Focus 1,8 Tdci 01 kódovanie vstrekov

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Focus 1,8 Tdci 01 kódovanie vstrekov

Příspěvek od pavel9270 »

Zdarec. Riešim FoFo delphi po repase vstrekov. Po vložení vstrekov a horko-ťažko naštartovaní dymí na bielo až do ohriatia. Potom ide slušne, ale v núdzáku- bliká žhavenie, ot. do 3200 a obmedzený výkon. P-2337 klepanie valca 2 nad povolenú hranicu, vymazať nejde. Keďže mám iba diag. Ford scanner nakódovanie vstrekov som nedokázal urobiť aj keď to ponúka. Išiel som na KTS a tiež nič, ani kodovanie ani mazanie tej chyby. Zašiel som na Delphi diag. kde sa podarilo nakódovať aj vymazať chybu a auto išlo super až kým som nevyšiel mimo mesto a naložil mu plný výkon na dialnici. Znova núdzák a po načítaní kódov vstrekovačov mojím F-scannerom tam boli uplne iné kódy začínajúce číslami 12 a po prejdení ďalších 10 km tam boli nezyselné kódy ako pred tým čo som išiel kódovať. Znova nabehla nevymazaťelná chyba P-2338 teraz valec 3.
Zaujíma ma či mám ísť po riadiačke vstrekov, keď ich tak rozkódovalo. Je to normálne? Moja prvá skúsenosť s týmto motorom. Alebo sú nanič vstreky, repas niekde v PL si dal robiť majiteľ. Mám za to že sú nie vygenerované nové kódy.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9272
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

no s kodováním vstřikovačů je někdy problém. zjistil jsem že je třeba kodovat jeden po druhým ne všechny najednou a někdy se mi to podaří až třeba na 3 pokus a to jak KTS tak fo-comem takže ještě bych to zkoušel znovu nakodovat
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
xbobcz
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 17 kvě 2011, 18:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od xbobcz »

Pokud to je 2001 tak je to ještě 2 jednotkový systém. Ford EEC-V u nohou spolujezdce a řízení vstřiků Delphi pod baterkou.
U týhle verze se nedají vyčíst kódy vstřiků takže ti bude Ford scanner ukazovat nesmysly. To je vlastnost.
Pokud dělali opravdu repasy tak museli vygenerovat nové C2I kódy jinak je to k ničemu.
Ale auto by nějak mělo jet i se špatnými kódy. Jednotka si to snaží sama doměřovat a kompenzovat.
Ta chyba co ti hází znamená, že jednotka překročila mez tý kompenzace. Takže buď špatné kódy nebo ten repas za nic nestojí.
Ford IDS umí ukazovat úroveň klepání a korekci jednotlivých vstřiků. Tam by asi bylo vidět, že je nějaký uplně špatně.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nevím jestli ti to pomůže, ale měnil jsem vstřiky na 1.5DCi ( tady Delphi ), nakódoval, jel se projet, pak koukám znova na kódování a zarazilo mne, že se úplně změnilo.
Tak jsem kódy vstřiků, co jsem měl napsané na papíru nadatloval ještě jednou, znova jízda a zase změna, tak jsem to dál neřešil, auto šlo normálně.
Vstřiky si zákazník nechal poslat někde z Rakouska.
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

xbobcz píše:Pokud to je 2001 tak je to ještě 2 jednotkový systém. Ford EEC-V u nohou spolujezdce a řízení vstřiků Delphi pod baterkou.
U týhle verze se nedají vyčíst kódy vstřiků takže ti bude Ford scanner ukazovat nesmysly. To je vlastnost.
Pokud dělali opravdu repasy tak museli vygenerovat nové C2I kódy jinak je to k ničemu.
Ale auto by nějak mělo jet i se špatnými kódy. Jednotka si to snaží sama doměřovat a kompenzovat.
Ta chyba co ti hází znamená, že jednotka překročila mez tý kompenzace. Takže buď špatné kódy nebo ten repas za nic nestojí.
Ford IDS umí ukazovat úroveň klepání a korekci jednotlivých vstřiků. Tam by asi bylo vidět, že je nějaký uplně špatně.
Vďaka za všetky odpovede.
Ano je to dvojjednotkový systém. Po montáži vstrekov som najazdil 80 km v núdzáku a nedoladilo sa to. čo ma najviac miatlo prečo sa nedá vymazať tá chyba. Iba po nakódovaní a po jazde znova na inom valci nejde vymazať. Bohužiaľ zatiaľ nemám nikoho s IDS. Klony sú dosť drahé a vraj poruchové.
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

hansdob píše:no s kodováním vstřikovačů je někdy problém. zjistil jsem že je třeba kodovat jeden po druhým ne všechny najednou a někdy se mi to podaří až třeba na 3 pokus a to jak KTS tak fo-comem takže ještě bych to zkoušel znovu nakodovat
Aký používaš postup? Chlapík čo mi to robil ma moc nepresvedčil že to robí správne. Mal diagnostiku Delphi. Tebe to išlo aj KTSou?
Dá sa to aj Ford scannerom?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9272
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

jak KTS tak FO-COM to má krok po kroku vcelku blbuvzdorný jen je třeba si vždy zjistit který válec je první (odkud se počítá od rozvo či od převo ) a vždy vypsat jen jeden vstřik a zapsat pak hned zkontrolovat a pak zapisovat 2 a takhle dál. ne vypsat všechny 4 a dát zápis tak mi to nikdy nešlo (několikrát jsem to zkoušel)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

Takže 1,8 je fordmotor tak počítam že valec 1 je pri rozvode narozdiel od 1,6 ktorý je PSA konštrukcie tam by mal byť 1 valec pri prevodovke. Mýlim sa?
Naposledy upravil(a) pavel9270 dne 27 kvě 2012, 07:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
JOKINO1982
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 15 úno 2009, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: SOBRANCE

Příspěvek od JOKINO1982 »

zatial som nemal problem s kodovanim pomocou autoboss v30
AUTOBOSS V30,LEXIA PP2000,RENAULT CLIP,VAG,OPEL COM,OSCILOSKOP,327 ELM,BDM 100,MPPS,DECODER TMS 374,WILLEM 7,1, DIAGNOSTIKA, SERVIS, PREDAJ NAHRADNYCH DIELOV, AUTOFOLIE,GEOMETRIA PODVOZKOV
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9272
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

s ford scanerem nevím mám přístup u kamaráda na orig KTS a vlastním FO-COM a obojím to jde
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

kts se tváří a nenakoduje už se mi to stalo mockrát nakonec jsem koupil focoma stím nebyl zatím problém.Jinak pozor na ten postup kodování jak píšehansdob některé diag to mají v pořadí pálení.Atal to umí taky dobře.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Moje auto jelo úplně normálně i se starými kódy.Vyměnil jsem vstřiky a po prvním startu,kterej byl trochu delší,už šel motor normálně.Žádnej nouzák ani blikání žhavení. Dojel jsem úplně v pohodě za kámošem do servisu(asi 20 km),který zadal do řj. kódy.Motor pouze nepatrně stichnul.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9272
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ono je to jak kdy , někdy je to fakt hnus před nakodováním někdy j to skoro ok ale je fakt že kontrolka mi též nikdy neblikala
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

Idem dať skontrolovať vstreky a kódy tu na SK.
Len mi nelezie ešte do palice to, že po nakódovaní Delphinou to auto išlo ako víno a vymazal aj chybu. Po cca 8 km mi hodilo núdzák pozrel som kódy a všetky 4 začínali číslami 12atď ( nezapísal som ich) a po ďalších 12 km tam boli napr. z kódu A03DEC5BBD95EACF bol 000000200000000. Keby si ho trochu upravila RJ to chápem ale takto? A tento kód tam bol pred kódovaní Delphinou no touto diag. kódy vraj nevie prečítať iba programovať.
joe
Aktivista
Příspěvky: 1551
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

1.) u rocnika 01 (oddelene jednotky PCM a ICU) NIE JE MOZNE vycitat stare kodovanie nijakou diagnostikou, a to ani originalnou Ford IDS. KTS ukazuje nezmysly, IDS ukazuje same nuly.
2.) kodovanie vstrekov sluzi na to, aby auto splnilo predpisanu emisnu normu. Pokial nie je kodovanie spravne, auto ma vyssie emisie a mozno trochu viac zadymi, ale NIE JE MOZNE, aby kvoli tomu padalo do nudzaku. V pripade velkej odchylky skutocneho a kodovaneho davkovania paliva u viacerych valcov je mozny nepravidelny chod v nejakom rozsahu otacok.
3.) casty problem je spadnuty software v jednotke ICU s roznymi priznakmi. IDSkom je mozne preflashnut SW a nanovo nakodovat vstreky.
4.) cize moj zaver: spatny repas alebo zhodeny SW v ICU, pripadne oboje. ak chces pomoct, ozvi sa cez SZ.
Odpovědět

Zpět na „Ford“