Tlak chladiacej kvapaliny?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

na tom něco bude - taky mohu potvrdit že i u starého termostatu kdy jsem měl hadice tvrdé tak když jsem auto ohřál - pak odpustil tlak, tak už se znova nenatlakovali při jízdě. natlakovali se znova až když auto vychladlo a znova se ohřálo.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3701
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak je to logické.Tlak tam vznikne roztažením chl.kapaliny.Když ji máš ohřátou na provozní teplotu a tlakodfoukneš už se nemá co zahřát a proto se to nenatlakuje.
Na tom T5 byla v těsnění prasklinka jen v jednom plechu cca 4mm dlouhá.Skoro neviditelná a foukalo to jen když tomu dal čočku po dálnici.to jim začala kolísat teplota a ubylo trochu vody.Při ježdění okolo komína nic.Jezdili s tím asi měsíc než se přišlo na to proč.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od haro01 »

nie som odborník, preto ešte jedna vec. Ako presne funguje to prihrievanie, kam ide ohriata voda? ide do vyrovnávacej nádoby a potom dole na čerpadlo? pozeral som na to ,.... motor som naštartoval, hadica od termostatu do chladiča studená, hadica od chladiča k žhavičom teplá a prepad do nádržky teplý. Je to OK?
AHF, EGR OFF BY Janosik
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od haro01 »

nikto neporadí?
AHF, EGR OFF BY Janosik
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

taky to nevím úplně přesně, ale jestli si to pamatuju dobře, tak z hlavy( co je domeček s třemi žhavičkami) jde voda do topení, za topením je Tčko, kde je připojena expanzní nádobka, od toho Tčka jde voda do dalšího téčka, kde je připojen výměník voda olej a z výměníku k domečku s čidlem teploty a zpátky do hlavy. Před tím výměníkem voda pokračuje do vodní pumpy, a z vodní pumpy do bloku, z bloku do hlavy a zpátky k třem žhavičkám. Když je teplota vracícíse kapaliny nad 87stupňů(dle termostatu) termostat otvírá a vodní pumpa začne tlačit přez chladič do hlavy studenou chl. kapalinu.
u domečku co je čidlo teploty je ještě jedna hadička, která spojuje tento domeček s vrškem expanzky (samoodvzduš'nování).
Pokud jsi měl studenou hadici od termostatu k chladiči a přitom byl motor dostatečně prohřátej, tak bych se vsadil, že termostat neotvírá a máš zavzdušněný chladič, proto ti tak lítá ta voda( tdičko v pohodě uchladíš topením)
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

popisoval jsem tedy motor AFN, myslím, že se to bude u jiných motoru trochu lišit, možná taky ne.
Uživatelský avatar
haro01
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 04 čer 2009, 20:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od haro01 »

xkain píše:taky to nevím úplně přesně, ale jestli si to pamatuju dobře, tak z hlavy( co je domeček s třemi žhavičkami) jde voda do topení, za topením je Tčko, kde je připojena expanzní nádobka, od toho Tčka jde voda do dalšího téčka, kde je připojen výměník voda olej a z výměníku k domečku s čidlem teploty a zpátky do hlavy. Před tím výměníkem voda pokračuje do vodní pumpy, a z vodní pumpy do bloku, z bloku do hlavy a zpátky k třem žhavičkám. Když je teplota vracícíse kapaliny nad 87stupňů(dle termostatu) termostat otvírá a vodní pumpa začne tlačit přez chladič do hlavy studenou chl. kapalinu.
u domečku co je čidlo teploty je ještě jedna hadička, která spojuje tento domeček s vrškem expanzky (samoodvzduš'nování).
Pokud jsi měl studenou hadici od termostatu k chladiči a přitom byl motor dostatečně prohřátej, tak bych se vsadil, že termostat neotvírá a máš zavzdušněný chladič, proto ti tak lítá ta voda( tdičko v pohodě uchladíš topením)
Dakujem, pozriem sa na to. Len prečo ked je hadica od termostatu studená, motor sudený ale hadička do expanznej je teplá.
Asi to bude tesnenie, nakoľko si spomínam ako po naštartovaní je počuť prelievanie vody. Tak už len nájsť dobrý servis.
AHF, EGR OFF BY Janosik
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3701
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Proč je hadice k chladiči od termostatu studená?Páč ještě ten motor není ohřátý tak aby ten termostat otevřel ne?Hele.Ztrácí se ti voda?Netopí to?Nebo dělá nějaké jiné neobvyklé věci?Pokud ano navštiv servis.Pokud ne lej naftu,olej a jezdi a nehledej problém tam kde není.To že ti po zahřátí ubyde voda a po otevření expanzky se vrátí zpět je jak psali ostatní normální.To že některé hadice sou studené a některé teplé ačkoliv máš na teploměru 90 je taky normální.Normální by nebylo kdyby jsi musel dolívat každý den vodu,nebo by se to přehřívalo,nebo netopilo...Anebo to dovez do servisu ale nech je zjistit závadu a ne že chceš vyměnit těsnění kterému možná nic není.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

hadička čo ide do expanzky, do fľaše s vodou a pozorovať bublinky pod rôznym zaťažením
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“