stop ventil

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

stop ventil

Příspěvek od Stefekl »

Ahoj,
neustale uz asi rok resim rozhadane studene starty na svem aute s motorizaci AHF.Zkusil jsem uz snad vse, ale vysledek porad spatny.
Dneska jsem se rozhodl podivat se na starter a vagem zkontrolovat startovaci otacky motoru. Odpojil jsem stop ventil abych mohl tocit motorem aniz by motor nastartoval a k memu uzasu motor nastartoval i pres odpojeny stop ventil. Sice mel horsi chod, otacky kolisaly mezi 700 - 800 ot/min, ale motor chytl a bezel. zkousel jsem to jeste na tatove O1 a tam uz motor nechytl. Ale jeho auto bylo uplne studene a moje trochu zahrate - 50° dle vagu.
Co vy na to? stop ventil kaput?
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Pasat TDI PD 96 kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 828
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2011, 22:49
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od Pasat TDI PD 96 kw »

stop ventyl funguje tak že pokud přivedeš proud tak pustíš naftu do rozdělovací hlavy na čerpadle a potom dále!!! když tam proud není tak stop ventyl je pružinou dotlačen do sedla a nafta uzavřena tím pádem jestli jsi ho odpojil a auto běží tak ventyl je KO!!!
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

A tím myslím tu někdo psal muže docházet ke spadávání nafty
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

taky myslim ze pak muze padat nafta, minimalne se troska nekde z te vysokotlake casti ztrati a pak na studeny start to chybi.
Obcas se mi stalo kdyz sem nechal stat auto prez noc proti kopci, tak mi nafta padla uplne, i pres to, ze na saci hadicce jsem mel pred filtrem extra zpetny ventilek. Takze to muselo utect vratkou, ale tezko rict jestli i na toto ma vliv stop ventil.
jde ten stop ventil bezproblemu vysroubovat z hlavy cerpadla? nevyskoci z toho na me neco? Nikdy jsem ho venku nemel a hlavu cerpadla taky ne, tak se raci ptam. :-)
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Jawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Odpovědi: 0
Registrován: 07 úno 2012, 17:30
Bydliště: Mnich

Příspěvek od Jawas »

to bude ten ventil
Pasat TDI PD 96 kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 828
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2011, 22:49
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od Pasat TDI PD 96 kw »

ne neboj nic skákat nebude!! jen je tam pružinka a takový kužílek!! pružinka jak v propisce!
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

odšroubuješ drát jak už asi máš a pak jen povolíš ventil , dáš ho opatrně stranou a měla by ti tam zustat kuželka, v ní malá pružinka a okolo kuželky O kroužek

Ted mě napadlo jak ti to protejká i bez proudu tak bud máš pod kuželkou bordel nebo tam nemáš pružinku ...............
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33539
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

stop ventil je na to ab udělal motoru stop,

tys ho odpojol a motor chytl

a jak ten motor chcípne???? to ti jede pořád


asi jsi odpojil něco jiného a řešíš volovinu, motor má mát otřáčky 9OO minimum 87O
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

milosi, jeste vim co je to stop ventil..:-D a motor jde prece zdechnout i chcipaci klapkou.

nedalo mi to a sebelh jsem jeste do dilny na to mrknout. Ventil jsem vytahl, kuzelka tam je, ten pogumovanej konec se zda byt v poradku, ale mozna ta guma uz je trochu tvrdsi, a pruzinka tam taky je. Na dosedaci plosce bordel nebyl. Samozdrejme kdyz sem ventil vytahl tak padla nafta, takze je mozny ze ty spatny studeny starty jsou zpusobeny tim ventilem.

Ventil jsem tam dal zpet, drat sem zapojil a po chvilce toceni motor normalne chytl. Potom jsem odpojil chcipaci klapku v sani (aby zustala porad otrevrena) a za behu jsem drat odpojil, motor chcipl. Potom jsem znova zacal startovat s odpojenym dratem a zhruba po 5s motor zase chytl, ale bezel na hodne nizkych otackach. tak jsem to chcipl a zkusil znovu startovat a zase po chvilce chytl. Tak ted babo rad.

Jde sehnat ta kuzelka treba nekde v BOSCHi?
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33539
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

za stopventil musíš zacálovat ještě zkus tu chípací klapku nechat otevřenou ještli to je fakt stopventil
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

nevim milosi jestli tve posledni odpovedi dobre rozumim, ale chcipaci klapku bych z toho vynechal, ta je v dobe startu otevrena..Tu chcipaci klapku jsem odpojil, abych samostatne otestoval funkci toho stopventilu, resp jestli po vypnuti zapalovani motor zhasne i pri otevrene chcipaci klapce.

Jeste mi to nedalo a stopventil jsem znovu vytahl a zkusil jsem doma najit silnejsi pruzinku a nasel jsem, tak jsem ji tam na zkousku dal a vypozoroval jsem male zlepseni: kdyz od stopventilu odpojim napajeni, tak po delsim toceni motor chytne, ale zachvilku zdechne. S původni pruzinkou motor s nizsima otackama bezel porad dal.

A jeste jsem si vsiml na te kuzelce co se zasunuje do stopventilu ze je z jedne strany, v jednom miste olestena, a pripada mi jako by nechodila pekne kolmo k te dosedaci plosce. A pokud tam byla slabsi pruzinka, tak tam mohla vzniknout nejaka mala netesnost, kudy se ta nafta pomalu ztracela.
Naposledy upravil(a) Stefekl dne 02 led 2013, 21:48, celkem upraveno 1 x.
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33539
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Stefekl píše:nevim milosi jestli tve posledni odpovedi dobre rozumim, ale chcipaci klapku bych z toho vynechal, ta je v dobe startu otevrena..Tu chcipaci klapku jsem odpojil, abych samostatne otestoval funkci toho stopventilu, resp jestli po vypnuti zapalovani motor zhasne i pri otevrene chcipaci klapce.

Jeste mi to nedalo a stopventil jsem znovu vytahl a zkusil jsem doma najit silnejsi pruzinku a nasel jsem, tak jsem ji tam na zkousku dal a vypozoroval jsem male zlepseni: kdyz od stopventilu odpojim napajeni, tak po delsim toceni motor chytne, ale zachvilku zdechne. S původni pruzinkou motor s nizsima otackama bezel porad dal.
pokud ti př vyřazené chcípací klapce motor zhnasne tak je blbost že ti při odpojeném stopventilu chytne
to by asi nešlo ;)
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

milosi vazne to tak je, taky si to nedovedu vysvetlit. Zitra az prijedu z prace tak to zkusim natocit na video a pak to video nekam nahraju abys veril..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
dav55
Aktivista
Příspěvky: 1268
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2006, 20:59
Bydliště: Frydek-Mistek

Příspěvek od dav55 »

kdyz je teda odpojeny, tak to jde do otacek nebo to umre.
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

kdyz byl odpojeny s puvodni pruzinkou tak zhruba po 5s toceni motor chytl a bezel tak zhruba na 600 - 700 otackach. Ted kdyz jsem tam dal silnejsi pruzinku tak musim startovat o chvilku dele, motor chytne, chvilku bezi zas tak na tech 600 otackach a po chvilce zdechne.

jeste jsem pri tom startovani koukal na vag a jde tam videt jak se ridici jednotka snazi zvedat davku nafty na zdvih kdyz motor nechyta. Az je hodnota nekde okolo 45-50mg tak motor chytne a bezi na tech 600ot.

Rano jedu s autem do prace, tak jsem stop ventil normalne zapojil, ted vse bezi jak ma a uvidim ten rani start kdyz je tam ted silnejsi pruzinka.

zitra odpoledne az prijedu ho zas odpojim a zkusim natocit na video.
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“