Ford Transit 2.5Di motor po GO nestartuje studený

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:To snad ne, oni neměli čerpadlo na stolici? A jak ho chtěli seřizovat..pohledem? A jen tak mimochodem , kolo čerpadla posuň /o zub/po směru točení motoru/rozv.řemenu/, ne naopak.. :)
Nebylo na stolici - bylo mi vysvětleno jak přijímacím technikem, tak servisákem co to opravuje a seřizuje následující:

Servisák přišel po mojí "hádce" s přijímacím technikem, že se tohle čerpadlo na předvstřik seřizuje na stolici a ne na autě a že chci kontrolu na stolici, jestli je čerpadlo v pořádku a dává kdy má a jak má a případně seřízení. Na to mi servisák řek, že čerpadlo na stolici nedá bez jeho rozborky, protože neví co všechno v něm může být za bordel a nezničí si stolici za několik mega, takže to tak jako tak rozeberou a buď zaplatím za rozborku, sborku, seřízení a stolici, nebo za rozborku, sborku, opotřebený díly a seřízení. Že seřizujou jenom přípravkama a stolice je 2000,- navíc, ale jsou to vyhozené peníze, protože není důvod to čerpadlo dávat na stolici po jejich kontrole a seřízení...

Možná to není standardní postup, ale já nejsem opravář čerpadel - jsem jenom jouda co to potřeboval, tak obvolal 5 autorizovanejch diesel servisů BOSCH a šel tam, kde měli volno. Koneckonců mi došla dneska jedna věc - ten transit nestartoval po výměně toho čerpadla co tam bylo a umřelo za to co je tam teď hned špatně. Startoval na cvrk a jenom občas - třeba jednou za týden nenastartoval a šel na kabely, nebo na lano. Postupné se to zhoršilo a přestal stratovat úplně - to by nahrávalo opět na závadu na čerpadle a ne na vadnej motor...

A stejně tak to nenahrává na to, že by to opravilo hnutí s předvstřikem - rozsekl by to test se sousedovo čerpadlem - když to bafne na něj hned, není co řešit.

Musím doma najít fakturu od toho čerpadla - doufám, že je tam napsána "kontrola a seřízení, nebo celková oprava a seřízení" to by byla reklamace v pohodě. Jestli je tam kontrola a seřízení předvstřiku, jsem asi v hajzlu, protože se otočí na tom, že jsem přeci nechtěl to čerpadlo celý zkontrolovat a celý seřídit...

jaký je tvůj názor?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

To ti nelže to je standartní postup nejdříve se musí rozebrat a vyčistit pak ho daj na stolici taky jsem se tomu divil zato taky platíš tu částku za zkoušku.Problem s vnitřním tlakem muže dělat podávačka v čerpadle jednou jsem delal feldu třikrát nakonec jsme jim to odtáhli čerpadlo dali na vlastní náklady upně jiné to naše prostě nerozchodili na stolici ok v autě něšlo natočit nebo cukalo.
Spíš mě zaráží jak ti ho seřídily když se vlastně nezkoušelo ale to nechám na nich zas tolik to neznám.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Naprap- tohle přehození o zub má jednu výhodu. S autem si jezdil , vše je odvzdušněné, provozuschopné..Takže když povolíš řemen, posuneš kolo o zub, řemen nandáš a pokud je motor studený, můžeš rovnou startovat a ihned zjistíš, o co gou..Ale když tam budeš dávat jiné čerpadlo, budeš dávat zase podložky, trubky, může se stát, že ti to pod podložkama bude přisávat, ale co je hlavní, budou trubky prázdné, budeš muset točit, hned to nepůjde, budeš nasranej, že je to zbytečná práce, nervy už máš načnuté..prostě nebude to objektivní..Bude to složitější operace a dvojí práce. Takhle když ti to chytne, budeš vědět , že je to čerpadlem, pak ho vytrhneš a s úsměvem na rtech jej necháš seřídit..Trochu jsem nepochopil, proč by předem neopravené čerpadlo nemohlo projít kontrolou na stolici.. Když tam dáš čerpadlo jen na přetěsnění, vymění gumičky, těsnění a gufero a jde to na stolici..Nevím jak je to s očistou čerpadla uvnitř /nánosy/ , ale moc tomu asi nedají..tak proč by to mělo zničit stolici? Byl jsem osobně svědek, že se vymontovalo čerpadlo a rovnou na stolici...Ale třeba se pletu.. :)
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:Naprap- tohle přehození o zub má jednu výhodu. S autem si jezdil , vše je odvzdušněné, provozuschopné..Takže když povolíš řemen, posuneš kolo o zub, řemen nandáš a pokud je motor studený, můžeš rovnou startovat a ihned zjistíš, o co gou..Ale když tam budeš dávat jiné čerpadlo, budeš dávat zase podložky, trubky, může se stát, že ti to pod podložkama bude přisávat, ale co je hlavní, budou trubky prázdné, budeš muset točit, hned to nepůjde, budeš nasranej, že je to zbytečná práce, nervy už máš načnuté..prostě nebude to objektivní..Bude to složitější operace a dvojí práce. Takhle když ti to chytne, budeš vědět , že je to čerpadlem, pak ho vytrhneš a s úsměvem na rtech jej necháš seřídit..Trochu jsem nepochopil, proč by předem neopravené čerpadlo nemohlo projít kontrolou na stolici.. Když tam dáš čerpadlo jen na přetěsnění, vymění gumičky, těsnění a gufero a jde to na stolici..Nevím jak je to s očistou čerpadla uvnitř /nánosy/ , ale moc tomu asi nedají..tak proč by to mělo zničit stolici? Byl jsem osobně svědek, že se vymontovalo čerpadlo a rovnou na stolici...Ale třeba se pletu.. :)
Párkrát jsem měnil na transitu naft. filtr, než přišli problémy se startováním. Když sem povolil převlečky na vstřikách, motor se 6x otočil, začla stříkat nafta a sotva jsem utáhnul druhou převlečku, už jsem musel pískat na startovače, protože ten motor okamžitě na dva válce chytil a běžel... To je vcelku rozdíl, proti současnýmu stavu.

Ještě k tomu natočení řemenice čerpadla - skutečně mám jít o zub po směru hodinových ručiček? Tím přece předvstřik zmenším, nebo ne?

Čerpadlo X stolice: údajně proto, že když by čerpadlo bylo na kaši a šli z něj jemné šponky ničilo by jim to stolici. Co se týče kalu, tak ten nevadí - dokonale ho rozpustí kalibrační tekutina kterou to na stolici projedou - i proto mi nedoporučovali jenom stolici - kdyby to čerpadlo bylo před smrtí, tak po rozpuštění kalů by mohlo začít protejkat jak zahradnická konev...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No Ty potřebuješ , aby jsi zvětšil předvstřik, takže pokud je čerpadlo napevno, musíš kolem čerpadla pootočit po směru točení motoru/rozvodů/ aby ti stříklo dřív..Pokud je "naklápěcí " čerpadlo, nakloníš /tělo čerpadla/jej proti směru točení motoru..Což je stejné..A pokud má kolo čerpadla šrouby , tak se povolí a matkou hřídele se pootočí také po směru..Ale plete se to..Mohl by jsi to zkusit také tak, že bys měl vedle sebe stejné auto, odpojil trubku 1.válce, namontoval vstřik a otáčel a až by zaprášil, udělal si rysku na řemenici nebo setrváku a to samé vedle u jiného auta./ nebo dát na trubku hadičku a točit až se hadička naplní naftou a potom pomalu otáčet, a až se začne zvedat hladina, začíná vstřik/.Ale je to nepřesné, lepší je prostě skočit o zub ..A to čerpadlo na stolici..chápu, že čerpadlo na HDI neradi zkoušejí, protože může být plné špon, ale rotační Bosch? Tam jen tak piliny nebudou, ale třeba se pletu.. :)
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

jericho-3 píše:No Ty potřebuješ , aby jsi zvětšil předvstřik, takže pokud je čerpadlo napevno, musíš kolem čerpadla pootočit po směru točení motoru/rozvodů/ aby ti stříklo dřív..Pokud je "naklápěcí " čerpadlo, nakloníš /tělo čerpadla/jej proti směru točení motoru..Což je stejné..A pokud má kolo čerpadla šrouby , tak se povolí a matkou hřídele se pootočí také po směru..Ale plete se to..Mohl by jsi to zkusit také tak, že bys měl vedle sebe stejné auto, odpojil trubku 1.válce, namontoval vstřik a otáčel a až by zaprášil, udělal si rysku na řemenici nebo setrváku a to samé vedle u jiného auta./ nebo dát na trubku hadičku a točit až se hadička naplní naftou a potom pomalu otáčet, a až se začne zvedat hladina, začíná vstřik/.Ale je to nepřesné, lepší je prostě skočit o zub ..A to čerpadlo na stolici..chápu, že čerpadlo na HDI neradi zkoušejí, protože může být plné špon, ale rotační Bosch? Tam jen tak piliny nebudou, ale třeba se pletu.. :)
Když mám čerpadlo na pevno, můžu buď pootočit o zub řemenicí čerpadla, nebo povolit šrouby co řemenici drží na náboji čerpadla a pootočit jenom hřídelí čerpadla s nábojem.

Pořád mám následující pocit...

Varianta řemenice o zub:
Když s ní otočím po směru hod. ručiček, tak by měl předvstřik být menší - pro příklad: klika stojí v místě kdy by po otočce o 1 zub čerpadla vstříkla nafta, když o ten jeden zub otočím řemenicí, tak až se dostane klika na stejný místo znova, tak čerpadlo stříkne - předvstřik je menší.

Varianta řemenice stojí - hnu hřídelí čerpadla, řemenice stojí.
Když hnu hřídelí čerpadla po směru hodinovejch ručiček, je to to samý jako kdybych řemenicí hnul na opačnou stranu...
Jarda_6
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23 čer 2011, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda_6 »

Máš to obráceně. Motor se točí po směru hodinových ručiček, tak pokud kolo posuveš doprava oproti řemenu, čerpadlo bude stříkat dřív. To bude asi jádro pudla u toho motoru, řemenice doprava/doleva....
mrhornet
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 15 led 2014, 09:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od mrhornet »

Chtěl bych toto téma oživit...

Mám transita 2.5d bez turba. Transit jezdil v pohodě, vyměnil jsem filtry, potom rozvody (tím způsobem, že jsem si jen zaaretoval kliku, vačku a čerpadlo - žádnou řemenici jsem nepovoloval ani nepootáčel), sundal starej řemen, napínák a dal nové. Auto jezdilo stejně jako předtím. Ale cca po 1000 km najednou ztratilo výkon a jde zhruba tak max na půl plynu. Po rovince max 90km/h a do kopců se mu moc nechce. Olej nebere, vůbec nekouří.... Motor kompresi má, nechrastí, neklepe. Prostě běží na poslech pořád stejně jako předtím.
Nevíte, čím by to mohlo být? Nafta mi k čerpadlu jde. Nemůže to být špatně nastavenými rozvody, i když to po výměně jezdilo cca 1000 km dobře? Díky předem za odpovědi.
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

mrhornet píše:Chtěl bych toto téma oživit...

Mám transita 2.5d bez turba. Transit jezdil v pohodě, vyměnil jsem filtry, potom rozvody (tím způsobem, že jsem si jen zaaretoval kliku, vačku a čerpadlo - žádnou řemenici jsem nepovoloval ani nepootáčel), sundal starej řemen, napínák a dal nové. Auto jezdilo stejně jako předtím. Ale cca po 1000 km najednou ztratilo výkon a jde zhruba tak max na půl plynu. Po rovince max 90km/h a do kopců se mu moc nechce. Olej nebere, vůbec nekouří.... Motor kompresi má, nechrastí, neklepe. Prostě běží na poslech pořád stejně jako předtím.
Nevíte, čím by to mohlo být? Nafta mi k čerpadlu jde. Nemůže to být špatně nastavenými rozvody, i když to po výměně jezdilo cca 1000 km dobře? Díky předem za odpovědi.
Ahoj, rozvody budeš mít trochu rozhozený tím, že jsi po povolení napínáku neměl povolený ty 4 šroubky na řemenici vstřikovacího čerpadla, ale nebude to drama. Tvůj problém s velkou pravděpodobností bude v vstř. čerpadle. Nemáš turbo = máš bosch čerpadlo. To má nahoře takovej "hříbek". Na jeho víčku je kulatá plomba a víčko drží na 4 šroubkách. V tom je pístek kterej reguluje množství nafty. Napsal jsem to zjednodušeně... tenhle pístek se rád přidírá a potom to dává málo nafty na vstřik. Předpokládám, že když šlápneš na plyn, tak ani nebude moc kouřit. Odhadem je to na 80% tím. Dá se to opravit i v domácích podmínkách, ale netuším jak jsi zdatný mechanik. Na internetu se dá najít rozkreslení toho čerpadla, tak se můžeš podívat do čeho jdeš. Když z toho sundáš víčko (je tam pružinka, ať ti nevyletí), jde ten pístek vyndat, ale hlavně nepovoluj štelovací šroubek co je pod tou plombou (umbus, zajištěnej matičkou). Pístek jenom šmirglem o zrnitosti cca 2000 trochu zaleštíš, velice důkladně omyješ, ať se ti nedostane bordel do čerpadla a zase to složíš. Těsnění většinou drží, tak nemusíš dávat nové, ale při sundávání toho víčka musíš opatrně, ať to těsnění neroztrháš. S velkou pravděpodobností to začne chodit. Riziko je, že dostaneš bordel do čerpadla nebo, že po složení bude prochcávat nafta pod tím víčkem. Případně, jestli chceš trošku výkonu navíc, dá se ten štelovací šroubek pod tou plombou trochu utáhnout (maximálně o 2 otáčky!!!) obvykle stačí 1 ot - 1 a 1/4 potom už to začíná dost kouřit. Je to velkej rozdíl ve výkonu a na spotřebě se to podepíše jenom podle tvojí pravý nohy. Jestli to chceš super, napiš si do víčka o kolik jsi to utáhnul a můžeš to před emisema vrátit...
mrhornet
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 15 led 2014, 09:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od mrhornet »

Díky moc. O víkendu to hned zkusím. Já jsem na anglickým fóru něco podobného četl, jak píšeš ty. Tak se do toho podívám a snad to bude tím. Hledal jsem dlouho rozkres přímo tohoto čerpadla Bosch s "hříbkem" nahoře, ale vůbec nic nemůžu najít, tak kdyby se ti poštěstilo víc než mě, tak sem dej prosím tě odkaz. Nebo nějaký fotky, jak to vypadá pod tím víčkem co je na 4 šroubech na plochý šroubovák. Myslím, že tohle zvládnu. Odkud jsi, že bych tě kdyžtak zneužil na "přerovnání" rozvodů, když by jsi byl tak hodnej. Díky moc
mrhornet
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 15 led 2014, 09:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od mrhornet »

to:NapraP

Právě, že to vůbec nekouří, koukal jsem i v noci, když jelo za mnou auto, tak ani při přeřazení to vůbec neodkouří.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nejdřív bych zkontroloval přívodní vedení z nádrže a zda čerpadlo dává dost nafty./teď přitáhli novějšího tranzita a tomu propouštěly pístky na podávacím čerpadle/ Rozvody se nemají proč za 1000km měnit..Vřadit na zpátečku průhlednou hadici a sledovat, kolik nafty jde zpět do nádrže..
nepropadat panice...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

Já jsem z Prahy...
Škoda, že to nemám nafocený, dělal jsem to na dvou čerpadlech a u obou ztráta výkonu (v kombinaci žádnej kouř) byla tímhle. Bohužel je to pár let, tak už si to nepamatuju do všech detailů. Zkusím něco najít na internetu a dám ti sem odkaz.

Jericho:
Tak ten můj motor má skutečně malý tlaky. Zkoušel jsem jiný čerpadlo a je to pořád stejný, tak jsem za 3000,- koupil webasto a jak je pod 5 stupňů nad nulou, tak mám "trošku pomalejší žhavení"...Zajímavý je, že i tenhle vydechlej motor dokáže po dálnici jezdit za 7l/100km a když jsem prázdej, tak 140-150 letí i do mírnýho kopce...škoda, že jsem tehdy nenechal ten motor vybrousit, teď to mohlo bejt dokonalý...
NapraP
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 22 pro 2012, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od NapraP »

Tak jsem něco našel...
http://www.dieselbookmarks.com/bombers/VEPump.pdf

tady je manuál, ale není tam rozkreslení (alespoň jsem se z toho dočet, že ten "hříbek" se jmenuje HBA)

a pak už nebyl takovej problém najít:

http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=40754

není tam vidět všechno, ale ten vrchní obrázek ukazuje co tam je. a ten pístek se zadírá...

K tomu co ti psal Jericho - ta nafta z vratky u tohodle auta valí opravu hodně, když je vše v pořádku. Nedokážu to odhadnout přesně, ale cca 2-3 litry za minutu na volnoběh tím proteče určitě.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pardon, tentokrát jsem reagoval na oživení tématu přispěvatele mrhornet.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Ford“