Superb 3U4, chvíli dobíjí,chvíli ne.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Miki2t píše:SKY: Remanentni magnetizmus potrebovalo derivacne zapojene dynamo.
U automobiloveho alternatoru (synchronni 3f stroj ) to kdysi bylo tak ze mel 9 diod z toho 3 byli pro obvod regulator ( budic ). Jestli si roztocil alternator bez pripojene kontrolky tak se remanentnim magnetizmem nenabudil ani pri 20 tis otackch. Nekdy se stavalo ( Golf2 urcite pamatuji ) ze proud od kontrolky nebyl dostatecne silny nato aby se na volnobeznych otackach altik nabudil. Po nabuzeni jsi klidne mohl odpojit kontrolku dobijeni, budici proud se bral pres ty 3 diody, a az do zastaveni alternatoru buzeni fungovalo sebestacne.

ghost09: Kdyz ti sviti kontrolka dobijeni, a proslapnes plyn aspon na 2 tis, otacek, tak sama nezhasne ?
dakujem za lekciu len neviem ze co si mi chcel povedat :-)

nechapem, preco ten co ma problem nevyskusa nabudit z externeho zdroja aby raz navzdy urcil chybu :-) asi bude radsej do nemoty vypisovat o nahodnom spravani, ano ono to je nahodne...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
petr petr
Přispěvovatel
Příspěvky: 331
Registrován: 08 bře 2010, 13:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od petr petr »

ghost09 píše:No od te doby co se sama rozsvitila sama zase zhasla se mi stalo jeste jednou. Opet jsem motor vypl a znovu nastartoval a kontrolka zase zhasla a altik zacal dobijet. Dela to uplne nahodile. Jo a pri zvyseni otacek kontrolka nezhasla. Na diagnostiku jdu v patek tak napisu cisla chyb pokud to nejake hodi. Diky za rady.
Hele na diagnostiku se vykašli, alternátor nejde diagnostikovat je hloupý buď nabíjí nebo ne.
Podívej se na kabely a pojistky na aku, prověř jestli jsou v pořádku.Pokud budou Ok vyměň altík, nebo ho nech opravit.
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Dnes ráno opět a zase. Zkoušel jsem několikrat nastartovat ale kontrolka nezhasla. Ani po vytočení přez 2 tisíce pořád svítila. Vyjel jsem tedy za mechanikem a po 500m kontrolka z ničeho nic zhasla a auto zase začalo dobíjet. Nemuže to být tou volnoběžkou? Vím že pokud je špatná tak se protáčí ale muže se stáž že se jednou protočí a jednou se chytne ?
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Sky59: Zkoušel jsem a dobíjí. Už na stolici u opraváře altíku ho přede mnou nabudil a fungoval. Na autě také po nabuzení z cizího zdroje funguje. V alternátoru problém podle mě není. Bude buď někde špatný kontakt, nebo žvejklý kabel že se to třeba při otřesu chytne a začne budit. V pátek zanalyzuji všechny rady a poznatky a vrhnu se na to.

petr petr: všechny pojistky co jsem v autě našel jsou dobré (v interierove poj. skříní i u řídící jednotky) a kdyby to bylo pojistkou tak mi to nedobíjí pořád ne? A ne že někdy jo a někdy ne, a s tou diagnostikou třeba u fordu se musí smazat chyba dobíjení po výměně altíku.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ghost09 píše:Sky59: Zkoušel jsem a dobíjí. Už na stolici u opraváře altíku ho přede mnou nabudil a fungoval. Na autě také po nabuzení z cizího zdroje funguje. V alternátoru problém podle mě není. Bude buď někde špatný kontakt, nebo žvejklý kabel že se to třeba při otřesu chytne a začne budit. V pátek zanalyzuji všechny rady a poznatky a vrhnu se na to.

petr petr: všechny pojistky co jsem v autě našel jsou dobré (v interierove poj. skříní i u řídící jednotky) a kdyby to bylo pojistkou tak mi to nedobíjí pořád ne? A ne že někdy jo a někdy ne, a s tou diagnostikou třeba u fordu se musí smazat chyba dobíjení po výměně altíku.

tak si zaves nieco (meraci pristroj, led indikator.......apod) na budenie a sleduj ze co sa deje, maj to v kabine aby si na to videl

ja som nedavno maturoval s fordom (jebnuty system smart charging) a garazista tam dal otcovi obycajnu olovennu bateriu (nakoniec som ju vymenil za calciouvku) robilo to stale problemy.... ked sa vytiahol konektor (budenie a spatna vazba) mal alternator bezat sam od seba v nudzovom rezime na 13.5V, no on bezal, ale dost casto sa nenabudil a nevedelo sa ze co sa deje, ja som si isty ze je problem s remanenciou, ale nikomu to nevnucujem, preslo mi rukou niekolko stoviek motorov s diskovou kotvou.....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ghost09 píše:Sky59: Zkoušel jsem a dobíjí. Už na stolici u opraváře altíku ho přede mnou nabudil a fungoval. Na autě také po nabuzení z cizího zdroje funguje. V alternátoru problém podle mě není. Bude buď někde špatný kontakt, nebo žvejklý kabel že se to třeba při otřesu chytne a začne budit. V pátek zanalyzuji všechny rady a poznatky a vrhnu se na to.

petr petr: všechny pojistky co jsem v autě našel jsou dobré (v interierove poj. skříní i u řídící jednotky) a kdyby to bylo pojistkou tak mi to nedobíjí pořád ne? A ne že někdy jo a někdy ne, a s tou diagnostikou třeba u fordu se musí smazat chyba dobíjení po výměně altíku.
teraz som si vsimol co pises, co to znamena ze ho nabudil? skusal ho bez regulatora?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Ne ne odpojil jsem konektor buzení a nabudil ho natvrdo plusem z baterky. Ja si taky myslím že to bude tou volnoběžkou...
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ghost09 píše:Ne ne odpojil jsem konektor buzení a nabudil ho natvrdo plusem z baterky. Ja si taky myslím že to bude tou volnoběžkou...
myslis ze sa toci naprazdno? to ti potom staci otvorit kufor a pozriet sa na aternator ci sa mu toci rotor, vsak je "deravy" budes to vidiet, ja si myslim ze volnobezka sa skor zadrie akoby sa tocila naprazdno, je tam privela veci co sa mozu vysypat... zda sa mi nepravdepodobne, to by ti potom robila aj ked uz bezi motor...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

nieco nove ? uz vyriesene?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
ghost09
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29 črc 2011, 09:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ghost09 »

Dneska přestalo dobijet uplně.. V pondělí vyměním volnoběžku a dám vědět ale co jsem tak okoukal když nedobíjí altík se stejně točí takže nejsem si uplně jist jestli je to trefa do černeho...
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Ahoj, když jsem si sám repasoval alternátor Bosch 120A, dával jsem novou volnoběžku, ale byla tak seklá, že klíč přeskakoval a musel jsem altík rozebrat a rotor chytit do svěráku.
Při složení se mě zlomil jeden uhlík, tak se koupil nový neorigo diodový můstek s uhlíky, nové ložiska. Složil jsem a auto ze začátku nedobíjelo, po chvíly jěždění kontrolka zhasla, ale vždy na druhý den po nastartování kontrolka svítila a zhasla až po chvíli jízdy a otáčky museli jít nad 200tis. otáček. Nechal jsem ho u eletrikáře zkontrolovat a dobíjel dobře, prý se asi musí ještě nabudit.
Dělalo to pořád, tak jsem nechal na původní můstek přeletovat uhlíky a ejhle vše funguje, jak má.
Jestli to nebude tím diodovým můstkem, jestli to není nějaký šunt.
Zkus se zeptat, co ti tam dali.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Ahoj, když jsem si sám repasoval alternátor Bosch 120A, dával jsem novou volnoběžku, ale byla tak seklá, že klíč přeskakoval a musel jsem altík rozebrat a rotor chytit do svěráku.
Při složení se mě zlomil jeden uhlík, tak se koupil nový neorigo diodový můstek s uhlíky, nové ložiska. Složil jsem a auto ze začátku nedobíjelo, po chvíly jěždění kontrolka zhasla, ale vždy na druhý den po nastartování kontrolka svítila a zhasla až po chvíli jízdy a otáčky museli jít nad 200tis. otáček. Nechal jsem ho u eletrikáře zkontrolovat a dobíjel dobře, prý se asi musí ještě nabudit.
Dělalo to pořád, tak jsem nechal na původní můstek přeletovat uhlíky a ejhle vše funguje, jak má.
Jestli to nebude tím diodovým můstkem, jestli to není nějaký šunt.
Zkus se zeptat, co ti tam dali.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ghost09 píše:Dneska přestalo dobijet uplně.. V pondělí vyměním volnoběžku a dám vědět ale co jsem tak okoukal když nedobíjí altík se stejně točí takže nejsem si uplně jist jestli je to trefa do černeho...
ak by bola zla ta volnobezka (ze by sa klzala) alternator by sa mohol "tocit" ale len tak naoko, bohuzial sa volnym okom asi neda rozlisit ci sa toci "naplno" alebo len toko kolko by mu dovolila "preklzajuca sa" volnobezka

ak by klzala, tak alternator by sa tocil na nizkych otackach pri ktorych v podstate nedodava takmer ziaden vykon...

pokial si si isty ze sa tocil naplno, tak volnobezka to nebola

ak by si mal moznost merat budenie tak pri zlej volnobezke by bolo budenie naplno
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
petr petr
Přispěvovatel
Příspěvky: 331
Registrován: 08 bře 2010, 13:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od petr petr »

sky59 - Nic ve zlém , ale jak by jsi chtěl měřit buzení to mi nějak uniká.

ghost09 - Já jsem ti psal ať se podíváš na kabeláž a pojistky. Často a hlavně teď v zimě jsem se setkal s volnou a nebo vyhřátou pojistkou od alt. přímo na baterce - může ti blbnout nabíjení.
Jinak prověř zapojení a pokud jsou kabely ok, tak má problém altík. A pokud je i altik 100% , tak už jedině přístrojovka.
A nebo si to nech opravit.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

petr petr píše:sky59 - Nic ve zlém , ale jak by jsi chtěl měřit buzení to mi nějak uniká.

ghost09 - Já jsem ti psal ať se podíváš na kabeláž a pojistky. Často a hlavně teď v zimě jsem se setkal s volnou a nebo vyhřátou pojistkou od alt. přímo na baterce - může ti blbnout nabíjení.
Jinak prověř zapojení a pokud jsou kabely ok, tak má problém altík. A pokud je i altik 100% , tak už jedině přístrojovka.
A nebo si to nech opravit.
zaradit do budenia ampermeter, najjednoduchsie ja zavesit DC-sondu ale to asi nema kazdy
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“