radluk píše:amg124 píše:radluk píše:1) Pravdepodobne vznetovy, objem 2,5 litru
2) Mas ohrev paliva jako 200 D
3) Mero ma prvni pismeno M, Eero ma prvni pismeno E...
4) Na smazeni okej, tesneni se to vubec nedotkne, protoze fritak a panvice vetsinou tesneni nema
5) Stary olej smrdi po karbanatkach, po rybach a rizkach, pri filtraci si semtam clovek nabere uzicku na chut a ujida.
6) Urcite dle toho, kdy kvete repka, slunecnice a kdy se sklizi soja.
1) Nafťák většinou bývá vznětový

250TD bude asi opravdu 2,5 litru

, ale co je to T? Dvoutakt?

2) Dočetl jsem se, že 190tka měla předehřev paliva, já mám předehřev vody, když je auto studený a topím. Tak jen potřebuju ujistit, zda je to, to samé, jestli to ohřívá i palivo.
A je jedno, jestli mas radove, nebo rotacni cerpadlo, dulezite je, jake tam pouzijes materialy. Ani NBR v radovce neprezije buhvi co, VITON se tady uz taky resil. I deti, kdyz chteji najit porno na netu, pouziji gůgl... kdyz prozenes nektere veci gůglem, tak to dokonce umi najit i primo temata na Dýzlpauru.
3) Četl jsem tady MERO a EERO, ale už mi nějak unikl rozdíl, budu se k tomu muset vrátit.
4)
5) Neměl jsem na mysl čichové vjemy, spíš jestli se mění jeho vlastnost jako paliva
6) Jde mi o to, že v zimě olej tuhne a tak mne zajímali nějaké postřehy jak míchat atp. v zimě, v létě.
Taky jsem četl, že je rozdíl mezi rotačním a řadovým čerpadlem, proto jsem se ptal na to těsnění. Já mám řadový.
Sice tomu nerozumím, ale zas takovýho vola ze mne dělat nemusíš

Na blbou otazku davam vetsinou jeste blbejsi odpoved... vse je tady psane na foru. V globale proste nemam rad lidi, co nechteji cist, ale chteji vsechno naservirovat pod nos a urcite se mnou bude souhlasit vicero lidi. Ptat se co je MERO a co EERO
https://www.google.cz/search?num=100&hl ... L3nrMzUdH0
atd, atd... i tady existuje tlacitko "hledat".

Ale já přece psal hned v úvodu, že mám blbou otázku
Podívat se na google kvůli MERO a EERO mne nenapadlo, kouknu.
Taky jsem psal, že už to tady pročítám tři dny. Teď jsem to dočetl už celý, postupně. Je tady plno informací, ale už jich je tolik, že se v tom člověk ztratí.
Takže můj závěr je:
1)
Auto, resp. jeho motor upravovat nijak nemusím. Můžu jezdit na RO smíchaný s naftou. V létě téměř na čistý*, v zimě méně obsahu RO**. O hadičky, těsnění, O-kroužky se v tomto případě nijak mát nemusím. Výkon, spotřeba zůstane cca stejná.
* 3:1 - olej nafta
** 2:3 - olej nafta (samozřejmě + aditiva nebo benzín)
Jak filtrovat použitý rostlinný olej a zbavit se vody, jsem taky zjistil.
2)
Nemáš rád blbé otázky
3)
Moje otázky jsou z důvodu špatné zkušenosti.
Citroen BX, 1,9TD. Auto jsem měl cca měsíc. Dával jsem mu čistý, nový RO a pak umřel. Přiznávám, auto jsem neznal a vzhledem k okolnostem jsem to v té době neřešil a rovnou prodal na ND, takže ani nevím proč to umřelo.
Tak prosím promiň, že se tentokrát radši budu 100x ptát, tohodle "méďu" mám rád a nechci si ho zničit
