spatne teple starty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zde je popis toho odporu na teplý start:
já jsem to řešil tím odporem a starty vždy jako u nového
takže jedná se o to,že to relátko při každém startu současně připojí k čidlu teploty do série odpor nebo trimr,který má takovou hodnotu,že auto si vždy myslí,že startuje studený motor a tím pádem auto chytá okamžitě,protože by jinak nedávalo téměř nebo vůbec žádnou dávku paliva,ale okamžitě po nastartování se relé přepne a auto vnímá a ukazuje skutečnou hodnotu teploty motoru.V jednotce je totiž blokováno dávkování nafty pokud startér netočí tolik otáček kolik má,ale toto platí jen při teplém mototru,při studeném je to neblokováno.Opravit se to dá několika způsoby.
1.přehrátím startovacích map-úprava na pořád
2. repas či výměna startéru,popřípadě aku -po čase se pravděpodobně objeví problém znovu
3.relé pro teplý start-jednoduché,ale hlavně nejlevnější řešení na pořád,ale vyžaduje to znalosti z oboru elektrotechniky
na foru je tu toho o tom dost a jsou tu i schémata na to
a zde je odkaz na toto téma,docela zajímavý článek
http://blog.kerpof.net/auta/teple-start ... si-reseni/
já jsem to řešil tím odporem a starty vždy jako u nového
takže jedná se o to,že to relátko při každém startu současně připojí k čidlu teploty do série odpor nebo trimr,který má takovou hodnotu,že auto si vždy myslí,že startuje studený motor a tím pádem auto chytá okamžitě,protože by jinak nedávalo téměř nebo vůbec žádnou dávku paliva,ale okamžitě po nastartování se relé přepne a auto vnímá a ukazuje skutečnou hodnotu teploty motoru.V jednotce je totiž blokováno dávkování nafty pokud startér netočí tolik otáček kolik má,ale toto platí jen při teplém mototru,při studeném je to neblokováno.Opravit se to dá několika způsoby.
1.přehrátím startovacích map-úprava na pořád
2. repas či výměna startéru,popřípadě aku -po čase se pravděpodobně objeví problém znovu
3.relé pro teplý start-jednoduché,ale hlavně nejlevnější řešení na pořád,ale vyžaduje to znalosti z oboru elektrotechniky
na foru je tu toho o tom dost a jsou tu i schémata na to
a zde je odkaz na toto téma,docela zajímavý článek
http://blog.kerpof.net/auta/teple-start ... si-reseni/
Naposledy upravil(a) mjanulik dne 23 říj 2012, 11:40, celkem upraveno 1 x.
mjanulík,máš asi pravdu, ale je tu i další okolnost..Jakmile starter točí pomaleji, o něčem to svědčí.., opravovat "vadný" starter úpravou mapy mi připadá trochu moc alibistické. Samozřejmě, když je horší baterie, startér, menší komprese a třeba trysky , je to určité řešení, protože motor je už vlastně sráč, ale není nad "zamrskání " motorem.. 

nepropadat panice...
přečetl jsem toho už hodně ohledně startu teplého motoru,ale jde o to,že výměna baterie či startéru broblém vyřeší pouze na nějakou dobu,uprava map nebo odpor je na pořád,samozřejmě zálaží podle stavu auta,alé já mám startér ještě ok,baterie je nová a vzhledem ,že auto při mínus 28 nastartuji okamžitě,tak jsem zatím vyřešil tímto způsobem a je to ok,v tom článku je perfektně popsáno,stačí pouze malý pokles otáček a už to blokuje dávku paliva do doby něž nastanou požadované otáčky startéru,takže můj názor je přehrát mapy nebo odpor a bude klid,někdy ještě pomůže zvýšení startovací dávky,ale např. u PD motorů to údajně nejde a nikde jsem to ani nenašel,ale netvrdím,že to nejde ani u těchto motorů, u rotaček to jde,ale problém s teplým startem je dán hlavně blokováním vstřiku paliva
- Brouk
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 897
- Registrován: 13 úno 2007, 21:55
- Bydliště: Vysočina - Telč
- Kontaktovat uživatele:
jericho-3 píše:mjanulík,máš asi pravdu, ale je tu i další okolnost..Jakmile starter točí pomaleji, o něčem to svědčí.., opravovat "vadný" starter úpravou mapy mi připadá trochu moc alibistické. Samozřejmě, když je horší baterie, startér, menší komprese a třeba trysky , je to určité řešení, protože motor je už vlastně sráč, ale není nad "zamrskání " motorem..
upravou mapy urcite ano !!! Audi a kazdy automat takove problemy nema a proc ? Protoze to ma v software dobre

treba octavia 038906012H 66kw software je kodovani manual i automat a automat nikdy neprijede ze ma spatny teply start , automat to ma v softu dobre ! manual pokud toci mene nez 251 otacek nevstrikuje naftu .
toto se vztahuje na vsehcny rotakcy 66 a 81kw a motory PD vstrikovani Bosch 77 a 103kw , u motoru 74 - 85 - 96 a 110kw je to velmi vyjimecne ale par jsem jich delal take vetsinou 85kw.
Octavia 038906012HA ALH 66KW a 012HC 81KW posledni soft tyto problemy nema protoze pri startu pouziva prave tu spravnou mapu kde to je dobre .
doufam ze jsem to napsal pochopitelne
