AFN - snímač tlaku v sání

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já už jsem to tu psal. Snímač atmosférického tlaku, který je v řídící jednotce, měří tlak vzduchu na planetě, a to tak, že na spodní straně obalu jednotky je gumový "špunt". To je pružná membrána, která působí na vnitřní prostor tlakem zvenčí - tím snímač dostává údaj o aktuálním atm. tlaku.

Dneska jsem řešil zajímavou věc, která s tímto přímo souvisí.
Kamarád přijel se Sharanem AFN, že když víc přišlápne plyn, fouká mu z palubní desky vzduch. Myslel jsem, že mu praskla hadička, která vede od sacího potrubí do jednotky a šel takřka najisto. Ejhle - hadička byla v pořádku. Prasklá byla až ta uvnitř (ten častý problém, co tu řešíme) a tlak od turba byl asi tak vysoký, že vyrazil z obalu jednotky tuto gumovou membránu úplně ven. Tím se stalo, že plnicí tlak neplnil jen útroby jednotky, ale i klín řidičův :-). Výkon motoru samozřejmě nic moc.

Spravila to obligátní výměna vnitřní hadičky a nacvaknutí membránky do obalu jednotky.

Když jsem mu to celé opravil, jal jsem se mu vysvětlit, co se tam vlastně stalo a co se mohlo stát. Řekl jsem mu: "Buď rád, že ti to foukalo jen na pindíka. Si představ, kdybys měl tu palubní desku dobře utěsněnou, tak ti tím přetlakem mohly vletět budíky do ksichtu za jízdy." Blboun - asi minutu mi to fakt věřil :-D.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
snapik
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 22 zář 2011, 00:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od snapik »

dneska jak jsem jel pod plnym knedlikem tak ve 2500 o.t jsem slisel sss jako kdyby si ufoukl blou off ventil a zaroven poklesl vykon
EX: seat cordoba sx 81kw + chip na 105kw r.v. 99 motor afn
Audi A4 B6 1.9 tdi 96KW AVF
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

AFN má blow-off ???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4923
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

on říkal jen "jako" takové odfouknutí při přeřazení u mě dělala zatuhlá regulace lopatek na turbu.zkus s ní zahýbat
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je dobré zkusit dózu na regulaci turba "per huba", jak říkával Bohoušek Maršálků ve škodovce. Pro spolehlivou funkci regulátoru turba musí prý postačit podtlak pouhých 0,1 Bar, což odpovídá nácucu hubou. Takže hadičku, která vede k turbu, odpojit od N75 a vrazit do úst - následně nasát jako při bahňání americké cigaretky a dóza musí tahat za regulaci jako praštěná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

určitě tak málo? Mam tu turbo z rozebranýho pašíka se zánovní baňkou a hubou jí neutáhnu ani po uvolnění táhla (který se hejbe zlehka) a mj. u toho auta byl trvalej nouzák, kterej jsem přičítal spíš neschopnosti nastavit táhlo k nový baňce nějakym údajně renomovanym/autorizovanym servisem(skoro i spíš než hadičkám, když samotná baňka u vw neni nd), ale je možný, že to teda měla na svědomí ta samotná baňka, protože turbo jinak vypadá ok (stav všech lopatek, vůle, ... )
pašíkombi AFN B597
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4923
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no pusou by to mělo jí,jak píše marek...stejně tak po startu se samo stáhne na doraz,ale tak zatuhle lopatky prstem prostě neutlačíš...pokud mi s tím jde prstem pružit k dorazu,tak vím že je plechovka i lopatky v cajku...ale samozřejmě jestli ti paqdá do nouzáku,může to být i špatným nastavením
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

mě nic do nouzáku nepadá (ťuk ťuk ťuk) :-D , ale připoměls mi, že při připojení samotný baňky do mýho auta se ta zánovní po startu normálně stáhne :? ... asi mam slabou hubu a původní domněnka byla správná ;) ... ale podtlak 0,1b mi stejně přijde málo ...
pašíkombi AFN B597
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

výměna hadičky proběhla nakonec tak , že jsem se na ni vysral
Marek77 píše:Já jsem hodnoty atm. tlaku VAGem za jízdy nikdy nezkoumal, takže nevím, jak moc byly mimo toleranci. Ale pokud mi to psalo 65535 - Řídící jednotka motoru - vadná, pak to asi nějaký důvod mělo, ne? Pokud vniká přetlak do uzavřeného prostoru jednotky, jednoduše to musí ovlivňovat snímač atm. tlaku - ono to tak nějak zní logicky a nejspíš to tak prostě je.

A odchylné hodnoty atm. tlaku nemusejí znamenat problém za jízdy. Pokud je atm. tlak vyšší (třeba u moře), pak jednotka dávkuje malinko víc paliva. Pokud současně s tím lehce přefukuje turbo, což u mě bylo, nemusí to prostě vůbec nic špatného dělat - auto může jet naprosto normálně. Víc paliva + víc vzduchu = méně šlapat na plyn a jede to pořád stejně. Tedy aspoň mně to tak nějak štymuje.

Řídící jednotka motoru a její demontáž:
Jednotka je umístěná v palubní desce v prostoru za (před- ve směru jízdy) budíky. Tedy vyndat budíky (tři minuty), poté odpojit konektor jednotky motoru (zprava, pojistku vytáhnout směrem dopředu). Následně bit TORX 20 s dírkou a povolit dva šrouby, které drží jednotku k výztuze palubní desky (jsou na straně konektoru, čili vpravo). Poté se jednotka vysune z držáku směrem vpravo asi o centimetr a vyndá ven. Jako poslední se od ní odpojí hadička - je dost dlouhá (zkracoval jsem ji skoro o půl metru a pořád stačila). Pak TORX 15 a demontovat čelo jednotky. Toť vše. Když jsem to dělal prvně, myslel jsem, že u toho vypustím duši a klel jsem jak pohan. Dnes vím, že je to práce na max. deset minut.

Při zpětné montáži doporučuji nejprve jednotku nasadit do držáku a přišroubovat, poté nasadit konektor a až potom (naslepo, po hmatu) nasunout hadičku. Pokud totiž nejprve nasadíš hadičku, jde konektor děsně blbě zajistit - ona tam ta hadička tak nějak překáží.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A proč to???

Teď jsem dělal další - známému na Almaře. Je zvláštní, že sotva se objeví příčina problému, najednou tuhle závadu mají snad všechna auta :-). Ale co, hned je co dělat :-). A začínám se zlepšovat - kompletní rozborka, výměna a sborka mi trvá již méně než 30 minut.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

nesel mi rozpojit konektor jinak jsem dnes logoval za jizdy a cidlo bar tlaku ukazovalo 693 at a po jizde 1136 :-) tak alespon nejakej poznatek
Marek77 píše:A proč to???

Teď jsem dělal další - známému na Almaře. Je zvláštní, že sotva se objeví příčina problému, najednou tuhle závadu mají snad všechna auta :-). Ale co, hned je co dělat :-). A začínám se zlepšovat - kompletní rozborka, výměna a sborka mi trvá již méně než 30 minut.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Konektor jde rozpojit dvěma prsty jako nic. Je vhodné nejprve odpojit tu hadičku, ta totiž konektoru maličko překáží. Ale jinak to musí jít jak po másle.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

stejne nemam dutej torx
Marek77 píše:Konektor jde rozpojit dvěma prsty jako nic. Je vhodné nejprve odpojit tu hadičku, ta totiž konektoru maličko překáží. Ale jinak to musí jít jak po másle.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
snapik
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 22 zář 2011, 00:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od snapik »

může být zanesené turbo i když jde regulace krásně hladko???
jinak: podtlakové haďičky vyměněny
regulace de krásně lehce
n75 zkoušen za jíný a bylo to ještě horší(vrácen původní)
nic nefučí ze by ucházel tlak
přefuk je asi 1.2bar potom pokles na 0.6 pak zase stoupne na 0.95(budik neměří upně přesně) a potom zase klesne na 0.6-0,7bar a když jedu na 4 do kopce tak se to většinou ustálí na 0.95( jak má být) až přez 3000ot.
jinak diagnostika píše pořád stejnou chybu 65535 chyba ř.j. nic jíneho
jinak byl jsem u známýho kontroloval předstřik, vahu vzduchu , a regulaci a všechno je v cajku
už nevím co s tím :-(
EDIT:
odpadový podtlak: haďička je nová takže pruchozí
a filtr je novej asi 3 mesice
Naposledy upravil(a) snapik dne 01 říj 2012, 18:39, celkem upraveno 3 x.
EX: seat cordoba sx 81kw + chip na 105kw r.v. 99 motor afn
Audi A4 B6 1.9 tdi 96KW AVF
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

co odpadovy podltak co ide do filterboxu. je hadica priechodna? vzduchac ok?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“