Tlak ve valcich

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

TDI tech píše:
Marek77 píše:
jojo píše:Podla toho ci sa jedna o komorkovy motor (nepriamy vstrek), alebo motor s priamim vstrekovanim nafty. Pri konstantnom atmosferickom tlaku: komorkace min.20-22 Bar, motori s priamim vstrekom (hovorovo TDI) min. 18,1-18,5 Bar a najnovsia technologia ktora sa zachvilu zacne vyrabat bude mat tlak dokonca 16.5Bar. Ak nameras vyssie to je len dobre. Rozdiel v tlakoch nameranych v jednotlivich valcodh nesmie byt vacsi ako max. 5Bar Ale pozor pri nasom atmosferickom tlaku obycajne u dobreho diesloveho motora nameras vzdy nieco okolo 30 niekedy u fakt dobreho aj 36 Bar. V nasej nadmorskej vyske (pri nasom atmosferickom tlaku) ak nameras tlaky okolo 25 bar motor je este pojazdny ale uz coskoro skonci ak nameras tlaky pod 20 Bar tak je to lager vhodny na rozsiahlu GO.
Milý jojo, mýlíš se. Pleteš kompresní poměr a kompresní tlak dohromady !!!

Obecně platí pro drtivou většinu naftových motorů osobních a dodávkových vozů (bez ohledu na kompresní poměr či systém vstřikování), že hodnota kompresního tlaku by měla být v rozmezí 25 - 32 Bar. Minimální hranice je 19 - 20 Bar (ale to už motor nejede a nestartuje). Takže když je motor dobrý, měl by mít na všech válcích kolem 30 Bar.
A co som tam asi napisal. Este raz si to poriadne precitaj. Kompresny pomer (min. tlak pri ktorom sa palivo vznieti) je vyrobcom udavany pri konstantnom tlaku a teplote v tlakovej komore. Ale my nemame idealne podmienky ako vyrobca. Meriame pri atmosferickom tlaku vzduchu v danej nadmorskej vyske, pocasi a teplote vzduchu.
No kompresní poměr není - jak z názvu vylývá tlak, je to poměr objemu válce když je píst v dolní úvrati a objemu když je v horní úvrati. čili bezrozměrné číslo. Zjednodušeně řečeno.
Kompresní tlak neodpovídá kompresnímu poměru. Při stlačování nastává děj adiabatický, takže jak se zvyšuje teplota tím se zvyšuje i tlak nad teoretický tlak.
Tolik k teorii.
Peugeot 205 motor 1,9 kompresní tlaky nového motoru 30 - 32 atm.
Minimální kompresní tlaky povolené jsou 20 atm, tj stav, kdy motor ještě startuje - viz servisní manuál
U ostatních zmiňovaných je to podobné.
O stavu motoru vypovídá nejvíc rozdíl mezi jednotlivými válci, pokud je víc jak 10% začíná být možný problém a je potřeba zjistit proč. P306 v 500k km měl tlaky při řádné údržbě 28,5 +- 0,2
Pokud jsou nad normu jednotlivé válce u TDI je potřeba zkontrolovat kompresní poměry u válců dřív než se začne rýpat v tryskách.
G3 Variant synchro
Sakul
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 07 led 2007, 11:56
Odpovědi: 0
Bydliště: VWotice

Příspěvek od Sakul »

Tak jsem si taky postavil vlastni kompresiometr na diesla od VW. Jako hadicku jsem pouzil ruskou hydraulickou spojkovou hadicku z zigulika, jinak je to standart jak uz tady nekdo psal (dva ventilky, stara zhavicka, cepicka z ventilku, sroubeni, CO-cko, cin, pajeci pasta a chut k praci) Mozna jeste specialitka, rozsah mam do 60bar a manometr ma v sobe napln glycerinu. Glycerin je tam na tlumeni rucicky pri otresech, kdyby byl manometr na stroji, ktery ma velke otresy. Otresy asi nebudou, tak si tam pustim nejaky akvarijni rybky :) Zde jsou fotky.

ObrázekObrázek
lalis68
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 27 bře 2013, 10:19
Odpovědi: 0

tlak ve valcích

Příspěvek od lalis68 »

tak ten merak jsem si udelal s 2 ventilkya jak je na obrazku a je nefunkcni kdyz jsem startoval sam tak sel merak az na doraz pres 4 MPA protoze tan tlak v meraku neustale narůsta jako kdyz pumpuje a odrovnalo to budik. Dal jsem novy budik vysrouboval prvni ventilek a zavolal kluka na startovani.Pri startovani rucicka skakala na 20 studeny motor1.9 tdi 81kw octa a asi byla slaba baterie protoze pri nasroubovani zhavicek jsem jiz nnenastartoval. Nevim cim to je ze vam to funguje a mne ne ze ten tlak narůsta nahoru .Nevyhodou je ze se nezastavi rucicka na namerene hodnote. Nemate nekdo vyrobeny lepsi zpusob mereni.Kolik ma byt tlak na studenem motoru?V predchozim clanku tam pise ze 20bar je lagr mne startuje normalne a kourivost nepozoruji ze by byla vetsi.tak kdy se ma merit za studena nebo za tepla a jake jsou hodnoty pri obou teplotach dik Lada
Sarim
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 12 bře 2009, 20:22
Odpovědi: 0

Re: tlak ve valcích

Příspěvek od Sarim »

lalis68 píše:tak ten merak jsem si udelal s 2 ventilkya jak je na obrazku a je nefunkcni kdyz jsem startoval sam tak sel merak az na doraz pres 4 MPA protoze tan tlak v meraku neustale narůsta jako kdyz pumpuje a odrovnalo to budik. Dal jsem novy budik vysrouboval prvni ventilek a zavolal kluka na startovani.Pri startovani rucicka skakala na 20 studeny motor1.9 tdi 81kw octa a asi byla slaba baterie protoze pri nasroubovani zhavicek jsem jiz nnenastartoval. Nevim cim to je ze vam to funguje a mne ne ze ten tlak narůsta nahoru .Nevyhodou je ze se nezastavi rucicka na namerene hodnote. Nemate nekdo vyrobeny lepsi zpusob mereni.Kolik ma byt tlak na studenem motoru?V predchozim clanku tam pise ze 20bar je lagr mne startuje normalne a kourivost nepozoruji ze by byla vetsi.tak kdy se ma merit za studena nebo za tepla a jake jsou hodnoty pri obou teplotach dik Lada
v dilenske prirucce je uvedena mez opotrebeni 19barů, olej ma mit min. 30°C, rozdil mezi valci max. 5barů
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Proč tam máte 2 ventilky, nestačí jeden?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9176
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

proto aby nemuseli rozdělávat spodek a mačkat ten spodní takhle zmáčknou jen ten vrchní a není třeba nic rozšroubovat.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

stačil by ale při opakovaným měření bys musel měřák vymontovat a odpustit tlak, takhle ho odpustíš pohodlně bez demontáže ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Re: tlak ve valcích

Příspěvek od frantisek28 »

lalis68 píše:tak ten merak jsem si udelal s 2 ventilkya...
Mozno mas chybu v hadicke. Mala by byt pokial mozno co najpevnejsia, teda aby sa vnutri neroztahovala. Asi naj by bolo nemat ziadnu gumu.
Efekt trkacej pumpy (cerpadla)...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle jsem přesně čekal Jardo S :)
MáM jen jeden, protože opakovaně neměřím, stačí mi jedno zatočení... :D
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“