VW Polo 1.2 2002 - servo

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

VW Polo 1.2 2002 - servo

Příspěvek od Fx323i »

Zdravím vás, pánové... Řeším tu problém se servem KOYO na VW Polo 1,2 (AWY) z roku 2002.

Původní servo nefungovalo, svítila kontrolka na palubce. Diagnostika ukazovala chybu 00566 (nefunkční servo, trvalá chyba) na servu, na Gateway chyba 01309 - servo - komunikace, přerušovaná chyba, tj. sem tam to nekomunikovalo, ale mně se spojit povedlo viz předchozí chybový kód.

Snímač otočení volantu fungoval bezvadně.

Proběhla výměna za repas od TRW určený pro záměnu za KOYO. Potom už ale nefunguje nic. Krom toho, že nejede servo, ani nekomunikuje přes diagnostiku.

Měřil jsem na konektoru k ŘJ serva (levý z pohledu od předku auta), +12V proti kostře jede, propípnuto až na pojistku č. 7. CAN low a CAN high proti sobě mají odpor 60 Ohm. Nemá tam náhodou být 120 Ohm? Mám jít po těchhle kabelech? Je tam ještě starý typ kabeláže v izolaci a nevyvěšený nahoru.

Konektor silového vedení proměřen, napětí OK, přechodový odpor kostry proti karoserii zanedbatelný.

Pravý konektor od čidla jsem nekontroloval, protože předtím byl OK a i tak by to po odpojení konektoru, pokud vím, jelo. Nebo ne?

Nevím, kde přesně u toho Pola hledat Gateway modul, nejsem ve VW až tak zběhlý. Podle schématu jsou na to samé vedení (pin 3 a 5 na Gateway) napojené i budíky. Ty mám venku, stačí mi změřit vedení od budíků ke konektoru v podběhu?

Díky za každou radu, na VW nejsem expert. Jedu si svoje BMW a tohle je pro mě tak trochu peklo na zemi.
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

TRW pre KOYO ? To ni dva odlišne veci. A konektor senzoru tam pasoval ked jedno ma troj a druhe štvorpinove.
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Je to Koyo repas by TRW, typ čerpadla je správný (původní TRW má i jinak vedenou hydrauliku), konektory sedí.
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

Ani vnudzovom režlme to nejde? Myslim že pričina bude ten repas.
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Nyní nekomunikuje po připojení ani původní čerpadlo, takže to vidím spíš na problém v kabeláži. Předtím komunikovalo.
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

U fabii často uhnil kablovy zvazek na nosniku. To maš ok.
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Jak říkám, ještě jsem se nedostal k proměření CAN low a CAN high. Podle mně dostupných informací by měly tyhle dva mít mezi sebou 120 OHM, ale mají jen 60. To je poslední, co mě napadá.

Jinak ano, je to model kterého se to týká stejně jako Fabií (týkalo se aut do rv 2005), takže to prolezu zítra. Já jen abych to nedělal zbytečně - senzor otáčení byl OK, napájení silové je OK, napájení jednotky je OK, zbývají jen ty dvě mrchy CAN.
hubo44
Přispěvovatel
Příspěvky: 960
Registrován: 16 bře 2007, 00:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KN. SK

Příspěvek od hubo44 »

Tak potom skontroluj zvazek na nosniku či to nemaš navlhnute.
Fx323i
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 05 zář 2012, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fx323i »

Ano, tam předpokládám příčinu, ale chtěl jsem to napřed proměřit, abych se do toho nepouštěl zbytečně. Každopádně auto zákazník koupil v AAA a zcela evidentně to někdo bral Wapkou i na motor, takže mi asi tak jako tak nezbude než se do toho ponořit. Ach jo...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“