Klima OII - opět to začíná..

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Klima OII - opět to začíná..

Příspěvek od Biimbo »

No tak je to opět tady. Teploty vylezly trochu nahoru a už to zase lidem nechladí :-D V prosinci to nechytá, v dubnu to nechladí :-)

Mám tu OII 1,9 BXE,2006,najeto poctivých 230 tis..
Klima nechladí dokud rafička teploměru nevyleze na 90°. Beru to podle budíku. Pak zamrdí a jede jako o život..
Už to prý dělalo i loni. Loni se dofoukla, moc nechybělo ale prý furt to samý.
Podle měřených hodnot při porovnání s jinými auty se to zdá normální..
Napětí,tlak,teplota..
Může to být kompresor? Je na něčem závislý,co se týká teploty motoru? Budíky i motor dle vagu ukazují stejně.. Není tam ještě někde jiný čidlo?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

má to svoje čidlo pro teplotu hledej šmudlo (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

rád se nechám podat :-) Nebo to taky nevíš? :-)

Pak by připadal v úvahu snad jedině špatnej Climatronic panel..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

Tiež mám podobný problém klimuje iba ked je zohriaty motor a potom ide už OK....

Chyby Climatronic...nič.

Auto Altea XL
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
kobe
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 07 čer 2012, 10:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucký kraj

Příspěvek od kobe »

Zdravím.
Podařilo se už někomu vyřešit ten problém s klimou? Mám také BXE a climatronic. Teplota trvale na 22. Když sednu do rozehřátého auta a nastartuju, klima začne fungovat až tak za 3 minuty. Diagnostika bez chyb a čidla teploty vody jsou v pořádku.
Touran 77kW BXE 2006
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

No mne začne chladit až ked je teplota cca 70°C na pristrojovke...... Stále nevyriešené.
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
celtic
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 24 led 2006, 19:20
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od celtic »

Mám podobný problém s klímou. Zatiaľ čo sa mi podarilo zistiť, tak často sa zvykne pokaziť ventil ktorý je na klimakompresore. Ale tých ventilov je viac druhov a vraj niektoré sa ani nedajú zohnať. Niečo takéto.

http://www.aci.cz/ac-e20-7999-sanden-px ... 68676.html
kobe
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 07 čer 2012, 10:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucký kraj

Příspěvek od kobe »

celtic píše:Mám podobný problém s klímou. Zatiaľ čo sa mi podarilo zistiť, tak často sa zvykne pokaziť ventil ktorý je na klimakompresore. Ale tých ventilov je viac druhov a vraj niektoré sa ani nedajú zohnať. Niečo takéto.

http://www.aci.cz/ac-e20-7999-sanden-px ... 68676.html
Nevím, zda půjde ventil vyměnit. Je součástí klimakompresoru.
Obrázek
Touran 77kW BXE 2006
profik
Přispěvovatel
Příspěvky: 288
Registrován: 03 črc 2008, 06:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od profik »

Mi doplnili klimu a začne chladit do 4 minut at je motor chladný nebo ne...
Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
Kajman1
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 11 dub 2008, 12:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kajman1 »

Nový kompresor od Laďase a chladí jak lusk ...
O2 2.0 TDI Elegance SPORT BMM MR2006 Black Magic Pearl
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Ahojte neviem či je to uplne Vas problem .ale ja som nedavno vyriesil ten svoj s klimou.Dva roky dozadu som si bol dat naplnit a vycistit klimu .Nechal som tam auto a isiel som si nieco vybavit ked som prisiel vsetko bolo hotove a klima fungovala bez problemov asi tak za tri mesiace mi zacala blbnut sem tam mi ju nezoplo alebo ked som ju zapol zacala chladit až neskor alebo som proste musel tlacitko Klima znovu vypnut a zapnut a to iste sa tiahlo aj minule leto a tento rok som sa to začal riesit nakolko ma to uz sralo .Tak som isiel inam naplnit klimu kde maju digitalnu plničku kde je vidiet aj kolko odsalo chladiva a cuduj sa svete malo tam byt 525gr±25gr a bolo tam 700gr po dvoch rokoch pouzivania!!!!!!Takže sa natlacilo 550gr a jeeee klima ide ako besna a zopne vždy !!Tak som volal kamosovi čo mi to predtym plnil a dobre som ho zvozil !!Kompresor asi nezopne ak je tam toho vela alebo ma ochranu aby sa neposkodil a odvtedy mam po probleme!!!Takže aj to može byt Vas problem.Zabijal by som tych amaterov mohol som si odpalit Kompresor ak uz nedostal vyprask za tie dva roky!!Inak kto ma ešte problemy s klimou treba cez VAG pozriet všetky teplotne čidla a hlavne pozriet cidlo vo vyparniku to zvykne robit problemy a dokonca ani nemusi vykazovat cez VAg nejake zle hodnoty.Takže treba skusit jedno alebo druhe samozrejme aj VAG nepise vyslovene chybu N280 alebo nieco ine a za zmienku by este stalo aj dat klapky do zakladneho nastavenia .Ja som tiež žiadnu chybu vo VAG nemalTak dufam že som niekomu pomohol a že to aspon niekomu pomože v dalsej diagnostike:mne to pomohlo na 100%!! INak ak je vonku 30°c nemožete čakat že za sekundu hned bude fukat 10°C vzduch ked su plasty zohriate a predsa aj ten vyparnik sa musi najprv ochladit.Ak niekto vyriesite tento problem a pomohla Vam vymena chladiva tak sem napiste aby to mohli aj ostatny vyskusat.

Hlavne si dajte plnit klimu digitalnym strojom nie nejakym amaterom alebo že Vam niekto povie že vam da toho viac aby to lepsie chladilo je to blbost!!Treba dat vždy presne ako je napisane a aj oleja presne a hlavne to robit každe dva až tri roky a nie nerobit s klimou 8 rokov nic a divit sa že klima nefunguje. :)


Skopirovane s clanku :
Ako to celé funguje?

Stlačením tlačidla digitálnej alebo otočením ovládača manuálnej klimatizácie na ovládacom panely vozidla sa aktivuje elektronika, ktorá systém prekontroluje a ak je všetko v poriadku, spustí kompresor. Do kompresora samozrejme vstupuje chladivo v plynnom skupenstve. Kompresor ho stlačí, čím zvýši jeho teplotu na 60-90 °C. Takto zohriate chladivo putuje pod tlakom cca 1,6 MPa do kondenzátora, kde sa následne ochladzuje a skvapalňuje. Ochladzovanie prebieha buď prirodzeným náporovým prúdením za jazdy alebo prúdenie vzduchu realizuje ventilátor. Chladivo odovzdá okoliu svoju teplotu. Ak je miera ochladenia prirodzeným nápor nízka, elektronika zapne ventilátory pred kondenzátorom pre intenzívnejšie prúdenie vzduchu a ochladzovanie. Samotná miera ochladzovania sa vyhodnocuje na základe informácií tlakových snímačov v systéme. Skvapalnené chladivo postupuje z kondenzátora do filtra a dehydrátora. Ten zároveň plní funkciu zásobníka kvapalného chladiva. Tu sa chladivo zbavuje prípadnej vlhkosti, ktorá by mohla byť v systéme. Chladivo potom smeruje do expanznej nádrže na výparník, kde sa pri teplote -28 °C odparuje a odovzdáva teplotu svojmu okoliu. Ventilátormi je potom vzduch hnaný cez výparník a pomocou vzduchových potrubí vedený na výduchy v kabíne. Odparené chladivo sa nasáva späť do kompresora a celý proces sa začína odznova.

PS :Takže chvilu trva kym aj kompresor zapne pri prvom zopnuti hned po starte!!Je to normalne.Mne po ranom starte a zapnuti klimy tiez nezapne hned ale až tak cca ja neviem za 5-10sec.Potom ked vypnem a zapnem už ide hned.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

No jo to jsou ty nevýhody nových kompresorů co nemají el. magnetickou spojku a běží i když je klima vypnutá, tedy i v zimě, přesněji pokaždé když běží motor.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

A preco nevyhoda?nejako som to nepochopil..?

favo píše:No jo to jsou ty nevýhody nových kompresorů co nemají el. magnetickou spojku a běží i když je klima vypnutá, tedy i v zimě, přesněji pokaždé když běží motor.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Protože je to jako s každým mechanickým zařízením který se pohybem opotřebovává a když Ti běží kompresor i když jej nepotřebuješ tak mě osobně to příjde jako zbytečnost. Je to to samý jako kdyby jsi doma vysál a vysavač nechal zapnutý s tím, že za tři dny budeš stejně vysávat znovu, tak proč jej vypínat.
Na toto téma těchto nových kompresů na jejich výhody či nevýhody už toho bylo napsáno spousta a většinou se odborníci schodli na tom, že to k ničemu extra dobrý řešení není. Jediná výhoda je že takový kompresor umí snížit výkon což klasický neumí, takže třeba při akceleraci ti sníží výkon kompresoru, ale nepřestane chladit, pouze sníží jeho výkon a tedy i energii kterou odebírá motoru.
Ber to tak že se jedná o pístový kompresor který se s každým nastartováním točí, probíhá tření a podobobně a to i tehdy když to nepotřebuješ,jak dlouho myslíš že takový kompresor vydrží a hlavně myslíš si že bude levnější jak ten starý s el. magnetickou spojkou ? Mám auto z roku 2001 jsem druhý majitel a kompresor klimy jsem měnil loni a to jen proto že předchozí majitel s vozem pouze jezdil a auto se moc nestaral. Nezajimaly ho příliš ani výměny oleje, natož nějaká klima a přesto přezevšechno ten kompresor vydržel 11 roků. U těchto nových typů si majitelé stěžují po pár letech.
Mimochodem, jak víme olej kterým je kompresor mazán je obsažen v chladivu a s ním cestuje chladícím okruhem, no a teď si vem, že chladící okruh uzavřeš ventilem, kde se asi nachází nemalé množství oleje a ten komresor se stále točí a točí a točí.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

V pohode iba som sa pytal lebo naozaj nepoznam rozdiel medzi klimami nebolo to rypanie,ale teraz to už viem :)Dik.Určite mas pravdu ale stym už asi nic nenarobime ked to tam namontovali ale myslim si že vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody a pokial viem tak u tych starsich sa tusim zase trhali tie spojky ked to niekto zapinal pri 4000otackach atd ..Ale to je jedno.Treba skusit to chladivo dat odsat ak ma niekto problem ako ja stym zapinanim klimy ze raz ide raz nie a raz slabise raz silnejsie chladi..U mna bol problem ten ze tam bolo vela chladiva a bud to ten ventil nevedel uregulovat a proste nezapol kompresor alebo ten samotny kompresor to nevedel utoahnut nevyznam sa do toho ale viem že vymena naplne a doplnenie jej spravneho množstva moj problem vyriesilo.!!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“