Vyšší výkon na LTO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

spar
Přispěvovatel
Příspěvky: 607
Registrován: 24 bře 2012, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecký kraj

Vyšší výkon na LTO

Příspěvek od spar »

Ahoj,tak dnes jsem se projel v T4 1.9 TD která jezdí na LTO+rostlinný olej nový,no řeknu Vám je možné že to má větší výkon? Akorát to trochu nespaluje,nebo spíš nestíhá spalovat,když jsem mu naložil,byl za mnou pěknej černej dým...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

no jiste,ze to je mozny a ne jen mozny,ale je to tak bez diskuze.
je to vysokocetanova nafta proti tomu co koupis na vetsine ceskych benzinek.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
spar
Přispěvovatel
Příspěvky: 607
Registrován: 24 bře 2012, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od spar »

já sem si řikal že to nějak letí :) A je tomu možné pomoct ještě VIFem? Nebo se cetanové číslo již nezvedne?
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

přidaná nafta na čerpadle (LOL) (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

sikin1987 píše:tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.
mosis pockat na zimu, v lete na tom poznas kulove :o (rofl)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

radluk píše:
sikin1987 píše:tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.
mosis pockat na zimu, v lete na tom poznas kulove :o (rofl)
ja to lil vyhradne v zime,protoze to je zimni vif. to je jedno jen rikam,ze to byly vyhozene 2 kila. co nejvic zmekcilo chod motoru je novej repkac
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

vif je hlavne pro snizeni teploty kdy se zacina srazet parafin ;) zbytek muze byt ciste subjektivni dojem.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

Ztichne to a lépe se filtruje vifrit se sádlem. Víc od toho nikdo nečeká. Leju 2 odměrky na 20l směsi vyfrit nafta a jsem spokojený. Samozřejmě to neuškodí nalejt i do LTO, kde žádná aditiva nejsou. Obzvláště pro ty co ho nemíchají s olejem. Má nízkou mazivost.
nemám žádnou kárku na naftu...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

LTO má nízkou mazivost a nejsou v něm aditiva? LTO je poměrně kvalitní nafta, ve srovnání s vojenskou (která je jak známo velmi kvalitní kvůli dlouhodobému skladování) byl víceméně jediný rozdíl v příměsi biosložky v množství daném legislativou (vojenská je bez bio). CČ bylo myslím 52, v případě zájmu dohledám. Šlo o LTO z Rakouska. Závěr jsme učinili takový, že se nejspíš jedná o běžnou rakouskou naftu (tu jsem bohužel netestoval) s příměsí barviva.
spar
Přispěvovatel
Příspěvky: 607
Registrován: 24 bře 2012, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od spar »

A budete někdo vědět,jaké cetanové číslo má LTO?
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Budeme to vědět. I ty to budeš vědět, když si to přečteš v mém příspěvku, který je hned nad tím tvým...
spar
Přispěvovatel
Příspěvky: 607
Registrován: 24 bře 2012, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od spar »

CČ nemůže být 52,když 51 a výše má normální nafta u pumpy,dle ČOI.Benzina dokonce 62.Nebo dá se koupit někde ta složka,kterou přidávají do nafty na zvýšení cetanového čísla?že bych udělal třeba naftu s cet.číslem 70
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Důkaz místo slibů :) :
Obrázek

Takže CČ 51,7. ČSN EN 590 udává CČ min 51, takže je to v normě. A Benzina má CČ 62? To se mi nezdá... Ono "čím víc, tím líp" v tomto případě neplatí, vyšší CČ zkracuje průtah vznícení a způsobuje tvrdý chod a opalování špiček vstřiků. Takže snažit se docílit čísla 70 je spíš kontraproduktivní. Nicméně částečného zvýšení docílíš právě přidáním např. VIFu, ale o kolik přesně, to nevím. Já dávám 1:1000 do nafty a 1:500 do oleje. V létě letní, v zimě zimní.
spar
Přispěvovatel
Příspěvky: 607
Registrován: 24 bře 2012, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecký kraj

Příspěvek od spar »

CČ určuje čistost a kvalitu nafty.Verva diesel má CČ 59 až 62,ČOI naměřila 61,8.A nezlob se,ale z tvého příspěvku nepoznám,že se jedná o LTO
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“