Mercedes 250TD a pár otázek

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Mercedes 250TD a pár otázek

Příspěvek od amg124 »

Tak si tady pročítám tuhle sekci už tři dny a nějak se v těch informacích ztrácím, tak mne prosím omluvte za mé otázky, které jsou zřejmě již xkrát zodpovězené.

Pořídil jsem si MB, "céčko", motor 250TD, rv. 97.

Jezdím na naftu z benzínky nebo na červenou, ale stále víc mne zajímá jak to bude jezdit na olej. Nechci, alespoň zatím, dělat žádnou přestavbu. Mám i možnost získat pár litrů vyfritované oleje. Předpokládám, že bych jezdil na nějakou směs olej/nafta např. 3/1. Proto Vás zahrnu několika otázkami, abych si to nějak srovnal a ujasnil :D

1) Co mám za motor? (komůrkáč nebo předkomůrkáč)
2) Mám origo předehřev jako měla např. 190tka?
3) Co je to MEŘO a EEŘO?
4) Když budu lít olej jak je to s těsněním u tohoto motoru? Odporoučí se něco?
5) Je rozdíl mezi vyfritovaným olejem a novým? (krom nutnosti filtrování)
6) Jak na to jezdit v závislosti na roční období?

Předem díky za odpovědi a pokud přidáte jakékoliv postřehy, byť pro Vás hloupé a zcela logické, tak já jako laik v tomto problému, za ně budu rád.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

1) Pravdepodobne vznetovy, objem 2,5 litru
2) Mas ohrev paliva jako 200 D
3) Mero ma prvni pismeno M, Eero ma prvni pismeno E...
4) Na smazeni okej, tesneni se to vubec nedotkne, protoze fritak a panvice vetsinou tesneni nema ;)
5) Stary olej smrdi po karbanatkach, po rybach a rizkach, pri filtraci si semtam clovek nabere uzicku na chut a ujida.
6) Urcite dle toho, kdy kvete repka, slunecnice a kdy se sklizi soja.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

radluk píše:1) Pravdepodobne vznetovy, objem 2,5 litru
2) Mas ohrev paliva jako 200 D
3) Mero ma prvni pismeno M, Eero ma prvni pismeno E...
4) Na smazeni okej, tesneni se to vubec nedotkne, protoze fritak a panvice vetsinou tesneni nema ;)
5) Stary olej smrdi po karbanatkach, po rybach a rizkach, pri filtraci si semtam clovek nabere uzicku na chut a ujida.
6) Urcite dle toho, kdy kvete repka, slunecnice a kdy se sklizi soja.
1) Nafťák většinou bývá vznětový :D 250TD bude asi opravdu 2,5 litru :D , ale co je to T? Dvoutakt? :D :D
2) Dočetl jsem se, že 190tka měla předehřev paliva, já mám předehřev vody, když je auto studený a topím. Tak jen potřebuju ujistit, zda je to, to samé, jestli to ohřívá i palivo.
3) Četl jsem tady MERO a EERO, ale už mi nějak unikl rozdíl, budu se k tomu muset vrátit.
4) (LOL) :D
5) Neměl jsem na mysl čichové vjemy, spíš jestli se mění jeho vlastnost jako paliva
6) Jde mi o to, že v zimě olej tuhne a tak mne zajímali nějaké postřehy jak míchat atp. v zimě, v létě.

Taky jsem četl, že je rozdíl mezi rotačním a řadovým čerpadlem, proto jsem se ptal na to těsnění. Já mám řadový.

Sice tomu nerozumím, ale zas takovýho vola ze mne dělat nemusíš :D :D :D
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pokud máš řadové čerpadlo tak to tam nalej a neřeš. Maximálně nenastartuješ.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Hledej, studuj, treba se nejaky obetavec najde a tyto dokola omylane veci vyjasni ;)
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

radluk píše:
amg124 píše:
radluk píše:1) Pravdepodobne vznetovy, objem 2,5 litru
2) Mas ohrev paliva jako 200 D
3) Mero ma prvni pismeno M, Eero ma prvni pismeno E...
4) Na smazeni okej, tesneni se to vubec nedotkne, protoze fritak a panvice vetsinou tesneni nema ;)
5) Stary olej smrdi po karbanatkach, po rybach a rizkach, pri filtraci si semtam clovek nabere uzicku na chut a ujida.
6) Urcite dle toho, kdy kvete repka, slunecnice a kdy se sklizi soja.
1) Nafťák většinou bývá vznětový :D 250TD bude asi opravdu 2,5 litru :D , ale co je to T? Dvoutakt? :D :D
2) Dočetl jsem se, že 190tka měla předehřev paliva, já mám předehřev vody, když je auto studený a topím. Tak jen potřebuju ujistit, zda je to, to samé, jestli to ohřívá i palivo.
A je jedno, jestli mas radove, nebo rotacni cerpadlo, dulezite je, jake tam pouzijes materialy. Ani NBR v radovce neprezije buhvi co, VITON se tady uz taky resil. I deti, kdyz chteji najit porno na netu, pouziji gůgl... kdyz prozenes nektere veci gůglem, tak to dokonce umi najit i primo temata na Dýzlpauru.
3) Četl jsem tady MERO a EERO, ale už mi nějak unikl rozdíl, budu se k tomu muset vrátit.
4) (LOL) :D
5) Neměl jsem na mysl čichové vjemy, spíš jestli se mění jeho vlastnost jako paliva
6) Jde mi o to, že v zimě olej tuhne a tak mne zajímali nějaké postřehy jak míchat atp. v zimě, v létě.

Taky jsem četl, že je rozdíl mezi rotačním a řadovým čerpadlem, proto jsem se ptal na to těsnění. Já mám řadový.

Sice tomu nerozumím, ale zas takovýho vola ze mne dělat nemusíš :D :D :D
Na blbou otazku davam vetsinou jeste blbejsi odpoved... vse je tady psane na foru. V globale proste nemam rad lidi, co nechteji cist, ale chteji vsechno naservirovat pod nos a urcite se mnou bude souhlasit vicero lidi. Ptat se co je MERO a co EERO
https://www.google.cz/search?num=100&hl ... L3nrMzUdH0
atd, atd... i tady existuje tlacitko "hledat". (crazy)
Ale já přece psal hned v úvodu, že mám blbou otázku ;)

Podívat se na google kvůli MERO a EERO mne nenapadlo, kouknu.
Taky jsem psal, že už to tady pročítám tři dny. Teď jsem to dočetl už celý, postupně. Je tady plno informací, ale už jich je tolik, že se v tom člověk ztratí.

Takže můj závěr je:

1)
Auto, resp. jeho motor upravovat nijak nemusím. Můžu jezdit na RO smíchaný s naftou. V létě téměř na čistý*, v zimě méně obsahu RO**. O hadičky, těsnění, O-kroužky se v tomto případě nijak mát nemusím. Výkon, spotřeba zůstane cca stejná.

* 3:1 - olej nafta
** 2:3 - olej nafta (samozřejmě + aditiva nebo benzín)

Jak filtrovat použitý rostlinný olej a zbavit se vody, jsem taky zjistil.

2)
Nemáš rád blbé otázky :D

3)
Moje otázky jsou z důvodu špatné zkušenosti.
Citroen BX, 1,9TD. Auto jsem měl cca měsíc. Dával jsem mu čistý, nový RO a pak umřel. Přiznávám, auto jsem neznal a vzhledem k okolnostem jsem to v té době neřešil a rovnou prodal na ND, takže ani nevím proč to umřelo.
Tak prosím promiň, že se tentokrát radši budu 100x ptát, tohodle "méďu" mám rád a nechci si ho zničit ;)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

meda

Příspěvek od TesákPce »

Znicis ho jeste driv taky ... mel sis koupit radsi tu 190(w201) nebo 124ku
U Cecka 97 as radovku mit nebudes :roll:
Ta xantie uz mela pred umrenim sama, olejem ji mohl jen spasit.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Re: meda

Příspěvek od amg124 »

TesákPce píše:Znicis ho jeste driv taky ... mel sis koupit radsi tu 190(w201) nebo 124ku
U Cecka 97 as radovku mit nebudes :roll:
Ta xantie uz mela pred umrenim sama, olejem ji mohl jen spasit.
Mám TD, tzn, motor jako 190 a 124, nemám CDI, tak bych to nedával.
Radový čerpadlo tam JE.
Já neměl Xantii, já měl BX.

Nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: meda

Příspěvek od Stewa »

amg124 píše:
TesákPce píše:Znicis ho jeste driv taky ... mel sis koupit radsi tu 190(w201) nebo 124ku
U Cecka 97 as radovku mit nebudes :roll:
Ta xantie uz mela pred umrenim sama, olejem ji mohl jen spasit.
Mám TD, tzn, motor jako 190 a 124, nemám CDI, tak bych to nedával.
Radový čerpadlo tam JE.
Já neměl Xantii, já měl BX.

Nebo se pletu?
která 4ka nebo 190ka má ve 250DT výkon 110kW prosímtě? i éčka masařky v 97 s 290 turbodieselem mají 95kW.
Bejt tebou tak jsem rád že to jezdí na naftu občas řízlou olejem, víc bych ho netrápil
Mercedes-Benz W210 300D
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ten motor v cečku byl a jestli má řadové čerpadlo musí přece vidět.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Re: meda

Příspěvek od amg124 »

Stewa píše:
amg124 píše:
TesákPce píše:Znicis ho jeste driv taky ... mel sis koupit radsi tu 190(w201) nebo 124ku
U Cecka 97 as radovku mit nebudes :roll:
Ta xantie uz mela pred umrenim sama, olejem ji mohl jen spasit.
Mám TD, tzn, motor jako 190 a 124, nemám CDI, tak bych to nedával.
Radový čerpadlo tam JE.
Já neměl Xantii, já měl BX.

Nebo se pletu?
která 4ka nebo 190ka má ve 250DT výkon 110kW prosímtě? i éčka masařky v 97 s 290 turbodieselem mají 95kW.
Bejt tebou tak jsem rád že to jezdí na naftu občas řízlou olejem, víc bych ho netrápil
Jen pro úplnost:
W202 250TD - 110kW
W210 250TD - 110kW
W210 290TD - 95kW
W124 250TD - 93kW
W201 250TD - 90 nebo 93kW

Mám za to, že to jsou všechno 5ti válce, proto jsem psal, že je to stejný motor. U CDI je to už něco jiného.
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

cečko má většinou řadovku...
jediný problém u W202 W210 jsou okroužky v palivové soustavě....
s tím jsou vždy dřív nebo později problémy....
jinak W210 300turbo friták a jiné to bastilo jak divý jen ta palivová soustava je dost na nic
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak mám doma prvních 15 litrů vyfritu. Přefiltroval jsem to od nečistot. Mám teď čistý lehce nahnědlý olej, ale o něco hustější než je nový.
Dál studuji zdejší fórum a bohužel, čím víc studuji, tím v tom mám větší bordel. Proto si dovolím napsat co jsem pochopil a prosím zkušené, aby mne v případě, že se mýlím opravili.

1) Pokud budu chtít jezdit na směs nafta/olej tak mi stačí pouze pořádně odfiltrovat.
2) Esterifikovat, vařit MERO, EERO už je vyšší liga, tedy vlastní výroba bionafty a pro mé záměry není těchto postupů potřeba.

Je to tak? Nebo jsem se do toho fakt už zamotal?
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

amg124 píše:Tak mám doma prvních 15 litrů vyfritu. Přefiltroval jsem to od nečistot. Mám teď čistý lehce nahnědlý olej, ale o něco hustější než je nový.
Dál studuji zdejší fórum a bohužel, čím víc studuji, tím v tom mám větší bordel. Proto si dovolím napsat co jsem pochopil a prosím zkušené, aby mne v případě, že se mýlím opravili.

1) Pokud budu chtít jezdit na směs nafta/olej tak mi stačí pouze pořádně odfiltrovat.
2) Esterifikovat, vařit MERO, EERO už je vyšší liga, tedy vlastní výroba bionafty a pro mé záměry není těchto postupů potřeba.

Je to tak? Nebo jsem se do toho fakt už zamotal?
Pro začátek pořádně promíchej filtrovaný výfrit s naftou v kanystru a přilej do nádrže k naftě. Nemíchej více než 1:1, spíše míň v těchto venkovních teplotách.
Ještě než to naliješ do nádrže, doporučuji odlít vzorek a dát za okno/do mrazáku ať vidíš, jestli je palivo tekutý při venkovní teplotě/mrazech, abys nezůstal někde viset se zacpaným filtrem. Jo a samozřejmě měj přichystaný malý i velký palivový filtry na výměnu.
Mercedes-Benz W210 300D
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Stewa píše:Pro začátek pořádně promíchej filtrovaný výfrit s naftou v kanystru a přilej do nádrže k naftě. Nemíchej více než 1:1, spíše míň v těchto venkovních teplotách.
Ještě než to naliješ do nádrže, doporučuji odlít vzorek a dát za okno/do mrazáku ať vidíš, jestli je palivo tekutý při venkovní teplotě/mrazech, abys nezůstal někde viset se zacpaným filtrem. Jo a samozřejmě měj přichystaný malý i velký palivový filtry na výměnu.
Tak mám doma připravených prvních 15 litrů přefiltrovaného vyfritu. Barva piva, konzistence mi připomíná nový 10W40. Zítra jedu koupit pro jistotu nové filtry.

Dal jsem 1cdl do mrazáku (-18st.) , po hodině z toho byla průhledná hmota v barvě piva, ale jinak jako margarín :( Já samozřejmě budu míchat 1:1, ale myslíš, že můžu přidat třeba 10% benzínu nebo E85?

Esterifikace by byla asi nejlepší, ale v garsonce ;) to dělat nechci.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“