Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba

Příspěvek od PepaZima »

Ahoj Všem,
pořídil jsem si Škodu Octavii Combi II 1.6TDI 77kw v manuálu z Německa po leasingovce, 87tis najeto, nebourané, orig. km,
pěkný stav, vše v pořádku až na spotřebu. Na okrskách jsem se ještě nedostal pod 5L/100km a při dálničním tempu 130km/h
se spotřeba pohybuje okolo 6.5L/100km. V autě jezdím se spolucestujícím, prázdný kufr a klidné tempo, řádně nahuštěné pneu.

Nechal jsem to zkontrolovat mechanikem a říkal, že je to možná tím, že auto dlouho někde stálo a že si vše třeba ještě sedne. Mezitím
jsme udělali výměnu klasického vzduchového filtru za KN, olejový filtr, palivový filtr, kapaliny. Rozvody budu dělat ve 120tis. I po této výměně spotřeba zůstala stejná.

V porovnání s předchozí generací Octavie Combi II 1.9 TDI 77kw při plně naloženém autě ve 3 lidech z ČR do Francie při 130km/h se spotřeba ustálila na 5.4L/100km. Známý, který má VW Jetta s 1.6TDI 77kw má dlouhodobou spotřebu 4.8L/100km a jezdí převážně dálnice.

Rád bych se zeptal proto na radu popř. zkušenosti, co by mohlo být příčinou takové spotřeby.

Děkuji Všem

Pepa
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

vyčistil bych DPF
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

KN vyhod, jestli mas to auto na delsi dobu.Je to jakoby jsi tam nemel filtr.
Jak rika vyse, diagnostika a zkontrolovat zaneseni filtru.Kdyztak spustit nucenou regeneraci.Pak se uvidi.
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

Mam tez podezreni na DPF, protoze to auto je jinak bez chyby a vse sedi. Znate firmu v okoli Prahy, ktera ma dobre reference na cisteni DPF?
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Tak to neznam, ale nucenou regeneraci by mel umet kazdy mechos s VCDS ne VAS.
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

Ok, chtel jsem se jeste zeptat k tomu filtru KN, co se muze stat pri dlouhodobem pouzivani. Mozna ho vymenim za standartni. Znas dobrou znacku klasickych papiraku?
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Cokoliv, mimo KN a dalsich.Podivej se pres filtr proti svetlu, a bude ti jasne co to udela s motorem.Pres tenhle filtr proleti vetsi castice prachu, a pak se to podepise na kompresoru turba, a na valcich.
Ani se nedivim, ze mladosi to cpou do aut.Reklama jak prase, ze to zvedne vykon, mozna 1PS, ale chudak motor.
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Přesně tak filtr dej Pryc a kup originál Mann Huml
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

Zítra mne čeká cesta do Německa, Kolína nad Rýnem samá dálnice. Pojedu tachometrových 130km/h a budu informovat o celkovém výsledku spotřeby
pasa
Přispěvovatel
Příspěvky: 486
Registrován: 10 led 2008, 10:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od pasa »

Tohle by mě taky zajímalo ,mám 2.0 a také jezdím v průměru 6,5 což mi připadá dost .S PD jsem měl o litr míň a jelo to líp.
A4 8K5
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

Můžu potvrdit oficiální spotřebu ve městě při jízdě v kolonách. Nevím, jak je možné, že se někdo vejde do 6L. Mě projížděním v hustých kolonách centrem Prahy to spotřebuje 8L a to mám velmi klidný jízdní styl, nikoliv stylem brzda plyn. Upřesnim ještě, že tento týden jsem měnil pneu na letní, mám tam Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V v předu 2.4 a vzadu 3.0 nahuštění.
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

pasa píše:Tohle by mě taky zajímalo ,mám 2.0 a také jezdím v průměru 6,5 což mi připadá dost .S PD jsem měl o litr míň a jelo to líp.
Měl jsi u PD též DPF filtr?
22way
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 17 led 2008, 23:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od 22way »

ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.

Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.

Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.

prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h

Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.

Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od PepaZima »

22way píše:ahoj nejdriv bych se zeptal jestli spotreba 6,5 je pri tachometrovych 130 nebo realnych(podle GPS). Jinak me nijak velká nepřipada mozna tak o pul až tři čtvrtě litru a nez je podle mně minimum na co se da pri realnych 130 dostat.

Ale na okreskach plynulou jizdou by jsi se mel pod 5 dostat uplne v klidu.

Jinak akzdej mechos s potrebnou diagnostikou nejen ze ti vovola nucenou regeneraci filtru DPF ale jeste ti rekne stav jeho zaplneni pred a po cisteni.

prumer 4.8 bych videl na provoz temer vylozene dalnice a mimo mesto a ty dalnice do 120km/h

Jinak myslim ze filtr KN pri spraven udrzbe nicemu neublizi Mel jsem ho na autech 50 a 60 tisic km a nic to neudelalo.

Jinak jizdi vlastnosti ok zadny problem?


Jízdní vlastnosti úplně vpohodě, nic necuká nebo jiné anomálie. Budu měřit tachometrových 130km/h což je podle GPS nějakých 125km/h. Zajímavé bude to porovnání s 1.9 PD 77kw která při tachometrových 130km/h měla průměr 5.3 - 5.4L. Navíc bylo obsazení 3 osoby a kufr naložený k prasknutí, zimní pneu 16 rozměr
pasa
Přispěvovatel
Příspěvky: 486
Registrován: 10 led 2008, 10:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od pasa »

DPF filtr jsem neměl jen toho předchůdce ale s A4 B6 jsem jezdil v poho, v zimě průměr 5,6 a to jsem to nešetřil,tohle je pro mě docela šok když s lehkou nohou mám problé se vejít do 6ti.
A4 8K5
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“