66Kw TDI a vyfrit ?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
66Kw TDI a vyfrit ?
Zdravím. Vlastním 66kw TDI s rotačkou a som v tejto oblasti nový počital som som fórum a zistil že olej je za potreby filtrovať a častejšie meniť palivák v aute .
Jazdím často nemecko slovensko 1000Km pracujem tu v reštauracii kde mám 200-300l oleja mesačne toľko ani nevyjazdím. Riešim skôr či to auto zvládne bez neakých extra úprav ?? Ide mi o dve veci .
1 zvládne to moje TDI ??? Nepokazím niečo ??
2 filtrácia.. 3. Nový čistý olej ?
1. DO auta by som neako moc zasahovať nechcel proste nechať ho original... pribaliť do auta nový palivák keby sa cestou upchal..Predhrev a podobne moc neplanujem. Resp odporúčate niečo ?? Riedil by som NAFTA olej 1:1 resp odporúčany pomer ??
2. Filtrácia. Ak som správne pochopil času mám dosť a je mi jedno že 40L pôjde týždeň budem točiť SK 2 krát mesačne. Mám plán a dosť "nádob" len mi potvrďte či to bude dostatočné... výfrit odstojí mesiac resp mesiac a pol vyčerpam vrch aby som nerozvíril to čo je na dne... pustím to trebarz cez páru siloniek potom to pustím cez prosteradlo a nakoniec to pustím cez olejový filter z liazky ... bude mi to stačiť?? resp niečo viac ? ide mi skôr o kvalitu nie o kvantitu .. ako píšem času popri práci mam dosť len aby som neodpísal čerpadlo alebo niečo ..
Ďakujem za názory a rady .
3. Ak by som používal repkový olej resp slnečnicový trebalo by niečo upravovať ?? resp aký pomer môžem jazdiť aby som nemusel nič upravovať ??? Nafta tu stojí 1.510 Najlacnejší repkový čo som videl v obchode 1euro .. my ho nakupujeme v 40l pakloch a verím tomu že bude ešte lacnejší.. názory ??
Jazdím často nemecko slovensko 1000Km pracujem tu v reštauracii kde mám 200-300l oleja mesačne toľko ani nevyjazdím. Riešim skôr či to auto zvládne bez neakých extra úprav ?? Ide mi o dve veci .
1 zvládne to moje TDI ??? Nepokazím niečo ??
2 filtrácia.. 3. Nový čistý olej ?
1. DO auta by som neako moc zasahovať nechcel proste nechať ho original... pribaliť do auta nový palivák keby sa cestou upchal..Predhrev a podobne moc neplanujem. Resp odporúčate niečo ?? Riedil by som NAFTA olej 1:1 resp odporúčany pomer ??
2. Filtrácia. Ak som správne pochopil času mám dosť a je mi jedno že 40L pôjde týždeň budem točiť SK 2 krát mesačne. Mám plán a dosť "nádob" len mi potvrďte či to bude dostatočné... výfrit odstojí mesiac resp mesiac a pol vyčerpam vrch aby som nerozvíril to čo je na dne... pustím to trebarz cez páru siloniek potom to pustím cez prosteradlo a nakoniec to pustím cez olejový filter z liazky ... bude mi to stačiť?? resp niečo viac ? ide mi skôr o kvalitu nie o kvantitu .. ako píšem času popri práci mam dosť len aby som neodpísal čerpadlo alebo niečo ..
Ďakujem za názory a rady .
3. Ak by som používal repkový olej resp slnečnicový trebalo by niečo upravovať ?? resp aký pomer môžem jazdiť aby som nemusel nič upravovať ??? Nafta tu stojí 1.510 Najlacnejší repkový čo som videl v obchode 1euro .. my ho nakupujeme v 40l pakloch a verím tomu že bude ešte lacnejší.. názory ??
- imakebiodiesel
- Sběrač informací
- Příspěvky: 36
- Registrován: 01 črc 2012, 12:28
- Bydliště: lu2 UK
bio
ked uz mas toho casu dost tak robit bio
zaberie asi tolko isto casu a lepsia kvalita
bezpecnost akorat neviem ako je to s pristupom k metanolu
a naoh v nemecku
zaberie asi tolko isto casu a lepsia kvalita
bezpecnost akorat neviem ako je to s pristupom k metanolu
a naoh v nemecku
viac ako 100000km len na ciste bio
Když máš přístup k čistýmu oleji za 1 euro tak můžeš být v klidu a začít ho mísit s naftou.
Připrav si nové palivové filtry, pravděpodobně se ti brzo zanesou a bude je třeba vyměnit (olej rozpouští nečistoty v palivové soustavě).
Podle toho jak budeš spokojenej s jízdou si můžeš na jaře dovolit přidávat přefiltrovaný výfrit (témat jak filtrovat je tu spousta, stačí si je přečíst a mít trošku šikovné ruce a čas).
Peněz ušetříš spoustu už při míchání nafty s novým olejem, výfrit je trošku vyšší liga, kdy je třeba ještě filtrovat mimo nádrž auta a nese ssebou spoustu negativního (gelovatění, zanášení filtru tukem, tuhnutí při nízkých teplotách..)
Doporučuju ti pořídit si nádoby a výfrit uskladňovat, nebo rovnou prodávat, není to bůhví jaký kšeft, ale pár euro ti to určitě hodí (za 30 centů/litr se ho zbavíš okamžitě v jakémkoli množství i na Slovensku)
Připrav si nové palivové filtry, pravděpodobně se ti brzo zanesou a bude je třeba vyměnit (olej rozpouští nečistoty v palivové soustavě).
Podle toho jak budeš spokojenej s jízdou si můžeš na jaře dovolit přidávat přefiltrovaný výfrit (témat jak filtrovat je tu spousta, stačí si je přečíst a mít trošku šikovné ruce a čas).
Peněz ušetříš spoustu už při míchání nafty s novým olejem, výfrit je trošku vyšší liga, kdy je třeba ještě filtrovat mimo nádrž auta a nese ssebou spoustu negativního (gelovatění, zanášení filtru tukem, tuhnutí při nízkých teplotách..)
Doporučuju ti pořídit si nádoby a výfrit uskladňovat, nebo rovnou prodávat, není to bůhví jaký kšeft, ale pár euro ti to určitě hodí (za 30 centů/litr se ho zbavíš okamžitě v jakémkoli množství i na Slovensku)
Mercedes-Benz W210 300D
Zarabam pomerne slušne ale prečo neušetrím 1/3 keď môžem už len tým čistým olejom keď tým nepokazím nič ?? zozačiatku vymením palivák častejśie potom každých 7tis ??
Stewa: Vďaka za odpoveď na moju otázku...
Aký pomer si môžem dovoliť ?? Nafta Olej ?? aby som neodpisal čerpadlo ?? Výfrit ? predavať?? Možno nájdem aj niekoho tu na fóre budem jazdiť cez CZ plzeň praha brno... oukej beriem v úvahu vďaka ešte raz neaké iné názory ? najme neaký pomer ? čistý olej vs nafta ?
Stewa: Vďaka za odpoveď na moju otázku...
Aký pomer si môžem dovoliť ?? Nafta Olej ?? aby som neodpisal čerpadlo ?? Výfrit ? predavať?? Možno nájdem aj niekoho tu na fóre budem jazdiť cez CZ plzeň praha brno... oukej beriem v úvahu vďaka ešte raz neaké iné názory ? najme neaký pomer ? čistý olej vs nafta ?
teď nic neměň, jen měj přichystaný filtry. Jakmile pocítíš znatelné snížení výkonu vyměň.Bobo122 píše:Zarabam pomerne slušne ale prečo neušetrím 1/3 keď môžem už len tým čistým olejom keď tým nepokazím nič ?? zozačiatku vymením palivák častejśie potom každých 7tis ??
Stewa: Vďaka za odpoveď na moju otázku...
Aký pomer si môžem dovoliť ?? Nafta Olej ?? aby som neodpisal čerpadlo ?? Výfrit ? predavať?? Možno nájdem aj niekoho tu na fóre budem jazdiť cez CZ plzeň praha brno... oukej beriem v úvahu vďaka ešte raz neaké iné názory ? najme neaký pomer ? čistý olej vs nafta ?
To jak často budeš měnit paliváky záleží jak dobře dokážeš vyčistit výfrit, u čistého oleje není třeba snižovat interval.
Doporučuji zkrátit výměnu motorového oleje - nespálený rostlinný olej se dostává do motorového oleje a s ním gelovatí -> motorový olej rychleji degraduje.
Při těchto teplotách bych tam přidával jen opravdu malé množství, nechceš přeci startovat éterovým sprejem jako někteří místní experti

Mercedes-Benz W210 300D
Já ti odpovím toto:nalil jsem vyfrit s naftou a benzínem do zánovního Golf 3 tdi a nejelo to dobře dokud jsem to nezalil opět naftou.Pak jsem měl pasata B5 tdi najeto 700t.km a ten jezdil nejlíp na jakýkoliv olej(i motorový)oba měli 66kW(pašík byl asi čiplej)takže nalej a uvidíš.. 

Jezdím na vše co teče..
A mám ešte jednu úvahu. Ľudia tu zohrievaju olej pre rýchlejšiu filtráciu, ale tým sa dostavaju do "paliva" tuky ktoré upchavaju filter ...
dnes som skúšal "prvú" várku cez kuchynské síta stredné a uplne najemnejšie a pod to ubrus...
Filtroval som asi liter ale bolo pekne vidno ktorý "filter" čo zachytil ... Moja otázka teraz znie :ak takto budem filtrovať teplý olej nechám ho odstáť trebarz dva týždne mesiac a potom to pustím studený cez geotextíliu a filter z liazky môžem to naliať do auta ?? Hovorím o množstvo mi aj keby 5l denne nejde ide mi o kvalitu filtracie .. Resp ešte neaký nápad ?
dnes som skúšal "prvú" várku cez kuchynské síta stredné a uplne najemnejšie a pod to ubrus...
Filtroval som asi liter ale bolo pekne vidno ktorý "filter" čo zachytil ... Moja otázka teraz znie :ak takto budem filtrovať teplý olej nechám ho odstáť trebarz dva týždne mesiac a potom to pustím studený cez geotextíliu a filter z liazky môžem to naliať do auta ?? Hovorím o množstvo mi aj keby 5l denne nejde ide mi o kvalitu filtracie .. Resp ešte neaký nápad ?
Tuky sou trochu problem,na ne je nejlepsi esterifikace.....a nebo hodne redit benzinem ....geotextilie neni spatna ,ale brzo se zanese.......kazdopadne sleduj kvalitu motoroveho oleje rozhodne by nemel pribyvat ....maze turbo a kdyz je zredenej turbo de do hajzlu ancvaj...... 

Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Preto mi ide o kvalitu nie o kvantitu ... raz za dva týždne urobím 1000KM domou a 1000KM nazat ... plus popri tom niečo predať ak bude záujem
je mi jedno či mi pôjdem 5 10L celý deň hlavne nech to je kvalitne ...
Len prosím hovorme v číslach ...Aký pomer ? ja viem že každé auto znesie ináč... ale proste 10L oleja 10L nafty a 1L benzínu ?? alebo ako čítam a každý tvrdí niečo iné hovorte v číslach

Len prosím hovorme v číslach ...Aký pomer ? ja viem že každé auto znesie ináč... ale proste 10L oleja 10L nafty a 1L benzínu ?? alebo ako čítam a každý tvrdí niečo iné hovorte v číslach
Pokud ti jde o kvalitu tak neuvažuj jen o filtraci použitého oleje ale přímo o výrobu bionafty, jejíchž vlastnosti jsou naftě mnohem bližší. K tomu budeš potřebovat už i nějaké to vybavení a chemii.Bobo122 píše:Preto mi ide o kvalitu nie o kvantitu ... raz za dva týždne urobím 1000KM domou a 1000KM nazat ... plus popri tom niečo predať ak bude záujemje mi jedno či mi pôjdem 5 10L celý deň hlavne nech to je kvalitne ...
Len prosím hovorme v číslach ...Aký pomer ? ja viem že každé auto znesie ináč... ale proste 10L oleja 10L nafty a 1L benzínu ?? alebo ako čítam a každý tvrdí niečo iné hovorte v číslach
Pokud jezdíš takové trasy, pouvažuj i nad tím, jak dostaneš hotové palivo na cestách do nádrže.
Mercedes-Benz W210 300D
jakmile se teploty vyšplhají nad 10°C klidně míchej naftu s filtrovaným olejem 1:1.Bobo122 píše:Zkrátit ? Olej mením každých 10tis KM? Po koľko ho mám meniť ?
Jó tak to zas nie že to tam teraz naperiem... Skôr myslím cez leto resp apríl máj ... už je dosť teplo myslím môžem 50ku50 ?? alebo to je veľa ?
Filtr z Liazky je olejový, tzn nedokáže vyfiltrovat jemné nečistoty, které se pak usazují v palivovém filtru auta. Doporučuji použít jemnější filtr.Bobo122 píše: A mám ešte jednu úvahu. Ľudia tu zohrievaju olej pre rýchlejšiu filtráciu, ale tým sa dostavaju do "paliva" tuky ktoré upchavaju filter ...
dnes som skúšal "prvú" várku cez kuchynské síta stredné a uplne najemnejšie a pod to ubrus...
Filtroval som asi liter ale bolo pekne vidno ktorý "filter" čo zachytil ... Moja otázka teraz znie :ak takto budem filtrovať teplý olej nechám ho odstáť trebarz dva týždne mesiac a potom to pustím studený cez geotextíliu a filter z liazky môžem to naliať do auta ?? Hovorím o množstvo mi aj keby 5l denne nejde ide mi o kvalitu filtracie .. Resp ešte neaký nápad ?
Ano, pokud filtruješ "za tepla" dostává se ti s filtrovaným olejem i sádlo/tuk, který při poklesu teploty tuhne a může ucpat filtr. Filtrování "za tepla" je však hodně ošemetná terminologie, vždy záleží při jaké teplotě se bude palivo v palivovém potrubí čerpat.
Osobně filtruji bez příhřevu, přidávám pro zředění cca 10% naturalu.
Mercedes-Benz W210 300D
Nevím kam to napsat tak to píšu sem.
Motor 1,9TDI AHU 66kW... jezdil na čistej olej, na trafoolej, na měřo ale nejvíc jezdil na olej mixovanej s naftou v poměru 50:50. tak dva roky jsem používal VIF.
Celou dobu od cca 150 000km kdy jsem auto koupil jsem používal olej 10W40 Castrol Magnatec s filtrem MANN.
Zhruba před půlrokem jsem změnil značku oleje na 10W40 Total 7000 Diesel a přestal používat VIF.
Dnes... motor po 250 000 km propálil jeden z pístů... nechci říkat že to bylo tím, nebo olejem, nebo jen tak. Ale něco bylo se vstřikama to vím. Až to rozdělám napíšu vám co to bylo.
ale už jsem asi s olejem nadboro skončil.
Motor 1,9TDI AHU 66kW... jezdil na čistej olej, na trafoolej, na měřo ale nejvíc jezdil na olej mixovanej s naftou v poměru 50:50. tak dva roky jsem používal VIF.
Celou dobu od cca 150 000km kdy jsem auto koupil jsem používal olej 10W40 Castrol Magnatec s filtrem MANN.
Zhruba před půlrokem jsem změnil značku oleje na 10W40 Total 7000 Diesel a přestal používat VIF.
Dnes... motor po 250 000 km propálil jeden z pístů... nechci říkat že to bylo tím, nebo olejem, nebo jen tak. Ale něco bylo se vstřikama to vím. Až to rozdělám napíšu vám co to bylo.

ale už jsem asi s olejem nadboro skončil.
