Klepot kovový zvuk +video 1.9tdi ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nove video bez zvonou
bez zapnutej klimy http://youtu.be/w9WZJC1PMVk
zapnuta klima http://youtu.be/56yk98g1Eek

bez zapnutej klimy http://youtu.be/w9WZJC1PMVk
zapnuta klima http://youtu.be/56yk98g1Eek
Řekl bych, že je to "klima" slyšet..Ne že třeba kompresor, ale ta zátěž tam přidává nějaké dření, aspoň to tam slyším. A bez vnějšího řemene je to tišší? Jinak ten motor jde velice "zdravě", řekl bych , že je velice naforován, ale to může klamat , jak se mikrofon dává blízko. Ale je pravda, že u čerpadla je ten zvuk intenzivější.. 

nepropadat panice...
- Rado-diesel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: 18 bře 2013, 20:06
- Bydliště: Spišská Belá
prkap: preco by tam stupla teplota nad 80°C ? esce sa mi nestalo zebysom prehral motor a nedavam mu na frak pokial nema taplota oleja aspon 50-60°C ako je pisane v manuale co v tom cerpadle tak chrasti ? neviem ci som hluchy ale ja skor pocujem taky cvakavy zvuk ked pridam je intenzivnejsi a ked dam nohu s plynu tak to ustane az kym nepadne na volnobezne otacky
Martine, nemá cenu dávat čerpadlo na stolici. S větším nájezdem kilometrů bývají některá čerpadla trochu hlučnější /projevují se přesně tak jak jsi to nahrál/. Je to důsledek opotřebení, kterého příčina je ve velkém množství najetých kilometrů, používání nekvalitního paliva nebo zvýšená teplota paliva v čerpadle, jak jsem Ti psal výše.
Teplota paliva uvnitř čerpadla se může zvednout v horkém létu i při dlouhém běhu na volnoběh s "teplým" termostatem a za podmínky, že nefunguje termoventil na čističi paliva /nepouští zpětné palivo při jeho teplotě nad 28°C z čerpadla zpět do sacího koše/. V takovémto případu je zpětné palivo znovu nasáváno do čerpadla, kde se jeho teplota opět zvýší. Ze sacího koše se přisaje jen malé množství. Takto se palivo stále točí jen v malém okruhu /z termoventilu do čerpadla a zpět do termoventilu/. Teplota paliva pak stoupá až nad 80°C. Mazací schopnosti horkého paliva jsou pak nedostatečné a dochází k nadměrnému opotřebení čerpadla /zejména kotoučové vačky a přítlačných válečků, které jsou s vačkou ve styku- viz. šipka na na obrázku/. Čerpadlo je potom hlučnější.
Teplota paliva uvnitř čerpadla se může zvednout v horkém létu i při dlouhém běhu na volnoběh s "teplým" termostatem a za podmínky, že nefunguje termoventil na čističi paliva /nepouští zpětné palivo při jeho teplotě nad 28°C z čerpadla zpět do sacího koše/. V takovémto případu je zpětné palivo znovu nasáváno do čerpadla, kde se jeho teplota opět zvýší. Ze sacího koše se přisaje jen malé množství. Takto se palivo stále točí jen v malém okruhu /z termoventilu do čerpadla a zpět do termoventilu/. Teplota paliva pak stoupá až nad 80°C. Mazací schopnosti horkého paliva jsou pak nedostatečné a dochází k nadměrnému opotřebení čerpadla /zejména kotoučové vačky a přítlačných válečků, které jsou s vačkou ve styku- viz. šipka na na obrázku/. Čerpadlo je potom hlučnější.

Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Čerpadlo zkontrolovat není na škodu, jde o to, nevyhodit zbytečně prachy. Dle toho , co bylo slyšet na záznamu, je to zvuk "spalování", ne mechaniky, hyder už vůbec ne. Jestli jsi kontroloval předvstřk a je v pořádku, vyndal bych vstřiky a nechal je zkontrolovat, zda nejsou seřízené na vyšší tlak, proto ta hlučnost..Jestli jsou v pořádku, ubral bych čerpadlu fora/označil bych si, jak to bylo/a poslechl a zjistil, co se změnilo...Může být i závada v čerpadle, ale nejdřív bych zkusil tohle. Jak píše prka, hlučnost čerpadla proběhem km se může zvýšit, ale tenhle zvuk je zvuk velkého převstřiku..Je zdravý až moc...Ale neřekl jsi , zda se zvuk změnil "sám" nebo po nějaké opravě.. 

nepropadat panice...