šrouby čerpadla rotačka TDi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

šrouby čerpadla rotačka TDi

Příspěvek od maiello »

Ahoj, má někdo tušení proč je nutné měnit šrouby řemenice u čerpadla po každém povolení? potřebuju hýbnout předvstřikem a všude jsem se dočetl že šrouby po povolení vyměnit za nové.
Ale proč? Dotáhnu zajistim třeba barvou nebo tmelem a hotovo ne?
díky
kajakgsxr
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 26 říj 2008, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: šrouby čerpadla rotačka TDi

Příspěvek od kajakgsxr »

maiello píše:Ahoj, má někdo tušení proč je nutné měnit šrouby řemenice u čerpadla po každém povolení? potřebuju hýbnout předvstřikem a všude jsem se dočetl že šrouby po povolení vyměnit za nové.
Ale proč? Dotáhnu zajistim třeba barvou nebo tmelem a hotovo ne?
díky
Z důvodu menší pevnosti materiálu šroubů,větší silou dotažení se lehce utrhnou,t.j. z bezpečnosti proti samovolnému přetržení šroubů při provozu, třeba po několikátém povolení a utažení.
Pokud cítíš při utahování pořád jakoby do měkka,jsou načaté,dej radši nové.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je dobře si položit otázku, proč tam nedají pořádné šrouby..Utažení 20 NM nemůže šrouby natrhnout, ale dobře předpokládají, že to většina lidí zarve..Já osobně utržený ještě neviděl.. :)
nepropadat panice...
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

je to předepsané pouze pro šrouby které mají takové oslabení na těle(prej pružnej šroub)..Jinak jsou to pevnostní 8.8 myslím.Vyšroubuj jeden a podívej se jestli tam máš ty oslabené..Nevim proč,ale když příjdeš do škodovky tak ti nabídnou ty nebo ty..Dávám klasiku a pak už nic nemusíš měnit..
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

díky, jsem si řikal že je to nějaký divoký, ale dočelt jsem se to ve dvou publikacích.
Pravda je že kvuli šroubům měnit motor.
Ale na druhou starnu kvuli hýbnutí čerpadlem měnit šrouby.
Dám tam ty původní a zajistim je tmelem a zakápnu barvou a nazdar.
Zrovna čerpadlo nemá nějaký velký odpor ani rázy aby se to střihlo.
jsem kousek pod středovou lajnou v grafu, tak to chci dorovnat, jde to nějak moc tvrdě.

Díky za názory.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“