Mercedes 250TD a pár otázek
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Začal jsem také z vyfritem, filtruji v garáži při teplotě cca 20 stupňů,nejprve přeliji přes punčochu jakoby z hustého obvazu (dobře se nasadí na hrdlo barelu a dá se prát), potom proženu čerpadlem přes vodní filtr na 10mikronu do druhého barelu. Olej je pak perfektně čistý. Mám v autě pouze od výroby předehřívaný filtr na cca 30 stupňů jinak bez úprav. Nyní míchám za 250kč normální nafty (cca7l), 10l oleje, 2l techničáku a 0,5l ředidla do olejových barev (ředidla mám pár litrů měsíčně zdarma:-) Zamíchám to pořádně v 50l barelu, odliju pro kontrolu do flašky a nechávám každou směs stále za oknem abych věděl co mám v nádrži. Do cca -8 to je stále slušně tekuté a vůz chytá na třetí-čtvrté převalení motoru, trochu zakucká a hned jde dobře.. Čekám než se trochu ohřeje a z počátku motor velice málo točím. Výměna filtru je u felicie jednoduchá, tak vozím náhradní filtr sebou (klíček, hadr a kompresůrek 12V na případné odvzdušnění po výměně).. Zatím mohu jen chválit, mám takto najeto asi jen 1500km uvidím jak se to bude vyvíjet dál
Motor lépe táhne v nižších otáčkách, ve vyšších ztrácí. Jestli felda přežije zimu bez úhon, chystám se na drobné úpravy peugeota 306 1,9td, přeci jen má čerpadlo bosch a to snad schroustá bez poškození i hustější palivo, a ať žije vyfrit 
Míchám výfrit s benzínem a jezdil jsem i v těch největších mrazech této zimy. Startovalo to sakra Špatně, cukalo to než se motor zahřál, ale jelo to. Zkušenost k nezaplacení, ale jak klesne teplota pod -5 míchám s naftou. jako třeba dnes. Starty jsou skoro na brnknutí a nekope to při rozjíždění.amg124 píše:Tak mám doma připravených prvních 15 litrů přefiltrovaného vyfritu. Barva piva, konzistence mi připomíná nový 10W40. Zítra jedu koupit pro jistotu nové filtry.Stewa píše:Pro začátek pořádně promíchej filtrovaný výfrit s naftou v kanystru a přilej do nádrže k naftě. Nemíchej více než 1:1, spíše míň v těchto venkovních teplotách.
Ještě než to naliješ do nádrže, doporučuji odlít vzorek a dát za okno/do mrazáku ať vidíš, jestli je palivo tekutý při venkovní teplotě/mrazech, abys nezůstal někde viset se zacpaným filtrem. Jo a samozřejmě měj přichystaný malý i velký palivový filtry na výměnu.
Dal jsem 1cdl do mrazáku (-18st.) , po hodině z toho byla průhledná hmota v barvě piva, ale jinak jako margarínJá samozřejmě budu míchat 1:1, ale myslíš, že můžu přidat třeba 10% benzínu nebo E85?
Esterifikace by byla asi nejlepší, ale v garsonceto dělat nechci.
Mercedes-Benz W210 300D
Přes noc jsem to měl za oknen (-5st.) byl to takový trošku řidší med.Stewa píše:Míchám výfrit s benzínem a jezdil jsem i v těch největších mrazech této zimy. Startovalo to sakra Špatně, cukalo to než se motor zahřál, ale jelo to. Zkušenost k nezaplacení, ale jak klesne teplota pod -5 míchám s naftou. jako třeba dnes. Starty jsou skoro na brnknutí a nekope to při rozjíždění.
Takže dneska dám ještě jeden předfiltr a zkusím namíchat 15litrů nafty, 15 litrů vyfritu s VIFem a 1,5 benzínu.
Pak dám vědět jak to jezdí a startuje.
Podle tvých zkušeností to tedy znamená, že tento mix by měl být jak z dlouhodobého hlediska tak z hledista mínusových teplot bezproblémový.
Naposledy upravil(a) amg124 dne 08 úno 2013, 08:46, celkem upraveno 1 x.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
-
burton.b22
člověk míní, praxe mění.
Koupil jsem předfiltr a namontoval do auta. Mohl jsem jít míchat.
Nakonec jsem měl 16 litrů přefiltrovaného vyfritu, přidal jsem 100ml VIFu a 2 litry E85 a vše jsem pořádně promíchal. Z tohoto mixu jsem odlil 5 litrů do 5 litrů nafty. Nalil jsem to do auta a hned jsem to byl trochu projet. Za chvíli jedu na noční tak uvidím a hlavně pak ráno.
Za oknem mám dva kelímky. V jednom mám vzorek toho 16ti litrového mixu a ve druhém té směsy s naftou co je v nádrži.
Koupil jsem předfiltr a namontoval do auta. Mohl jsem jít míchat.
Nakonec jsem měl 16 litrů přefiltrovaného vyfritu, přidal jsem 100ml VIFu a 2 litry E85 a vše jsem pořádně promíchal. Z tohoto mixu jsem odlil 5 litrů do 5 litrů nafty. Nalil jsem to do auta a hned jsem to byl trochu projet. Za chvíli jedu na noční tak uvidím a hlavně pak ráno.
Za oknem mám dva kelímky. V jednom mám vzorek toho 16ti litrového mixu a ve druhém té směsy s naftou co je v nádrži.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
A ještě něco. Míchám doma v bytě. Bydlím v garsonce a nemám jinou možnost.
Fitruju do 5ti litrových barelů od rostliného oleje. Jako filtr používám froté Adidas ponožky. Docela se to osvědčilo. Jde to dobře přetáhnout přes hrdlo. Pak trychtýřem naleju olej, ponožka přefiltruje nečistoty. Co mne, ale zarazilo, že kromě nečistot v ní zůstane cca 2 až 3 dcl hmoty, která připomíná tu tekutou Ramu na vaření. To je asi dobře, ne?
Fitruju do 5ti litrových barelů od rostliného oleje. Jako filtr používám froté Adidas ponožky. Docela se to osvědčilo. Jde to dobře přetáhnout přes hrdlo. Pak trychtýřem naleju olej, ponožka přefiltruje nečistoty. Co mne, ale zarazilo, že kromě nečistot v ní zůstane cca 2 až 3 dcl hmoty, která připomíná tu tekutou Ramu na vaření. To je asi dobře, ne?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Fantomas píše:Ponožky atd. Tak to jste dobří draci! Filtruji přes papírák z Liazky a i tak jsem kdysi na podzim oddělal čerpadloamg124 píše:Tak dneska ráno -7 a nastaroval jsem na "drnc"
Ponožky jsem volil proto, že je to silná froté látka. Jednou to jde přes ponožku při filtraci. To už je naprosto čisté. Přesto, podruhé to jde přes ponožku, když to míchám s naftou, po třetí to jde přes dvojité silonky v trychtýři, když to leju do nádrže. A čtvrtý filtr-sítko v nádrži, pátý filtr-předfiltr, šestý filtr-filtr. Takže si myslím, že do čerpadla se nic dostat nemůže.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Ježiši, je to furt dokola a pořád to samé, filtruj samospádem přes olejovou vložku liaz v kdejaké prodejně ti to daj do stokoruny, nasaď to na barel a lej to tam po znečištění propláchni horkou vodou, slezou sračky, nech to na topení do druhého dne, val přes to dalších 200l do zadělání, občas ho vyperu ještě jednou, ale většinou vyhazuju. olej z barelu přelej do čeho chceš a per to do vozu!!! v létě s ničim v zimě až 50/50 s benzínem, vyser se na naftu! já leju v mrazech 10l fritu a 2l benálu a v -10st, na cvrnk a mám passata rotačku to je proti tomu tvojemu mercedesu, o 1000% náchylnější!
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)