dozhavovanie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Niekedy v jari sa mi po naštartovaní studeného motora začala na určitý krátky čas rozsvecovať kontrolka motora. Op-Com vypísal poruchu v obvode žhavenia - takže odišla jedna žhavička. Nechal som to tak, však že načo meniť žhavičku v lete, aspoň budem sledovať, ako to vlastne s tým žhavením je. A mám zistené, že môj motor žhaví aj pri vonkajšej teplote 30°C. Teplý motor samozrejme nežhaví, ale studený vždy, aj v lete. Podľa času, kedy zhasne kontrolka motora, je vidieť, koľko sekúnd ešte po naštartovaní dožhavuje. A pri studenom motore dožhavuje vždy, aj v lete.
Ale už idem žhavičky vymeniť, vydržali minimálne 100 tisíc km, tak si to zaslúžia, dnes ráno pri +10°C už to pri štarte bolo cítiť.
Predlžovanie životnosti žhavičov by som neriešil, mali by vydržať tisíc štartov, mne vydržali evidentne viac. Sú tam Bosch.
Ale už idem žhavičky vymeniť, vydržali minimálne 100 tisíc km, tak si to zaslúžia, dnes ráno pri +10°C už to pri štarte bolo cítiť.
Predlžovanie životnosti žhavičov by som neriešil, mali by vydržať tisíc štartov, mne vydržali evidentne viac. Sú tam Bosch.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Musíš sa zmieriť s tým , že FORUM obsahuje nielen rady ( a nie vždy dobré ) ale aj názory na ktoré má každý právo .67gtman píše:ako dlho musel tocit motorom?
s5 k tomu dozhavovaniu. ake su typicke casy napr. pri 10, 0, -10, -20C?
nie su 2 minuty vela - neznizuje sa tym zbytocne rychlo zivotnost zhavicov?
(a premudrelymi radami ako neries vymen raz za dva roky a pod. nezahlcujte internet )
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
"Žhavení:
Je-li teplota okolí nižší než +9 °C, zapnou se po
zapnutí zapalování žhavicí svíčky.
Rozsvítí se kontrolka žhavení.
Po skončení žhavení kontrolka zhasne a motor
mùže být startován."
"Dožhavování:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez ohledu na to, zda bylo před startem motoru žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkú ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min -1."
Su to citaty zo studijneho materialu Fabia 1.9 TDi PD 74 kW, tak potom neviem, ale asi aspon v tej fabke to tak je.
Je-li teplota okolí nižší než +9 °C, zapnou se po
zapnutí zapalování žhavicí svíčky.
Rozsvítí se kontrolka žhavení.
Po skončení žhavení kontrolka zhasne a motor
mùže být startován."
"Dožhavování:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez ohledu na to, zda bylo před startem motoru žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkú ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min -1."
Su to citaty zo studijneho materialu Fabia 1.9 TDi PD 74 kW, tak potom neviem, ale asi aspon v tej fabke to tak je.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
co štu tak pokud chcete vědět o dožhavování motoru a žhavení si nasadte kontrolku a natáhnete kabel na svíčku
, co se týče kontrolky na přístrojovce to není udaj o žhavení ale znasnutí kontrolky je pokyn k počátku startu
z podobného guláše co tady čtu nikdo chytrý nebude,
co se týče servisu žhavičů tak mají interval výměny, udává je výrobce a termín je udán v informacích o produktu
, co se týče kontrolky na přístrojovce to není udaj o žhavení ale znasnutí kontrolky je pokyn k počátku startu
z podobného guláše co tady čtu nikdo chytrý nebude,
co se týče servisu žhavičů tak mají interval výměny, udává je výrobce a termín je udán v informacích o produktu
