TDS nejde vytočit po výměně čerpadla

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

TDS nejde vytočit po výměně čerpadla

Příspěvek od ThatsMe »

Kluci čerpadláři, potřebuju radu, už nevím kudy... Pokusím se stručně popsat problém:
Namontoval jsem na elektrické čerpadlo 11 mm hlavu namísto původní 10 mm, doladil jsem el. hlavu na správný volnoběh (cca 5 mg/H), ale motor se při přidání plynu vytočí jen na 1600 ot/min. Čerpadlo jsem naklonil do tvrda, předvstřik na volnoběh 7°. Ale při těch 1600 ot už jen 3°. Když dám el. hlavu do původní polohy, motor tarokuje kolem 1500 ot., ale při plném plynu se vytočí zase jen na 2000, takže ve zhruba stejném spektru otáček. Další fór, diagnostika píše pod plným plynem dávku 23 mg/H. To už by byl motor dávno v omezovači. Mohla by být špatná el. hlava, ale jakou by to mělo souvislost s tak rychle padajícím předvstřikem?...

Ještě podotýkám, že Mev má hlavu na elektrice taky a funguje mu. :) Jediný rozdíl, ke kterému jsme se dobrali, je výška nad pístkem v HÚ - já mám 1,15 mm, Mev 1 mm. Ale Oldaf říkal, že jednou řešil motor, kde byl pístek mnohem zapadlejší, protože pod ním nebyla podložka, ale vytočit šel.

Napadají mě ještě 2 věci: jestli jsem neotočil prstenec na pístku, mám ho tou malou dírkou dovnitř čerpadla, což myslím, že je správně.

A jestli není ucpaný solenoid přesuvníku předvstřiku - to by vysvětlovalo, proč tak rychle padá s otáčkama. Ale při volnoběžných otáčkách se snad přesuvník ještě nehýbe, nebo jo? Protože původně jsem měl základní předvstřik nastavený na 4°, ale po montáži nové hlavy spadl na 0°, takže jestli je na volnoběh ten přesuvník v klidu, tak ta nová hlava prostě pálí pozdě a já nevím proč...

Díky za jakýkoliv nápad... Lukáš
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Zatím nikdo nic? Dobře, tak se budu ptát. :)

1) Při jakých otáčkách se začne přesuvník vstřiku vychylovat z výchozí polohy (dorazu)?

2) Jak má být správně otočený prstenec na pístku, co udává dávku paliva?

Díky. L
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Ten kroužek je symetrický, ne? Tak by to mĕlo byt jedno dle mého
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Já se radši ptám, páč už si nevím rady... :)
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

zkus jak sem ti už psal napojit na přepad s čerpadla tu petku kolik ti to na volnoběh vytlačí nafty, když sem poskládal čerpadlo se špatnou lamelovou podavačkou tak to za 5 min dalo přepadem sotva pul deci a motor jel max do 2000ot a víc ani tuk nebo zkontroluj jestli neni v čerpadle ucpany nějaký kanalek, je tam těch možností víc, každopadně začni tim přepadem a pokud to bude ok a za 5 minut ti to na volnoběh natlači skoro celou petku tak ti nezbyde než čerpadlo ven, rozhodit ho i s předsuvnikem vstřiku a vše vyčistit a podivat se jestli je tam vše jak ma byt, ja už skladal dost čerpadel včetně mechanik a taky sem ho kolikrat nahodil a něco bylo špatně, tak zas čerpadlo ven a znova... každopadně čerpadla skladam ve svěraku venku z auta at vidim jak to vevnitř vypada a jestli vše sedne jak ma na autě bych to nedělal a když už tak s tim, že bych si zaaretoval vačku at se nevysypou rolny a měnil jen hlavu ale do toho se raději taky nepouštím nahodou tam něco nesedne jak ma a muže to odnest třeba pistek na rozdělovaci hlavě
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

VYŘEŠENO! Byla to slepená lamelovka. To bylo to první, co jsem kontroloval, páč už jsem to taky párkrát řešil, ale naznal jsem, že funguje. No, teď už vím, že mám hodně silnou podavačku u nádrže, nechal jsem se zmást. :)

První dojmy z 11 mm hlavy na elektrice: nahoře dobrý, dole mrtvo. Chce to progresivní dávkování paliva, zkusím něco vymyslet. :)

Jen bych potřeboval vědět, co je který pin v kulaté zásuvce od čerpadla. Nepodařilo se mi to vygooglit. Ví někdo? Díky!
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Já jenom vím, že jednička je napájení trafa, dvojka myslím signální kabel aktuální pozice do ecu a trojka zem
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Takže polopaticky, lamelovka v čerpadle skoro nenasávala, ale výkonné čerpadlo v nádrži ji do určitých otáček nahrazovalo, než čerpadlu došla nafta ve vyšších otáčkách?
nepropadat panice...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Míšánek: Tyhle 3 vím zrovna taky. :) Potřebuju napájení tvrdých +5V, to by tam mělo jít. Že to můžu změřit, to vím, ale potřeboval bych vědět, co kam vede, abych něčemu nebral signál...

Jericho: Naftou by to ta podávačka asi i ukrmila, mám docela výkonnou membránovku od Facetu, ale problém je v tom, že v čerpadle s otáčkama nerostl tlak, který má ovládat dynamické řízení předvstřiku. Takže to pak ve vyšších otáčkách pálí až za úvrať. Mechanika by bíle hulila, elektrika omezí dávku, takže to tolik nehulí, ale vůbec to nejede. :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, to je ono, problém předvstřiku, nečetl jsem to celé, ale pak to začalo dávat smysl. A když to běželo bylo čerpadlo zahlceno tak, že šel souvislý proud nafty do přepadu?
nepropadat panice...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Jo, čerpadlo bylo odvzdušněné. Ale lamely byly srostlé tak, že jsem měl problém je oddělit. Ty by nenasály ani gram. :)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

no konečně :D
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

To jo... Blbec. Kdybych nebyl líný a vyčistil to rovnou... :)

Kluci, to osazení zásuvky nikdo nemá? To se mi nechce věřit. Přece nejsem jediný, kdo jezdí na elektrice. I když... :)
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

ThatsMe píše:To jo... Blbec. Kdybych nebyl líný a vyčistil to rovnou... :)

Kluci, to osazení zásuvky nikdo nemá? To se mi nechce věřit. Přece nejsem jediný, kdo jezdí na elektrice. I když... :)
Myslím,že pin 5 a 6 vede k čidlu teploty paliva co je v čerpadle.. ostatní nevím.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Díky za další kousek mozaiky. Ještě pár a máme to hotové. :)
Odpovědět

Zpět na „BMW“