Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Příspěvek od ghost09 »

Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.

Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.

Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Příspěvek od slovacek.milos »

ghost09 píše:Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.

Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.

Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...

promin ale takový chaotický kraviny co píšeš v tom se ani prase nevyzná,

elektrikář zjistil že to dobíjí jak a kolik,
diagnostikou jsi zjistil že je tam chyba jaká a číslo chyby :?
kabel jsi proměřil čím, jaké hodnoty?
kolik ti to dobijí v bloku měřených hodnot když kontrolka svítí nebo nesvítí :?
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

a ten altik co si tam dal je ok?
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Příspěvek od sky59 »

ghost09 píše:Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.

Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.

Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
este ze si to dobre popisal.... presne tak sa moze spravat alternator ktory bol "repasovany" to znamena rozobraty a znovu zlozeny...

bohuzial nemame tu uz Nikolov Tesla ktori by tomu aspon trosku rozumeli....

ja som presvedceny ze problem je v tom, ze po rozobrati sa stratil remanentny magnetizmus a alternator sa nedokaze nabudit, myslim ze je to urobene tak, ze budenie sa nespusti pokial sa sam nerozbehne

navrhujem ti: ak sa dostanes k budeniu, vyved si ho do kabiny aj cez nejaky odpor trebars 100Ohm a ked nakopnes auto a nepojde to tak mu "skrtni" nejakou bateriou (staci aj 9V malicka) a ak sa to rozbehne a spolahlivo to parktrat zopakujes tak ho chod tomu kto ti dal altik otrepat o hlavu, viac nemam co povedat..
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Tak ve skratce. Auto nedobijelo, nechal jsem zrepasovat altik (kotva, regulator, diodovy mustek, vinuti statoru, vse nove), na stolici mel 14, 22V po montazi do auta stale nedobiji. Mereno jak na baterce tak na altiku (10, 09 V). Pustil jsem se tedy do promereni kabelu buzeni, prozvonen od altiku do krabice řidiči jednotky kde konci ve svorce pod řidici jednotkou. Mel obvod tudiz je dobry. Pote napichnuti na diagnostiku, vyhodila mi dve chyby ridici jednotky, cisla bohuzel nevim. Po smazani chyb zacal dobijet. Dnes rano ale opet nedobijel. Po ujeti cca 2km a po vypnuti a nasartovani opet dobiji, zatim. Nerad bych aby me to nekde nechalo pri ceste na dovolenou.
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Pokud kontrolka sviti nedobiji nic jak na altiku tak na baterce. Po smazani chyby kontrolka zhasla a zacal dobijet neco kolem 14V
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

a keby si napísal akej chyby?
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

UchoTD píše:a keby si napísal akej chyby?
to musíš hučet jak do duba pořád dokola ;)
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

volnobezka je nova?
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
petr petr
Přispěvovatel
Příspěvky: 331
Registrován: 08 bře 2010, 13:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Příspěvek od petr petr »

sky59

Píšeš blbosti.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

sky: tohle se delalo u dynama :D
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Fulltank píše:sky: tohle se delalo u dynama :D

a co se delalo u dynama?

trapte sa dalej......
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dynamo je dynamo a alternátor je třífázový generátor ;)
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

SKY: Remanentni magnetizmus potrebovalo derivacne zapojene dynamo.
U automobiloveho alternatoru (synchronni 3f stroj ) to kdysi bylo tak ze mel 9 diod z toho 3 byli pro obvod regulator ( budic ). Jestli si roztocil alternator bez pripojene kontrolky tak se remanentnim magnetizmem nenabudil ani pri 20 tis otackch. Nekdy se stavalo ( Golf2 urcite pamatuji ) ze proud od kontrolky nebyl dostatecne silny nato aby se na volnobeznych otackach altik nabudil. Po nabuzeni jsi klidne mohl odpojit kontrolku dobijeni, budici proud se bral pres ty 3 diody, a az do zastaveni alternatoru buzeni fungovalo sebestacne.

ghost09: Kdyz ti sviti kontrolka dobijeni, a proslapnes plyn aspon na 2 tis, otacek, tak sama nezhasne ?
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

No od te doby co se sama rozsvitila sama zase zhasla se mi stalo jeste jednou. Opet jsem motor vypl a znovu nastartoval a kontrolka zase zhasla a altik zacal dobijet. Dela to uplne nahodile. Jo a pri zvyseni otacek kontrolka nezhasla. Na diagnostiku jdu v patek tak napisu cisla chyb pokud to nejake hodi. Diky za rady.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“