Palivové čerpadlo O1 1,9TDi AGR - teče nafta

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

czechmates
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26 úno 2013, 21:39
Odpovědi: 0

Palivové čerpadlo O1 1,9TDi AGR - teče nafta

Příspěvek od czechmates »

Zdravím Vás všechny.

Hledal jsem jak tady, tak všude možně, ale nikde jsem zatím nenašel odpověď na můj problém.

Mám problém se vstřikovacím čerpadlem na mé O1 1,9TDi, 66kW, rv. 1999, typ motoru AGR.

Před nějakým časem jsem zjistil, že se mi někde u čerpadla rosí nafta a teče pak po bloku dolů. Teď jsem zjistil, odkud vítr vane a jde o to, že u čerpadla, kde jsou přimontovány trubky ke vstřikům, se pouze při STUDENÉM motoru rosí nafta u rozvodu do prvního vstřiku. Když se motor zahřeje, rosení přestane.

Nedokážu přesně říct kdy se to zastaví, ale dnes jsem ujel á 5km, kdy při startu studeného motoru nafta kapala jako blázen. Po ujetí těch 5km jsem znovu otevřel haupnu a místo, kde se to rosilo, bylo suché.

Může někdo poradit co s tím? Evidentně se to rosí tam, kde je na obrázku vyznačené žluté kolečko a poté to teče po tom silném plechu, kde v místě šipky nafta kape dolů. Už jsem to jednou vše čistil, ale už nevím co dál můžu dělat. V servisu mi poradit nedokázali s tím, že je blbost, aby to kapalo za studena a za tepla to bylo v cajku.

Díky všem za rady.

Foto přikládám pro ilustraci.

Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jestli roní nafta od toho ventilu, tak ten je zatočen do rozdělovací hlavy, to je patrné z obrázku a pod ním je měděné těsnění, sundal bych trubku ke vstřiku, pak vytočil zpětný ventil, vyškrábnul těsnění, to vyžíhal plamenem a smontoval zpět + zkouška.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

vyšroubuj to ven (čerpadlo musí bejt vzhůru hlavou )
je tam měděná podložka , vyžíhej ju plamenem a dotáhni tak to vraz spátky a bude to ok
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
czechmates
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26 úno 2013, 21:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od czechmates »

Díky za rady. Hned jak to udělám, tak dám vědět
czechmates
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26 úno 2013, 21:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od czechmates »

Tak nakonec to neteklo z pod toho ventilu, ale pro jistotu jsem to udělal podle vašich rad. Teklo to z toho odvzdušňováku a stékalo to dolů k tomu zpětného ventilu, jen to dlouho nebylo poznat. Vyměnil jsem gumičku pod tím odvzdušňovákem a vše je ok, tak doufám, že to vydrží.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

při jaké příležitosti se má použít ten odvzušňovák? když si to cucne vzduchu,nebo co ten ventil řeší? je to i na ASV? díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Jestli roní nafta od toho ventilu, tak ten je zatočen do rozdělovací hlavy, to je patrné z obrázku a pod ním je měděné těsnění, sundal bych trubku ke vstřiku, pak vytočil zpětný ventil, vyškrábnul těsnění, to vyžíhal plamenem a smontoval zpět + zkouška.
nejsem čerpadlář ten zpětný ventil se před 35 lety učil ve škole jako atlas

zpětný ventil=atlas jednou jsem se bavil s čerpadlářem o atlasu zpětném ventilu a on mi řekl že neví o čem mluvím přes jak to popisuješ ale žádný spětný tam není ;)
Uživatelský avatar
Magnatik
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 30 črc 2011, 14:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Bánovce nad Bebravou, SR

Příspěvek od Magnatik »

Zrejme ma na mysli obmedzovac spatneho prudenia
G4 ASV, FB S764, EGR OFF, turbo 96kW, jednohmota ATD HDS57, TT puky, soft
Roy Jones jr.
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roy Jones jr. »

Taky se mi objevuje nafta někde pod čerpadlem,když to demontuju..musím něco ucpat,aby nevytekala nafta? Je to třeba pak odvzdušnit nebo jen vymontuju,vyměním těsnění a namontuju zpět?
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Řeším stejný problém na Ibize 1.9 SDI - za studena teče nafta všude, po ohřátí nic. Teče to nejspíš ze stejného místa.
Máte někdo číslo té gumičky doprostřed? V ETKA jsem její číslo nenašel.
To měděné těsnění jsem našel pod číslem 068130787A.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Roy Jones jr. píše:Taky se mi objevuje nafta někde pod čerpadlem,když to demontuju..musím něco ucpat,aby nevytekala nafta? Je to třeba pak odvzdušnit nebo jen vymontuju,vyměním těsnění a namontuju zpět?
Dej tam čerpadlo zpět, zapoj přívod nafty , na přepad napoj pumpu třeba ze š 120, zapni klíček a natáhni naftu do čerpadla až k přepadu , dej tam přepad a zastartuj..Někdy to také teče gumičkou mezi hlavou a tělem čerpadla..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pokud chceš mít pokoj dlouhodobě čerpadlo ven a nechat odborně přetěsnit, pokud se v tom chceš co týden hrabat, měń postupně těsnění,okroužky,gumičky...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="roman1648"]Pokud chceš mít pokoj dlouhodobě


přesně

přetěsnit, vyčistit seřídit 2500


no to chce taky čistič brzd pořádné světlo a bádat kde to teče, kolikrát člověk žasne mě třeba vyhodili z pežot klubu protože mi kapkala chladící kapalina z pedálu spojky a chladící kapalina ve středním panelu tak jsem prej kokot, z pedálu spojky může prej kapkat tak brzdovka

praskla trubička co je za motorem k topení a uzkým neviditelným pramínkem stříkala chladící kapalinu asi 60 cm na pedál spojky, :roll:
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, jsou to hlupáci, nikdy není dobře cokoliv tvrdit na tutovku. Tohle dělají super jistí borci, kteří se většinou považují za geniální.. Protože vždy jsou i jiné možnosti , nehledě na to, že informace jsou jen zprostředkované..Stroje jsou úžasné v tom, že tě vždy překvapí a dají ti vědět, že ještě víš prdlajs..A vždy je to tak, že víc lidí víc ví, proto společná polemika je otvírání nových obzorů , které pomáhají ty zkurvené stroje při stávkování porazit..:)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33542
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Tohle dělají super jistí borci, kteří se většinou považují za geniální..

tak nějak to bylo prodavač počítačů super jistý borec si v pežotácké etce našel co potřeboval odpověděl a nedej bože se ho na něco zeptat nebo zpochybnit a polemizovat, :roll: navíc nemám rád fora kde je absolutní pořádek, problém sčerpadlem smí být jen o čerpadlech a pročítej si tam hodiny stovky stránek a příspěvků, typu u vstřikovači mi z jakési hadičky kapká nafta co stím? aha jo ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“