Pomalejší nástup turba - 1.9 TDI PD AVF - nalogováno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
Až budeš logovat, tak když budeš chtít, můžeš udělat i kontrolu EGR.
Ve skupině 03 přepni na základní nastavení (začne blikat kontrolka žhavení) a přitom se budou střídat režimy EGR vypnuto, zapnuto.
Měla by se střídavě měnit i hodnota váhy (MAF) a to z cca 250mg/h na asi 450-500mg/z a zároveň uslyšíš i trochu změnu zvuku motoru (při ohřátém motoru), tím jak bude nasávat s ohřátými spalinami, bude takový tišší a měkkčí. To vše se bude střídat asi po 5-7 sekundách.
Pakliže se tak bude dít, EGR je v pořádku
Ve skupině 03 přepni na základní nastavení (začne blikat kontrolka žhavení) a přitom se budou střídat režimy EGR vypnuto, zapnuto.
Měla by se střídavě měnit i hodnota váhy (MAF) a to z cca 250mg/h na asi 450-500mg/z a zároveň uslyšíš i trochu změnu zvuku motoru (při ohřátém motoru), tím jak bude nasávat s ohřátými spalinami, bude takový tišší a měkkčí. To vše se bude střídat asi po 5-7 sekundách.
Pakliže se tak bude dít, EGR je v pořádku
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
A jemu dava 0.8 pri 1600 ot. To na pocitovej jazde ani nemoze spoznat tych 100 ot.
Jedine to poznat na grafe.
Jasne,ked bude z 1400 tocit 4 tak ta diera bude vetsi ale na 2-3 je to zanedbatelne.
A ten poziadavok porovnavas s tym tvojim AFN?
Jedine to poznat na grafe.
Jasne,ked bude z 1400 tocit 4 tak ta diera bude vetsi ale na 2-3 je to zanedbatelne.
A ten poziadavok porovnavas s tym tvojim AFN?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Passat Variant 1.8T APU
Já jenom doplním,ze jestli máš zapojeny egr,tak už se ne stalo,ze byl tak zasrane a byl pootevřeny a pak uchazi protitlak a turbo se bude málo nafukovat. Zaslep to radši.
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
S tím EGR ventilem je to k diskuzi. Jsem si o tom něco četl a spousta lidí si to chválí, jak to po tom jede líp a že se prodlouží životnost motoru.
Pak tam zas jsou lidi, kteří tvrdí, že to sice líp jede, ale pomaleji se ohřívá.
A pak je tam taky skupina, co to zaslepila a má od té doby problémy.
Tak já nevím. Jinak to zaslepení spočívá fakt jen v tom, že se mezi EGR a odvody z výfuku dá záslepka s těsněním? Nic se nemusí kódovat ani nastavovat?
Pak tam zas jsou lidi, kteří tvrdí, že to sice líp jede, ale pomaleji se ohřívá.
A pak je tam taky skupina, co to zaslepila a má od té doby problémy.
Tak já nevím. Jinak to zaslepení spočívá fakt jen v tom, že se mezi EGR a odvody z výfuku dá záslepka s těsněním? Nic se nemusí kódovat ani nastavovat?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Jak u čeho. U mojí starý kraksny stačilo zaslepit. Já ho navíc celej vyhodil a dal místo toho rovnou trubku. Nevim od kterýho roku to hlídá ŘJ. Asi 03 nebo 04. Nepozoruju, že by to jelo líp a nepozoruju ani žádný problémy. Vyhodil jsem to, aby se mi to nezanášelo sazema.
Naposledy upravil(a) Speeder dne 23 kvě 2013, 09:55, celkem upraveno 1 x.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Vždy záleží na tom co od auta chceš. Chceš-li aby bylo o chloupek živější v nižších otáčkách s "lehkou nohou", nezanášel se EGR a sací potrubí a nevadí Ti trochu vyšší spotřeba a emise, tak si to zaslepíš. Pokud chceš jezdit ekonomicky, záleží Ti na množství vyfukovaných emisí a nevadí Ti když jednou za 200 000 km vyčistíš sací potrubí a EGR, tak to necháš tak, jak to výrobce pracně vymyslel a zkonstruoval.
Co se však týká Tvého problému:
Po tom co jsi vyměnil podtlakové hadičky se regulace turba podstatně zlepšila/táhlo zajíždí více do "baňky" a nárůst skutečného tlaku turba v nižších otáčkách je daleko rychlejší/. Mělo by to však být ještě o něco rychlejší. Nevíme však jak Ti turbo před rokem repasovali /nejlepší by byl log hned po repasi/. Pro normální ježdění je to celkem dobré. Pokud však chceš jezdit ostřeji, bylo by lepší urychlit nárůst tlaku na počátku akcelerace.Je však zapotřebí nejdříve vše důležité zkontrolovat a pak případně seřídit. Je to však pracné, časově náročné a můžeš i něco poškodit.
Kolega z fóra řešil podobný problém, tak se můžeš podívat jak jsme mu radily.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Co se však týká Tvého problému:
Po tom co jsi vyměnil podtlakové hadičky se regulace turba podstatně zlepšila/táhlo zajíždí více do "baňky" a nárůst skutečného tlaku turba v nižších otáčkách je daleko rychlejší/. Mělo by to však být ještě o něco rychlejší. Nevíme však jak Ti turbo před rokem repasovali /nejlepší by byl log hned po repasi/. Pro normální ježdění je to celkem dobré. Pokud však chceš jezdit ostřeji, bylo by lepší urychlit nárůst tlaku na počátku akcelerace.Je však zapotřebí nejdříve vše důležité zkontrolovat a pak případně seřídit. Je to však pracné, časově náročné a můžeš i něco poškodit.
Kolega z fóra řešil podobný problém, tak se můžeš podívat jak jsme mu radily.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
Také si myslím, že by měl být nárůst o něco rychlejší. Proto jsem chtěl logy i od vyšších otáček, jak jsem už zmínil.
Co se týče EGR, mám zaslepeno a motor se pomaleji zahřívá. Jelikož u mne byl EGR v naprostém pořádku, na výkonu jsem nic nezpozoroval. Samozhřejmě u motoru, kde pořádně nezavírá, tam je to na výkonu znát.
Ve vagu se dá EGR omezit, ale v podstatě to nemá žádný přínos.
U novějších motorů se po zaslepení může rozsvítit kontrolka a pak se to musí řešit softwarově.
Co se týče EGR, mám zaslepeno a motor se pomaleji zahřívá. Jelikož u mne byl EGR v naprostém pořádku, na výkonu jsem nic nezpozoroval. Samozhřejmě u motoru, kde pořádně nezavírá, tam je to na výkonu znát.
Ve vagu se dá EGR omezit, ale v podstatě to nemá žádný přínos.
U novějších motorů se po zaslepení může rozsvítit kontrolka a pak se to musí řešit softwarově.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
prka píše:Vždy záleží na tom co od auta chceš. Chceš-li aby bylo o chloupek živější v nižších otáčkách s "lehkou nohou", nezanášel se EGR a sací potrubí a nevadí Ti trochu vyšší spotřeba a emise, tak si to zaslepíš. Pokud chceš jezdit ekonomicky, záleží Ti na množství vyfukovaných emisí a nevadí Ti když jednou za 200 000 km vyčistíš sací potrubí a EGR, tak to necháš tak, jak to výrobce pracně vymyslel a zkonstruoval.
Co se však týká Tvého problému:
Po tom co jsi vyměnil podtlakové hadičky se regulace turba podstatně zlepšila/táhlo zajíždí více do "baňky" a nárůst skutečného tlaku turba v nižších otáčkách je daleko rychlejší/. Mělo by to však být ještě o něco rychlejší. Nevíme však jak Ti turbo před rokem repasovali /nejlepší by byl log hned po repasi/. Pro normální ježdění je to celkem dobré. Pokud však chceš jezdit ostřeji, bylo by lepší urychlit nárůst tlaku na počátku akcelerace.Je však zapotřebí nejdříve vše důležité zkontrolovat a pak případně seřídit. Je to však pracné, časově náročné a můžeš i něco poškodit.
Kolega z fóra řešil podobný problém, tak se můžeš podívat jak jsme mu radily.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Já ten log mám.
Toto je log cca po 200 km od instalace vyčištěného turba. Nevím, jestli bude nějak použitelný, ale třeba jo.
Dělal jsem ho proto, že mi to padalo do nouzaku kvuli vaze vzduchu. Pak jsem domačkal podtlaky a konektor vahy a od te doby je to v pohode (cca 15000 km)
http://ulozto.cz/xAAyBZk/log-01-003-xxx-xxx-csv
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Pro naši potřebu je tento log nedostatečný. Není na něm žádná akcelerace s plným plynem, ze které bychom alespoň nepřímo zjistily /podle váhy vzduchu/, jak asi roste tlak turba na počátku akcelerace. Ukazuje pouze to, že váha vzduchu a EGR je v pořádku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Já se ani nedivím... Toto jsem logoval úplně bez zkušeností. O víkendu zkusím nalogovat plný plyn od různých otáček a uvidíme.
Díky!
Díky!
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Nic logovat nemusíš. Mě je i z těch logů, které jsi sem dal jasné, že náběh skutečného tlaku turba na počátku maximální akcelerace je pomalejší. Buď se s tím spokojíš a budeš normálně jezdit nebo chceš aby to akcelerovalo lépe a něco pro to uděláš. Zkontroluješ při vypnutém motoru/nasátím/, zda Ti chodí lehce regulace až na doraz. Pokud to bude v pořádku a troufáš si, tak můžeš zasáhnout do regulace tak jak radím v příspěvku, na který jsem Ti dal odkaz. Pak teprve udělej log skupin 1,3,11 na čtyřku a dej ho sem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
já bych na žádnou regulaci neschál pro začátek. Udělej vylučovaci metodu. Vlastně jsme se nedozvědeli jestli chodí regulace až na úplný doraz k červiku. Pokud je 2 Mm od něj,už je to problém. Z vyveví musí jít minimálně -0.8bar a do turba -0.6. Pokud tak není nebude se stahovat k červu. A to bude ten problém. Pokud je vše ok,pak hledej problém v tom egr a zaslep ho. Pak už zkusit dát jiný n75 a nakonec turbo ven a tu regulaci zkusit pořádné
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV
VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 630
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Myslim, ze mi to staci. Na tu regulaci - cervika proste nevidim. Mozna zubarskym zrcatkem by se tam dalo dostat, nebo zespodu na jame, ale to zatim nemam, nicmene jak uz jsem psal. Zkousel jsem to za chodu rukou dotlacit a neslo to ani mm. Takze na 90 % je to v poradku. EGR otevru a vycistim. Co jsem koukal na navody, demontaz je na max pul hodiny. Jak to jede ted mi staci. Ze tam turbo je je pocitove znat uz po 1600 otackach a plny tah tesne po 1800 otackach. Rekl bych, ze na 280000 km celkem v pohode.
Nicmene plati co uz jsem psal a hlavne-kluci diky!!!!
Nicmene plati co uz jsem psal a hlavne-kluci diky!!!!
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012