BMW 530d (E60) 235PS to 300PS @724Nm - DIESELPOWER

Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.

Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

acryll píše:akurát by som čakal, že výkon by šiel ešte trošku do vyšších otáčok, ale na to asi bol nejaký dôvod :D
Na toto som reagoval... diskutovat nemusime, to bola z mojho pohladu viacmenej zdvorilostna poznamka. Ja mam v tychto veciach jasno a ak nie, viem koho sa opytat :)
acryll píše:ja tam žiadny "overboost" nevidím, a neviem prečo by tam mal byť
to že turbo pri 2000RPM pracuje pri účinnosti nejakych 65% a postupne sa zvyšuje vôbec nevidím ako problém
Tak toto chce vysvetlenie.... ked je tam na zaciatku 65% tak na zaklade coho a dokedy sa bude podla teba zvysovat? Z toho priebehu je podla mojho skromneho nazoru celkom jasne vidno ze sa tam s naftou / plniacim tlakom hybe v 3600 ot. - ako dosledok toho ze uz ta efektivita padala. Reesha je velmi skuseny ladic a podla mna vedel presne co robi a co si moze od danej konfiguracie komponentov (sanie / IC / vyfuk) dovolit. Ten max. vykon je cca. o 300-400 ot. nizsie ako zvycajne prave preto ze tam bol na zaciatku pouzity vyssi plniaci tlak kvoli vacsiemu krutiacemu momentu, co je odpovedou na tvoju otazku vyssie.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
acryll
Přispěvovatel
Příspěvky: 729
Registrován: 05 srp 2011, 17:56
Odpovědi: 0
Bydliště: MT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od acryll »

subz3ro_tdi píše:ked je tam na zaciatku 65% tak ako sa bude podla teba zvysovat?
jednoducho... otvor si to tú plachetnicu, a kukaj na letokruhy (noteeth)
inými slovami keď sa pozreš na kompresorovú mapu, tak uvidíš, že na začiatku keď si pri surge line, a pokračuješ smerom doprava po osi AirFlow... a je to tam efektivita narastá (do istého momentu), ale to je vždy tak, toš neviem čo sa toľko vzrušuješ

ono to tak úplne nefunguje, že plniaci tlak = krútiaci moment, a just nie u ropáka..

pozri sa na to takto dajme si modelovú situáciu...
keď začínaš pri 2000 RPM máš VE okolo 90%, IAT nech 22°C, poviem príklad máš pri dvoch baroch 1000mg/str vzduchu... posúvaš sa ďalej v čase a pri 3000 RPM nech máš VE okolo 88% a IAT 42°C tak na to aby si mal vzduchu 1000mg/str už potrebuješ 2220mBar

no a to máš hneď 220mBar rozdiel v tlaku, ktorý podľa mňa na brzde nejako extra viditeľný nebude(priam by som povedal, že vôbec)... no a sú prípady kedy je silno vhodné to takýmto spôsobom riešiť (typicky - SMIC)
čiže analógiu by som videl u tejto E60.. ja tlak beriem ako prostriedok na to, aby som dostal množstvo vzduchu, čiže ja tam vidím priestor na manipuláciu

napr také sériové tdi čo začne s tlakom 2300 a klesne na 2100
no čo mám z toho keď mám pri 2600RPM rovnaký výkon na kolese ako pri 4000 ? ...
podľa mňa je väčšia sranda začať na 2100 a skončiť na 2300 (noteeth)

//edit: aj tak si beťár, videl som needitovaný príspevok (noteeth)
powered by rb-digital.sk_____________
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

acryll píše:podľa mňa je väčšia sranda začať na 2100 a skončiť na 2300 (noteeth)
acrull píše://edit: aj tak si beťár, videl som needitovaný príspevok (noteeth)
Ale ano, preco nie... to bol jeden z dovodov preco som "pozmenil" tu otazku ohladom efektivity (lebo som si uvedomil ze ty sa bavis vo vseobecnej rovine). Ja som bol v tom ze sa bavime o konkretne naladenom seriovo vybavenom aute. Povedzme ze mas pravdu a ked sa s tym v mapach vyhras, krasne to zlinearizujes, tak ten REA ti dokaze plniaci tlak regulovat tak rychlo a presne ze to na grafe z brzdy nepostrehnes...... ale nebol by som si vobec isty ze je to tento pripad, podla mna tomu nic nenasvedcuje - skor naopak, su tu veci proti takejto teorii (ako ta hodnota Nm, tak tie otacky kde je dosiahnuty max. vykon) :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Odpovědět

Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“