveň klepání a korekci jednotlivých vstřiků. Tam by asi bylo vidět, že je nějaký uplně špatně.
Ano je to dvojjednotkový systém. Po montáži vstrekov som najazdil 80 km v núdzáku a nedoladilo sa to. čo ma najviac miatlo prečo sa nedá vymazať tá chyba. Iba po nakódovaní a po jazde znova na inom valci nejde vymazať. Bohužiaľ zatiaľ nemám nikoho s IDS. Klony sú dosť drahé a vraj poruchové.
Aký používaš postup? Chlapík čo mi to robil ma moc nepresvedčil že to robí správne. Mal diagnostiku Delphi. Tebe to išlo aj KTSou?hansdob píše:no s kodováním vstřikovačů je někdy problém. zjistil jsem že je třeba kodovat jeden po druhým ne všechny najednou a někdy se mi to podaří až třeba na 3 pokus a to jak KTS tak fo-comem takže ještě bych to zkoušel znovu nakodovat
Dá sa to aj Ford scannerom?
jak KTS tak FO-COM to má krok po kroku vcelku blbuvzdorný jen je třeba si vždy zjistit který válec je první (odkud se počítá od rozvo či od převo ) a vždy vypsat jen jeden vstřik a zapsat pak hned zkontrolovat a pak zapisovat 2 a takhle dál. ne vypsat všechny 4 a dát zápis tak mi to nikdy nešlo (několikrát jsem to zkoušel)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Takže 1,8 je fordmotor tak počítam že valec 1 je pri rozvode narozdiel od 1,6 ktorý je PSA konštrukcie tam by mal byť 1 valec pri prevodovke. Mýlim sa?
Naposledy upravil(a) pavel9270 dne 27 kvě 2012, 07:03, celkem upraveno 1 x.
- JOKINO1982
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 253
- Registrován: 15 úno 2009, 20:14
- Bydliště: SOBRANCE
Moje auto jelo úplně normálně i se starými kódy.Vyměnil jsem vstřiky a po prvním startu,kterej byl trochu delší,už šel motor normálně.Žádnej nouzák ani blikání žhavení. Dojel jsem úplně v pohodě za kámošem do servisu(asi 20 km),který zadal do řj. kódy.Motor pouze nepatrně stichnul.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Idem dať skontrolovať vstreky a kódy tu na SK.
Len mi nelezie ešte do palice to, že po nakódovaní Delphinou to auto išlo ako víno a vymazal aj chybu. Po cca 8 km mi hodilo núdzák pozrel som kódy a všetky 4 začínali číslami 12atď ( nezapísal som ich) a po ďalších 12 km tam boli napr. z kódu A03DEC5BBD95EACF bol 000000200000000. Keby si ho trochu upravila RJ to chápem ale takto? A tento kód tam bol pred kódovaní Delphinou no touto diag. kódy vraj nevie prečítať iba programovať.
Len mi nelezie ešte do palice to, že po nakódovaní Delphinou to auto išlo ako víno a vymazal aj chybu. Po cca 8 km mi hodilo núdzák pozrel som kódy a všetky 4 začínali číslami 12atď ( nezapísal som ich) a po ďalších 12 km tam boli napr. z kódu A03DEC5BBD95EACF bol 000000200000000. Keby si ho trochu upravila RJ to chápem ale takto? A tento kód tam bol pred kódovaní Delphinou no touto diag. kódy vraj nevie prečítať iba programovať.
1.) u rocnika 01 (oddelene jednotky PCM a ICU) NIE JE MOZNE vycitat stare kodovanie nijakou diagnostikou, a to ani originalnou Ford IDS. KTS ukazuje nezmysly, IDS ukazuje same nuly.
2.) kodovanie vstrekov sluzi na to, aby auto splnilo predpisanu emisnu normu. Pokial nie je kodovanie spravne, auto ma vyssie emisie a mozno trochu viac zadymi, ale NIE JE MOZNE, aby kvoli tomu padalo do nudzaku. V pripade velkej odchylky skutocneho a kodovaneho davkovania paliva u viacerych valcov je mozny nepravidelny chod v nejakom rozsahu otacok.
3.) casty problem je spadnuty software v jednotke ICU s roznymi priznakmi. IDSkom je mozne preflashnut SW a nanovo nakodovat vstreky.
4.) cize moj zaver: spatny repas alebo zhodeny SW v ICU, pripadne oboje. ak chces pomoct, ozvi sa cez SZ.
2.) kodovanie vstrekov sluzi na to, aby auto splnilo predpisanu emisnu normu. Pokial nie je kodovanie spravne, auto ma vyssie emisie a mozno trochu viac zadymi, ale NIE JE MOZNE, aby kvoli tomu padalo do nudzaku. V pripade velkej odchylky skutocneho a kodovaneho davkovania paliva u viacerych valcov je mozny nepravidelny chod v nejakom rozsahu otacok.
3.) casty problem je spadnuty software v jednotke ICU s roznymi priznakmi. IDSkom je mozne preflashnut SW a nanovo nakodovat vstreky.
4.) cize moj zaver: spatny repas alebo zhodeny SW v ICU, pripadne oboje. ak chces pomoct, ozvi sa cez SZ.