how to: výměna spojky O1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Sleepz
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 07 pro 2009, 19:03

how to: výměna spojky O1

Příspěvek od Sleepz »

Ahoj,
nejspíš už tu celý postup někde je, ale nenašel jsem ho hledáním :-(
Kromě http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=362 jsem nic pořádného nenašel. To fakt musím vypouštět olej z převodovky?
btw: dá se to udělat v jednom člověku na jámě?
Moc díky
Octavia II 1.9TDi 77kW
citronada
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2012, 19:19

Příspěvek od citronada »

Olej se vypoustet nemusi, a sam to zvladnes vyndat, ale zpatky nevim jestli tam sam dokazes dat prevodovku.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

pekne. vidim,ze mas skrin zachcanou to bylo od ceho nevis? ja sme si vsiml,ze mam celou skrin na PDcku zajebanou,ale zadnej unik sem nenasel.
dost me,ale desi,ze po jizde je citit olej z prevodovky
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já olej vypouštím, podle modelu od Humla vyndavám unašeč delší poloosy, převodovka pak jde o dost líp vyndat ven, v jednom bez problému.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

vyndat ano, ale nasadit je lepší mít pomocníka
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Jsem měnil převodovku a spojku cca dva měsíce zpět. Dělal jsem to poprvé a na špalkách, ven jsem ji vyndal sám, jak radí Tomas, tzn. vyndat pravý unašeč... a nemusíš ani povolovat ten krycí plech na motoru.
Zpět jsme ji nasazovali ve dvou, byla s olejem, takže včetně unašeče a sundat ten krycí plech.
Bylo to dost o vhodné poloze, hodně spustil vlevo dolů a ještě motor odtlačit trochu dopředu...
Určitě to jde nasadit i v jednom, ale pokud to nemáš v ruce, hledáš v jaké poloze to tam nejlépe dostat (hlavně diferák okolo nápravnice) atd., tak jsou druhé ruce ideál :D

Můj topic s haldou užitečných rad od zdejších kolegů... není to čistý návod, je tam i něco okolo, ale určitě tam něco poučného najdeš:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=115099
GIV Variant TDi ???kW
Sleepz
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 07 pro 2009, 19:03

Příspěvek od Sleepz »

Díky za rady a odkaz, škoda že jsem si toho všiml až po, v 8 sem ležel už pod autem. :-(
První část je zamnou, nakonec jsem sehnal jámu ale bez vybavení, takže jsem používal zvedák na auto a přes jámu prkno. Když jsem vyndal uplně vše a převodovka se oddělila tak začal teprv boj. Zjistil jsem že mi drží unašeč o setrvák, tak začalo obvolávání techniků "kde je ten fígl" a já nesundal držák silenbloku u baterky, jen jsem ho odšrouboval nahoře 2x 18kou. Takže jsem povoloval absolutně nehybné šrouby a jeden tam zůstal a utrhl se... takže začal 2 hodinový boj jak to dostat ven (ten hliníkový držák jsem musel rozšrotovat).
Když jsem se konečně zbavil i držáku tak jsem začal laborovat s motorem nahoru dolu... bez výsledku pak jsem si všiml plíšku na 10tku tak jsem ho odstranil, bylo to lepší ale i tak nic moc.
Po 9 hodinách boje se najednou převodovka uvolnila a vypadla sama :D
Takže sám to sice vyndat jde, ale po 9 hodinovém boji mám ruce až na zem... nejvíc peklo je, najít tu správnou pozici aby se uvolnil unašeč.
Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování :D
Octavia II 1.9TDi 77kW
r.martinec
Aktivista
Příspěvky: 1512
Odpovědi: 0
Registrován: 24 kvě 2010, 19:26
Bydliště: Mladá boleslav -okolí

Příspěvek od r.martinec »

to je dobrý
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Sleepz píše:... Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování :D
Držím palce (noteeth)

... lamelu musíš vystředit... místo středícího přípravku jsem improvizoval plastovou vodovodní trubkou
... prostorově dost pomohlo to odlačení motoru dopředu
... převodovku jsme tam dávali trochu natočenou aby prošel diferák kolem nápravnice
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Sleepz píše:Díky za rady a odkaz, škoda že jsem si toho všiml až po, v 8 sem ležel už pod autem. :-(
První část je zamnou, nakonec jsem sehnal jámu ale bez vybavení, takže jsem používal zvedák na auto a přes jámu prkno. Když jsem vyndal uplně vše a převodovka se oddělila tak začal teprv boj. Zjistil jsem že mi drží unašeč o setrvák, tak začalo obvolávání techniků "kde je ten fígl" a já nesundal držák silenbloku u baterky, jen jsem ho odšrouboval nahoře 2x 18kou. Takže jsem povoloval absolutně nehybné šrouby a jeden tam zůstal a utrhl se... takže začal 2 hodinový boj jak to dostat ven (ten hliníkový držák jsem musel rozšrotovat).
Když jsem se konečně zbavil i držáku tak jsem začal laborovat s motorem nahoru dolu... bez výsledku pak jsem si všiml plíšku na 10tku tak jsem ho odstranil, bylo to lepší ale i tak nic moc.
Po 9 hodinách boje se najednou převodovka uvolnila a vypadla sama :D
Takže sám to sice vyndat jde, ale po 9 hodinovém boji mám ruce až na zem... nejvíc peklo je, najít tu správnou pozici aby se uvolnil unašeč.
Tak a příští pondělí 2. kolo, nasazování :D

stálo ti to za to ? není lepší zaplatit někomu od fochu ?? :?
nevím jakej je tvůj obor, ale fascinuje mě když se např. zedník pustí do opravy auta, aby "ušetřil"...dělá to desetinásobnej čas, za ten by si na tu opravu na fušce hravě vydělal

pokud jsi fanda, máš se domluvit s dotyčným, že mu budeš koukat pod ruce a něco se přiučíš
takto jsi prodrbal celej den, dojebbal co se ani nemuselo a při montáži prodrbeš další den, ve finále zjistíš že jsi to složil blbě (rofl)
tak hodně zdaru
Sleepz
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 07 pro 2009, 19:03

Příspěvek od Sleepz »

Můj obor to není no :D ale dělám rád nové věci ;-) Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor :D Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu :D :D
Octavia II 1.9TDi 77kW
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9183
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Sleepz píše:Můj obor to není no :D ale dělám rád nové věci ;-) Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor :D Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu :D :D
Máš můj obdiv ;)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Sleepz píše:Můj obor to není no :D ale dělám rád nové věci ;-) Jinak můj obor je Elektonika a aplikovaná Informatika a jsem programátor :D Sic jsem prodrbal celej den, ale aspoň jsem byl na vzduchu :D :D
jo, tak pokud to bereš jako sport - tak pak nic proti.. ;)
Sleepz
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 07 pro 2009, 19:03

Příspěvek od Sleepz »

Tak a je to! Vyměněno a to za lepší čas než vyndání! 7 hodin práce, bylo by to o něco méně když bych tam nezapomněl dát novou páku spojky a nemusel bych to vyndavat znova :D :D Ale vůbec nepozoruji žádné klepání a vibrace a rachot jak tu někteří o jednohmotě říkají. Naopak je to na volnoběh krásně tichonké a po rychlém puštění spojky to zatáhne do sedaček a letí :-)

Obrázek
Octavia II 1.9TDi 77kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“