výměna vodítek ventilů Octavia 1,9 TDI AGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
michalbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 05 pro 2012, 21:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Lanškroun

výměna vodítek ventilů Octavia 1,9 TDI AGR

Příspěvek od michalbo »

Zdravím, tak jsem dnes rozebral hlavu po přetrženém řemeni, výsledek jsou promáčknutý všechny hydroštele, jeden ventil prasklej, jeden ohlej, jinak ostatní části vypadaj že jsou dobrý, chtěl bych se zeptat jak se měněj ty vodítka ? Ty trubičky vypadaj že jsou nalisovaný v tom hliníku, tak jestli se jen vyklepnou na jednu stranu, případně na jakou ? Nebo jestli je k tomu potřeba nějaký přípravek ? Předem děkuji za odpovědi.
Škoda octavia 1,9 TDI AGR, r.v.1998, 245 000
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

pouzij druhou hlavu.Pisty a ojnice jsou OK?
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Boban_MK
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 17 říj 2007, 22:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban_MK »

Voditka se vyklepnou nahoru, tycka prumeru driku ventilu s vhodnym osazenim je na to idealni.
Po nalisovani novych voditek je ale dobre opravit sedla, protoze nove voditko muze mit osu diry o kousek jinde nez stare, a na to musis mit nastroje. Idealni je to dat nekomu, kdo dela hlavy a specialni frezy vlastni.
michalbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 05 pro 2012, 21:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvek od michalbo »

aha, tak to zatim nevim, kdo by to mohl z mého okolí dělat, no na pístech není nic viditelné a na ojnice jsem nekoukal, má v plánu jen změřit přesahy
Škoda octavia 1,9 TDI AGR, r.v.1998, 245 000
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jestli tě vyloženě baví dělat hlavy, tak si to udělej sám, ale jestlis to nikdy nedělal a nemáš někoho, kdo by tě to naučil, tak sežeň jinou hlavu. Je to nejrychlejší a nejlevnější řešení.
Oct asv 2000, DieselPower
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

zmereni presahu by melo stacit pokud neni na pistech nic videt. Tu hlavu dej jinou a neres to,stoji par korun a je to rychlejsi.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pár korun je co?
Co jsem koukal, tak to nejde pod bůra + by jí chtělo stejně udělat kontrolu rovinnosti, výměnu vodítek s gufírkama, zábrus ventilů.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9221
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

hlava s ventilama je kolem 3000 dobrá kolem pěti už musí být s vačkou a srovnaná a repáslá. Kontrolu rovinyse zabroušením do 500kč vodítka měnit myslím nutné není záleží na vůlích. Gufírka 100% vyměnit cena gufírek cca 200kč cca 3700 a čas nebo 5000 a bez času

No pokud si chce opravovat svou je nutné vodítka měnit?? kdyby náhodou ano cca 1000kč. ventily bych koupil nový cca 1500kč gufírka cca 200kč rovinu bych neřešil když je to potkan a jiný problémy neměl a uvařený nebyl 2700 a čas strávený
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
michalbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 172
Registrován: 05 pro 2012, 21:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Lanškroun

Příspěvek od michalbo »

no ale nevidim moc důvod proč bych měl kupovat jinou hlavu, když bych ji stejně musel zgenerálkovat, navíc na tej mej není žádné viditelné poškození jako na sedlech ani ve vodítkách, ale pro jistotu chci ty vodítka a guferka vyměnit a ty špatné ventily, jen mě zajímá teda jestli se musí frézovat sedlo když dávám novej ventil nebo jestli se to poladí jen brusnou pastou a nebo nic ? Navíc náhradní hlava může bejt taky po potkanoj.
Škoda octavia 1,9 TDI AGR, r.v.1998, 245 000
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

michalbo píše:no ale nevidim moc důvod proč bych měl kupovat jinou hlavu, když bych ji stejně musel zgenerálkovat, navíc na tej mej není žádné viditelné poškození jako na sedlech ani ve vodítkách, ale pro jistotu chci ty vodítka a guferka vyměnit a ty špatné ventily, jen mě zajímá teda jestli se musí frézovat sedlo když dávám novej ventil nebo jestli se to poladí jen brusnou pastou a nebo nic ? Navíc náhradní hlava může bejt taky po potkanoj.
vodítka vyměň jen pokud v nich má dřík ventilu velkou vůli,potom by jsi ale měl zafrézovat sedla,jaku už se tu psalo. Pokud dáš jen nové ventily,stačí je vetšinou jen zabrousit na pastu...podle stavu sedla. Na dosedací plošce /sedla i ventilu/ potom krásně po očištění od pasty uvidíš,jak si to "sedlo" ..a nebo ne
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“