Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
riki1
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 kvě 2013, 08:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od riki1 »

jericho-3 > napinacie kladky maju ukazovatel :

Obrázek


FandaTDI> a nie je to s tymi plusovymi a minusovymi hodnotami naopak ?
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

řikam, že si nejsem jistej, jak u PD, ale u rotaček (66 a 81kW) je to jak píšu, tj. mínusový hodnoty (úhlu počátku vstřiku - 3.pole 4.skupiny bloku, ne ta hodnota 2. pole v základním nastavení, ta do mínusu nejde nikdy ;) ) znamenaj počátek vstřiku před HÚ a plusový znamenaj počátek vstřiku za HÚ (špatně) ;)
Co se hodnoty v 2. poli zákl.nastav. (skupina 000) týče, tak ta je "opačně", nevim přesně proč, ale možná to souvisí i s 8-bit rozsahem (0-255), tam je počátek vstřiku za HÚ ("v kladnejch") jen v několika prvních desítkách, "v normě" na volnoběh je to mam pocit 45-55 a při jízdě/zatížení cca 140-215, což by mělo odpovídat hodnotám cca -X - -12° (před HÚ)
pašíkombi AFN B597
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

rik 1- máš pravdu, ale čeho? Ukazuje to správné napnutí řemenu..Tzn. že když namontuji starý vytahaný řemen a nastavím kladku, budeš spokojen, ale o stavu řemenu nevíš nic..Samozřejmě v případě, že budu mít kladku v nulové pevné hodnotě, kdy tam jen tak tak nasadím nový řemen a poté jej napnu na značku, potom mi značka vypovídá o stavu vytažení řemenu..Ale jelikož není základ, z kterého se vychází, je to téměř k ničemu... :)
Byl by dobrý nápad, aby na kladce bylo vidět, kdy bude v konci své dráhy...Člověk by kouknul a i u vytahaného řemenu by viděl, že dopínání brzo končí..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
riki1
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 kvě 2013, 08:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od riki1 »

jericho-3> ano, hovori to len o tom, ze od posledneho naspanovania remena o kolko sa ten natiahol.

FandaTDI> problem je asi v tom, ze ty hovoris o uhle pociatku vstreku a ja o uhle synchronizacie. Pociatok vstreku nema s remenom nic spolocne, lebo ten je riadeny snimacom z klukovky. Iba to , ze kedy vznikne tlak vo vstrekovacoch, to je zavisle od remena a uhlu synchronizacie. Teda tak je to u PD, ale pravdepodobne aj u rotacky to bude tak, lebo by to bola zbytocna komplikacia aby okamzik vstreku bol riadeny cez nepresny remen a uhol synchronizacie.

Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Takže řemen je tam jen jako vodící kšanda? A když dám čerpadlo o zub tak se nic neděje? Trochu jsi se spletl, ne? :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
riki1
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 kvě 2013, 08:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od riki1 »

Remen je tam na to, aby sa spravne otvarali ventily a tiez aby v spravnom okamziku vznikal tlak nafty do vstrekovacov, ale to, ze kedy vznikne vstrek, tak na to remen nema ziadem vplyv, to je ovladane elektricky snimacom z klukovky.

Obrázek
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

To čo si napísal neplatí pre rotačky . Základnú synchronizáciu kľuky , vačky a čerpadla zabezpečuje remeň .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale vždyť je to stejné , co by ti byl platný snímač otáček na klice, kdyby ti řemen v přesný okamžik nenatočil vačku/kolo vačky/ proti snímači vačky..Proto jsou tam ty 3 šrouby, zkus s nimi hnout mimo toleranci a můžeš si snímač na klice dát za klobouk..Vše má vliv na vstřik paliva...A řemen jakbysmet.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
riki1
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 kvě 2013, 08:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od riki1 »

senioring1 píše:To čo si napísal neplatí pre rotačky . Základnú synchronizáciu kľuky , vačky a čerpadla zabezpečuje remeň .
Zdalo sa mi to ako konstrukcna blbost, keby to neplatilo aj pre rotacky, tak mi to nedalo a pozrel som si to :

je to k 1.9 TDI 66 kw rotacka

Obrázek

ide o to, ze okamzik vstreku sa natahovanim remena nemeni, lebo od neho nezavisi
Uživatelský avatar
riki1
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 kvě 2013, 08:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od riki1 »

jericho-3 píše:Ale vždyť je to stejné , co by ti byl platný snímač otáček na klice, kdyby ti řemen v přesný okamžik nenatočil vačku/kolo vačky/ proti snímači vačky..Proto jsou tam ty 3 šrouby, zkus s nimi hnout mimo toleranci a můžeš si snímač na klice dát za klobouk..Vše má vliv na vstřik paliva...A řemen jakbysmet.. :)
samozrejme ze musis mat aj remen v poriadku a teda zosynchronizovanu vacku a klukovku a aj cerpadlo pri rotacke, ale teraz sme spekulovali nad tym, ze ci okamzik vstreku sa natahovanim remena meni, alebo nie a on sa nemeni.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Riadiaca jednotka môže v malom rozsahu meniť hodnotu predvstreku , ale z toho nemôžeš vyvodiť , že je nezávislá na predľžení remeňa .Ak sa ti chce počítať , tak skús spočítať možné predľženie remeňa v tolerancii rozsahu regulácie . Problémom však je určiť aké predľženie je ešte prípustné .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33506
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

senioring1 píše:Riadiaca jednotka môže v malom rozsahu meniť hodnotu predvstreku , ale z toho nemôžeš vyvodiť , že je nezávislá na predľžení remeňa .Ak sa ti chce počítať , tak skús spočítať možné predľženie remeňa v tolerancii rozsahu regulácie . Problémom však je určiť aké predľženie je ešte prípustné .
jaké predlžení řemene řj řeší čerpadlo tlak dole na pístu tak to ukočíruje ne řemen ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“