dozhavovanie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

no mne bez funkcnych zhavicov, aspon jedneho, motor nenaskoci.
tu niektori tvrdite ze vam naskoci, ked mate fyzicky odpojene napajanie?
alebo len necakate a hned startujete cize pocas tocenia motorom zhavice zhavia?
(lebo to je sakra rozdiel)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

JE tady člen fóra, kterému nešel ani jeden žhaviš u Octavie ASV a i v -22 nastartoval, za mohutného oblaku dýmu :D
67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

Příspěvek od 67gtman »

ako dlho musel tocit motorom?

s5 k tomu dozhavovaniu. ake su typicke casy napr. pri 10, 0, -10, -20C?
nie su 2 minuty vela - neznizuje sa tym zbytocne rychlo zivotnost zhavicov?
(a premudrelymi radami ako neries vymen raz za dva roky a pod. nezahlcujte internet )
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Niekedy v jari sa mi po naštartovaní studeného motora začala na určitý krátky čas rozsvecovať kontrolka motora. Op-Com vypísal poruchu v obvode žhavenia - takže odišla jedna žhavička. Nechal som to tak, však že načo meniť žhavičku v lete, aspoň budem sledovať, ako to vlastne s tým žhavením je. A mám zistené, že môj motor žhaví aj pri vonkajšej teplote 30°C. Teplý motor samozrejme nežhaví, ale studený vždy, aj v lete. Podľa času, kedy zhasne kontrolka motora, je vidieť, koľko sekúnd ešte po naštartovaní dožhavuje. A pri studenom motore dožhavuje vždy, aj v lete.
Ale už idem žhavičky vymeniť, vydržali minimálne 100 tisíc km, tak si to zaslúžia, dnes ráno pri +10°C už to pri štarte bolo cítiť.
Predlžovanie životnosti žhavičov by som neriešil, mali by vydržať tisíc štartov, mne vydržali evidentne viac. Sú tam Bosch.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Neni to nahodou tak, ze dozhavuje max. 4 minuty, avsak po prekroceni 2500 otacok sa dozhavovanie vypne hned? Ja si to len tak letmo pamatam, mam taky dojem, ze to bolo uvedene u motoru ATD....
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

maximalní doba dožhavovaní je 90 sekund ale po překročení otaček 2500 se vypne
Tiguan 2 2.0 tdi
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

67gtman píše:ako dlho musel tocit motorom?

s5 k tomu dozhavovaniu. ake su typicke casy napr. pri 10, 0, -10, -20C?
nie su 2 minuty vela - neznizuje sa tym zbytocne rychlo zivotnost zhavicov?
(a premudrelymi radami ako neries vymen raz za dva roky a pod. nezahlcujte internet )
Musíš sa zmieriť s tým , že FORUM obsahuje nielen rady ( a nie vždy dobré ) ale aj názory na ktoré má každý právo .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

"Žhavení:
Je-li teplota okolí nižší než +9 °C, zapnou se po
zapnutí zapalování žhavicí svíčky.
Rozsvítí se kontrolka žhavení.
Po skončení žhavení kontrolka zhasne a motor
mùže být startován."

"Dožhavování:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez ohledu na to, zda bylo před startem motoru žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkú ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min -1."

Su to citaty zo studijneho materialu Fabia 1.9 TDi PD 74 kW, tak potom neviem, ale asi aspon v tej fabke to tak je.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co štu tak pokud chcete vědět o dožhavování motoru a žhavení si nasadte kontrolku a natáhnete kabel na svíčku

, co se týče kontrolky na přístrojovce to není udaj o žhavení ale znasnutí kontrolky je pokyn k počátku startu

z podobného guláše co tady čtu nikdo chytrý nebude,


co se týče servisu žhavičů tak mají interval výměny, udává je výrobce a termín je udán v informacích o produktu ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“