dakujem za lekciu len neviem ze co si mi chcel povedatMiki2t píše:SKY: Remanentni magnetizmus potrebovalo derivacne zapojene dynamo.
U automobiloveho alternatoru (synchronni 3f stroj ) to kdysi bylo tak ze mel 9 diod z toho 3 byli pro obvod regulator ( budic ). Jestli si roztocil alternator bez pripojene kontrolky tak se remanentnim magnetizmem nenabudil ani pri 20 tis otackch. Nekdy se stavalo ( Golf2 urcite pamatuji ) ze proud od kontrolky nebyl dostatecne silny nato aby se na volnobeznych otackach altik nabudil. Po nabuzeni jsi klidne mohl odpojit kontrolku dobijeni, budici proud se bral pres ty 3 diody, a az do zastaveni alternatoru buzeni fungovalo sebestacne.
ghost09: Kdyz ti sviti kontrolka dobijeni, a proslapnes plyn aspon na 2 tis, otacek, tak sama nezhasne ?
nechapem, preco ten co ma problem nevyskusa nabudit z externeho zdroja aby raz navzdy urcil chybu