AFN čerpadlo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

AFN čerpadlo

Příspěvek od metylester »

Zdravíčko,
trochu jsem na autodromu v Mostě protáhl Toledo (AFN) a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem. Správně jsem odhadl, že jde o příliš vysoký předvstřik...
Diagnostika hlásí chybu řízení počátku vstřiku - regulační odchylka. Test akčních členů "odhalil" závadu na ventilu řízení počátku vstřiku N108 - ten jsme s obtížemi vyndali, byl obalenej šponama, někdy dost velkejma, vyčistili jsme to všechno, ventil při testu akčních členů cvaká, ale s během motoru se nic neděje, pořád rachoce a studený modře kouří. Co dál?
Má někdo nějaký pěkný čerpadlo na AFN, případně tip na repas? Asi to nebude na to rozdělávat čerpadlo na autě. V tomhle se nevyznám, nevím jak to v něm přesně je, ale tuším, že ten ventil ovládá nějaký přesuvník vstřiku, kterej je asi zadřenej právě šponama. A to, že jsou všude špony, znamená, že je čerpadlo KO - nebo něco najede i tak? Jinak by mě zajímalo, proč se to stalo. Teoreticky by mohla bejt na vině malá hladina nafty (asi 10 l), že by se cestou ohřála a na okruhu přehřála, málo mazala a zadřela?
Díky předem za info.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20141
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

neskočily i rozvody ??
ale jestli je čerpadlo plný špon, je to asi jasný
vstřiky ven a kontrola/oprava
vyčistit nádrž+vedení, nový filtr
jiný čerpadlo
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

taky bych spis hledal zavadu v rozvodech, takovy kolecko na klice u rady motoru A3 je pekna svine. Jinak to cerpadlo to bude mit taky zasebou.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Viděl bych to na poškození čerpadla vlivem zřejmě špatného chlazení a mazání čerpadla palivem. Špony se můžou utvořit buď na kluzných plochách nízkotlaké části nebo na dotykových plochách kotoučové vačky a přítlačných válečků. Špony pak zablokují Ventil N 108 nebo nastavovací váleček vstřikování. Bude potřeba rozebrat čerpadlo, samozřejmě mimo vozidlo.
Nevyjadřuješ se moc přesně: " a zpátky jsem už jel v nouzáku s příšerným kraválem".
Ten "kravál" byl odkud ? Pokud se začíná přidírat vstřik. čerpadlo /např. při vysoké teplotě paliva v něm nebo obrovském množství bublin na vstupu do čerpadla/, tak je pěkně slyšet, že ten nepříjemný "chrčivý" zvuk jde od něj. Nechci strašit, ale aby ten modrý dým nesignalizoval, že také turbo má problém /propouští olej/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od metylester »

No rozvody nevypadaj že by byly skočený, zdá se mi, že se to kurvilo postupně na okruhu jízdu od jízdy. Měl jsem propady výkonu okolo 3500 otáček, ale zpočátku jsem myslel, že jde o drhnoucí VNT regulaci. Teď si myslím, že šlo o kolísání předvstřiku vlivem zadírání.

prka:
Zní to vskutku reálně. Ještě jednou jsem kontroloval ten ventil, ten cvaká a dírkou vystřikuje naftu. Prostor ventilu je čistej.
Ten kravál už je podle mě vysoký předvstřik kvůli zadřenýmu přesuvníku. Je to jadrný, kovový zvuk, podobně jako maj CR s mrtvejma vstřikama. Jinak k tomu dýmu. On není vyloženě modrý, myslím tím takový ten šedomodrý kouř špatně spálené nafty alias Avie, Zetor, LIAZ, Tatra a podobné. Olej turbo doposud nebralo, ale při těch jízdách to něco sežralo, ale to je myslím pochopitelný, že se přehříval olej a skrz ložiska turba to (navíc pod celkem vysokým tlakem) prostě uteklo.
Komu čerpadlo svěřit? Nebo shánět jiný? Nechci tam dávat další kus před smrtí.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

pravděpodobně budeš mít vydřenej obal a ten stojí pád tisícovek snad 15 :? takže jetý čerpadlo jasná volba, ale stejně bych ho nejdřív vyndal a zkouknul případně zanes do dieselservisu na ocenění opravy
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od metylester »

Zahejbali jsme čerpadlem, tím jsme snížili převstřik z nějakejch 23° na 16°… akorát ten požadavek 4,5° je pořád nedosažitelnej… (LOL)
Ví někdo, jakej je regulační rozsah přesuvníku vstřiku? :?
SEAT Toledo 1L TDI AFN
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Regulační rozsah předvstřiku je 24°. Pokud Ti elektromagnetický ventil N-108 pracuje, bude přidřený nastavovací váleček vstřikování a to v poloze maximálního předvstřiku. Do této polohy se váleček může dostat při otáčkách kolem 4000 a výše, kdy tlak paliva za nízkotlakým čerpadlem přetlačí váleček vstřikování proti pružině do krajní polohy. Tento váleček se posouvá ve spodní části čerpadla, kolmo na osu otáčení /viz obrázek/. Ten nepříjemný kovový zvuk není způsoben velkým předvstřikem, ale poškozeným čerpadlem.
Přivedu-li Tě k vozidlu, jehož motor pracuje na volnoběhu a má předvstřik kolem 20°, tak to téměř nepoznáš. Není to žádný "rachot". Změnu zvuku by jsi postřehl až když by se předvstřik změnil na optimální. Já bych to čerpadlo vyndal a rozebral. Pak se můžeš poradit s odborníkem a rozhodnout.
Obrázek Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od metylester »

Díky za info.
Ještě doplním... při tom předvstřiku 23° se na volnoběh také nic zvláštního nedělo, příšernej zvuk nastal až v okamžiku, kdy jsem přidal plyn... pokud se ustálily otáčky, např. 1500 na neutrál, také nijak zvláštní zvuk... pouze při větší dávce paliva byl příšerný rachot. Jak se nám podařilo snížit předvstřik na 16°, tak došlo k výrazné změně v hlučnosti k lepšímu. Již to tolik kovově neklepe ani při přidání plynu.
Co se týče mého dalšího postupu, známý má jednoho čerpadláře, tak mu to svěřím, ať se na to podívá. Nechci se do toho hrabat, abych to odborníkovi nepřines v sáčku.
SEAT Toledo 1L TDI AFN
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud máš kontakt na nějakého "čerpadláře", tak Tvé rozhodnutí je tou nejlepší variantou řešení problému.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od metylester »

Prosím pěkně měl bych jednu teoretickou otázku.

Předvstřik se u naftového motoru mění jen s otáčkami (roste) nebo je tam nějaký výrazný rozdíl i s různou velikostí dávky?

Děkuji ;)
SEAT Toledo 1L TDI AFN
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

S otáčkami roste tlak paliva - téměř přímoúměrně, který přetlačuje sílu vratné pružinky a tím otáčí statorovým segmentem a posouvá předvstřik dopředu. Snížením otáček klesá tlak paliva a vratná pružina strká přesuvník zpátky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

u el. ovladanyho predsuvniku je v cerpadle maximalni tlak uz i pri volnobehu. ECU si reguluje predvstrik tak jak potrebuje dle zadanych map.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
metylester
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od metylester »

No dobře, jenže právě jsem se chtěl zeptat na ty mapy. :) Jestli obecně se zvětšující se dávkou předvstřik roste/nemění se/klesá?
SEAT Toledo 1L TDI AFN
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

mam čerpadlo z AFN, bohužel do AGR je mi k ničemu, jak jsem se dozvěděl.
Mohu nabídnout prodej nebo výměnu za něco :)
kdyžtak SZ
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“