MAF OFF za dvě koruny :)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

protože se řj snaží, hlavně na volnoběh a při malym zatížení motoru, "zkorigovat" zvýšenej průtok vzduchu tim, že víc otvírá egr, přičemž to skutečný množství je pak minimální a tim pádem se víc zanáší motor, atd. ...
pašíkombi AFN B597
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

tak uz mi to je jasny..diky za vysvetleni
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
jimmy3
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 20 úno 2013, 22:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od jimmy3 »

ahoj, tak sem si přečetl celý téma o maff off a nejsem z toho moc moudrej, chtěl jsem se hlavně dozvědět jestli uškodim motoru když budu mít zapojednou diodu místo váhy napořád, auto je s tou diodou živější ale nechce se mi kupovat nová váha která může klidně za rok odejít a bude to to samý jako teď, může mi teda někdo napsat jestli je to dobrá volba s tou diodou nebo mám radši koupit novou váhu? Díky
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

taky sem chvilku jezdil s diodou ale pak sem tu váhu koupil(bosch) a je klid. 1,5 roku a bez problému.máto sví pro(jen cena), proti (když na to šlápneš tak to hulí jak blázen, při vyšší otač. ztráta výkonu, lehce vyšší spotřeba..) zkus to s tou diodou ale věřím že skončíš u tý váhy.rozhodnutí je na každým....
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1118
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

přidám dnešní skušenost 81kw ASV oktávka jezdil sem půl roku na diodu ale hulilo to i když jinej problém stím nebyl tak sem dal zpět váhu a dnes mi to nedalo měl sem před sebou delší cestu tak sem skusil 2 diody v sérii a vyrazil najel sem 240km rychlost do 150km/h průměrná spotřeba dle palubáku 5,7l auto pocitově od spoda líp jelo krásně se vytáčí necuká prostě žádnej problém a ani sem nepozoroval že by nák kouřilo tak nevim asi to tam zas chvíli nechám
podotýkám váhu mám o.k. :)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

nevim, jestli jediný pro je ta cena (samozřejmě, že člověk musí mít pro plyn a motor všeobecně trochu cit, ale o to jsem se snažil i s váhou), ono asi i jak kterej motor si tu diodu jak "přebere" ... je to určitě i o "těžkosti nohy" (a min. u mě i rostoucí cenou phm), ale posl.dobou (/s diodou) jezdim průměrně spořivěji (hlavně dálky, i když těch je teď větší část než města a i v tom městě si vybíram trasu spíš na spotřebu, tj. klidně delší, ale plynulejší) a už ani nepočítam, jak dlouho jezdim s diodou, ale možná to tomu motoru nakonec i "sedí" s mym způsobem jízdy (netrápim ho ve vysokejch, i když plnej plyn neni vyjímka, ale obvykle až kolem těch 3tis.ot., mezi 2-3tis. ot. je malej rozdíl mezi např. 75% a 100% sešlápnutym plynem a nad 3,5tis.ot. to začíná bejt podobný) pod maximem krouťáku ho sice občas "potrápim" "zpomalovacím dojížděním", ale za kontroly okamžitý spotřeby a když jde nad "přiměřenou mez", stačí podřadit bez přišlápnutí plynu a čekam kratší dobu než se srovnaj otáčky než např. s tou váhou (občas sice za cenu trochy sazí, ale zase po kratší dobu a za tu lepší pružnost to stojí - vyloženě "saze" to jsou stejně spíš při prudším odpichu jako rozjezd nebo podřazení např. z 3 na 2 do kopce) ... Btw. neni problém ani s diodou na dálku (př.Praha-ČB nebo z5) jet "couračku" (čimž nemyslim bejt brzda, ideálně za "rozumně oprsklym naloženym kamioňákem") za cca 4,5-4,8l (když je nižší venkovní teplota, tak teplota motoru padá kolikrát i pod 70°C ("ručičkově", tj. ve skutečnosti ještě míň) ... ale taky nikomu nic nevnucuju, chce to prostě trochu vnímat motor a změny v přetížení ... a hoodně na spotřebě udělá předvídavost ...
pašíkombi AFN B597
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

a čo stým keď na pierburg váhe kod motora 1Z nezmení hodnotu ani jedna ani dve diody? :) stále má dosadenú záložnú.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
spojkař
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Registrován: 08 črc 2013, 21:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od spojkař »

takže na 85kw ajm motor lze taky tuto upravu udělat nemá někdo foto jak to dělal dík :) jinak vaha bosch
acheron21
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 srp 2013, 07:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od acheron21 »

Takze som to vyskusal na mojej B5 AHU s BOSCH vahou, kedze mi bolo povedane ze vaha to ma za sebou a ze by mi to mohlo pomoct. (diky toefuk)
EGR som zatial iba odpojil a zaslepil hadicku. Na konektore vahy mam iba 4 piny, tak som tu BAV21 dal tak ze koniec s pasikom som pichol do krajneho pinu a druhy koniec hned vedla.
Vysledok...parada :lol: auto ma CITELNE lepsi zatah odspodu, ale aj nad 4000 ot. ! Predtym ked som ho zoslapol aj trochu zadymil, teraz vobec nic (alebo to iba nevidim (noteeth) ) chyby nevyhadzuje ziadne, spotreba isla myslim trosku dole.
davam aj logy s vahou a s diodou

vaha: http://leteckaposta.cz/396361353
diada: http://leteckaposta.cz/286142272
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

před zkouknutím logů jsem chtěl napsat něco ve smyslu, aby sis to tak nemaloval (a podíval se do zrcátka např. po prudšim rozjezdu ze světel před někym s výraznejma xenonama ideálně za mírnýho šera (noteeth) ) , ale koukam, že se ti povedlo trefit se těsně pod požadavek, což by teoreticky mohlo odpovídat tomu, co jsi napsal. Pokud máš cit pro plyn, zkusil bych dvě BAV21 paralelně, o kolik ti ta hodnota vyleze ;)
pašíkombi AFN B597
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 938
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

Paralelným zapojením diód úbytok napätia neznížiš. Celkový úbytok bude taký, aký je nižší úbytok jednej z dvoch diód.
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

poradte mi nekdo, jak ocickat maf ma mb 600sec 12v, r93. byly sezrany kably, udelal jsem novy, ale mafici jsou uz ko, novy stoji skoro 1000eur, hlavne to rosvici asr a tim padem nouzak, diagdioda me vyblikava pouze mafiky, tak hledam nahradu, dik
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

passion píše:Paralelným zapojením diód úbytok napätia neznížiš. Celkový úbytok bude taký, aký je nižší úbytok jednej z dvoch diód.
to neni tak úplně pravda ... sice je to malý snížení , ale koná se. Je závislý jak na samotnym "usměrňovanym" napětí, tak proudu a nezanedbatelně i na teplotě, u běžnejch diod je změna řekněme v desítkách mV (bude tam kritická hranice podle vlastností materiálů přechodu, pod kterou to nepůjde, ale ze zvědavosti jsem si teď zkusil změřit úbytek běžnym diodovym testem na novejch 1N5408 a na jedný byl 0,510V, na dvou 0,475V a na třech asi 0,455V) ;)
Nebo zkusit rovnou jinou diodu podle požadovanýho úbytku, použít se dá třeba i vhodná zenerka ;)
pašíkombi AFN B597
kapo1222
Přispěvovatel
Příspěvky: 244
Registrován: 23 zář 2010, 12:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od kapo1222 »

da sa to spravyt aj na octaviu I .9 TDI PD 4x4 74kw kod motora ATD r.v. 2001.
dakujem
Bora 1.9 TDI 96 kw 2002
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 938
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

FrantaTDI - tak to áno máš pravdu, pár mV to spraví a môže sa to trochu prejaviť aj na váhe.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“