Dvouhmotový setrvačník

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak tak rozhoď a uvidíš, ale má půl mega a setrvák je původní? Koukám auto má velmi šetrné zacházení :)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nenapsal jsi co je to za rok a motor, TDI má min. 3 druhy dvouhmot a každá se chová při zkoušení jinak, 220mm LuK, 225mm LuK, 228mm Sachs, jinak nechápu proč zavrhuješ jednohmotu, kdybych ti ji tam dal a neřekl ti to tak stejně nepoznáš ;) , zvlášť u auta, který má půl mega ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nejsem si jist zacházením přede mnou. Koupili jsme to auto, když mělo cca 380.000 km. Od té doby s ním jezdím jen já. Neprojevují se žádné problémy, které by mohly být způsobené setrvačníkem (vibrace motoru, klepání či jiné zvuky), ale nejsem si jist, proto jsem se raději zeptal, zda se to dá nějak poznat. Jsem sám velmi zvědav na to, jak bude vypadat.
Teď má auto (motor AHF, jaro 1999) 546.000 km, spojka pravděpodobně původní, a při prudším sešlápnutí plynu na dvojku se někdy stane, že klouzne. Pokud je spojka opravdu původní (což nejspíš je), myslím, že na to má nárok :wink:.

Rozhodím a uvidím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale osobně si teda myslím, že v těhle kilometrech spojka původní nebude stejně jako setrvačník ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tím lépe - aspoň bude větší pravděpodobnost, že dvouhmota bude v pořádku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A nebo tam objevíš jednohmotu (noteeth) :)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to by mělo mít 220mm LuK, ten by měl jít hejbat poměrně ztuha, jakoby měl tlumič ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

OK, díky.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

Esli muzu, tak bych se pripojil, planuju vymenu dvouhmoty za jednohmotu (z fabie ATD) u meho GIV 1.9 AXR. Huml pise "jinak nechápu proč zavrhuješ jednohmotu, kdybych ti ji tam dal a neřekl ti to tak stejně nepoznáš", tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

jaykay píše:Esli muzu, tak bych se pripojil, planuju vymenu dvouhmoty za jednohmotu (z fabie ATD) u meho GIV 1.9 AXR. Huml pise "jinak nechápu proč zavrhuješ jednohmotu, kdybych ti ji tam dal a neřekl ti to tak stejně nepoznáš", tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
Asi zistili ze spravili ko..tinu :D :D
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
milan59
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 zář 2008, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od milan59 »

Marek77 píše:Podle vyjádření "odborníků" ze škodovky se prý při výměně spojky pokaždé setrvačník měnit nemusí. Je to dáno stupněm jeho opotřebení a nějak se to dá měřit či co. Zajímalo by mě, jak se dá zjistit, že je v pořádku nebo je k výměně - čeká mě spojka na Octavii, tak to zjišťuju.

Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
A co meziplyn při řazení dolů,ten asi taky není dvouhmotovému setrváku po chuti,co?
Octavia I Tour PD 74 kW AXR
Uživatelský avatar
zajac
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 22 zář 2006, 09:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od zajac »

jaykay píše:tak by me zajimalo, co ztratim vymenou za jednohmotu a proc soudruzi do Fabie dali jednohmotu a do Golfa dvouhmotu?
Mňa by to tiež zaujímalo :?
O rachote pri výmene 240 mm za jednohmotu (SPEC) sa tu popísalo dosť, ale pri 228mm výmene sú tu názory rozne. Niekto píše že to nepoznať vobec, niekto že ja tam nejaké to dunenie pri nízkych otáčkach... :?
VW Bora 1.9 TDI PD 74kW /ATD/2001, 288/232 GT1749VA, Jednohmota, EGR Off+chip 155Ps 380Nm soft Profitunig + Netopier.
Uživatelský avatar
Fary
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 02 říj 2007, 07:28
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Fary »

kluci jde dát jednohmota do A4 1.9 tdi 96kw awx??? a jaká? a hlavně co se tim změní pro mě jako řidiče??? díky :)
A4 B6 1.9 TDI 96kW
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 06 bře 2007, 12:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od galaher »

sice starší téma,ale poptám se.pašík 74 kw.

1.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne ozývat takový šelestivý zvuk.Jak spojku pustím - přestane.Dělá to jen při studeném motoru,jak je motor zahřátý už se to neozývá.

2.vyměněna spojka.Nové" ložisko,lamela,přítlačák" Sada LUK.Stará spojka byla už na dojetí.Lamela byla skoro až na nýty.Přesto problém pořád stejný.Při studeném motoru na volnoběhu jak sešlápnu spojku,tak se mi začne opět ozývat takový šelestivý zvuk.Setrvačník kontrolován a dle mechanika je OK.kde dále hledat :(
Octavia 2 TDi 77kW
luigi5
Přispěvovatel
Příspěvky: 386
Registrován: 26 črc 2011, 12:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Wien
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luigi5 »

Tak se sem zavesim at nezakladam novy tema.
Tak za poslednich 500 km mne jakoby chratsi v aute nebo, jakoby ma mlativej chod auto kdyz promacknu spojku pri zapnutym motoru ve volno behu. Ma to souvislost s spojkou, nevim uz asi bude mit nejlepsi za sebou, 220 000 stale tam je origo :D
Jinak asi kdybych mnenil i kvuli budoucimi zvysovani vykonu by 1hmota byla fajn jaka tam je cenovku, aby mne nevisel set 6q z anglicana levneji ;) diky za postrehy a reakce!
O1 TDi ASZ V/RS, RECARO, AP -40mm, 17'' Spider 205/50 Michelin PA4, 18'' Fondmetal 9rr 225/40 Michelin PS3, R32 brakes --OFF
BMW 330D E90 Mpaket 170kw M57TÜ2, ST XTA -65, 19'' M3 225/35+255/30 Goodyear EA2, 17'' Mpaket 225/45 Goodyear UGP2 --ON
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“