Voda ve vyfritu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
LADAIII
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2008, 17:08

Voda ve vyfritu

Příspěvek od LADAIII »

Ahoj, asi uz se to tu parkrat resilo,ale nepovedlo se mi to najit. Mam vyfrit,ale naprsela do nej venku voda. Do casti nadob, nektere jsou normalne ciste. Problem je, ze ta v ktere je voda, je o poznani svetlejsi a v podstate to vypada jako nejaka emulze. Nejaky napad jak z toho tu vodu dostat ? A co me prekvapuje jeste vic, ze to stalo asi tyden na miste a vubec nevidim nejakou snahu aby se to od sebe zacalo oddelovat, proste je stale stejna barva po cele nadobe. Popr. jak je mozne udelat test zda je ve vyfritu voda?
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Re: Voda ve vyfritu

Příspěvek od Stewa »

LADAIII píše:Ahoj, asi uz se to tu parkrat resilo,ale nepovedlo se mi to najit. Mam vyfrit,ale naprsela do nej venku voda. Do casti nadob, nektere jsou normalne ciste. Problem je, ze ta v ktere je voda, je o poznani svetlejsi a v podstate to vypada jako nejaka emulze. Nejaky napad jak z toho tu vodu dostat ? A co me prekvapuje jeste vic, ze to stalo asi tyden na miste a vubec nevidim nejakou snahu aby se to od sebe zacalo oddelovat, proste je stale stejna barva po cele nadobe. Popr. jak je mozne udelat test zda je ve vyfritu voda?
Ohřej půl litru směsi ve friťáku na 100°C, bacha pracuj s brýlemi
Mercedes-Benz W210 300D
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

Pokud toho není moc, tak to tam nech, na emulzi se dá taky jezdit. Mám v autě odvzdušňovák a průsvitné hadičky. U přívodu z nádrže čiré palivo a pak mléčná kapalina, dlouho jsem přemýšlel co to je a pak mě napadlo, že jsem tam nechtěně nalil trochu vody. Borci čistí motor rozprašováním vody u sání za turbem, no a ty si vodu dodáváš přes palivo. Na emulzi to jezdí a dobře.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

S tou emulzi opatrne. auto na to sice pojede ale je treba pamatovat na korozi a mozny prunik do oleje a nakonec se muze motor zadrit. Kdysi se na emulzni naftu jezdivalo ale ty motory absolvovaly pravidelne GO a nikomu nevadila snizena zivotnost.
Samozrejme nerikam ze se to zadre hned ale motoru to rozhodne neprospiva.
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

ovocny píše:S tou emulzi opatrne. auto na to sice pojede ale je treba pamatovat na korozi a mozny prunik do oleje a nakonec se muze motor zadrit. Kdysi se na emulzni naftu jezdivalo ale ty motory absolvovaly pravidelne GO a nikomu nevadila snizena zivotnost.
Samozrejme nerikam ze se to zadre hned ale motoru to rozhodne neprospiva.
Nafta s vodou nejde smíchat, ale olej se s vodou spojí. Olej je tak mastný, že podle mě koroze nehrozý. Podařilo se mi asi na nádrž nalít 200ml, a žádný problém. Pokud ti to nenasaje hned všechnu vodu, tak by to mělo být v poho.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

Ver nebo ne ale smichat jde kdeco kdyz se vi jak na to viz http://citybus.cz/2010/04/28/veolia-tra ... zni-nafty/
pripadne zadej emulzni nafta do vyhledavace a vybehne ti toho kvanta. To ze obycejna nafta neprijme zadnou vlhkost je spis povera aby clovek nepremyslel co vsechno je na dne nadrze u cerpaci stanice :D samozrejme vzdycky jde o presne slozeni a pomery.
LADAIII
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2008, 17:08

Příspěvek od LADAIII »

Tak me tak nejde o motor, mam v garazi nahradni,ale protoze se jedna o feldu 1,9L, tak me jde spis o to cerpadlo Lucas.

K te rade ohledne ohrevu na 100L (bod varu). Mam to chapat tak, ze se voda vypari do prdele a zustane vyfrit? Uz jsem o tom uvazoval, slit vsechny pochybny kusy do jedne nadoby, v mem pripade do plechoveho sudu a zapalit pod tim ohen a trosku to povarit :) Ale zase bych nerad treba kvuli odstraneni 3L z 30L oleje pod tim stal jak debil a celej den topil. Premyslel jsem, pokud si ta voda seda, slit to, nechat sednout a pak vylit zespodu a vrsek pouzit. Bohuzel ani po tydnu stani ta emulze nemeni barvu, je to furt stejne mlecny,tak nevim jestli to nemuze byt treba jen jinak zabarvenej vyfrit. Ale nevim jak to detekovat co to vlastne je..
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

Tak to tam máš spíš sádlo, když se to neodělilo. Jestli to je sádlo tak to bude víc hustý než zbytek vyfritu.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:) odeber, nařeď benzínem, když to bude čiré, je to sádlo...

;) když ne přidej velfobin a vyjezdi jako emulzní naftu...
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Petr.C píše:Tak to tam máš spíš sádlo, když se to neodělilo. Jestli to je sádlo tak to bude víc hustý než zbytek vyfritu.
¨
Sádlo mě klesá ke dnu.

Vezmi vzorek, ohřej ho ve friťáku na bod varu vody a koukej jestli se začne vypařovat voda. Když jo tak počkej až se všechny vypaří, pak až schladne olej a mrkni jestli je už čistej. Když ne, voda to nebude ;-)
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Nechci zakládat nové téma,tak to šoupnu sem. Dnes jsem na netu studoval info o emulzní naftě a tak mě napadlo to jít vyzkoušet (spíš jen ze uvědavosti,ne že bych na to chtěl jezdit) Dal jsem poměr nafta:voda 80:20 a prohnal mixérem. Výsledek mě těžce zklamal,jelikož mazivost nafty nebyla téměř žádná. Co mě ale překvapilo? Vyzkoušel jsem to samé s vyfritem a vodou a výsledná směs měla mnohem lepší mazivost než samotná nafta.Zkusil jsem to ještě jednou a to s poměrem 50:50 a i tehdy to docela pěkně mazalo. Otázka zní: zkoušel na to už někdo jezdit? Sám bych to vyzkoušel,ale nemám žádnej starej pekáč,do kterýho bych to nalil.Je pravda,že časem se začne voda oddělovat od oleje,ale kdyby se do toho přidal třeba Velfovin a promíchalo se to těsně před odjezdem,možná by se na to někam i dojelo.......a možná je to taky celý blbost. (crazy)
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Fazer píše:Nechci zakládat nové téma,tak to šoupnu sem. Dnes jsem na netu studoval info o emulzní naftě a tak mě napadlo to jít vyzkoušet (spíš jen ze uvědavosti,ne že bych na to chtěl jezdit) Dal jsem poměr nafta:voda 80:20 a prohnal mixérem. Výsledek mě těžce zklamal,jelikož mazivost nafty nebyla téměř žádná. Co mě ale překvapilo? Vyzkoušel jsem to samé s vyfritem a vodou a výsledná směs měla mnohem lepší mazivost než samotná nafta.Zkusil jsem to ještě jednou a to s poměrem 50:50 a i tehdy to docela pěkně mazalo. Otázka zní: zkoušel na to už někdo jezdit? Sám bych to vyzkoušel,ale nemám žádnej starej pekáč,do kterýho bych to nalil.Je pravda,že časem se začne voda oddělovat od oleje,ale kdyby se do toho přidal třeba Velfovin a promíchalo se to těsně před odjezdem,možná by se na to někam i dojelo.......a možná je to taky celý blbost. (crazy)
Blbost to je panebože (wallbash)
Co bys z toho měl? Jen bobky abys druhej den nastartoval... nebo vrtulku v nadrzi (LOL)
Mercedes-Benz W210 300D
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

Jak už jsem psal, jelikož jsem nalil nechtěně vodu. Vstřikovací čerpadlo olej s vodou smýchá, tak mi z přepadu tekla emulze, která mi teče do odvzdušňovacího ventilu a vraci se zpět před filtr. Jezdil jsem tedy na emulzi ale vůbec nevím v jakém poměru. Žádná změna v jízdě nebyla ale emulze to byla a mohl jsem na to najet tak 500km, než z přepadu tekl zase čirý olej.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2010, 10:59

Příspěvek od ovocny »

Dokud je zachovana mazivost tak to pojede, jen se nesmi zadrit cerpadlo. Ja osobne bych na to nejezdil protoze ta uspora je podle toho co jsem prochazel materialy z provozu autobusu na emulzi celkem nevyznamna vubec kdyz si to vydelis spotrebou osobaku. A problemu to ma vic nez dost uz jen aditivace aby se to casem neoddelovalo.
Ale jinak auto auta se kteryma jezdime na RO bych rekl ze by snesly nejmene kratkodobe (tisíce km) emulzni naftu urcite takze kdo chce cdelat pokusy tak na netu je vse potrebne vcetne pomeru (dokonce na to existuje norma stejne jako na BA nebo NM ;) ) a motory z 80 let co jsou v mercedesech nebo koncernove 1,9 na to pofrci jako vitr.
Pak je jen treba resit korozi a podobne problemy ale o tom jsou napsany cele knihy ( treba u diplomek se to dost obevuje).
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) oblíbený vtípek nachcat někomu do nádrže... všichni vyjezdí, ani si nevšimnou... už jsem zažil i že bylo tolik vody, že už to na to nejelo a musel se vylívat filtr.. a čerpadlo to taky přežilo.

Konečně když jsem nucen vyprat ethylester, nikdy nesuším, přilévám přiměřeně a občas dám trošku velfobinu.
nemám žádnou kárku na naftu...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“