Dvouhmotový setrvačník
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejsem si jist zacházením přede mnou. Koupili jsme to auto, když mělo cca 380.000 km. Od té doby s ním jezdím jen já. Neprojevují se žádné problémy, které by mohly být způsobené setrvačníkem (vibrace motoru, klepání či jiné zvuky), ale nejsem si jist, proto jsem se raději zeptal, zda se to dá nějak poznat. Jsem sám velmi zvědav na to, jak bude vypadat.
Teď má auto (motor AHF, jaro 1999) 546.000 km, spojka pravděpodobně původní, a při prudším sešlápnutí plynu na dvojku se někdy stane, že klouzne. Pokud je spojka opravdu původní (což nejspíš je), myslím, že na to má nárok
.
Rozhodím a uvidím.
Teď má auto (motor AHF, jaro 1999) 546.000 km, spojka pravděpodobně původní, a při prudším sešlápnutí plynu na dvojku se někdy stane, že klouzne. Pokud je spojka opravdu původní (což nejspíš je), myslím, že na to má nárok
Rozhodím a uvidím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Esli muzu, tak bych se pripojil, planuju vymenu dvouhmoty za jednohmotu (z fabie ATD) u meho GIV 1.9 AXR. Huml pise "jinak nechápu proč zavrhuješ jednohmotu, kdybych ti ji tam dal a neřekl ti to tak stejně nepoznáš", tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
-
misoVW
- Aktivista
- Příspěvky: 8061
- Registrován: 24 říj 2007, 08:51
- Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN
Asi zistili ze spravili ko..tinujaykay píše:Esli muzu, tak bych se pripojil, planuju vymenu dvouhmoty za jednohmotu (z fabie ATD) u meho GIV 1.9 AXR. Huml pise "jinak nechápu proč zavrhuješ jednohmotu, kdybych ti ji tam dal a neřekl ti to tak stejně nepoznáš", tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
A co meziplyn při řazení dolů,ten asi taky není dvouhmotovému setrváku po chuti,co?Marek77 píše:Podle vyjádření "odborníků" ze škodovky se prý při výměně spojky pokaždé setrvačník měnit nemusí. Je to dáno stupněm jeho opotřebení a nějak se to dá měřit či co. Zajímalo by mě, jak se dá zjistit, že je v pořádku nebo je k výměně - čeká mě spojka na Octavii, tak to zjišťuju.
Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
Octavia I Tour PD 74 kW AXR
Mňa by to tiež zaujímalojaykay píše:tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
O rachote pri výmene 240 mm za jednohmotu (SPEC) sa tu popísalo dosť, ale pri 228mm výmene sú tu názory rozne. Niekto píše že to nepoznať vobec, niekto že ja tam nejaké to dunenie pri nízkych otáčkach...
VW Bora 1.9 TDI PD 74kW /ATD/2001, 288/232 GT1749VA, Jednohmota, EGR Off+chip 155Ps 380Nm soft Profitunig + Netopier.
sice starší téma,ale poptám se.pašík 74 kw.
1.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne ozývat takový šelestivý zvuk.Jak spojku pustím - přestane.Dělá to jen při studeném motoru,jak je motor zahřátý už se to neozývá.
2.vyměněna spojka.Nové" ložisko,lamela,přítlačák" Sada LUK.Stará spojka byla už na dojetí.Lamela byla skoro až na nýty.Přesto problém pořád stejný.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne opět ozývat takový šelestivý zvuk.Setrvačník kontrolován a dle mechanika je OK.kde dále hledat
1.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne ozývat takový šelestivý zvuk.Jak spojku pustím - přestane.Dělá to jen při studeném motoru,jak je motor zahřátý už se to neozývá.
2.vyměněna spojka.Nové" ložisko,lamela,přítlačák" Sada LUK.Stará spojka byla už na dojetí.Lamela byla skoro až na nýty.Přesto problém pořád stejný.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne opět ozývat takový šelestivý zvuk.Setrvačník kontrolován a dle mechanika je OK.kde dále hledat
Octavia 2 TDi 77kW
-
luigi5
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: 26 črc 2011, 12:56
- Bydliště: Wien
- Kontaktovat uživatele:
Tak se sem zavesim at nezakladam novy tema.
Tak za poslednich 500 km mne jakoby chratsi v aute nebo, jakoby ma mlativej chod auto kdyz promacknu spojku pri zapnutym motoru ve volno behu. Ma to souvislost s spojkou, nevim uz asi bude mit nejlepsi za sebou, 220 000 stale tam je origo
Jinak asi kdybych mnenil i kvuli budoucimi zvysovani vykonu by 1hmota byla fajn jaka tam je cenovku, aby mne nevisel set 6q z anglicana levneji
diky za postrehy a reakce!
Tak za poslednich 500 km mne jakoby chratsi v aute nebo, jakoby ma mlativej chod auto kdyz promacknu spojku pri zapnutym motoru ve volno behu. Ma to souvislost s spojkou, nevim uz asi bude mit nejlepsi za sebou, 220 000 stale tam je origo
Jinak asi kdybych mnenil i kvuli budoucimi zvysovani vykonu by 1hmota byla fajn jaka tam je cenovku, aby mne nevisel set 6q z anglicana levneji
O1 TDi ASZ V/RS, RECARO, AP -40mm, 17'' Spider 205/50 Michelin PA4, 18'' Fondmetal 9rr 225/40 Michelin PS3, R32 brakes --OFF
BMW 330D E90 Mpaket 170kw M57TÜ2, ST XTA -65, 19'' M3 225/35+255/30 Goodyear EA2, 17'' Mpaket 225/45 Goodyear UGP2 --ON
BMW 330D E90 Mpaket 170kw M57TÜ2, ST XTA -65, 19'' M3 225/35+255/30 Goodyear EA2, 17'' Mpaket 225/45 Goodyear UGP2 --ON