Voda ve vyfritu
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Voda ve vyfritu
Ahoj, asi uz se to tu parkrat resilo,ale nepovedlo se mi to najit. Mam vyfrit,ale naprsela do nej venku voda. Do casti nadob, nektere jsou normalne ciste. Problem je, ze ta v ktere je voda, je o poznani svetlejsi a v podstate to vypada jako nejaka emulze. Nejaky napad jak z toho tu vodu dostat ? A co me prekvapuje jeste vic, ze to stalo asi tyden na miste a vubec nevidim nejakou snahu aby se to od sebe zacalo oddelovat, proste je stale stejna barva po cele nadobe. Popr. jak je mozne udelat test zda je ve vyfritu voda?
Re: Voda ve vyfritu
Ohřej půl litru směsi ve friťáku na 100°C, bacha pracuj s brýlemiLADAIII píše:Ahoj, asi uz se to tu parkrat resilo,ale nepovedlo se mi to najit. Mam vyfrit,ale naprsela do nej venku voda. Do casti nadob, nektere jsou normalne ciste. Problem je, ze ta v ktere je voda, je o poznani svetlejsi a v podstate to vypada jako nejaka emulze. Nejaky napad jak z toho tu vodu dostat ? A co me prekvapuje jeste vic, ze to stalo asi tyden na miste a vubec nevidim nejakou snahu aby se to od sebe zacalo oddelovat, proste je stale stejna barva po cele nadobe. Popr. jak je mozne udelat test zda je ve vyfritu voda?
Mercedes-Benz W210 300D
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
- Bydliště: Olomouc, Hradec Králové
Odpovědi: 0
Pokud toho není moc, tak to tam nech, na emulzi se dá taky jezdit. Mám v autě odvzdušňovák a průsvitné hadičky. U přívodu z nádrže čiré palivo a pak mléčná kapalina, dlouho jsem přemýšlel co to je a pak mě napadlo, že jsem tam nechtěně nalil trochu vody. Borci čistí motor rozprašováním vody u sání za turbem, no a ty si vodu dodáváš přes palivo. Na emulzi to jezdí a dobře.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
S tou emulzi opatrne. auto na to sice pojede ale je treba pamatovat na korozi a mozny prunik do oleje a nakonec se muze motor zadrit. Kdysi se na emulzni naftu jezdivalo ale ty motory absolvovaly pravidelne GO a nikomu nevadila snizena zivotnost.
Samozrejme nerikam ze se to zadre hned ale motoru to rozhodne neprospiva.
Samozrejme nerikam ze se to zadre hned ale motoru to rozhodne neprospiva.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
- Bydliště: Olomouc, Hradec Králové
Odpovědi: 0
Nafta s vodou nejde smíchat, ale olej se s vodou spojí. Olej je tak mastný, že podle mě koroze nehrozý. Podařilo se mi asi na nádrž nalít 200ml, a žádný problém. Pokud ti to nenasaje hned všechnu vodu, tak by to mělo být v poho.ovocny píše:S tou emulzi opatrne. auto na to sice pojede ale je treba pamatovat na korozi a mozny prunik do oleje a nakonec se muze motor zadrit. Kdysi se na emulzni naftu jezdivalo ale ty motory absolvovaly pravidelne GO a nikomu nevadila snizena zivotnost.
Samozrejme nerikam ze se to zadre hned ale motoru to rozhodne neprospiva.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Ver nebo ne ale smichat jde kdeco kdyz se vi jak na to viz http://citybus.cz/2010/04/28/veolia-tra ... zni-nafty/
pripadne zadej emulzni nafta do vyhledavace a vybehne ti toho kvanta. To ze obycejna nafta neprijme zadnou vlhkost je spis povera aby clovek nepremyslel co vsechno je na dne nadrze u cerpaci stanice
samozrejme vzdycky jde o presne slozeni a pomery.
pripadne zadej emulzni nafta do vyhledavace a vybehne ti toho kvanta. To ze obycejna nafta neprijme zadnou vlhkost je spis povera aby clovek nepremyslel co vsechno je na dne nadrze u cerpaci stanice

Tak me tak nejde o motor, mam v garazi nahradni,ale protoze se jedna o feldu 1,9L, tak me jde spis o to cerpadlo Lucas.
K te rade ohledne ohrevu na 100L (bod varu). Mam to chapat tak, ze se voda vypari do prdele a zustane vyfrit? Uz jsem o tom uvazoval, slit vsechny pochybny kusy do jedne nadoby, v mem pripade do plechoveho sudu a zapalit pod tim ohen a trosku to povarit
Ale zase bych nerad treba kvuli odstraneni 3L z 30L oleje pod tim stal jak debil a celej den topil. Premyslel jsem, pokud si ta voda seda, slit to, nechat sednout a pak vylit zespodu a vrsek pouzit. Bohuzel ani po tydnu stani ta emulze nemeni barvu, je to furt stejne mlecny,tak nevim jestli to nemuze byt treba jen jinak zabarvenej vyfrit. Ale nevim jak to detekovat co to vlastne je..
K te rade ohledne ohrevu na 100L (bod varu). Mam to chapat tak, ze se voda vypari do prdele a zustane vyfrit? Uz jsem o tom uvazoval, slit vsechny pochybny kusy do jedne nadoby, v mem pripade do plechoveho sudu a zapalit pod tim ohen a trosku to povarit

¨Petr.C píše:Tak to tam máš spíš sádlo, když se to neodělilo. Jestli to je sádlo tak to bude víc hustý než zbytek vyfritu.
Sádlo mě klesá ke dnu.
Vezmi vzorek, ohřej ho ve friťáku na bod varu vody a koukej jestli se začne vypařovat voda. Když jo tak počkej až se všechny vypaří, pak až schladne olej a mrkni jestli je už čistej. Když ne, voda to nebude

Mercedes-Benz W210 300D
- Fazer
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 22 led 2007, 12:25
- Bydliště: Vážany nad Litavou
Odpovědi: 0
Nechci zakládat nové téma,tak to šoupnu sem. Dnes jsem na netu studoval info o emulzní naftě a tak mě napadlo to jít vyzkoušet (spíš jen ze uvědavosti,ne že bych na to chtěl jezdit) Dal jsem poměr nafta:voda 80:20 a prohnal mixérem. Výsledek mě těžce zklamal,jelikož mazivost nafty nebyla téměř žádná. Co mě ale překvapilo? Vyzkoušel jsem to samé s vyfritem a vodou a výsledná směs měla mnohem lepší mazivost než samotná nafta.Zkusil jsem to ještě jednou a to s poměrem 50:50 a i tehdy to docela pěkně mazalo. Otázka zní: zkoušel na to už někdo jezdit? Sám bych to vyzkoušel,ale nemám žádnej starej pekáč,do kterýho bych to nalil.Je pravda,že časem se začne voda oddělovat od oleje,ale kdyby se do toho přidal třeba Velfovin a promíchalo se to těsně před odjezdem,možná by se na to někam i dojelo.......a možná je to taky celý blbost. 

Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Blbost to je panebožeFazer píše:Nechci zakládat nové téma,tak to šoupnu sem. Dnes jsem na netu studoval info o emulzní naftě a tak mě napadlo to jít vyzkoušet (spíš jen ze uvědavosti,ne že bych na to chtěl jezdit) Dal jsem poměr nafta:voda 80:20 a prohnal mixérem. Výsledek mě těžce zklamal,jelikož mazivost nafty nebyla téměř žádná. Co mě ale překvapilo? Vyzkoušel jsem to samé s vyfritem a vodou a výsledná směs měla mnohem lepší mazivost než samotná nafta.Zkusil jsem to ještě jednou a to s poměrem 50:50 a i tehdy to docela pěkně mazalo. Otázka zní: zkoušel na to už někdo jezdit? Sám bych to vyzkoušel,ale nemám žádnej starej pekáč,do kterýho bych to nalil.Je pravda,že časem se začne voda oddělovat od oleje,ale kdyby se do toho přidal třeba Velfovin a promíchalo se to těsně před odjezdem,možná by se na to někam i dojelo.......a možná je to taky celý blbost.

Co bys z toho měl? Jen bobky abys druhej den nastartoval... nebo vrtulku v nadrzi

Mercedes-Benz W210 300D
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
- Bydliště: Olomouc, Hradec Králové
Odpovědi: 0
Jak už jsem psal, jelikož jsem nalil nechtěně vodu. Vstřikovací čerpadlo olej s vodou smýchá, tak mi z přepadu tekla emulze, která mi teče do odvzdušňovacího ventilu a vraci se zpět před filtr. Jezdil jsem tedy na emulzi ale vůbec nevím v jakém poměru. Žádná změna v jízdě nebyla ale emulze to byla a mohl jsem na to najet tak 500km, než z přepadu tekl zase čirý olej.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Dokud je zachovana mazivost tak to pojede, jen se nesmi zadrit cerpadlo. Ja osobne bych na to nejezdil protoze ta uspora je podle toho co jsem prochazel materialy z provozu autobusu na emulzi celkem nevyznamna vubec kdyz si to vydelis spotrebou osobaku. A problemu to ma vic nez dost uz jen aditivace aby se to casem neoddelovalo.
Ale jinak auto auta se kteryma jezdime na RO bych rekl ze by snesly nejmene kratkodobe (tisíce km) emulzni naftu urcite takze kdo chce cdelat pokusy tak na netu je vse potrebne vcetne pomeru (dokonce na to existuje norma stejne jako na BA nebo NM
) a motory z 80 let co jsou v mercedesech nebo koncernove 1,9 na to pofrci jako vitr.
Pak je jen treba resit korozi a podobne problemy ale o tom jsou napsany cele knihy ( treba u diplomek se to dost obevuje).
Ale jinak auto auta se kteryma jezdime na RO bych rekl ze by snesly nejmene kratkodobe (tisíce km) emulzni naftu urcite takze kdo chce cdelat pokusy tak na netu je vse potrebne vcetne pomeru (dokonce na to existuje norma stejne jako na BA nebo NM

Pak je jen treba resit korozi a podobne problemy ale o tom jsou napsany cele knihy ( treba u diplomek se to dost obevuje).

Konečně když jsem nucen vyprat ethylester, nikdy nesuším, přilévám přiměřeně a občas dám trošku velfobinu.
nemám žádnou kárku na naftu...