Klepot kovový zvuk +video 1.9tdi ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
peto20400
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 18 čer 2012, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od peto20400 »

No a mozno je problem prave vtej vodnej pumpe.Jednoznacne to ide od strany ako je rozvod.Skus este zapnut klimu ci sa zmeni ten zvuk
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

ok vyskusam a spravim esce jedno video a dam dole ten kryt aby to bolo lepsie pocut inak je to ford galaxy1,9tdi 81kw
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

nove video bez zvonou :D
bez zapnutej klimy http://youtu.be/w9WZJC1PMVk

zapnuta klima http://youtu.be/56yk98g1Eek
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Martine, podle mne je tento chrastivý zvuk od vstřikovacího čerpadla. Takhle čerpadlo "chrastí" po tom co dostane teplotně hodně na "frak" /teplota paliva v čerpadle stoupne po delší dobu nad 80°C/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Řekl bych, že je to "klima" slyšet..Ne že třeba kompresor, ale ta zátěž tam přidává nějaké dření, aspoň to tam slyším. A bez vnějšího řemene je to tišší? Jinak ten motor jde velice "zdravě", řekl bych , že je velice naforován, ale to může klamat , jak se mikrofon dává blízko. Ale je pravda, že u čerpadla je ten zvuk intenzivější.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Rado-diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 18 bře 2013, 20:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Belá

Příspěvek od Rado-diesel »

aj ja si myslim ze motor ide pekne... ide tak ako normalny dieselový motor
Audi A3 8l 12/1999 1.9TDI 81kw/110ps ASV
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

prkap: preco by tam stupla teplota nad 80°C ? esce sa mi nestalo zebysom prehral motor a nedavam mu na frak pokial nema taplota oleja aspon 50-60°C ako je pisane v manuale co v tom cerpadle tak chrasti ? neviem ci som hluchy ale ja skor pocujem taky cvakavy zvuk ked pridam je intenzivnejsi a ked dam nohu s plynu tak to ustane az kym nepadne na volnobezne otacky
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

jericho-3: nedaval som esce vonkajsi remen dole ale vyskusam dik za odpoved
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Martinn2 píše: pocujem taky cvakavy zvuk ked pridam je intenzivnejsi a ked dam nohu s plynu tak to ustane az kym nepadne na volnobezne otacky
Podla tohoto je potom príčina niektorý vstrek..
CAHA 125 kW TDI CR
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mě to pořád připadá, že je to přeforované, jak přidá, tak se předvstřik zvedne a motor "zvoní", ale samozřejmě máš pravdu, může to dělat vstřik..Ale na ten volnoběh to jde jako housličky.. :)
nepropadat panice...
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

Marek_A4 ako skontrolujem tie vstrekovace , to bude treba dat na stolicu ?
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

jericho-3 mal by som dat na stolicu aj cerpadlo ???
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Martinn2 píše:Marek_A4 ako skontrolujem tie vstrekovace , to bude treba dat na stolicu ?
Skús ich pri bežiacom motore postupne odpájať...keď prestane klepať tak ten vstrek je zlý.
CAHA 125 kW TDI CR
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Martine, nemá cenu dávat čerpadlo na stolici. S větším nájezdem kilometrů bývají některá čerpadla trochu hlučnější /projevují se přesně tak jak jsi to nahrál/. Je to důsledek opotřebení, kterého příčina je ve velkém množství najetých kilometrů, používání nekvalitního paliva nebo zvýšená teplota paliva v čerpadle, jak jsem Ti psal výše.
Teplota paliva uvnitř čerpadla se může zvednout v horkém létu i při dlouhém běhu na volnoběh s "teplým" termostatem a za podmínky, že nefunguje termoventil na čističi paliva /nepouští zpětné palivo při jeho teplotě nad 28°C z čerpadla zpět do sacího koše/. V takovémto případu je zpětné palivo znovu nasáváno do čerpadla, kde se jeho teplota opět zvýší. Ze sacího koše se přisaje jen malé množství. Takto se palivo stále točí jen v malém okruhu /z termoventilu do čerpadla a zpět do termoventilu/. Teplota paliva pak stoupá až nad 80°C. Mazací schopnosti horkého paliva jsou pak nedostatečné a dochází k nadměrnému opotřebení čerpadla /zejména kotoučové vačky a přítlačných válečků, které jsou s vačkou ve styku- viz. šipka na na obrázku/. Čerpadlo je potom hlučnější. Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Čerpadlo zkontrolovat není na škodu, jde o to, nevyhodit zbytečně prachy. Dle toho , co bylo slyšet na záznamu, je to zvuk "spalování", ne mechaniky, hyder už vůbec ne. Jestli jsi kontroloval předvstřk a je v pořádku, vyndal bych vstřiky a nechal je zkontrolovat, zda nejsou seřízené na vyšší tlak, proto ta hlučnost..Jestli jsou v pořádku, ubral bych čerpadlu fora/označil bych si, jak to bylo/a poslechl a zjistil, co se změnilo...Může být i závada v čerpadle, ale nejdřív bych zkusil tohle. Jak píše prka, hlučnost čerpadla proběhem km se může zvýšit, ale tenhle zvuk je zvuk velkého převstřiku..Je zdravý až moc...Ale neřekl jsi , zda se zvuk změnil "sám" nebo po nějaké opravě.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“