subz3ro_tdi píše:ked je tam na zaciatku 65% tak ako sa bude podla teba zvysovat?
jednoducho... otvor si to tú plachetnicu, a kukaj na letokruhy
inými slovami keď sa pozreš na kompresorovú mapu, tak uvidíš, že na začiatku keď si pri surge line, a pokračuješ smerom doprava po osi AirFlow... a je to tam efektivita narastá (do istého momentu), ale to je vždy tak, toš neviem čo sa toľko vzrušuješ
ono to tak úplne nefunguje, že plniaci tlak = krútiaci moment, a just nie u ropáka..
pozri sa na to takto dajme si modelovú situáciu...
keď začínaš pri 2000 RPM máš VE okolo 90%, IAT nech 22°C, poviem príklad máš pri dvoch baroch 1000mg/str vzduchu... posúvaš sa ďalej v čase a pri 3000 RPM nech máš VE okolo 88% a IAT 42°C tak na to aby si mal vzduchu 1000mg/str už potrebuješ 2220mBar
no a to máš hneď 220mBar rozdiel v tlaku, ktorý podľa mňa na brzde nejako extra viditeľný nebude(priam by som povedal, že vôbec)... no a sú prípady kedy je silno vhodné to takýmto spôsobom riešiť (typicky - SMIC)
čiže analógiu by som videl u tejto E60.. ja tlak beriem ako prostriedok na to, aby som dostal množstvo vzduchu, čiže ja tam vidím priestor na manipuláciu
napr také sériové tdi čo začne s tlakom 2300 a klesne na 2100
no čo mám z toho keď mám pri 2600RPM rovnaký výkon na kolese ako pri 4000 ? ...
podľa mňa je väčšia sranda začať na 2100 a skončiť na 2300
//edit: aj tak si beťár, videl som needitovaný príspevok
