Kornout píše:Musíš to měřit podle předních kol, chce to ale ve 2 lidech, samozřejmě že je to trochu nepřesné, ale doladit se to s tím dá, přesně to udělá až geometrie, jenže jezdit x krát na geometrii by se asi prodražilo.
Odklon kola změříš když je auto na rovině v dílně, tak lecos řekne vodováha.
Hnutou nápravu takto poznáš na 100%
Moje zkušenosti z GIII jsou takové, že když dáš širší kola, třeba 195ky, tak se ty vnitřky sjížděj vždy více, ale né zas tak, jak píšeš.
To máš pravdu, na těch 195kách je to nejvíc znát!!!
No většinou jsou auta v předu širší a navíc prahy nebejvaj uplně rovný. Měřím vždy k druhej nápravě, samozdřejmě dopočítám šířku, aby auto nebylo čtyřstopý u geometrie zadní nápravy
Mel jsem podobny problem u GII GTI. Nekdo prede mnou s tim nejspis drbl o patnik a leve zadni kolo slo predkem ven(rozbihalo se). Nechal jsem udelat podlozky pod naboje (zaroven jsem to tim i rozsiril asi o 3cm) na leve strane s sikminou. Trefil jsem to na podruhe dle geometrie. Mam to tak uz 5 let a OK.
Dělaly jsme na octě drblou nápravu jak psal Huml rozpínákem a povedlo se to dobře, pjekně po kouskách pomalu aby jsme to nepřehnaly dost se to vrací , ale 10t rozpínák s tím měl co dělat.
Mal som rovnaký problém, ale pri pneumatikách 235/40-17 na zadnej náprave Golfu IV. Tiež sa drali len na vnútornej strane. Pevne nadstavený odklon asi 1,3° vyhovuje do maximálnej šírky pneumatiky 195. Odklon som upravil pomocou klinov z oceľového plechu vyrobených na horizontálnej fréze pod uhlom 0,7°. Kliny som vyrobil v zrkadlovom prevedení tak, aby ľavé aj pravé koleso malo rovnaký odklon aj zbiehavosť. Zbiehavosť alebo rozbiehavosť sa dá upraviť smerovaním klinov. Pri smerovaní dopredu ide o zbiehavosť a dozadu o rozbiehavosť. Kliny su vyrobené popod celý náboj kolies s presnými dierami na šróby. Po tejto úprave som docielil odklon kolies 0,6° pričom sa behúň pneumatiky odvaľuje po celej šírke a už nedochádza k nadmernému opotrebovaniu. Po najazdení asi 20 000 km konečne zadné pneumatiky ako nové!
mám kola 225/45 R17 a žádnej problém nemám, možná měls sbíhavost na spodní toleranční hodnotě, tam už by se to pak asi mohlo na širších kolech projevit, jinak větší odklon na zadních nápravách je z důvodů lepších jízdních vlastností, radiální pneumatika má totiž při zatížení v zatáčce tendenci odlepovat vnitřní část běhounu od vozovky, proto se vlastně tím vyšším odklonem tomuto jevu jakoby nadbíhá a pneumatika pak v zátěží leží na vozovce celou plochou, u nižšího profilu jsou tyto tendence nižší, proto je buď potřeba zvýšit zatěžování pneumatik v zatáčkách nebo snížit odklon, ale pokud je geometrie na zadní nápravě ve středu tolerančního pole, mělo by se zvětšení šířky pneumatik na sjíždění projevit minimálně
Ale kolik km ta pneumatika ujede pod zatížením v zatáčce?V celkové trase je to přece zanedbatelné %.Ale možná že bydlíš v horské oblasti, kde rovinka není delší než 200m a jinak jsou pořád zatáčky.Ale pokud někdo jezdí dálnice a pod... tak ta guma dostává tím že neleží celou plochou na vozovce pěkně na prdel.Větší váha pak působí právě na vnitřek pneu a proto se sjíždí.Ten odklon měl být prostě menší a třeba u nějakých GTI, SPORT, RS, apod... mohl být o něco větší.Možná by pomohlo snížení tlaku v pneu, aby "dosedla" celou plochou, co já vím...
ten větší negativ se srovnává o něco větší sbíhavostí, takže když máš negativ a rozbíhavost je to v pytli , odklon by měl být -1°30' a sbíhavost 1-3 mm
nevím jestli zrovna GTI, ale jistý modely G2 mají stejnou nápravu s Toledem, tudíž zástavbově budou pasovat všechny nápravy z G2 (krom syncra) do Toleda1, otázkou je jestli budou mít třeba vevařenej stabilák atd.
Čaute, už delší dobu řeším zadní nápravu. Sjíždí mi to vnitřky pneumatik (obě stejně). Byl sem na geometrii a mám to celé rozhozené odklony mimo toleranci : LZ -2°35´ , PZ -2°60´ a rozbíhavost.
Měřil sem to i pod autem tyčí od přední nápravy (šrouby v karosérii) na zadní nápravu (bod poblíž tlumiče).
Každopádně bych Vás chtěl poprosit jestli mi někdo muže poslat výkres od podložek mezi nápravou a nábojem ať to nemusím shazovat jen kvuli tomu tvaru té podložky. Vyrobit už by to nebyl takový problém Náprava je pevná stejná jak u O1 i nějakých VW a myslím že i A3 má stejnou.
Díky moc
kdyz uz se tady o tom bavite, sjizdi se vam nekomu gumy na vsech 4 kolech z vnejsi strany?(golf III, toledo 1L)....jezdim dost rychle zatacky a pokazde je to sjete vnejskem, zbytek jeste tak cca 3 mm...zajimave na tom je, ze napriklad peugeot 306 s kterym taky jezdim tohle nedela. Jestli je to ,,vlastnost,, tech naprav, nebo co?