AFN čerpadlo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
AFN čerpadlo
Zdravíčko,
trochu jsem na autodromu v Mostě protáhl Toledo (AFN) a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem. Správně jsem odhadl, že jde o příliš vysoký předvstřik...
Diagnostika hlásí chybu řízení počátku vstřiku - regulační odchylka. Test akčních členů "odhalil" závadu na ventilu řízení počátku vstřiku N108 - ten jsme s obtížemi vyndali, byl obalenej šponama, někdy dost velkejma, vyčistili jsme to všechno, ventil při testu akčních členů cvaká, ale s během motoru se nic neděje, pořád rachoce a studený modře kouří. Co dál?
Má někdo nějaký pěkný čerpadlo na AFN, případně tip na repas? Asi to nebude na to rozdělávat čerpadlo na autě. V tomhle se nevyznám, nevím jak to v něm přesně je, ale tuším, že ten ventil ovládá nějaký přesuvník vstřiku, kterej je asi zadřenej právě šponama. A to, že jsou všude špony, znamená, že je čerpadlo KO - nebo něco najede i tak? Jinak by mě zajímalo, proč se to stalo. Teoreticky by mohla bejt na vině malá hladina nafty (asi 10 l), že by se cestou ohřála a na okruhu přehřála, málo mazala a zadřela?
Díky předem za info.
trochu jsem na autodromu v Mostě protáhl Toledo (AFN) a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem. Správně jsem odhadl, že jde o příliš vysoký předvstřik...
Diagnostika hlásí chybu řízení počátku vstřiku - regulační odchylka. Test akčních členů "odhalil" závadu na ventilu řízení počátku vstřiku N108 - ten jsme s obtížemi vyndali, byl obalenej šponama, někdy dost velkejma, vyčistili jsme to všechno, ventil při testu akčních členů cvaká, ale s během motoru se nic neděje, pořád rachoce a studený modře kouří. Co dál?
Má někdo nějaký pěkný čerpadlo na AFN, případně tip na repas? Asi to nebude na to rozdělávat čerpadlo na autě. V tomhle se nevyznám, nevím jak to v něm přesně je, ale tuším, že ten ventil ovládá nějaký přesuvník vstřiku, kterej je asi zadřenej právě šponama. A to, že jsou všude špony, znamená, že je čerpadlo KO - nebo něco najede i tak? Jinak by mě zajímalo, proč se to stalo. Teoreticky by mohla bejt na vině malá hladina nafty (asi 10 l), že by se cestou ohřála a na okruhu přehřála, málo mazala a zadřela?
Díky předem za info.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
Viděl bych to na poškození čerpadla vlivem zřejmě špatného chlazení a mazání čerpadla palivem. Špony se můžou utvořit buď na kluzných plochách nízkotlaké části nebo na dotykových plochách kotoučové vačky a přítlačných válečků. Špony pak zablokují Ventil N 108 nebo nastavovací váleček vstřikování. Bude potřeba rozebrat čerpadlo, samozřejmě mimo vozidlo.
Nevyjadřuješ se moc přesně: " a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem".
Ten "kravál" byl odkud ? Pokud se začíná přidírat vstřik. čerpadlo /např. při vysoké teplotě paliva v něm nebo obrovském množství bublin na vstupu do čerpadla/, tak je pěkně slyšet, že ten nepříjemný "chrčivý" zvuk jde od něj. Nechci strašit, ale aby ten modrý dým nesignalizoval, že také turbo má problém /propouští olej/.
Nevyjadřuješ se moc přesně: " a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem".
Ten "kravál" byl odkud ? Pokud se začíná přidírat vstřik. čerpadlo /např. při vysoké teplotě paliva v něm nebo obrovském množství bublin na vstupu do čerpadla/, tak je pěkně slyšet, že ten nepříjemný "chrčivý" zvuk jde od něj. Nechci strašit, ale aby ten modrý dým nesignalizoval, že také turbo má problém /propouští olej/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
No rozvody nevypadaj že by byly skočený, zdá se mi, že se to kurvilo postupně na okruhu jízdu od jízdy. Měl jsem propady výkonu okolo 3500 otáček, ale zpočátku jsem myslel, že jde o drhnoucí VNT regulaci. Teď si myslím, že šlo o kolísání předvstřiku vlivem zadírání.
prka:
Zní to vskutku reálně. Ještě jednou jsem kontroloval ten ventil, ten cvaká a dírkou vystřikuje naftu. Prostor ventilu je čistej.
Ten kravál už je podle mě vysoký předvstřik kvůli zadřenýmu přesuvníku. Je to jadrný, kovový zvuk, podobně jako maj CR s mrtvejma vstřikama. Jinak k tomu dýmu. On není vyloženě modrý, myslím tím takový ten šedomodrý kouř špatně spálené nafty alias Avie, Zetor, LIAZ, Tatra a podobné. Olej turbo doposud nebralo, ale při těch jízdách to něco sežralo, ale to je myslím pochopitelný, že se přehříval olej a skrz ložiska turba to (navíc pod celkem vysokým tlakem) prostě uteklo.
Komu čerpadlo svěřit? Nebo shánět jiný? Nechci tam dávat další kus před smrtí.
prka:
Zní to vskutku reálně. Ještě jednou jsem kontroloval ten ventil, ten cvaká a dírkou vystřikuje naftu. Prostor ventilu je čistej.
Ten kravál už je podle mě vysoký předvstřik kvůli zadřenýmu přesuvníku. Je to jadrný, kovový zvuk, podobně jako maj CR s mrtvejma vstřikama. Jinak k tomu dýmu. On není vyloženě modrý, myslím tím takový ten šedomodrý kouř špatně spálené nafty alias Avie, Zetor, LIAZ, Tatra a podobné. Olej turbo doposud nebralo, ale při těch jízdách to něco sežralo, ale to je myslím pochopitelný, že se přehříval olej a skrz ložiska turba to (navíc pod celkem vysokým tlakem) prostě uteklo.
Komu čerpadlo svěřit? Nebo shánět jiný? Nechci tam dávat další kus před smrtí.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
Regulační rozsah předvstřiku je 24°. Pokud Ti elektromagnetický ventil N-108 pracuje, bude přidřený nastavovací váleček vstřikování a to v poloze maximálního předvstřiku. Do této polohy se váleček může dostat při otáčkách kolem 4000 a výše, kdy tlak paliva za nízkotlakým čerpadlem přetlačí váleček vstřikování proti pružině do krajní polohy. Tento váleček se posouvá ve spodní části čerpadla, kolmo na osu otáčení /viz obrázek/. Ten nepříjemný kovový zvuk není způsoben velkým předvstřikem, ale poškozeným čerpadlem.
Přivedu-li Tě k vozidlu, jehož motor pracuje na volnoběhu a má předvstřik kolem 20°, tak to téměř nepoznáš. Není to žádný "rachot". Změnu zvuku by jsi postřehl až když by se předvstřik změnil na optimální. Já bych to čerpadlo vyndal a rozebral. Pak se můžeš poradit s odborníkem a rozhodnout.

Přivedu-li Tě k vozidlu, jehož motor pracuje na volnoběhu a má předvstřik kolem 20°, tak to téměř nepoznáš. Není to žádný "rachot". Změnu zvuku by jsi postřehl až když by se předvstřik změnil na optimální. Já bych to čerpadlo vyndal a rozebral. Pak se můžeš poradit s odborníkem a rozhodnout.


Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
Díky za info.
Ještě doplním... při tom předvstřiku 23° se na volnoběh také nic zvláštního nedělo, příšernej zvuk nastal až v okamžiku, kdy jsem přidal plyn... pokud se ustálily otáčky, např. 1500 na neutrál, také nijak zvláštní zvuk... pouze při větší dávce paliva byl příšerný rachot. Jak se nám podařilo snížit předvstřik na 16°, tak došlo k výrazné změně v hlučnosti k lepšímu. Již to tolik kovově neklepe ani při přidání plynu.
Co se týče mého dalšího postupu, známý má jednoho čerpadláře, tak mu to svěřím, ať se na to podívá. Nechci se do toho hrabat, abych to odborníkovi nepřines v sáčku.
Ještě doplním... při tom předvstřiku 23° se na volnoběh také nic zvláštního nedělo, příšernej zvuk nastal až v okamžiku, kdy jsem přidal plyn... pokud se ustálily otáčky, např. 1500 na neutrál, také nijak zvláštní zvuk... pouze při větší dávce paliva byl příšerný rachot. Jak se nám podařilo snížit předvstřik na 16°, tak došlo k výrazné změně v hlučnosti k lepšímu. Již to tolik kovově neklepe ani při přidání plynu.
Co se týče mého dalšího postupu, známý má jednoho čerpadláře, tak mu to svěřím, ať se na to podívá. Nechci se do toho hrabat, abych to odborníkovi nepřines v sáčku.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
S otáčkami roste tlak paliva - téměř přímoúměrně, který přetlačuje sílu vratné pružinky a tím otáčí statorovým segmentem a posouvá předvstřik dopředu. Snížením otáček klesá tlak paliva a vratná pružina strká přesuvník zpátky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05