Hydraulický olej MH46

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

ftomek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15 dub 2012, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Semily Liberecký kraj

Jízda na použitý hydraulický olej

Příspěvek od ftomek »

Moje otázky na vás znalce

1. Proč zde všichni píšete že máte po jedné nádrži ucpané trysky, zatímco já jsem na to již najel několik tisíc km.

2. Co se přesně poškozuje v motoru jízdou na Hdr.O. a kolik stojí oprava

3. Jak poznám že se již blíží poškození motoru?

Děkuji a doplňuji info o mé metodě: kupuji jen světlý Hydr.O., nechám sednout a 2x filtruji. Přidávám 25%motorové nafty a petrolej jako aditiv. Občas jedu pár dnů na čistou naftu. V parném létu jsem skusil jet i na čistý Hydr. O. ale kouří a nejde nastartovat pokud se ochladí.
Takto kouří jen mírně, jiný smrad, startování i výkon naprosto stejné jako nafta. Jen v chladu musím startovat déle. Nemám nic, žádnou úpravu žádný předehřev. Udržuji čisté filtry.
Ford Transit 2,0D nbez turba, Praga S5 rok 1961 (historický 5tun náklaďák podobný Vejtřesce V3S), nyní sháním jetšě vhodný osobák, starý dísl, něco malého levného asi Peuget 206. Pokud jste se dočetli až sem, nabídněte pokud Vám nějaký malý4 dveřový díslák bez turba stojí doma v kopřivách. FT
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

No určitě stojí hodně lidem v kopřivách P 206 se super naftovým motorem a nechají ho za hubičku (noteeth)
Jezdím na vše co teče..
marbo
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07 kvě 2012, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od marbo »

Zdravim, vlastnim AUDI 80, 1,6 TD klasicky komurkac a na hydrauliku VG 46 jsem najezdil zhruba 59 000 km, redim 1:3 s naftou v zime v lete a zatim nepozoruji vubec nic ze zminovanych problemu karbonizace. Mam predehrev, filtr menim co 5 tisic km, celkove ma motor najeto 365 000 km. Cerpadlo jejiz trochu vybehane takze na olejninu mi jede a podava lepe nez na naftu. Vstriky jsem mel po 30 000 vymontovane a zadne usady, karbony, mazy proste nic. Do turba jsem koukal nedavno pri výměně hadice a taky ciste. Tak zrejme zalezi na druhu motoru a kompresnich a vstrikovacich pomerech, jak dobre je to hustsi palivo rozpraseno a prohori. Je mozne ze kdyz tam jen kape nespali se a karbonuje. :P
ftomek
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 15 dub 2012, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Semily Liberecký kraj

Příspěvek od ftomek »

[Je mozne ze kdyz tam jen kape nespali se a karbonuje.
No zase po čase se ozývám Ford transit 2,0 bez turba. Ke dnešku na hydraulický asi 30 000 km. Bez větších problémů, kromě toho jak jsem psal. Byly to dva menší problémy. Jednou jsem neodhadl počasí a dal jsem do nádrže málo nafty, do rána se ochladilo a mrzlo. Nenastartoval jsem. Stačilo tam dolít kanystr a nafty a dobrý. Před událostí jsem měl v nádrži jen jeden díl nafty na pět oleje. Při poměry 1:3 (jedna nafta tři oleje) už dobrý. Kouřivost je vyšší, ale nic hrozného. Pokud to stojí nastartované a nefouká vítr tak je to znát. Je to jiný smrad než nafta.
Druhý problém byl s tím že jsem otočil soudek z olejem vzhůru nohama a nalil. Ucpal se jednak filtr a jednak i podávací čerpadlo. Protože jsem nikoho nenašel kdo tomu rozumí tak jsem pomocí hadičky a foukání zjistil že palivo nepostupuje právě v tom místě. Nechal jsem pumpu v servisu vyměnit. Tu starou jsem flexou rozříznul (je zalisovaná, nejde rozebírat). Bylo to plné nějakého filce, takové kozí chlupy. Dnes bych už věděl že háčkem z pletací jehlice to lze vyčistit.
Shrnuji fakta:
- Použitý hydraulický olej kupujeme od firmy která ho mění ve strojích často a pravidelně. Ideálně výtahy, plošiny. Stroje kde je dodržován termín výměny jeden rok.
- olej obsahuje nečistoty a vodu. Poté co domů dovezeme soudky necháme je ustát.Tak jak stojí je pomalinku naklápíme a vyléváme do jiné nádoby zezhora přes síto.Musí to být dobře osvětleno ideálně i zespodu. Pořád sledujeme barvu oleje. Pokud je ustálý má barvu téměř jako voda nebo jako slabý čaj. Může být i jako silný čaj. Když se dostaneme ke spodním 5 cm tak začnou být v proudu oleje již vidět černé pruhy. okamžitě zastavit přelévání. POkud budete lít dále uvidíte černé chcuchvalce - hluky, takové sraženiny. To ucpe dokonce i síto kterým lejete.Dál je úplný bordel. Guma podložky matky dráty cokoli. Těch 5cm ze sudu které vylejete si připočtěte k nákupní ceně.
- hydraulický olej dobře maže naftové čerpadlo. Kdo tvrdí že ne tak ať si položí otázku čím je tedy mazáno hydraulické čerpadlo v bagru?
- hydraulický olej neobsahuje - na rozdíl od nafty - žádné škodlivé biosložky
- je to ropný produkt stejně jako nafta
- Neuvažujte o auto jako o jediném stroji. Otázka "můžu zničit auto ježděním na olej?" - nedává smysl. Motor má přci několik částí. Tedy: písty a válce nemůžete zničit vůbec žádným palivem, dokonce ani vodou. Akorát to nepojede. U paliva rozlišujeme jestli je dostatečně hořlavé a jestli neobsahuje zrnka (třeba písek). POkud nehoří tak to nepojede, ale nic se nestane. Pokud má zrnka tak to odchytá filtr, nebo se ucpe a dá se nový - to ale není porucha.
- když nemůžete nastartovat tak se při startování koukejte na výfuk. Když nekouří tak víc nestartujte, prostě do motoru nejde palivo. zatuhlé, nebo ucpané vedení.
- komu to na olej vyjede několik nádrží tak už se pak nic nestane.
- nedávejte si hned plnou nádrž. Jen litr oleje s litrem nafty. Když to nefunguje tak plnou nafty a pojedete.
- Olej nechat odstát a dvakrát filtrovat. Je tuhý a filtruje se nerad. Dobré je smíchat (zředit to naftou ještě před filrováním). Také je dobré mít to v 1000l nádobě a nechat pomalu překapat přes filtr do druhé nádoby.
- auta s elektronikou to nemusí vzít. Poplaší se asi lambda sonda. WW Golf dísl s turbem na to vyjel dvě nádrže a začalo to kouřit. ALe jak! Vypadalo to doslova jako když to auto hoří. V klidu jsme tam zase lili naftu a pořád jezdili až se nádrž vyčistila.
- Když je nejhůř tak je dobré auto s velkým otvorem v nádrži. Když jem tam jednou nalil neosdtátý, tak jsem pak celou nádrž vytřel hadrem (transit)
- když je nádrž prázdná. Naliju jen naftu a jezdím chvíli na naftu, teprve pak zase doplním do plné olejem
- olej je hustý a hůře se roztřikuje. Proto se asi nespálí dokonale a kouří. Navíc na stěnách válce ho trochu ulpí. Kroužky toto nedokáží uplně setřít. Ve všech autech a strojích kde jezdím na Hydro. se mi zvedá hladina oleje. To bylo divení poprvé. Když jsem kontroloval zda neubývá olej, a on potvora přibýval. V traktoru několikrát za rok odlévám a častěji měnim motorový olej ve všech motorech.
- výkon spotřeba zvuk i startování jsou bez rozdílu
- každý automechanik řekne že to ještě neviděl že to je prasečina že zničím motor. na mou otázku proč vlastně Janom kouká a neví. Protože máš připečený kroužky - vždyť to to hulí a cítím z výfuku olej. ---Tak asi! Když ho mám v nádrži!
- velmi by mne zajímalo jestli jde odstranit nějakým přídavným zařízeník kouř. třeba cyklónem, filtry? Nebo nabít kouř kladně a pouštět ho do komory se stěnama nabitýma opačně? Vše co uvádím je pravdivé a z vlastní zkušenosti. Hodně zdaru
martinsztasak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02 pro 2012, 02:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinsztasak »

lidi mam ford mondeo rv leden 94 1.8 td 65kw jezdim na vyjetou hydrauliku už rok a bez problemu za ten rok to auto nevidelo ani kapku nafty a na emisich jsem na kourivost vyšel lip nez na naftu a o dost
martinsztasak
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02 pro 2012, 02:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od martinsztasak »

lidi mam ford mondeo 65kw 1.8 td R.V.: leden 94 JEZDIM NA VYJETOU hydrauliku uz skoro rok a bez problemu po stejne dlouhou dobu to nevidelo naftu delal jsem na oleji emise co to ukaze a pro prekvapeni vsech na hydrauliku jsem měl tretinovou kourivost nez na naftu. a nedam nani dopustit jsem z ostravy.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

martinsztasak píše:lidi mam ford mondeo rv leden 94 1.8 td 65kw jezdim na vyjetou hydrauliku už rok a bez problemu za ten rok to auto nevidelo ani kapku nafty a na emisich jsem na kourivost vyšel lip nez na naftu a o dost

jestli to není v rom že je ta hydraulika ojetá, já splašil novou výsledky velmi špatné a spalování v kotle taky na nic když tak jsem ji musel míchat s motorákem a ty konce strašně hulily a smrad

nakonec jsem ji rozprodával,

;)
Pinchel
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 říj 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pinchel »

sem jezdil zásadně na vyjeté hydro od JCB byly dva druhy:
jeden do hněda=OK a jeden do červena BIO= non OK (kouřilo a blbě jelo i při smíchání)
jinač kámoš tam neodhadem nalil vysoce teplotně odolnou hydro a ujel zhruba 3km než se to zastavilo :D :D (vylít vyčistit a jelo se dál)

jj s alternativama je sranda . . .
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

jen potvrzuju že hydraulika stojí za ho..no :( neveřil sem tomu ale když po nalití 20l do nádrže plus nafta benzín, tak po 200km už to bylo utahaný na volnoběh to hulilo jak blázen, výkon pomalu 50% až mě to donutilo vytáhnout znádrže a vyndat vstřiky. to byl rachot jak byly zakdydaný. ne hydraul nebude fungovat.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jirka800 píše:jen potvrzuju že hydraulika stojí za ho..no :( neveřil sem tomu ale když po nalití 20l do nádrže plus nafta benzín, tak po 200km už to bylo utahaný na volnoběh to hulilo jak blázen, výkon pomalu 50% až mě to donutilo vytáhnout znádrže a vyndat vstřiky. to byl rachot jak byly zakdydaný. ne hydraul nebude fungovat.
přece na to jezdí někdo v pohodě mi to taky nešlo musel jsem ji rozprodat ;)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Tchán dojíždí do práce na směny, denní noční cca 60km a 60 zpět, má z práce jakousi žlutou, hustší hydrauliku, má ochcávku r.v. 02 81kw a jezdí s ní už řadu let bez jakýchkoliv úprav na směs 1:1, v zimě přidá kapku techničáku at je to tekutější.. Kromě jednou výměny turba, z aukra za 3500,- neopravoval za celé roky nic, pouze mění olej a jezdí a jezdí.. Když z něj občas pár litrů kápne, má 1,9 td nemá problémy, chová se to uplně jako na naftu..
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ono spíš je dobré zkusit jak ten olej hoří, třeba ta moje hydraulika mi pálila žhavky, smrděla, kouřila,

ale když jsem ji spaloval v kotle tak na plný výkon OK jak jsem na kotle ubral olej nehořel kotel chcípl a strašně hulil a smrděl,

jednalo se o hydrauliky lepší třídy pravděpodobně s aditivy proti vznícení,

ýže to někomu ubere výkon to má za následek palivák, nebo ucpaný koš ;)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

slovacek.milos píše:ono spíš je dobré zkusit jak ten olej hoří, třeba ta moje hydraulika mi pálila žhavky, smrděla, kouřila,

ale když jsem ji spaloval v kotle tak na plný výkon OK jak jsem na kotle ubral olej nehořel kotel chcípl a strašně hulil a smrděl,

jednalo se o hydrauliky lepší třídy pravděpodobně s aditivy proti vznícení,

ýže to někomu ubere výkon to má za následek palivák, nebo ucpaný koš ;)
Chěl jsem poprosit i tebe o názor, určitě k tomu máš co říci.. Palivo na které jezdím mi odpaluje žhavice cca po 2000km, nenapadá tě prosimtě něco jak startovat bez funkčních žhavících svíček? Místní zde na fóru se nakonec shodli, že když mám komůrku a dal bych žhavice na sání těsně před válec, moc mi to nepomůže, tak se skončilo u startovacího spreje.. Co si myslíš o těch žhavičkách na sání ty? Popřípadě jak to jinak vymyslet aby to chytalo bez funkčních žhaviček? díky :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na žhaviče se vyprdni a předělej si žhavení do sání z avie, žhavící svíčka stojí tak 15O korun, nádobku ti nahradí ten větší plastový filtr umístěný nad svíčkou, tlačítko nažhavíš buch a start ;)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Něco mi řikalo že se mám nejdřív zeptat tebe :-) Nevěděl jsem jak to ta avie přesně má, tak jsem prolistoval pár stránek s aviema a je to jasný jako facka, děkuju za radu, tohle bude přesně ono.. Jen píšou že ta nádržka musí být ideálně 50cm nad svíčkou aby to mělo trošku tlak, jinat to hoří málo, ale hoří a musí to stačit :-) děkuji
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“