Jakou 6q převodovku do GIII?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jakou 6q převodovku do GIII?
Zdravím,
potřebuji radu ohledně převodovky do GIII
zástavba bude TDI PD ale chtěl bych tam hodit 6q převodovku.
Pasuje z nějakého koncernu i s poloosama?? Třeba z Ibizy 6L TDI PD 96kw?
Nechci zkracovat poloosy,ostatní úpravy mi nevadí
Díky
potřebuji radu ohledně převodovky do GIII
zástavba bude TDI PD ale chtěl bych tam hodit 6q převodovku.
Pasuje z nějakého koncernu i s poloosama?? Třeba z Ibizy 6L TDI PD 96kw?
Nechci zkracovat poloosy,ostatní úpravy mi nevadí
Díky
Seat Ibiza 1,9 Tdi
6q do G3?
Zdravim. Kámoš včera implantoval 6q převodovku do venta. Kód je JXR a vešla se tam eňo ňuňo. Jen musel předělat držák převodovky na oktu a řazení použil z původní ASD převodovky (kvůli táhlům a kulise). Jsem na to zvědav jak poreferuje. To ASD je o chlup delší než JXR.
Ta JXR je 2-hřídel. Ta šestka tam je schovaná v takovym ooobr deklu. Jinak je uplně stejná jako 5q. Jinak samozřejmostí je přehodit řazení z původní (ze 2 složit 1). A taky záleží jak máš řešenou spojku. Jestli hydraulicky nebo mechanicky. Kdyby mechanicky, tak musíš měnit pedály (a ktomu udělat patřičné úpravy). No a dál na poloosách nedělal nic (seděly přesně) jen se mrkni na to jaké máš unašeče (G3 mělo víc tipů) jestli průměr je 100mm tak neřešíš nic. Okta 2 1.9TDi 77kw má vnitřní klouby nachlup stejné jako má G3 jen se liší délka poloosy a průměr vnějšího tisícihranu. Link na foto převodovky: http://img3.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/62 ... -ll--1.jpg Já o téhle převodovce taky neslyšel dokud mi jí jeden z VW neukázal na fotce. A ještě se omlouvám za to, že jsem nenapsal dřív... Mooře práce na mém holfu 

Naposledy upravil(a) Jandysss dne 10 čer 2013, 18:38, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Jandysss: to je fajn, ale ta převodovka bude asi docela krátká...? Takže nevidím moc důvod se do takový přestavby pouštět. Jedině, že by do tý převodovky šlo naskládat 1. až 5. převod z ASD jako šestku dát nějaký "dlouhý" soukolí z transportéra. Ale to nevím, jestli by vůbec šlo, a taky trochu víc práce a peněz navíc...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
S tim náhonem jsem se sekl. Teď jsem mu psal a přehazoval střeva. Ta šestka je jen ten hliníkovej masiv. A je tam upravený synchron s vidličkou. Údajně stačí sehnat ten kryt s hřídelema (jsou delší) a 5+6 kvaltem, poté to jde to naskládat do jakékoli dvouhřídelové, 5q, příčné převodovky. Takže konečný verdikt: sehnat JXR, přehodit řazení, přehodit kryt spojky s diferákem a poladit držák převodovky + řazení. Nebo přeházet střeva do původního obalu (zachováte držák zezadu a nemusíte laborovat s držákem táhel řazení), ale diferenciál musí zůstat ten s náhonem na tacho!!! Snad jsem to nějak osvětlil.
PS: Přepis z chatu: "...kdo neví jak nastavit ten hypoidní převod na diferenciálu, tak ať se do toho necpe. Špatně nastavená vůle má za následek převelice rychlou smrt převodovky jako celku (u mě se to stalo během vyjíždění z dílny, vina moje, špatně jsem utáh pastorek). To je jediný zádrhel celé stavby. Pro ty jenž se chtějí do toho pustit stůj co stůj, doporučuji nastudovat problematiku převodových soukolí alespoň hypoidních. Ty čelní ozubení tam jsou nastavená vzdáleností hřídelí se kterými nejde hnout (to snad víš ne?) u toho planetového soukolí bych zkontroloval vůli uložení oběžných kol (né víc jak 0,35 mm z dorazu na doraz). Předejdeš tím možnému rozpadnutí diferenciálu při prudkém rozjezdu. A když máš už převodovku rozebranou, zkontroluj vůle v ložiskách ve skříni (nezdá se ti jedno? měň VŠECHNY!)..." Doufám, že jsem alespoň trochu osvětlil (snad né jen pro sebe), že tato pře-stavba neni žádná sranda (jako PD za VP, přeházet káble, motor, jednotku a jedééém). Kdo bude chtít, mohu se pokusit najít v sešitech nebo učebnicích ze SOU příklady a ukázky pro nastavení převodových soukolí (pamatuju si jen, že to je všeobecné přibližné nastavení). Ufff slohovka dopsaná
snad jsem na něco nezapoměl.
PS: Přepis z chatu: "...kdo neví jak nastavit ten hypoidní převod na diferenciálu, tak ať se do toho necpe. Špatně nastavená vůle má za následek převelice rychlou smrt převodovky jako celku (u mě se to stalo během vyjíždění z dílny, vina moje, špatně jsem utáh pastorek). To je jediný zádrhel celé stavby. Pro ty jenž se chtějí do toho pustit stůj co stůj, doporučuji nastudovat problematiku převodových soukolí alespoň hypoidních. Ty čelní ozubení tam jsou nastavená vzdáleností hřídelí se kterými nejde hnout (to snad víš ne?) u toho planetového soukolí bych zkontroloval vůli uložení oběžných kol (né víc jak 0,35 mm z dorazu na doraz). Předejdeš tím možnému rozpadnutí diferenciálu při prudkém rozjezdu. A když máš už převodovku rozebranou, zkontroluj vůle v ložiskách ve skříni (nezdá se ti jedno? měň VŠECHNY!)..." Doufám, že jsem alespoň trochu osvětlil (snad né jen pro sebe), že tato pře-stavba neni žádná sranda (jako PD za VP, přeházet káble, motor, jednotku a jedééém). Kdo bude chtít, mohu se pokusit najít v sešitech nebo učebnicích ze SOU příklady a ukázky pro nastavení převodových soukolí (pamatuju si jen, že to je všeobecné přibližné nastavení). Ufff slohovka dopsaná

Ano převodovka je krátka, však je pro těžkou oktu se 77kw. A poslední převody by šli "nějak" poskládat, na kónusu ty kolečka vážně nejsou. A musím uznat, že to je pro člověka co má hluboko do kapsy nebo nevyšmelí za dobrý peníz vše co potřebuje, bude nemalý problém právě ta finanční stránka... Přeci jen dobrá převodovka se pohybuje ve větších částkách a origo díly jsou ještě dražší. Sám jsem nad tímto experimentem uvažoval, ale zahodil jsem jej. Ne kvůli fin. náročnosti, ale kvůli matice a následnému shánění firmy co by vyrobila 2 možná 4 kolečka do přvodovky. Přeci jen ty JXR převodovky maj stejnou 1 a 6 jako třeba převodovky EGR 1 a 5. Jen JXR má mezi prvnim a poslednim kvaltem víc kroků, ale na druhou stranu je tam víc možností s experimentyturbo kamna power píše:Jandysss: to je fajn, ale ta převodovka bude asi docela krátká...? Takže nevidím moc důvod se do takový přestavby pouštět. Jedině, že by do tý převodovky šlo naskládat 1. až 5. převod z ASD jako šestku dát nějaký "dlouhý" soukolí z transportéra. Ale to nevím, jestli by vůbec šlo, a taky trochu víc práce a peněz navíc...


-
- Aktivista
- Příspěvky: 4283
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
pak je ještě řešení v přidání 6q na původní skříň dělá to eurotuning ale nejni to levný, za to je to ale jistota http://www.eurotuning.cz/komfortni-varianta/
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw