Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.
Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.
Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.
Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.
Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.
ghost09 píše:Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.
Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.
Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
promin ale takový chaotický kraviny co píšeš v tom se ani prase nevyzná,
elektrikář zjistil že to dobíjí jak a kolik,
diagnostikou jsi zjistil že je tam chyba jaká a číslo chyby
kabel jsi proměřil čím, jaké hodnoty?
kolik ti to dobijí v bloku měřených hodnot když kontrolka svítí nebo nesvítí
Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.
este ze si to dobre popisal.... presne tak sa moze spravat alternator ktory bol "repasovany" to znamena rozobraty a znovu zlozeny...ghost09 píše:Zdravím pánové. Tak mi odešel altík ale po jeho výměně se se mnou táhnou pořád nějaké patálie.
Začalo to tak že jsem vyměnil alternátor na kterém byla spálená kotva, nasadil ho na auto a zjistil že se nic nezměnilo. Jel jsem tedy z5 k elektrikáři abych se podíval jak alternátor dobíjí.. a dobíjel. Začal jsem tedy bádat a hledat přerušený kabel buzení alternátoru jelikož mě nic jiného nenapadlo. Kabel jsem tedy proměřil a byl v pořádku. Celé to skončilo tím že jsem s beznadějí auto napíchl na diagnostiku a prostě a jednoduše zjistil že tam je chyba. Smazal jsem ji a HURÁ ono to začalo dobíjet. S mírnou zlostí že jsem rozebral půl auta aniž jsem musel,dal jsem vše do kupy a šel spát. Ráno ale sednu do auta a kontrolka opět svítí a zase to nedobíjelo. Tak jsem to zase napíchl ale nezjistil jsem žádnou chybu. Tak jsem diagnostiku zase schoval a zkusil auto nastartovat a ejhle zase začalo dobíjet... Opravdu mě už nenapadá co by to mohlo být. Zkoušel jsem za provozu různě hýbat kabely jestli nejsou přerušené ale nic jsem nezjistil.
Díky za každou radu. PS: chyba kterou jsem smazal byla nějaká chyba centrální řídící jednotky a druhá byla chyba komfortní jednotky. Čísla jsem si bohužel nenapsal...
bohuzial nemame tu uz Nikolov Tesla ktori by tomu aspon trosku rozumeli....
ja som presvedceny ze problem je v tom, ze po rozobrati sa stratil remanentny magnetizmus a alternator sa nedokaze nabudit, myslim ze je to urobene tak, ze budenie sa nespusti pokial sa sam nerozbehne
navrhujem ti: ak sa dostanes k budeniu, vyved si ho do kabiny aj cez nejaky odpor trebars 100Ohm a ked nakopnes auto a nepojde to tak mu "skrtni" nejakou bateriou (staci aj 9V malicka) a ak sa to rozbehne a spolahlivo to parktrat zopakujes tak ho chod tomu kto ti dal altik otrepat o hlavu, viac nemam co povedat..
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Tak ve skratce. Auto nedobijelo, nechal jsem zrepasovat altik (kotva, regulator, diodovy mustek, vinuti statoru, vse nove), na stolici mel 14, 22V po montazi do auta stale nedobiji. Mereno jak na baterce tak na altiku (10, 09 V). Pustil jsem se tedy do promereni kabelu buzeni, prozvonen od altiku do krabice řidiči jednotky kde konci ve svorce pod řidici jednotkou. Mel obvod tudiz je dobry. Pote napichnuti na diagnostiku, vyhodila mi dve chyby ridici jednotky, cisla bohuzel nevim. Po smazani chyb zacal dobijet. Dnes rano ale opet nedobijel. Po ujeti cca 2km a po vypnuti a nasartovani opet dobiji, zatim. Nerad bych aby me to nekde nechalo pri ceste na dovolenou.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.
sky59
Píšeš blbosti.
Píšeš blbosti.
Fulltank píše:sky: tohle se delalo u dynama
a co se delalo u dynama?
trapte sa dalej......
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
SKY: Remanentni magnetizmus potrebovalo derivacne zapojene dynamo.
U automobiloveho alternatoru (synchronni 3f stroj ) to kdysi bylo tak ze mel 9 diod z toho 3 byli pro obvod regulator ( budic ). Jestli si roztocil alternator bez pripojene kontrolky tak se remanentnim magnetizmem nenabudil ani pri 20 tis otackch. Nekdy se stavalo ( Golf2 urcite pamatuji ) ze proud od kontrolky nebyl dostatecne silny nato aby se na volnobeznych otackach altik nabudil. Po nabuzeni jsi klidne mohl odpojit kontrolku dobijeni, budici proud se bral pres ty 3 diody, a az do zastaveni alternatoru buzeni fungovalo sebestacne.
ghost09: Kdyz ti sviti kontrolka dobijeni, a proslapnes plyn aspon na 2 tis, otacek, tak sama nezhasne ?
U automobiloveho alternatoru (synchronni 3f stroj ) to kdysi bylo tak ze mel 9 diod z toho 3 byli pro obvod regulator ( budic ). Jestli si roztocil alternator bez pripojene kontrolky tak se remanentnim magnetizmem nenabudil ani pri 20 tis otackch. Nekdy se stavalo ( Golf2 urcite pamatuji ) ze proud od kontrolky nebyl dostatecne silny nato aby se na volnobeznych otackach altik nabudil. Po nabuzeni jsi klidne mohl odpojit kontrolku dobijeni, budici proud se bral pres ty 3 diody, a az do zastaveni alternatoru buzeni fungovalo sebestacne.
ghost09: Kdyz ti sviti kontrolka dobijeni, a proslapnes plyn aspon na 2 tis, otacek, tak sama nezhasne ?
No od te doby co se sama rozsvitila sama zase zhasla se mi stalo jeste jednou. Opet jsem motor vypl a znovu nastartoval a kontrolka zase zhasla a altik zacal dobijet. Dela to uplne nahodile. Jo a pri zvyseni otacek kontrolka nezhasla. Na diagnostiku jdu v patek tak napisu cisla chyb pokud to nejake hodi. Diky za rady.