Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jednak vyvazene, jak staticky tak dynamicky, to ano. Ale hlavne obrabene s urcitou presnosti a ne lisovane s presnosti na milimetry. Mrkni se na ten buben ze zdimacky, je to vylisek z hlubokotazneho hliniku. Hazi to samo o sobe, jen kdyz se na to podivas okem, nemusis pouzit ani uchylkomer. Pokud budes vyrabet rotor na miru odstredivce - http://www.youtube.com/watch?v=5cvQazPlzKU , tak pokud tam nebude kuzel jak maji oni, coz by muselo asi obnaset nejaky stredici trn se stejnym kuzelem, ktery se upne s narazenym bubnem a pak se vytoci vnitrek bubnu, musis udelat diru na hridel a vnitrek bubnu na jedno upnuti, jinak nepomuze ani vyvazeni. Dynamicke vyvazeni ve firme by vyslo od nejake tisicovky az do par tisic, coz o to, buben se vyvazi, ale vse se zmeni po pridani viskozni kapaliny. (crazy)
Kdyby jsme se bavili o 1000 min-1 (u zdimacky) tak jeste mozna, ale pokud se chceme bavit o odstredovani motoraku s otackama 6000-10 000 min-1...

Hydrodynamicky menic pracuje na trochu jinem principu, kapalina tam proudi trochu jinak jak v odstredivce ;) To same hydrodynamicka spojka coz je vlastne skoro identicke jak menic, jen na par detailu.

Kdyz bude cas, natocim jak se chova nepresne vyrobeny buben, ktery se jevi jako prijatelny.
bahno
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Odpovědi: 0
Registrován: 21 zář 2012, 06:38
Bydliště: LM

Příspěvek od bahno »

Neviem,asi kazdy myslime nieco ine. ;) Vyrobit bubon na 1 upnutie s hriadelom je sranda,ten pan na video to ma celkom zmaknute.Bubon sa zhruba odleje z hlinika a vytoci spolu s narazenym hriadelom na 1 upnutie.Hadzavost do 2 stovak,staci tak presne?Ake ine odstredive sily posobia na kvapalinu v hydromenici?Mozno som sa to ucil inak.Alebo som vtedy v skole chybal. :) .Sa mi zdalo,ze panko ten olej predhrieva spiralou,nie?Daleko lepsie sa mu bude ten bordel odlucovat.Skoda,ze nerozumiem reci anglickeho kmena (R)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jo, tak nejak, kdyz udelas na konci bubna dve stovky, je to hodne slusne a musi jen ficet.
Na odlitky se chystam.
Bahno, ja vim ze to neni slozite, ale je potreba to tak udelat. Ma to zmaknute, ale jak jsem psal, tusim, ze cena toho kompletu zacina na 25000,- (crazy) A za rotor chteji kolem 5000,- ?? (crazy)
Maji tam k tomu i predehrivac, ale to uz je mozna extrem, pro bezne ridke sracky netreba. Kdyz to zas ohrejes, treba u vyfritu, neodstranis sadlo a takove ty huste usazeniny - sliz.
Osobne bych rad videl tu zdimacku v provozu odstredovani vyfritu, atd, protoze sam jsem to nedotahl do konce, vzdal jsem to radeji predem (crazy)
bahno
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Odpovědi: 0
Registrován: 21 zář 2012, 06:38
Bydliště: LM

Příspěvek od bahno »

To je potom ine.Myslis,ze sliz by bolo mozne odstranit odstredivkou?Ja som myslel,ze len popolcekz oleja a spony,este mozno to sadlo.O vyfrite neuvazujem ani teoreticky,u nas ho niet.Chlapi to leju do starych Merglov len tak :D .vyjetaku tiez nieto bohviekolko,ale celkom ma to zaujimalo.Preto sa mi zda vyroba toho bubna malina,som strojar ;) a za mladi,ked som este mal pristup k strojom,robili sme si piesty na 500 ohc a 2 piesty som odlial na stareho Buldoga.Boli velke ako flasa od uhoriek,ta velka.Takze,odliat a opracovat takyto bubon je sranda.Ten pan na tom videu odstreduje aj vyfrit?Ma to urobene pekne,ale ked si napisal cenu,zjezili sa mi aj tie vlasy,co mi vypadli pred 20 rokmi :o .Ale ked zoberies,kolko niekedy dokazu pytat za hocijaku kravinu,co si doma dokazes spravit za par susnov....
maximumdany
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2011, 19:02
Bydliště: anglicko

Příspěvek od maximumdany »

milos ja si myslim ze ta felda ti nesla lebo si tam mal CAV cerpadlo a to su najhorsie cerpadla na svete !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ak by to bola boschka tak no problem

noteraz k teme :skamosom som sa bavil ze sem tam nalejem pouzity olej a auto jazdy ale ze jeto nie celkom idealne /vadimi ze to dymi/ ja si pekne davam pozor na pouziti olej aby sa nemiesal s inymi kvap. a hlavne pouzivam len z benzinovych /menej karbonu/ no a moj kamos sa do toho tiez zazral a googloval a googloval a nasiel nasledujuce ; pouzity olej pekne nahriat na 85 stupnov udrziavat na tej teplote asi 15 az 20 minut potom dodat take iste mnostvo nafty dobre premiesat potom to zohriat na 50 stupnov /ak su v tom aj ine oleje a brzd.kvap tak naspat na 85stupnov/ a zohrievat dalsich 20 min. potom prefiltrovat cez 10 potom 5 potom 3 micronovy filter nechat vychladnut a je to riedke ciste a sup stym do nadrze!
ideme to skusit najprv 5 litrov a som zvedavy .kazdopadne dam vediet


unas sa tu daju kupit velke fitre na to urcene
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33710
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="maximumdany"]milos ja si myslim ze ta felda ti nesla lebo si tam mal CAV cerpadlo a to su najhorsie cerpadla na svete !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ak by to bola boschka tak no problem

prosimtě patříš mezi internetové teoretiky
nebo o těch čerpadlech něco víš podle mě nic
;)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Lucas neni zas tak spatny, sice se posere kdyz vidi husty olej a zamrdany filtr, ale jinak jede dobre, pokud je serizeny (vacka-klika-kolik a potenciometr dle VAGu).
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33710
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ještě radluk volnoběh
jsem si vzpoměl na jednu 4O5 1.9D motor houpal

borec přijel od jednoho odborníka že prej lukas jsou špatná čerpadla je ko jednině nové za 15.OOO kč jestli bych to neuměl nějak spravit, že prostě 15.OOO nemá,
vzal jsem sedmičku klíč nastavil volnoběh na 8OO borec :o řekl jsem si o kilo a jel ;)

přilej borec s fordem že ho velmi levně koupil ale jestli bych nesehnal motor že je KO hulil jak kráva a dělal kolečka na asfaltu

vzal jsem do ruky ten potenciometr a ubíral protože asi moc paliva že,

no bylo to ještě horší tak jsem přidával až motor přestal kouřit, jaké hodnoty měl ten poták nevím ale borec tak pět let spokojený

:)

provádět takové kouzla s bošem je někdy naprosto nemožné
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jeden z duvodu, proc nechci prehazovat Bosch za Lucase je, ze u lukase se nemusis starat o sytic/presuvnik pri zimnich startech a sam si ubere volnobeh po zahrati. A kdo vi, jak je to se zhavenim, predpokladam, ze pri implementaci Boše nebude fungovat kontrolka zhaveni (wallbash) A odvzdusneni u lucase, pohoda, po vymene filtru otocis sroubek, hadicka, cerpadylko a tocis klickem a jedes. ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33710
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk já jen chtěl říct že ty internetové teorie a praktické zkušenosti o nespolehlivosti lukasu jsem prostě v praxi nezaznamenal

sám víš mám feldu td pikap karavan a zatím nemám potřebu dávat čerpadlo TD mám ho v regálu

když už mám v náběhu schnilý TDi GIII otázka času ten motor vyprašuje starám se o něj mnoho let že bych ho nasral do feldy ;)
maximumdany
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2011, 19:02
Bydliště: anglicko

Příspěvek od maximumdany »

pocuvaj milos; moj oco opravoval boshky uz 84 roku a ja som zacal na dizloch a od boschky som lepsie cerpadlo nevidel a ked doslo cav ci lukac /ta ista sracka /stale to bolo problemove a nic neprezilo /voda sajrajt benzin ,olej atd.a boschka, preplachnes a ide dalej.

len tak pre zaujimavost JAPONCI nemali cerpadlo a od koho si zobrali licenciju? cav? lucas? hovno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bosch -toto si zobrali lebo BOSCH funguje!!! tak mi nepis o 7micke ci 8micke kluci a nastavovani lebo sme to tiez skusali a len malo kmedy sa to podarilo a ked sme dali bosch-ku a zakaznik nalial aj HNOJOVKU tak sa vratil len na vymenu oleja a nie ze sa mu cav ci lukas posralo!!!! a este pre dalsiu zaujimavost preco vw, audi, seat montuju bosch? a len a len na prvu skodovku dali cav? /a to cerpadlo je aj najlacnejsie od vyrobcu / lebo musia ukazat ze vw ,audi, seat nieco vydrzi a skoda bude /bola v tej dobe/ druha kvalita -cize ...prozmyslaj aj o historii ..... a kde je teraz lucas ci cav ?....... /MOJ NAZOR/
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33710
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="maximumdany"]pocuvaj milos;


názor je zajímavý ale kdybys třeba napsal co se na tom lukasu kazí co je tam stále problémové, co to je ta sračka,

dávkovač pístky, deska, hlava, ovládací ventily,čerpadlo, :?
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Mám tady dva lucasy z fordu siera. Oba mají stejnou závadu. Skoro vůbec to nereagovalo na plyn, šlo to jenom na volnoběh a nebo potom až na plný plyn ale nemnělo to výkon. Potom ještě odešel stop ventil.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Asi maji vyssi odsratelnost, sam mam z minuleho roku jeden LS4000 v regalu, ale bylo to zanedbanou udrzbou, zaneseny palivac, atd. Vykazovalo to typicke priznaky, ted uz by si dal clovek pozor.
Funguje normal kontrolka zhaveni kdyz se prekope lucas za bosch?? (crazy) :?
A proc kazdy tvrdi, ze s Boschem to zere tak o 0,5 litru na 100 km vic? :o (crazy) :?
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

Kontrolka žhavení by měla fungovat..
A pokud to žere o trošku víc,tak to potom i kapánek líp jede ;)
Jezdím na vše co teče..
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“