Olej do kompresoru klimatizace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Olej do kompresoru klimatizace
Vážení přátele prosím o radu, jak to s ním je. Měl by se při každém doplňování klimatizace doplnit i olej ? Setkal sem se s protichůdnými názory, jedna skupina tvrdí, že olej se doplňovat nemusí, že je to stálá náplň, druhá zase že je potřeba to co uniklo při odsávání a vakuování, že se musí doplnit. Kde je tedy pravda ? Logičtěji mi zní to druhé vysvětlení. Pak by mě zajímalo jakým způsobem se ten olej dopňuje, jde to tou "samou dírou" co chladivo anebo se to doplňuje přímo do kompresoru ???
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Myslím si, že pravda je někde uprostřed. Olej samozřejmě doplnit ANO, ale kolik? Celou dávku jistě NEE.
Plní se stejnými otvory jako chladivo, všechno obstarává plnička klimatizací. Nejprve odsaje starou náplň, poté vakuuje a dále se plní (nejprve olej, následně chladivo).
Plní se stejnými otvory jako chladivo, všechno obstarává plnička klimatizací. Nejprve odsaje starou náplň, poté vakuuje a dále se plní (nejprve olej, následně chladivo).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
- Radek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 618
- Registrován: 23 bře 2006, 08:43
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Mašina nastavena neni musiš si nastavit sam kolik chceš doplnit.Ja osobně do aut mladšich ročniku davam to množstvi ktere jsem odsal ale do staršich kousku davam 20 gr protože mam skušenost že než se dostaly do oběhu origo plničky plně automaticke tak olej nikdo nedoplnoval ani po havarce a po raně když to je natlakovane tak toho vateče nejvic.Sam mam plničku od Wurtha plna spokojenost.RHuml píše:mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
Je potřeba rozlišovat plně automatické a poloautomatické plniče klimatizací.
Plně automatické plniče skutečně umějí doplnit přesné množství oleje, které vysály. U poloautomatu je potřeba to ovládat kohoutkem na nádobce s olejem.
Plně automatické plniče skutečně umějí doplnit přesné množství oleje, které vysály. U poloautomatu je potřeba to ovládat kohoutkem na nádobce s olejem.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 11 bře 2014, 18:05, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
fajn je tu nekdo odbornik pres kompresory klimacky?
Mam stare auto a tam jsou desne prechody mezi stavem sepnuto a vypnuto. (Nejen na volnobezkach). V novych autech (i kdyz je to 1,2HTP) to neni prakticky znat. Kdosi mi rekl, ze je to tim, ze nova auta maji promenlivy zdvih pistku. Je mozne takovy kompresor nabouchat do meho stareho auta?
Mam stare auto a tam jsou desne prechody mezi stavem sepnuto a vypnuto. (Nejen na volnobezkach). V novych autech (i kdyz je to 1,2HTP) to neni prakticky znat. Kdosi mi rekl, ze je to tim, ze nova auta maji promenlivy zdvih pistku. Je mozne takovy kompresor nabouchat do meho stareho auta?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

možná by pomohlo kdyby sis nechal zmenšit tu mezeru (vůli) na spojce, ten ráz pak nebude tak velkej, pravděpodobně už máš tu vůli provozem zvětšenou.lt.kubosh píše:fajn je tu nekdo odbornik pres kompresory klimacky?
Mam stare auto a tam jsou desne prechody mezi stavem sepnuto a vypnuto. (Nejen na volnobezkach). V novych autech (i kdyz je to 1,2HTP) to neni prakticky znat. Kdosi mi rekl, ze je to tim, ze nova auta maji promenlivy zdvih pistku. Je mozne takovy kompresor nabouchat do meho stareho auta?
A pokud je stroj bez měření odsátého oleje, existuje nějaké univerzální množství, které by se mělo doplnit ? Jde mi o to, že minulý rok sem byl na plnění, odsálo se to a technik mi říkal že olej není potřeba doplňovat, že když se to odsává pomalu, že to olej sebou nebere, což se mi moc nezdálo. klima sice zatím funguje a chladí v pořádku, ale stejně bych na to raději před dovolenou chtěl kouknout, jen nevím jak s tím olejem nerad bych kompresor někde přidřel. Zas aby tam pak toho oleje ne nebyl moc.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
- woodman007
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 447
- Registrován: 21 bře 2006, 20:36
- Bydliště: Les
- woodman007
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 447
- Registrován: 21 bře 2006, 20:36
- Bydliště: Les
... A kdyz uz jsme u tech klimatizaci, tady jsem naskenoval par stranek ohledne diagnostiky. Je to v pdf-ku, snad to nekomu pomuze.
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/358 ... 1.5MB.html

http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/358 ... 1.5MB.html
Zetor 3011
- woodman007
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 447
- Registrován: 21 bře 2006, 20:36
- Bydliště: Les
tu mašinu co máme v práci automaticky přidá 10g k vysátému množství, samozdřejmě, že to můžu upravit, ale těch 10g je tam nastavenejchRadek píše:Mašina nastavena neni musiš si nastavit sam kolik chceš doplnit.Ja osobně do aut mladšich ročniku davam to množstvi ktere jsem odsal ale do staršich kousku davam 20 gr protože mam skušenost že než se dostaly do oběhu origo plničky plně automaticke tak olej nikdo nedoplnoval ani po havarce a po raně když to je natlakovane tak toho vateče nejvic.Sam mam plničku od Wurtha plna spokojenost.RHuml píše:mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
Trošku sem ještě pohledal na internetu, přímo firma Sanden, co vyrábí kompresory klimatizace (v autě mám Sanden - SD7V16) má na svým webu velmi zajímavé servisní informace, resp. přímo dílenská příručka jistě se budou hodit >>
html verze: http://www.sanden.com/support/servicema ... tents.html
pdf verze: http://www.sanden.com/support/pdf/sd7servicemanual.pdf
A nějaký nalezený obrázek:





html verze: http://www.sanden.com/support/servicema ... tents.html
pdf verze: http://www.sanden.com/support/pdf/sd7servicemanual.pdf
A nějaký nalezený obrázek:





Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km