motor ztraca tah v otackach nad cca 3500o/m NEviem si rady

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Patrik
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 10 pro 2006, 20:46
Odpovědi: 0

motor ztraca tah v otackach nad cca 3500o/m NEviem si rady

Příspěvek od Patrik »

Ahojte, poradil by mi niekto?

Mam Vectru B, motor 2.0 DTI (X20DTH) 74kw 16v, ten isty motor je aj v Astre a Zafire, podobny motor je aj 2.2.

Motor taha pekne zospodu a az do cca 3000ot/min je podla mna tah/vykon pekny. ale potom akoby pomalicky tah sttracal, nie skokom, ale proste taha menej a menej, az do cca 4000. Napriklad na stvorku nevytocim viac ako 4000, na patku tak 3500. Maximalka auta je tak 170 (papierovo 190). Sedel som v inej vectre aj astre a zafire s tym istym motorom, kazde z tychto aut malo plynuly zatah od cca 1500 az po cca 4500. Je to 16v takze vzduchu ma dost aj vo vysokych otackach, takze ten priebeh tahu je celkom logicky. Motor ma papierovo maximalny vykon pri 4300 ot. Vsetky tieto fakta vravia za to ze ten motor by mal proste plynulo tahat az do tych 4300. A moj motor nejako ztraca tah v otackach :-( okolo 4000 uz len huci a netaha.

Uz sa tomu venujem pomerne dlho, ale k dalej som sa nedostal, preto ak by niekto pomohol budem mu velmi vdacny.

Este popisem co som vsetko skusal/urobil:
- mam novu vahu vzduchu
- novy katalizator
- vycistene sanie (pokial som sa dostal, az k ventilom to neslo, no zas nejako velmi zanesene to aj tak nebolo)
- vymenene podtlakove hadicky, zmeral som podtlak, pumpa dava 0.92, v systeme je 0,84 (kazdy solenoid si vezme cca 0,2).
- mam OPCOM, skusal som ovladanie virivycg klapiek, EGR, obtoku turba, vsetko zda sa funguje ako ma...

...tak to je asi popis celej problematiky, ,,..
ak by ste mali niekto napad, dajte mi prosim vediet, velmi rad by som sa podal dalej.

Dobra rada bude aj taka vseobecna, mozno clovek nemusi poznat konkretne tento motor, ale skuseny clovek bude vediet v com by principialne mohol byt problem..

Dakujem za kazdy napad
Patrik
alesak1188
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 26 pro 2012, 21:34
Odpovědi: 0
Bydliště: brno

Příspěvek od alesak1188 »

tlak turba? taky důležitá hodnota nemyslíš?
Patrik
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 10 pro 2006, 20:46
Odpovědi: 0

tlak turba

Příspěvek od Patrik »

Tlak turba je podla OPCOMu v poriadku, pekne rastie az do cca 2,1 - pri cca 2700, potom sa otvori wastgate a nad tieto otacky sa drzi na cca 1,9.
VectraB 2.0 DTH
alesak1188
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 26 pro 2012, 21:34
Odpovědi: 0
Bydliště: brno

Příspěvek od alesak1188 »

tak bych to videl na ŘJ, zkusit přehrát.
Patrik
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 10 pro 2006, 20:46
Odpovědi: 0

tak sa zamyslam

Příspěvek od Patrik »

soft v RJ mam asi 4r stary, menili mi ho v OPEL servise.

ALe tak sa zamyslam, co sa deje okolo rych 3t otacok a vyzsie...? viem ze sa pootvori obchvat turba, to sa deje v mojom pripade okolo 2700, vtedy dosiahne tlak cca 2,1, dalej potom sa uz drzi na cca na 1,9.

Chcel by som vediet ci je nejaka dalsia vec co vstupuje vyslovene vo vysokych otackach. neviem presne aka je uloha virivych klapiek. EGR pokial viem by mal byt otvoreny len pri nizsich otackach a nizsom pozadovanom vykone.

Dalej ak by toto niekto cital kto vlastni tento motor a slape mu ako ma, mohol zmerat podtlak systemu (mne vyveva dava 0,92, v celeom systeme je ale 0,86, kazdy solenoid ma stratu cca 0,02) pokial viem podtlak systemu ovladania ma vcelku vyrazny vplyv na vykon.
VectraB 2.0 DTH
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

ten podtlak bude ok to by jsi měl problém hlavně s plnícím tlakem a ten tam máš.Asi bych odpojil klapky v sání aby zustaly otevřený a egr at je zavřený a projel znovu zda se to zlepší.EGR jsi kontroloval zavírá se na doraz?Taky nepodcenuj přívod nafty pokud ti to bude něco škrtit tak při nějvětším odběru ti to palivo bude chybět.
alesak1188
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 26 pro 2012, 21:34
Odpovědi: 0
Bydliště: brno

Příspěvek od alesak1188 »

Ano, to EGR bych nepodcenoval, pokud netěsní jdou tam ještě ke spalování spaliny a ty výkonu rozhodně nepřidají, výfukový systém je dobře průchozí? Klidně povol výfuk hned za svody a zkus to projet a uvidíš. Taky jsem už řešil spečený katalizátor.
Patrik
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 10 pro 2006, 20:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Patrik »

EGR som skusal odpojit (bez privodu ovladacieho podltaku zostava zatvoreny, privod podtlaku som samozjreme zaslepil aby podtlak neunikal), ziadna zmena vo vykone motora pri vysokych otackach (pri nizkych vykon chybal, RJ s tym mnozsvom spalin pocita)

Virive klapky su v zakladnej polohe (bez podtlaku) otvorene, tiez som teda skusal motor bez pripojenia virivych klapiek, no tiez ziadna zmena.

Katalyzator som mal upchaty, vyhodil som ho a dal tam novy, vtedy sa autu trosku ulavilo a bolo citit ze do otacok lezie lahsie (takto to je dnes), no stale je to malo. To auto je nad 3500 proste akoby som slapol do blata... len huci a vykon biedny...
VectraB 2.0 DTH
Patrik
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 10 pro 2006, 20:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Patrik »

EGR som skusal odpojit (bez privodu ovladacieho podltaku zostava zatvoreny, privod podtlaku som samozjreme zaslepil aby podtlak neunikal), ziadna zmena vo vykone motora pri vysokych otackach (pri nizkych vykon chybal, RJ s tym mnozsvom spalin pocita)

Virive klapky su v zakladnej polohe (bez podtlaku) otvorene, tiez som teda skusal motor bez pripojenia virivych klapiek, no tiez ziadna zmena.

Katalyzator som mal upchaty, vyhodil som ho a dal tam novy, vtedy sa autu trosku ulavilo a bolo citit ze do otacok lezie lahsie (takto to je dnes), no stale je to malo. To auto je nad 3500 proste akoby som slapol do blata... len huci a vykon biedny...
VectraB 2.0 DTH
Odpovědět

Zpět na „Opel“