Utahovací momenty atypického motoru VW 450PS.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Utahovací momenty atypického motoru VW 450PS.
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat na názor jakým momentem a metodou utahovat hlavu válců a vačkové hřídele u zážehového motoru VW-Audi.Jedná se o turbomotor 2000ccm,benzínový blok motoru Audi o vrtání 82.5mm a hlava válců z VW golfu 16v asi 1800ccm GTI.Motor je pro závodní účely v autokrose s cca 450PS.Přeplnovaný je velkým turbem s turbotlakem 2 bary. Moc děkuji za případné názory asi motorářů.
Chtěl bych se zeptat na názor jakým momentem a metodou utahovat hlavu válců a vačkové hřídele u zážehového motoru VW-Audi.Jedná se o turbomotor 2000ccm,benzínový blok motoru Audi o vrtání 82.5mm a hlava válců z VW golfu 16v asi 1800ccm GTI.Motor je pro závodní účely v autokrose s cca 450PS.Přeplnovaný je velkým turbem s turbotlakem 2 bary. Moc děkuji za případné názory asi motorářů.
Moc děkuji za odpovědi,a trošku to upřesním
1.těsnění pod hlavou je klasické obyčejné, žádné celokovové či speciální
2.jsou tam klasické hlavové šrouby na imbus
3.ten blok motoru je litinový,rv.kolem 90...92....možná 94,má vrtání 82.5mm a je v něm uložena dieselova kliková hřídel z nějakého TDI se zdvihem 95.5mm
4.ta hlava je také kolem rv 90.....94,mělo by to být „prý“ z VW1800 či 2000ccm Golf GTI dvouvačka 16V
5.jediné co je tam „závodní“ jsou ojnice a písty a turbodmychadlo Garrett GT3582R s keramickým kuličkovým vodou chlazeným ložiskem
Jde mi o to
1.jaký je postup utahování hlavy válců a jak velkým momentem
2.jaký je postup utahování vačkových hřídelí a jak velkým momentem
Moc děkuji za pomoc.
1.těsnění pod hlavou je klasické obyčejné, žádné celokovové či speciální
2.jsou tam klasické hlavové šrouby na imbus
3.ten blok motoru je litinový,rv.kolem 90...92....možná 94,má vrtání 82.5mm a je v něm uložena dieselova kliková hřídel z nějakého TDI se zdvihem 95.5mm
4.ta hlava je také kolem rv 90.....94,mělo by to být „prý“ z VW1800 či 2000ccm Golf GTI dvouvačka 16V
5.jediné co je tam „závodní“ jsou ojnice a písty a turbodmychadlo Garrett GT3582R s keramickým kuličkovým vodou chlazeným ložiskem
Jde mi o to
1.jaký je postup utahování hlavy válců a jak velkým momentem
2.jaký je postup utahování vačkových hřídelí a jak velkým momentem
Moc děkuji za pomoc.
nevím kdo ty komponenty k sobě dal ale rozhodně bych přemýšlel o T.hlavy a kvalitních šroubech
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ano, nebo křížem, dal bych tam hodnoty, co má 2.0 GTI , poté zkusit o 45stupňů utáhnout , zda to vůbec půjde..Jde o hlavu, tu nemůžeš utáhnout víc, než je zdrávo, ať je blok jakýkoliv..Ale většinou se s tím již nehne, jak píše výrobce..Možná pak zkusit po ohřátí , zda to nepovolí, ale hlavně žádné násilí a dlouhé trubky.. 

nepropadat panice...
Co jsme tak shlédl tak vačka se povoluje v pořadí, nejdříve krajní klemy, potom prostřední a ty zbívající dva jsou na tobě kterému dáš přednost. Povolíš jen decentně všechny šrouby v daném pořadí a potom ve stejném pořadí povoluješ víc aby se tlak na vačku od ventilů postupně rozložil.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi