Heelp-Megane 1,9D; Lucas EPIC -> mech. Bosch VYRIEŠENÉ

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Presunuli sme sa trochu aj sem:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 456#745456

Ak by niekto hľadal v budúcnosti komplexné riešenie...

Trošku odtiaľ pokopírujem:
No ale podľa mojich pátraní tá jedna remenica pre Bosch a Lucas platila kedysi dááávno (možno vtedy, keď aj Bosch, aj Lucas boli mechanické), pre nejaké R11ky... toto už pre tieto modely po ´96 neplatí:
Obrázek


Totiž elektronický Lucas a mech. Bosch majú úplne iné remenice, Lucas má takú úplne jednoduchú (asi ako remenicu vačky), Bosch má takú mohutnú, ktorá umožnuje jemné doladenie nastavenia (ke´dže nemá elektroniku, ktorá by to doladila). A preto je na každej remenici iba jedna značka.


Hej, mením EPICa za mech. Boscha na Megane 1,9D. Ono ísť to ide, to som mal potvrdené z viacerých zdrojov. Kolo na vačke iné nebude, predpokladám, predsa len, čaśovanie voči kľuke by malo zostať nie? Akonáhle by to malo iný počet zubov, tak by nemohlo byť zosúladené otáčanie voči kľuke, to by mi t nemohlo bežať na voľnobeh.
Aj počet zubov na remeni, ak by bol iný, tak po pár otáčkach by sa predsa kompletne rozhodil rozvod ako na vačke, tak na čerpadle...
Mám info z druhej ruky, od mechanika z PO, že to normálne ide vymeniť, akurát vraj treba posunúť remeň o zub (čo ale ako som už písal nechápem prečo), len nevedel, do ktorej strany.
Najhoršie je fakt to, že si nemôžem byť 100pro istý, že to čerpadlo je OK...a ladím rozvod a pritom je možno KO čerpadlo...
A z tvojich skúseností - keby boli trysky iné, mohlo by to tak hnusne dymiť?

Každopádne odporúčam prí výmene Lucas EPIC -> mech. Bosch zobrať toho Boscha aj s trubkami aj s tryskami z jedného motora a pritom aj pozrieť, ako bol nastavený rozvod. Ideálne by bolo tie súčiastky vziať z motora, ktorý v pohode fungoval
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No, takže trysky vymenené za tie pôvodné Lucasovské, ale chod motora sa +- nijak nezmenil...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Som to bol kuknúť, to auto pomaly nejde, sťažka to chytí a dymí to už aj na voľnobeh...asi to bolo najlepšie, keď bol rozvod nastavený presne na značku...keď som to napojil z fľašky, tak to nešlo vôbec - nebolo čím naťahať....asi bude fakt KO to čerpadlo...bída...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No počkej, tobě to na flašku nešlo? Ty máš čerpadlo v nádrži..? /To snad ne/ To musí na flašku jet..čerpadlo je samonasávací...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

U každého čerpadla je výrobcen definováno základní nastavení vzhledem k HÚ motoru. U Bosche se to měří přípravkem s číselníkovým úchylkoměrem. Je potřeba si tyto údaje někde sehnat a podle toho základní nastavení udělat. Potom jemně doladit podle muzikantského ucha.
Hlavně pozor na jednu věc. I když tomu mnozí nebudou věřit, tak motor poběží když to bude vstřikovat v dolní úvrati! Poběží detonačním způsobem spalování, bude hlučný, bude kouřit a nebude mít výkon! Už jsem se s tím několikrát setkal, že to "odborník" špatně postavil. Žabožrouti mají první válec u setrvačníku, tak pozor na to.
Tohle téma jsem jenom v rychlosti proběhl a mám pocit, že to čerpadlo má menší průměr rotačního pístu, nikde jsem o tom zmínku nanašel kolik to má. Pro 1,9 by měl být 8mm.
Podobnou úpravu mám za sebou a makalo to lépe než s tím slavným Epicem.
Jinak ještě důležitá připomínka:
Druh trysky navrhuje výrobce pro daný spalovací prostor a ta tryska "neví" kdo do ní naftu tlačí. Použití jiné trysky přinese jedině zhoršení.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Konečně jsi se ozval, musíš radit dřív než se popíše 10 stránek..Vím, že to máš zmáknutý, a to co píšeš o Dů se mi stalo a myslel jsem, že jsem se pomátl... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Ďakujem za opäť trochu viac svetla do tmy, naozaj som nečakal, že s blbým komôrkovým hladkým dieslom budú také problémy. Mám pár komentov:
origoš píše:U každého čerpadla je výrobcen definováno základní nastavení vzhledem k HÚ motoru. U Bosche se to měří přípravkem s číselníkovým úchylkoměrem. Je potřeba si tyto údaje někde sehnat a podle toho základní nastavení udělat. Potom jemně doladit podle muzikantského ucha.
Hm, dokelu, a načo je tá značka na remenici? Som myslel, že tá slúži na nastavenie.
origoš píše:Hlavně pozor na jednu věc. I když tomu mnozí nebudou věřit, tak motor poběží když to bude vstřikovat v dolní úvrati! Poběží detonačním způsobem spalování, bude hlučný, bude kouřit a nebude mít výkon!
No ono by to tak presne vyzeralo. Ale pri posune o zub neskôr (vstrekovanie o zub neskôr) to už nešlo vôbec, pri posune o zub skôr to ide podľa mňa tiež zle.
origoš píše:Tohle téma jsem jenom v rychlosti proběhl a mám pocit, že to čerpadlo má menší průměr rotačního pístu, nikde jsem o tom zmínku nanašel kolik to má. Pro 1,9 by měl být 8mm.
Ufff, a to ako zistím? Mal by to byť Bosch z Megana 1,9D (aj tak vyzerá, je úpln eidentické s Meganom, čo má jeden známy).
origoš píše:Druh trysky navrhuje výrobce pro daný spalovací prostor a ta tryska "neví" kdo do ní naftu tlačí. Použití jiné trysky přinese jedině zhoršení.
No hej, ale ako zistím, že mám správne trysky? Mám origo Megane, ale od Lucasa, a potom mám nejaké neviemaké, ževraj z Megana, ale na 99% to tak nebude. Čo radili chalani na Peugeot fore, keď sa mení Epic na 406ke, vraj sa musia meniť aj trysky za Boschácke, ale podľa wiwid worshopu má pri 406 tryska Bosch iný vstrekovací tlak, ako Lucas tryska. Pri Megane, ale majú vstrek. tlak ten istý...

@Jericho - no, z fľašky to nešlo, ale vravím, už to pomaly nejde nijako, myslím, že to posunutie o zub tomu vôbec neprospelo...
Naposledy upravil(a) Ferrari1980 dne 28 čer 2012, 04:49, celkem upraveno 1 x.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Hm, dokelu, a načo je tá značka na remenici? Som myslel, že tá slúži na nastavenie.
Pokud myslíš řemenici na klice, tak když dáš na značku, tak to může být nastaveno na první, nebo na čtvrtý válec. Trysky tam vrať ty původní.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No ale mechanikmi vravel, že si k+uku zaistil, žabožrúti majú na to otvor v bloku. Taktiež, ak dal remeň do pôvodnej polohy aj na kľuke, aj na remenici čerpadla, aj počet zubov medzi značkami zachoval, aj tak to môže byť zmýlené? Potom by to pod+a mňa mohol pomýliť, iba ak by sa to dalo popliesť na čerpale, ale tam je to tak, že na jednu otočku vstrekne do všetkých valcov, čiže sa to nedá zmýliť, nie?

Aby som doplnil, menil to vraj tak, že zaistil kľuku, poznačil na remeni značky na remenici, kľuke a vačke, potom dal remeň dole, osadil Bosch čerpadlo, a osadil remeň presne tak, ako bol s Lucasom. Je to skúsený mechanik, rozvody robieva denne, ale nemá dosť skúseností s liečením takéhoto čerpadla...

Trysky sú tam už tie pôvodné, Lucasovské.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Lucas má jinak vstřikovací trubky. Nečetl jsem to tu tak podrobně, jestli se trubky měnily nebo ne. Jdou použít původní, ale čerpadlo se musí jinak natočit na základní nastavení.
Dá se postupovat takto:
Nastavit kliku do horní úvrati a vačku postavit tak, aby "střihal" čtvtý válec.
Na trubku prvního válce našroubovat jakýkoli vstřikovač a ručně otáčet čerpadlem a najít polohu, kdy začne vstřikovat. (nepřed několikrát protočit, aby se vstřik odvzdušnil). Na stop ventil musí jít 12V.
Tuhle polohu označit a opásat řemenem. Po směru otáčení zkontrolovat pořadí trubek aby šly 1 -3 -4 -2.
Mělo by jít nastartovat a pak doladit předvstřik. Pokud to pojede, tak přeznačit kolo na vstřikovacím čerpadle, protože to nebude na původních značkách.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Trubky sú vymenené, sú z Boscha.

Ach jo, to čo píšeš, ten postup, to by chcelo na to človeka, čo má aspoň trochu skúsenosti s takýmto nastavovaním... viem to teoreticky, ale nie prakticky a sám to robiť nemôžem, nemám na to vybavenie...bude musieť ísť auto niekam inak, k odborníkovi...ach jaj.

Ono to je tak, že alebo je zlé čerpadlo, alebo časovanie, ale vravím, ak nepohol ani s kľukou, ani s vačkou a čerpadlo dal na značku, nemalo by byť asi časovanie prehodené...nojo, budem trochu finančne krvácať, ale asi si už nepomôžem...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Ešte ma tak napadlo, jeden mechanik, keď videl môj motor, povedal, že to má elektronicky riadené sanie vzduchu...vtedy som si zanadával, že čo je to za blbosť, ale ako som si prečítal toto:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=103406

napadlo ma, nemôže to byť naozaj tak, že je sanie riadené elektronicky a riadi čerstvý vzduch/EGR? Ale to zas by nemalo mať vplyv, malo by to ísť aj tak nie?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Egr se samozřejmě ihned zaslepuje, jak jen ho uvidíš..Mech. čerpadlo tuhle krávovinu nepotřebuje a motor už vůbec ne..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Takže Meganko odišiel nedôstojne od jedného mechanika k špacialistovi-čerpadlárovi, dúfam, že tomu konečne pomôže,,,

Hehe, ťahal ho bratranec :-)

Obrázek
Obrázek
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Tak Jericho mal pravdu, čerpadlo nebolo zaplavené naftou, je porúchaná sacia časť, činné plochy sú hrdzavé...zistené za 3 hodiny...darmo, odborník je odborník.

No, a teraz som zasa na začiatku, oprava čerpadla min. 220 €...asi ho ale skôr vrátim a zoženiem iné...

Ale to časovanie bolo asi dobre nastavené....
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“