EWT nezdá se mi délka 5ky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Samozřejmě Tě chápu, že jsi naštvanej. Mě by to taky štvalo.
Já bych taky uživil delší převody - všechny, ne jen pětku. Mám jednotlivé kvalty perfektně daleko od sebe, s tím bych vůbec nic nedělal. Ale rozvodovka je moc do pomala. A bohužel dosud jsem nenašel způsob, jak to vyřešit. Tyhle typy převodovek se dávaly jen do SAGů první generace, výrobcem je Ford a zatím mi nikdo nedokázal spolehlivě říct, jestli existuje od Fordu jiný typ převodovky, kde by rychlejší rozvodovka pasovala do té mojí skříně. Tak mám na dvou tisících na pětku 83 km/h a musí mi to stačit.
Já bych taky uživil delší převody - všechny, ne jen pětku. Mám jednotlivé kvalty perfektně daleko od sebe, s tím bych vůbec nic nedělal. Ale rozvodovka je moc do pomala. A bohužel dosud jsem nenašel způsob, jak to vyřešit. Tyhle typy převodovek se dávaly jen do SAGů první generace, výrobcem je Ford a zatím mi nikdo nedokázal spolehlivě říct, jestli existuje od Fordu jiný typ převodovky, kde by rychlejší rozvodovka pasovala do té mojí skříně. Tak mám na dvou tisících na pětku 83 km/h a musí mi to stačit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No nevím, jestli motor AFN je slabý motor. Dnes ráno mi to do kopce hrabalo na trojku (pravda, bylo mokro po dešti
). Sharan II měl motor ANU 66kW a měl poměrně dlouhý šestikvalt, takže o výkonu motoru to určitě není.
Klidně bych oželel pružnost motoru, kdybych věděl, že se motor na dálnici netočí jak vrtulník a šla by dolů i spotřeba.

Klidně bych oželel pružnost motoru, kdybych věděl, že se motor na dálnici netočí jak vrtulník a šla by dolů i spotřeba.
Tam mám čtyřku.RudisTDic píše:..trojka na 2tis 60km..
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4290
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: EWT nezdá se mi délka 5ky
při stovce na pětku bys měl mít nějakých cca 1800RudisTDic píše:Je možný,že EWT udělá na 2tis ot. pouze 100km/h ?? Je vícero typů? Na 4ku to jede 85km/h,že by byl rozdíl pouze 15km?? Když jsem to prošlápl na 3tis,tak to ukázalo 150km..
?

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Ono to odstupňování kvaltů je většinou docela laborka. A jak je tu uvedeno, někdy má slabší motor delší rychlosti, než motor silnější.
Třeba Fabia 1,4/44kW má o pořádný kus delší kvalty, než 1,4/74kW - dělá to 11,5% do rychla na pětce, což je poměrně dost. Převodové poměry kvaltů jsou dané průběhem točivého momentu a otáčkami maximálního výkonu. Pokud 1,4/44kW má maximum krouťáku na otáčkách kolem 2500 a výkon na 4500 rpm, má úměrně tomu delší kvalty. Oproti tomu 1,4/74kW má krouťák na 4400 a výkon na 6000 rpm, proto krátké a navíc úzké zpřevodování.
Někdy je však odstupňování rychlostí naprosto nepochopitelné a ať nad tím přemýšlím, jak přemýšlím, souvislost mi to nedává.
Třeba Fabia 1,4/44kW má o pořádný kus delší kvalty, než 1,4/74kW - dělá to 11,5% do rychla na pětce, což je poměrně dost. Převodové poměry kvaltů jsou dané průběhem točivého momentu a otáčkami maximálního výkonu. Pokud 1,4/44kW má maximum krouťáku na otáčkách kolem 2500 a výkon na 4500 rpm, má úměrně tomu delší kvalty. Oproti tomu 1,4/74kW má krouťák na 4400 a výkon na 6000 rpm, proto krátké a navíc úzké zpřevodování.
Někdy je však odstupňování rychlostí naprosto nepochopitelné a ať nad tím přemýšlím, jak přemýšlím, souvislost mi to nedává.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Přesně - to mě taky kdysi zarazilo, že třeba Octa AGR má delší převodovku než AHF, ačkoli má o 20 kobyl méně.
Mám zajímavý osobní poznatek s jedničkovým Galaxy s motorem 2,3 16V. Jednomu borci odešla převodovka - najel na kámen a pohřbil ji. Nemohl ji sehnat - přecejen ono těch benzinů moc nejezdí a když jezdí, tak jezdí. Když jsem se podíval na hodnotu točivého momentu (202 Nm při 2400 rpm) a jeho průběh, říkal jsem, že by tam podle mě klidně mohla jít převodovka z TDi. Takový motor 1Z má stejných 202 Nm. Převody z TDi se sehnat dají, těch je na trhu víc.
Dali jsme ji tam. Auto jezdí bez problému. Jde totiž o to, že jedničkové SAGy mají jak benziny (1,8T, 2,0 a 2,3) tak nafty stejné rozvodovky a první tři kvalty. Nafty mají delší jen čtyřku a pětku. Čili jemu to do rozjezdu nijak nestrádá a až se rozjede, má nižší otáčky, tudíž mu to méně žere. A protože ten motor má krouťák nízko a v ploché křivce, vůbec mu to nevadí. A na dálku je o litr níž!!!
Mám zajímavý osobní poznatek s jedničkovým Galaxy s motorem 2,3 16V. Jednomu borci odešla převodovka - najel na kámen a pohřbil ji. Nemohl ji sehnat - přecejen ono těch benzinů moc nejezdí a když jezdí, tak jezdí. Když jsem se podíval na hodnotu točivého momentu (202 Nm při 2400 rpm) a jeho průběh, říkal jsem, že by tam podle mě klidně mohla jít převodovka z TDi. Takový motor 1Z má stejných 202 Nm. Převody z TDi se sehnat dají, těch je na trhu víc.
Dali jsme ji tam. Auto jezdí bez problému. Jde totiž o to, že jedničkové SAGy mají jak benziny (1,8T, 2,0 a 2,3) tak nafty stejné rozvodovky a první tři kvalty. Nafty mají delší jen čtyřku a pětku. Čili jemu to do rozjezdu nijak nestrádá a až se rozjede, má nižší otáčky, tudíž mu to méně žere. A protože ten motor má krouťák nízko a v ploché křivce, vůbec mu to nevadí. A na dálku je o litr níž!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak jsem to testnul a je to jasný..na 5ku na 3tis rovných 150km..na 2tis 100km a možná +2km a na 1tis ot. 52km..takže si tu 5ku někdo vyloupl.. No řešit už to nebudu..hlavně,že funguje..akorát někteří zdejší uživatelé by si měly sáhnout do svědomí..Jsečm si říkal,že ta cena byla nějaká moc podezřelá..už vím proč 

Octavia II RS