Klepot kovový zvuk +video 1.9tdi ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ahoj.
Zkousel jsem ten termoventilek dle toho pokusu jak bylo napsano drive a vysledek.
Vyndano z trouby a pruchozi ve smeru sipky.
Vyndano z mrazaku a nepruchozi ve smeru sipky.
Po vyndani z mrazaku by se mel teda otevrit smer do filtru ale je stale nepruchozi. Neda se profouknout pusou.
Mam problem s teplotou paliva. Pri jizde je teplota cca 40-50°C. Pri stani splha az k 90 klidne.
Ventilek jako vracecka se jevi v poradku. Presto teplota stoupa. Je normalni, ze po zchlazeni to nejde profouknout, ale cerpadlo svym pretlakem dokaze protlacit smer do filtru?
V cem jinem by mohl byt problem ?
Zkousel jsem ten termoventilek dle toho pokusu jak bylo napsano drive a vysledek.
Vyndano z trouby a pruchozi ve smeru sipky.
Vyndano z mrazaku a nepruchozi ve smeru sipky.
Po vyndani z mrazaku by se mel teda otevrit smer do filtru ale je stale nepruchozi. Neda se profouknout pusou.
Mam problem s teplotou paliva. Pri jizde je teplota cca 40-50°C. Pri stani splha az k 90 klidne.
Ventilek jako vracecka se jevi v poradku. Presto teplota stoupa. Je normalni, ze po zchlazeni to nejde profouknout, ale cerpadlo svym pretlakem dokaze protlacit smer do filtru?
V cem jinem by mohl byt problem ?
Nedá, ale zruba se dá usoudit, zě když bude EGR otevřen více než nastavuje výrobce, bude méně emisí a naopak.Martinn2 píše:ok spravim ako vravis nastavim to tak ako to ma byt ten ERG a nechoam to tak ... da sa podla bloku 3 vycitat aj emisie ?myslim tak ako kontroluju na EK len tak pre zaujmavost
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tvoje fyzická zkouška jak ji popisuješ je v pořádku. Ohřátý termoventil propouští palivo z čerpadla do sacího koše, podchlazený ne. Směrem do filtru je v termoventilu ještě jednosměrný ventil, který propustí zpětné palivo z termoventilu /čerpadla/ do filtru jedině nad určitou mez podtlaku ve filtru.Luke10 píše:Ahoj.
Zkousel jsem ten termoventilek dle toho pokusu jak bylo napsano drive a vysledek.
Vyndano z trouby a pruchozi ve smeru sipky.
Vyndano z mrazaku a nepruchozi ve smeru sipky.
Po vyndani z mrazaku by se mel teda otevrit smer do filtru ale je stale nepruchozi. Neda se profouknout pusou.
Mam problem s teplotou paliva. Pri jizde je teplota cca 40-50°C. Pri stani splha az k 90 klidne.
Ventilek jako vracecka se jevi v poradku. Presto teplota stoupa. Je normalni, ze po zchlazeni to nejde profouknout, ale cerpadlo svym pretlakem dokaze protlacit smer do filtru?
V cem jinem by mohl byt problem ?
Pro Tebe by byla dobrá i zkouška pomocí VAGu, jak ji popisuji a ukazuji na LOGu. Chce to však tu zkoušku dělat ráno kdy je teplota paliva co nejnižší/ do asi 15°C/ a motor ohřívat tak dlouho/na volnoběhu/ až se ukáže zlom v teplotě paliva /teplota paliva začne klesat a pak zase stoupat/. Je pravděpodobné, že Tvůj termoventil začíná pouštět zpětné palivo do sacího koše až při vyšší teplotě.
Pokud se Ti ohřívá palivo v čerpadle až na tak vysokou teplotu, tak to není dobře. To naznačuje, že motor je moc teplý /moc "teplý" termostat nebo nespouští sahara/. Za jízdy je to v pohodě, ale pokud budeš nechávat motor na místě dlouho běžet i se zapnutou klimatizací, tak to potom odnese čerpadlo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tak jsem zkousel ty teploty rano. Bohuzel jsem si nevsiml,ze se mi to nejak prerusilo
, takze to bylo moc kratke. Popisu to, protoze jsem to porad sledoval.
-Venkovni teplota cca 21-22°C (dle maxidotu a climatroniku)
V bloku 7 jsou :
-Teplota paliva, nasavaneho vzduchu a chladici kapaliny byla 23,5°C (+-1°C)
-S autem jsem stal na volnobeh cca do 50°C chladici kapaliny.
-Palivo se vysplhalo na 35°C. Ujel jsem cca 3km do mesta a zpet.
-Teplota paliva se vysplahala na 40°C, teplota nasavaneho vzduchu po jizde do kopce 39°C, chladici kapalina 82°C. Stani na volnobeh asi 2-3 minuty.
-Teplota paliva 42°C, nasavany vzduch 35°C, teplota chladici kapaliny 90°C
-Opět jsem to jel ještě projed. Ujel jsem cca 5km.
-Teplota paliva 45°C, Nasavany vzduch 34°C, teplota chladici kapaliny stale 90°C.
-Objem nadrze neco malo pres rezervu. (kdyz jsem to zjisil bylo 1/2 nadrze)
Notas se vypnul...
Nemuze byt nejak ucpana vracecka nebo to je blbost? Hadice vracejici se z filtru jsou teplejsi nez privodni (aspon ty gumove) tak proc to stoupa porad?
-Venkovni teplota cca 21-22°C (dle maxidotu a climatroniku)
V bloku 7 jsou :
-Teplota paliva, nasavaneho vzduchu a chladici kapaliny byla 23,5°C (+-1°C)
-S autem jsem stal na volnobeh cca do 50°C chladici kapaliny.
-Palivo se vysplhalo na 35°C. Ujel jsem cca 3km do mesta a zpet.
-Teplota paliva se vysplahala na 40°C, teplota nasavaneho vzduchu po jizde do kopce 39°C, chladici kapalina 82°C. Stani na volnobeh asi 2-3 minuty.
-Teplota paliva 42°C, nasavany vzduch 35°C, teplota chladici kapaliny 90°C
-Opět jsem to jel ještě projed. Ujel jsem cca 5km.
-Teplota paliva 45°C, Nasavany vzduch 34°C, teplota chladici kapaliny stale 90°C.
-Objem nadrze neco malo pres rezervu. (kdyz jsem to zjisil bylo 1/2 nadrze)
Notas se vypnul...
Nemuze byt nejak ucpana vracecka nebo to je blbost? Hadice vracejici se z filtru jsou teplejsi nez privodni (aspon ty gumove) tak proc to stoupa porad?
Vracečka ucpaná nebude, protože je teplejší než sací, což svědčí o tom, že se palivo vrací do sacího koše. Pokud Ti teplota od startu jen stoupala a nenastal žádný zlom, tak již termoventil otevřel cestu do sacího koše při teplotě nižší než v okamžiku startu. Ten zlom tam bude vidět až za chladnějšího počasí. Hlavně že otevírá a zavírá /jak si to fyzicky vyzkoušel/.
Teplota paliva stále stoupá, protože je palivo v čerpadle neustále stlačováno a pokud není spotřebováno, tak se vrací zpět do sacího koše odkud je zase nasáto a z nádrže do sacího koše se přisaje jen ta troška co se spotřebuje. Čím více paliva je v nádrži, tím více je sací koš ponořen v palivu a může se více ochlazovat.
Tak jako u Martina bych Ti doporučil s tím nic nedělat a při horkém počasí se vyvarovat dlouhého stání na volnoběh a jezdit s co nejvíce naplněnou nádrží.
Teplota paliva stále stoupá, protože je palivo v čerpadle neustále stlačováno a pokud není spotřebováno, tak se vrací zpět do sacího koše odkud je zase nasáto a z nádrže do sacího koše se přisaje jen ta troška co se spotřebuje. Čím více paliva je v nádrži, tím více je sací koš ponořen v palivu a může se více ochlazovat.
Tak jako u Martina bych Ti doporučil s tím nic nedělat a při horkém počasí se vyvarovat dlouhého stání na volnoběh a jezdit s co nejvíce naplněnou nádrží.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Ahoj,
mám stejný klepot octavie jako v původním příspěvku, Octavia 66kW rv 2002, najetých poctivých kilometrů přes 240tis. VAG nehlásí nic. Turbo nepadá do nouzového režimu, menší mezera výkonu v nižších otáčkách. Jinak neškube. Auto klepe už od koupi. Po koupi se měnily rozvody, olej, termostat. Mám v plánu vyčistit váhu vzduchu, ale to je spíš kvůli výkonu a ne kvuli klepotu. Pročetl jsem si celé vlákno a problémem byl přidřený válec. Chtěl jsem se zeptat, zda si to můžu nějak diagnostikovat bez rozebrání motoru a měření tlaků. Mám k dispozici VAG.
Případně kolik by v servise stála GO motoru. Děkuju.
mám stejný klepot octavie jako v původním příspěvku, Octavia 66kW rv 2002, najetých poctivých kilometrů přes 240tis. VAG nehlásí nic. Turbo nepadá do nouzového režimu, menší mezera výkonu v nižších otáčkách. Jinak neškube. Auto klepe už od koupi. Po koupi se měnily rozvody, olej, termostat. Mám v plánu vyčistit váhu vzduchu, ale to je spíš kvůli výkonu a ne kvuli klepotu. Pročetl jsem si celé vlákno a problémem byl přidřený válec. Chtěl jsem se zeptat, zda si to můžu nějak diagnostikovat bez rozebrání motoru a měření tlaků. Mám k dispozici VAG.
Případně kolik by v servise stála GO motoru. Děkuju.
Tak jsem nechal vyměnit hydra a motor má úpně jiný zvuk. Klepot dle mého názoru je pryč. Jde o 81kW ASV. Co na to říkáte? Díky za názory
http://leteckaposta.cz/328175752
http://leteckaposta.cz/328175752