Ford Transit 2.5Di motor po GO nestartuje studený

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nenech se zviklat a udělej to, co píšeš. Dobrá zpráva je, že válce mají stejné hodnoty, což znamená, že jste to udělali dobře. všechno ostatní jsi už vyzkoušel...Ojnice jsi neměnil, jsou všechny se stejným číslem, že?Jsou označeny 1A-2A-3A -4A , 4A je nejdelší.../je to podle délky/ /Tohle jsem nikde ještě neviděl/
Přesah pístů je buď 0, 65 anebo 1,0 mm..To jsou ty 2 těsnění..Změř přesah a budeš vědět. Koukal jsem do knihy, tak snad to není špatný překlad... :) :)
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:Nenech se zviklat a udělej to, co píšeš. Dobrá zpráva je, že válce mají stejné hodnoty, což znamená, že jste to udělali dobře. všechno ostatní jsi už vyzkoušel...Ojnice jsi neměnil, jsou všechny se stejným číslem, že?Jsou označeny 1A-2A-3A -4A , 4A je nejdelší.../je to podle délky/ /Tohle jsem nikde ještě neviděl/
Přesah pístů je buď 0, 65 anebo 1,0 mm..To jsou ty 2 těsnění..Změř přesah a budeš vědět. Koukal jsem do knihy, tak snad to není špatný překlad... :) :)
Teď jsem cvičně změřil 1. válec na sousedovo transitu - jel s ním před cca 2 hod do krámu o dvě ulice, takže motor mírně vlažný, ne teplý. Tlak 30 bar...to je rozdíl

K přesahu - nemám jak to změřit, ale už jsem hrdinně vyrobil dost přípravků. Bude postačovat magnet s ramínkem na který přidělám indikátorový hodinky? hodinky mám kde si půjčit, ramínko vyrobím...otázkou je tvar pístu - jestli není vypouklý možná by stačila posuvka - 1mm je dost a vzít hranu pístu proti bloku - mohlo by to stačit...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Stačí očistit píst, položit radeko, nebo i šupleru a změřit měrkami na ventily.. Samozřejmě že se to zdá dost velký rozdíl.když má být 34 barr, což je stav 1A, tak 30 je dobrých, ale 26-27 pro zimu je patrně málo..Nikde nepíšou v kolika barech je zaručena startovatelnost motoru..Každý to má konstrukčně jinak. .. :)
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:Stačí očistit píst, položit radeko, nebo i šupleru a změřit měrkami na ventily.. Samozřejmě že se to zdá dost velký rozdíl.když má být 34 barr, což je stav 1A, tak 30 je dobrých, ale 26-27 pro zimu je patrně málo..Nikde nepíšou v kolika barech je zaručena startovatelnost motoru..Každý to má konstrukčně jinak. .. :)
Díky za rady. Zkusím to změřit víckrát různě, ať mám jistotu. Písty jsou čistý - po několika tisících km vypadaj stejně jako když jsem je tam dával. S hlavou si lámu svojí hlavu - je hladká a jenom ventily jsou cca 1mm utopený, jinak je to hladká plocha. Těsnění bylo zmáčklý na 1mm, takže přesah pístu jde celej do těsnění. Doufám, že nezjistím, že mám přesah pístů na vyšší těsnění - to bych tu kompresi nedohnal, protože těch pár setin co zmizí z prostoru nad ventilem v hlavě nic moc neudělá...jsem zvědavej, ale naději pořád mám...kdyby ten motor nebyl na kroužkách sedlej, tak nevěřím, že by ty tlaky byly tak krásně vyrovnaný. Možná se pletu, ale snad ne. Ukáže čas - jestli to vyjde, tak příští víkend je složeno a měřím kompresní tlaky znova. Chci za tepla mít minimálně 32bar a budu spokojenej.

Nicméně 34bar je i na diesel hodně a vysvětluje to, proč ten motor nepotřebuje krom extrémní zimy žhavení...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To jsem zvědav, prošel jsi už vše, motor chytne na škubnutí , ale jen na laně nebo z kopce.Předvstřik jsi dělal, vstřiky jsi dělal, Egr máš zaslepen, naftu vyzkoušenu/ale to by to nechytlo na škub/ tak už nevím, co by byl ten důvod. Mnoho štěstí.. :)
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:To jsem zvědav, prošel jsi už vše, motor chytne na škubnutí , ale jen na laně nebo z kopce.Předvstřik jsi dělal, vstřiky jsi dělal, Egr máš zaslepen, naftu vyzkoušenu/ale to by to nechytlo na škub/ tak už nevím, co by byl ten důvod. Mnoho štěstí.. :)
Dneska jsem změřil přesahy pístů. Na všech pístech 0,35mm. Koukal jsem do manuálu a dle manuálu přesahy jako jsi psal ty a pod tím: Přesah pístů nad rovinu bloku v HÚ: 0,211 - 0,503mm, přesah nového motoru 0,33mm-0,5mm (u nového motoru jsem se možná o pár setin upsal). Ty hodnoty 0,65 a 1mm jsou zřejmě po nasčítání všech vůlí - kam až ten píst může vycestovat, když to vezme kvapem nahoru...

Měřil jsem i délku šroubů - pro tenčí těsnění by (alespoň co jsem pochopil z katalogu) měly být kratší šrouby. Moje šrouby jsou dlouhé 90,55mm (délka těla šroubu - bez hlavy). V katalogu délka šroubů 92mm. Hlava šroubu je vysoká 12,43mm, v součtu cca 103mm. Nepředpokládám, že by se bez zjevné deformace ten šroub natáhnul skoro o 1 cm, takže mám šrouby kratší než nová druhovýroba a tudíž nechávám moje šrouby a objednávám tenčí těsnění.

Hlavu nechám zbrousit dle uvážení mistra v dílně - spíš víc. Vzhledem k tvaru hlavy jediné co přiblížím k pístu snížením hlavy je vstřikovač, kterej nepletu-li se vychází do komůrky pístu a při otevření ventil. Ten motor by neměl být extra potkávací, předpokládám, že ventil nebude s pístem tak natěsno, že by pár desetin mm udělalo krizovku.

Jenom špíček na závěr - včera jsem na písty nalil olej 5W40, prstem omatlal válce, vršek bloku a zakryl to hadrem. Když jsem dneska přišel změřit ty přesahy, nad všema pístama stál olej...opět indicie, že by ten motor měl být krásně zajetý...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No, kvapem nahoru..tam není žádná vůle, aby skočil víc..Jestli jsi naměřil o,35 je to tak. o.65 je max. hodnota pro nižší těsnění a to co je nad o,65 je pro to vyšší...Aspoň tak to chápu, jinak by to nedávalo smysl...Je vidět, že je tam poměrně tolerance a zarazilo mne, že mají různé délky ojnic na rozdíl od jiných výrobců, kteří mají různě vysoké písty a podle toho je přesah..Ale vypadá to, že jsi na to přišel...A komprese by ti měla naběhnout...Ale vše řekne až první start studeného motoru..Ať si je člověk jistý čímkoliv, rozhodne až zkouška. Je mnoho věcí, nad nebem a zemí, kterým člověk nerozumí...A stroj je ten, který mu kolikrát ukáže, jak je vlastně bláhový... :D
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

Tak dalších 6000,- v hajzlu...Hlava srovnaná, ventily, 4 vodítka nový (výfuk). Nižší těsnění, nižší hlava - vše složený. Kompresní tlaky o cca 2 bary nižší než před opravou. Za tepla jsem ještě neměřil. Auto nešlo vůbec nastartovat, tahal jsem to půl km za autem než to chytlo. Motor šel dost hrubě a nedržel volnoběh. Po návratu zpět k dílně to po chcípnutí nešlo nastartovat - znovu lano. Poté jsem to projel a ohřál. Motor drží krásně volnoběh, za tepla chytne na vrk. Voda OK, Olej OK...motor má trochu tvrdší zvuk...dneska ráno jsem opět nenastartoval s čerstvou baterkou...už nevím...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak bude zase kolečko, které jsi už absolvoval. Ten zvuk se postupně srovná, pořádně to projedˇa jen nám teď řekni, když to běží teplé , kouří to, nebo ne? A když startuješ zastudena, slibuje to, nebo je to úplně hluché, jen výfuk pokuřuje? Někde v tom prvním kolečku hledání závady nastala chyba, něco není v pořádku..Hledání je někdy martyrium, víc na to nelze říci.. :(
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:Tak bude zase kolečko, které jsi už absolvoval. Ten zvuk se postupně srovná, pořádně to projedˇa jen nám teď řekni, když to běží teplé , kouří to, nebo ne? A když startuješ zastudena, slibuje to, nebo je to úplně hluché, jen výfuk pokuřuje? Někde v tom prvním kolečku hledání závady nastala chyba, něco není v pořádku..Hledání je někdy martyrium, víc na to nelze říci.. :(
Teplé: nekouří, čím větší otáčky, tím lepší zvuk
Studené: neslibuje, jenom čudí jak protitanková dýmovnice
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

Ještě mě napadlo - předpokládám, že to vstřikovací čerpadlo pro start zvětší předvstřik. Možná tohle nefunguje a až když se točením zvětší teplota ve válcích, notně se to zastříká naftou, tak to nějak chytne. Když se to pustí z kopce, tak ten motor má otáčky +- volnoběh - to už by mohla změna předvstřiku pro start bejt nepodstatná...

Zkusím změřit tlaky. Teď už jen na dvou válcích - musel bych odstrojit motor a nechci tolikrát dávat vstřiky ven a zpět s původníma těsnícíma podložkama. Podložky jdou koupit jen ve Fordu (v diesel krámech i servisu je nikde nemaj) a platil jsem za ně 1400Kč. Jsou teflonové, měkké a cca 5mm vysoké - není tam měď ani nic co by se vymáčklo podle díry, tak by to mělo těsnit. Jestli za tepla budou tlaky alespoň nad 30 bar, tak nabudu přesvědčení, že je na hovno udělaný to čerpadlo. Na to, abych si cvičně o víkendu půjčil vstřikovací čerpadlo od souseda a prohodil to tam a zpátky kašlu. Zase by dostal na prdel nebohej rozvoďák a práce na celej den...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus ještě se vyprdnout na nějaký nastavovací vrták a posuň kolo čerpadla o zub dopředu..Nic se tím nezkazí, maximálně si motor moc zachrochtá ...To už Tě nezničí...
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

Před chvilkou jsem provedl poslední měření komprese. Auto jsem důkladně ohřál a změřil jeden válec. Kompresní tlak na ohřátém motoru 25bar....měl jsem tam vstřiky, takže hodnota je nižší, než kdyby vstřiky byly venku. Sousedovo hrčku jsem měřil stejně a 30 bar. To znamená, že ten motor je opravdu na hovno. Tím asi končí má laborace co je špatně a začíná laborace co s tím.

Tohle je jedna z chvil v životě, kdy nevím co mě štve víc - jestli těch cca 30 000,- co do toho motoru padlo, nebo to, že jsem to nezvládnul a měl radši koupit za pár tisíc kompresiometr a najít si za 10 000,- slušnej motor kterej bych jenom prohodil.

Na jednu stranu mi nikdo nevezme repasovaný čerpadlo, nový vstřiky, novou spojku a repasovanou hlavu bez prasklinek. Na druhou stranu nevím co teď - doufat, že si to sedne, koupit dvě nový baterky a modlit se po ránu, že to nastartuju a časem se to zlepší? Hodit do kapsy kompresiometr a objíždět motory a vyměnit motor? Startovat s eterem a čekat jak dlouho si to ten motor nechá líbit? Dobojovat bitvu a rozebrat to? ...sehnat nový písty, nechat to vybrousit a složit novej motor? Další hromada práce, měsíc bez auta a další ranec peněz...

Nevěřím, že si to sedne, ale startovací kabely vozím i teď a dvě baterky by to asi utočily - cena cca 5000,- za dvě baterky - pocit prohry.

Koupit jinej motor? To je taky loterie. Koupil bych holej motor, dal svoje čerpadlo a vstřiky. Doufal bych, že z motoru nic nepoteče - nesnáším pojízdné mazničky a jsem rád, že pod mým autem není ani kapka...cena cca 10000,- když bude motor v pohodě, klid na dlouhá léta, krám v garáži (motor bych nedokázal prodat, když vím, že je to jebka, ale bylo by mi ho líto už jenom kvůli hlavě, klice, ojnicím s šálama....)

Eter nesnáším...nouze z nouze

Doťuknout GO je spousta práce, času a cca 4500,- za sadu těsnění, 2000,- za sadu pístů, když chytnu výprodej na netu, 6000,- AHRA vybroušení. Novej rozvoďák, olej, šrouby hlavy a pár kravin = 15000,- minimálně + pocit hňupa, kterej něco začal, udělal to špatně a teď ho to stojí víc peněz, než kdyby to udělal pořádně hned. Kromě toho pocit hovada který narvalo do starýho transita jenom v dílech 100 000,-
Mikky
Přispěvovatel
Příspěvky: 446
Registrován: 09 říj 2008, 19:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mikky »

No jestli mas videt na valcich vybrus tak je opotrbeni temer nula,tak bud si dal blby krouzky a nebo mas chybu jinde.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mě je divný, že /i když na měření komprese budílky moc nevěřím, /to má tlaky ve všech válcích stejné, ale při startu je to hluché a najednou to chytne na všechny čtyři, přestane to kouřit a jede to dobře..Kdyby to slibovalo, sem tam bouchlo a pak to chytlo, tak jo. Ale začínám věřit, že je to jinde..ˇříkal jsi, že motor ztvrdnul,takže komprese se zvedla a nic, motor nedýchá, olej to nežere, takže vlastně mimo toho startu je vše o.k. Zkoušel jsi dát tomu čuchnout nebo start spray? Už si to nepamatuji, ale egr máš zaslepený? Aby se motor nedusil? Nezatracuj ten motor, zkus ještě přesadit to čerpadlo o zub. AŤ je malý předvstřk vyloučen. Už je to moc velká záhada, aby se na to nepřišlo..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Ford“