Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba
Ahoj Všem,
pořídil jsem si Škodu Octavii Combi II 1.6TDI 77kw v manuálu z Německa po leasingovce, 87tis najeto, nebourané, orig. km,
pěkný stav, vše v pořádku až na spotřebu. Na okrskách jsem se ještě nedostal pod 5L/100km a při dálničním tempu 130km/h
se spotřeba pohybuje okolo 6.5L/100km. V autě jezdím se spolucestujícím, prázdný kufr a klidné tempo, řádně nahuštěné pneu.
Nechal jsem to zkontrolovat mechanikem a říkal, že je to možná tím, že auto dlouho někde stálo a že si vše třeba ještě sedne. Mezitím
jsme udělali výměnu klasického vzduchového filtru za KN, olejový filtr, palivový filtr, kapaliny. Rozvody budu dělat ve 120tis. I po této výměně spotřeba zůstala stejná.
V porovnání s předchozí generací Octavie Combi II 1.9 TDI 77kw při plně naloženém autě ve 3 lidech z ČR do Francie při 130km/h se spotřeba ustálila na 5.4L/100km. Známý, který má VW Jetta s 1.6TDI 77kw má dlouhodobou spotřebu 4.8L/100km a jezdí převážně dálnice.
Rád bych se zeptal proto na radu popř. zkušenosti, co by mohlo být příčinou takové spotřeby.
Děkuji Všem
Pepa
pořídil jsem si Škodu Octavii Combi II 1.6TDI 77kw v manuálu z Německa po leasingovce, 87tis najeto, nebourané, orig. km,
pěkný stav, vše v pořádku až na spotřebu. Na okrskách jsem se ještě nedostal pod 5L/100km a při dálničním tempu 130km/h
se spotřeba pohybuje okolo 6.5L/100km. V autě jezdím se spolucestujícím, prázdný kufr a klidné tempo, řádně nahuštěné pneu.
Nechal jsem to zkontrolovat mechanikem a říkal, že je to možná tím, že auto dlouho někde stálo a že si vše třeba ještě sedne. Mezitím
jsme udělali výměnu klasického vzduchového filtru za KN, olejový filtr, palivový filtr, kapaliny. Rozvody budu dělat ve 120tis. I po této výměně spotřeba zůstala stejná.
V porovnání s předchozí generací Octavie Combi II 1.9 TDI 77kw při plně naloženém autě ve 3 lidech z ČR do Francie při 130km/h se spotřeba ustálila na 5.4L/100km. Známý, který má VW Jetta s 1.6TDI 77kw má dlouhodobou spotřebu 4.8L/100km a jezdí převážně dálnice.
Rád bych se zeptal proto na radu popř. zkušenosti, co by mohlo být příčinou takové spotřeby.
Děkuji Všem
Pepa
Cokoliv, mimo KN a dalsich.Podivej se pres filtr proti svetlu, a bude ti jasne co to udela s motorem.Pres tenhle filtr proleti vetsi castice prachu, a pak se to podepise na kompresoru turba, a na valcich.
Ani se nedivim, ze mladosi to cpou do aut.Reklama jak prase, ze to zvedne vykon, mozna 1PS, ale chudak motor.
Ani se nedivim, ze mladosi to cpou do aut.Reklama jak prase, ze to zvedne vykon, mozna 1PS, ale chudak motor.
Můžu potvrdit oficiální spotřebu ve městě při jízdě v kolonách. Nevím, jak je možné, že se někdo vejde do 6L. Mě projížděním v hustých kolonách centrem Prahy to spotřebuje 8L a to mám velmi klidný jízdní styl, nikoliv stylem brzda plyn. Upřesnim ještě, že tento týden jsem měnil pneu na letní, mám tam Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V v předu 2.4 a vzadu 3.0 nahuštění.
ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.
Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.
Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.
prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h
Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.
Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?
Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.
Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.
prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h
Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.
Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?
22way píše:ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.
Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.
Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.
prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h
Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.
Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?
Jízdní vlastnosti úplně vpohodě, nic necuká nebo jiné anomálie. Budu měřit tachometrových 130km/h což je podle GPS nějakých 125km/h. Zajímavé bude to porovnání s 1.9 PD 77kw která při tachometrových 130km/h měla průměr 5.3 - 5.4L. Navíc bylo obsazení 3 osoby a kufr naložený k prasknutí, zimní pneu 16 rozměr