měl bych na zkušené uživatele tohoto fóra dotaz.
Začnu od začátku, abych specifikoval vše podstatné
Pročítal jsem toho mnoho abych se dozvěděl, že problém u passata B5,5 tdi AVF s bržděním může být
1) netěsností podtlakových trubek k posilovači
2)sám posilovač (pokud je v něm voda)
3)tandemové čerpadlo (pokud je uvolněn onen známý "čuráček")
Zdálo se, že závada s bržděním vyřešena - špatná průchodka přes stěnu k posilovači a rozvyklaný "čuráček" na pumpě.
Nutno povědět že původní pumpa byla od firmy LUk s označením 038145209 A
Kamarád měl celkem pěknou tandemovku od Boshe s docela dobře jinak řešeným "čuráčkem" , který by se již vyvyklat neměl.
označení je ale jiné 038145209 C
Nicméně, někde na foru, jsem se dočetl, že by to mělo být v pořádku a dá se to aplikovat
Nakonec namontován Bosh( Plechové těsnění pro jistotu ještě podmazáno silikonem)
proběhla zkouška brzd i podltaku a vše se zdálo být lepší. Až na nevyměněnou průchodku, kterou jsem si měl vyzvednout až dnes.
bohužel dnes auto při cestě pro průchodku skoro vůbec nebrzdilo, jako kdyby nefungoval posilovač. Výkon motoru naprosto v pořádku.
nicméně po ujetí cca 50-ti km se najednou z ničeho nic se samovolně zvýšili otáčky motoru a motor začal klepat a z výfuky hustý bílý dým. ihned jsem vypnul motor a zkontroloval olej.
Bohužel jsem zjistil, že mám v oleji naftu.
Můj dotaz tedy zní. Mohla se nafta dostat do oleje nekompatibilní tandemovou pumpou? ...
Přikládám fota tandemovek LUK a bosh. Zdá se mi, že jsou odlišná spodní je bosh

