Klepot kovový zvuk +video 1.9tdi ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

ok spravim ako vravis nastavim to tak ako to ma byt ten ERG a nechoam to tak ... da sa podla bloku 3 vycitat aj emisie ?myslim tak ako kontroluju na EK len tak pre zaujmavost
Ford Galaxy 1.9TDI 81kW WGR rv1999
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Ahoj.
Zkousel jsem ten termoventilek dle toho pokusu jak bylo napsano drive a vysledek.

Vyndano z trouby a pruchozi ve smeru sipky.
Vyndano z mrazaku a nepruchozi ve smeru sipky.
Po vyndani z mrazaku by se mel teda otevrit smer do filtru ale je stale nepruchozi. Neda se profouknout pusou.

Mam problem s teplotou paliva. Pri jizde je teplota cca 40-50°C. Pri stani splha az k 90 klidne.

Ventilek jako vracecka se jevi v poradku. Presto teplota stoupa. Je normalni, ze po zchlazeni to nejde profouknout, ale cerpadlo svym pretlakem dokaze protlacit smer do filtru?

V cem jinem by mohl byt problem ?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Martinn2 píše:ok spravim ako vravis nastavim to tak ako to ma byt ten ERG a nechoam to tak ... da sa podla bloku 3 vycitat aj emisie ?myslim tak ako kontroluju na EK len tak pre zaujmavost
Nedá, ale zruba se dá usoudit, zě když bude EGR otevřen více než nastavuje výrobce, bude méně emisí a naopak.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Luke10 píše:Ahoj.
Zkousel jsem ten termoventilek dle toho pokusu jak bylo napsano drive a vysledek.

Vyndano z trouby a pruchozi ve smeru sipky.
Vyndano z mrazaku a nepruchozi ve smeru sipky.
Po vyndani z mrazaku by se mel teda otevrit smer do filtru ale je stale nepruchozi. Neda se profouknout pusou.

Mam problem s teplotou paliva. Pri jizde je teplota cca 40-50°C. Pri stani splha az k 90 klidne.

Ventilek jako vracecka se jevi v poradku. Presto teplota stoupa. Je normalni, ze po zchlazeni to nejde profouknout, ale cerpadlo svym pretlakem dokaze protlacit smer do filtru?

V cem jinem by mohl byt problem ?
Tvoje fyzická zkouška jak ji popisuješ je v pořádku. Ohřátý termoventil propouští palivo z čerpadla do sacího koše, podchlazený ne. Směrem do filtru je v termoventilu ještě jednosměrný ventil, který propustí zpětné palivo z termoventilu /čerpadla/ do filtru jedině nad určitou mez podtlaku ve filtru.
Pro Tebe by byla dobrá i zkouška pomocí VAGu, jak ji popisuji a ukazuji na LOGu. Chce to však tu zkoušku dělat ráno kdy je teplota paliva co nejnižší/ do asi 15°C/ a motor ohřívat tak dlouho/na volnoběhu/ až se ukáže zlom v teplotě paliva /teplota paliva začne klesat a pak zase stoupat/. Je pravděpodobné, že Tvůj termoventil začíná pouštět zpětné palivo do sacího koše až při vyšší teplotě.
Pokud se Ti ohřívá palivo v čerpadle až na tak vysokou teplotu, tak to není dobře. To naznačuje, že motor je moc teplý /moc "teplý" termostat nebo nespouští sahara/. Za jízdy je to v pohodě, ale pokud budeš nechávat motor na místě dlouho běžet i se zapnutou klimatizací, tak to potom odnese čerpadlo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Ja na volnobeh normalne nikdy nestojim, kdyz neni semafor nebo neco podbneho (zkousel jsem plne funkcni VAG). Termostat je v pohode. Teplota motoru se drzi na 90°C da se rici porad (byl menen letos na konci zimy - wahler).
Rano zkusim ten test zda nastane nejaky zlom.
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Tak jsem zkousel ty teploty rano. Bohuzel jsem si nevsiml,ze se mi to nejak prerusilo (wallbash) , takze to bylo moc kratke. Popisu to, protoze jsem to porad sledoval.

-Venkovni teplota cca 21-22°C (dle maxidotu a climatroniku)
V bloku 7 jsou :
-Teplota paliva, nasavaneho vzduchu a chladici kapaliny byla 23,5°C (+-1°C)
-S autem jsem stal na volnobeh cca do 50°C chladici kapaliny.
-Palivo se vysplhalo na 35°C. Ujel jsem cca 3km do mesta a zpet.
-Teplota paliva se vysplahala na 40°C, teplota nasavaneho vzduchu po jizde do kopce 39°C, chladici kapalina 82°C. Stani na volnobeh asi 2-3 minuty.
-Teplota paliva 42°C, nasavany vzduch 35°C, teplota chladici kapaliny 90°C
-Opět jsem to jel ještě projed. Ujel jsem cca 5km.
-Teplota paliva 45°C, Nasavany vzduch 34°C, teplota chladici kapaliny stale 90°C.
-Objem nadrze neco malo pres rezervu. (kdyz jsem to zjisil bylo 1/2 nadrze)
Notas se vypnul... (wallbash)

Nemuze byt nejak ucpana vracecka nebo to je blbost? Hadice vracejici se z filtru jsou teplejsi nez privodni (aspon ty gumove) tak proc to stoupa porad?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Vracečka ucpaná nebude, protože je teplejší než sací, což svědčí o tom, že se palivo vrací do sacího koše. Pokud Ti teplota od startu jen stoupala a nenastal žádný zlom, tak již termoventil otevřel cestu do sacího koše při teplotě nižší než v okamžiku startu. Ten zlom tam bude vidět až za chladnějšího počasí. Hlavně že otevírá a zavírá /jak si to fyzicky vyzkoušel/.
Teplota paliva stále stoupá, protože je palivo v čerpadle neustále stlačováno a pokud není spotřebováno, tak se vrací zpět do sacího koše odkud je zase nasáto a z nádrže do sacího koše se přisaje jen ta troška co se spotřebuje. Čím více paliva je v nádrži, tím více je sací koš ponořen v palivu a může se více ochlazovat.
Tak jako u Martina bych Ti doporučil s tím nic nedělat a při horkém počasí se vyvarovat dlouhého stání na volnoběh a jezdit s co nejvíce naplněnou nádrží.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Schvalne to vyzkousim. Natankuji aspon vice jak pulku a dam vedet. Diky za tvuj cas :)
octa8
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 02 dub 2010, 16:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od octa8 »

octa8 píše:Chci se zeptat, co se vše mění při výměně hydroštelů, která těsnění, co ostatní se doporučuje atp...? Díky
Neporadí někdo? Díky
Martinn2
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 14 pro 2011, 20:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martinn2 »

mne menili zdvihatka a nastavit rozvody nanovo predvstrek skontrolovat a niekto meni aj gumenne tesnenie pod vekom ..a co esce asi ani nic ine tam nieje
Ford Galaxy 1.9TDI 81kW WGR rv1999
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

K tomu co píše Martin je třeba ještě přidat nové Gufero na vačkovou hřídel. Pod víko není třeba dávat nové těsnění. Stačí dát jen trochu silikonu pod rožky víka směrem k rozvodům.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
5fy
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 zář 2013, 08:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od 5fy »

Ahoj,

mám stejný klepot octavie jako v původním příspěvku, Octavia 66kW rv 2002, najetých poctivých kilometrů přes 240tis. VAG nehlásí nic. Turbo nepadá do nouzového režimu, menší mezera výkonu v nižších otáčkách. Jinak neškube. Auto klepe už od koupi. Po koupi se měnily rozvody, olej, termostat. Mám v plánu vyčistit váhu vzduchu, ale to je spíš kvůli výkonu a ne kvuli klepotu. Pročetl jsem si celé vlákno a problémem byl přidřený válec. Chtěl jsem se zeptat, zda si to můžu nějak diagnostikovat bez rozebrání motoru a měření tlaků. Mám k dispozici VAG.

Případně kolik by v servise stála GO motoru. Děkuju.
octa8
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 02 dub 2010, 16:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od octa8 »

Tak jsem nechal vyměnit hydra a motor má úpně jiný zvuk. Klepot dle mého názoru je pryč. Jde o 81kW ASV. Co na to říkáte? Díky za názory
http://leteckaposta.cz/328175752
ladiktm
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 09 srp 2013, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague-Stuttgart
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladiktm »

muzes rici zda je to studeny nebo ohraty motor? :)
octa8
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 02 dub 2010, 16:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od octa8 »

ladiktm píše:muzes rici zda je to studeny nebo ohraty motor? :)
Je ohraty, neco mezi 80 a 90°C.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“