Olej do kompresoru klimatizace

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Olej do kompresoru klimatizace

Příspěvek od Matrix »

Vážení přátele prosím o radu, jak to s ním je. Měl by se při každém doplňování klimatizace doplnit i olej ? Setkal sem se s protichůdnými názory, jedna skupina tvrdí, že olej se doplňovat nemusí, že je to stálá náplň, druhá zase že je potřeba to co uniklo při odsávání a vakuování, že se musí doplnit. Kde je tedy pravda ? Logičtěji mi zní to druhé vysvětlení. Pak by mě zajímalo jakým způsobem se ten olej dopňuje, jde to tou "samou dírou" co chladivo anebo se to doplňuje přímo do kompresoru ???
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10342
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Myslím si, že pravda je někde uprostřed. Olej samozřejmě doplnit ANO, ale kolik? Celou dávku jistě NEE.

Plní se stejnými otvory jako chladivo, všechno obstarává plnička klimatizací. Nejprve odsaje starou náplň, poté vakuuje a dále se plní (nejprve olej, následně chladivo).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
Uživatelský avatar
Radek
Přispěvovatel
Příspěvky: 618
Registrován: 23 bře 2006, 08:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek »

Huml píše:mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
Mašina nastavena neni musiš si nastavit sam kolik chceš doplnit.Ja osobně do aut mladšich ročniku davam to množstvi ktere jsem odsal ale do staršich kousku davam 20 gr protože mam skušenost že než se dostaly do oběhu origo plničky plně automaticke tak olej nikdo nedoplnoval ani po havarce a po raně když to je natlakovane tak toho vateče nejvic.Sam mam plničku od Wurtha plna spokojenost.R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10342
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je potřeba rozlišovat plně automatické a poloautomatické plniče klimatizací.
Plně automatické plniče skutečně umějí doplnit přesné množství oleje, které vysály. U poloautomatu je potřeba to ovládat kohoutkem na nádobce s olejem.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 11 bře 2014, 18:05, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

fajn je tu nekdo odbornik pres kompresory klimacky?
Mam stare auto a tam jsou desne prechody mezi stavem sepnuto a vypnuto. (Nejen na volnobezkach). V novych autech (i kdyz je to 1,2HTP) to neni prakticky znat. Kdosi mi rekl, ze je to tim, ze nova auta maji promenlivy zdvih pistku. Je mozne takovy kompresor nabouchat do meho stareho auta?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

lt.kubosh píše:fajn je tu nekdo odbornik pres kompresory klimacky?
Mam stare auto a tam jsou desne prechody mezi stavem sepnuto a vypnuto. (Nejen na volnobezkach). V novych autech (i kdyz je to 1,2HTP) to neni prakticky znat. Kdosi mi rekl, ze je to tim, ze nova auta maji promenlivy zdvih pistku. Je mozne takovy kompresor nabouchat do meho stareho auta?
možná by pomohlo kdyby sis nechal zmenšit tu mezeru (vůli) na spojce, ten ráz pak nebude tak velkej, pravděpodobně už máš tu vůli provozem zvětšenou.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

hlavně nové kompresory už mají naprosto jinak řešenou spojku
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

A pokud je stroj bez měření odsátého oleje, existuje nějaké univerzální množství, které by se mělo doplnit ? Jde mi o to, že minulý rok sem byl na plnění, odsálo se to a technik mi říkal že olej není potřeba doplňovat, že když se to odsává pomalu, že to olej sebou nebere, což se mi moc nezdálo. klima sice zatím funguje a chladí v pořádku, ale stejně bych na to raději před dovolenou chtěl kouknout, jen nevím jak s tím olejem nerad bych kompresor někde přidřel. Zas aby tam pak toho oleje ne nebyl moc.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Příspěvek od woodman007 »

Deseti mililitry nic nezkazis. Nase plnicka pri odsati a nasledne vakuaci odlouci olej od chladiva a pusti ho do cejchovane odmerky, takze je videt kolik oleje se ze systemu odsalo. Neni to uplne presny udaj, ale vetsinou to vychazi u naplni do 1 kila asi tech 10 ml.
Zetor 3011
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Příspěvek od woodman007 »

... A kdyz uz jsme u tech klimatizaci, tady jsem naskenoval par stranek ohledne diagnostiky. Je to v pdf-ku, snad to nekomu pomuze. (noteeth)

http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/358 ... 1.5MB.html
Zetor 3011
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Takze kdyz se loni nedoplnoval, tak tam klidne muzu nechat poslat 20 ml a melo by to byt v pohode.

Jinak bezva iinformace, diky za nasdileni.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Příspěvek od woodman007 »

Matrix píše:Takze kdyz se loni nedoplnoval, tak tam klidne muzu nechat poslat 20 ml a melo by to byt v pohode.

Jinak bezva iinformace, diky za nasdileni.
Muzes
Zetor 3011
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Radek píše:
Huml píše:mašina na doplňování klimatizací je nastavená tak, že olej, kterej se vysaje při odsátí a vakuaci se do systému vrací, tedy to vysáté množství + např. 10g(dá se to nastavit), jelikož olej je rozprostovlasatěnej po celým systému, zvlášť, používá se toto přidávání např. při výměně některého dílu klimatizace. Když se například měni kondenzátor za novej je potřeba s tím uvažovat a jistý množství oleje přidat.
Mašina nastavena neni musiš si nastavit sam kolik chceš doplnit.Ja osobně do aut mladšich ročniku davam to množstvi ktere jsem odsal ale do staršich kousku davam 20 gr protože mam skušenost že než se dostaly do oběhu origo plničky plně automaticke tak olej nikdo nedoplnoval ani po havarce a po raně když to je natlakovane tak toho vateče nejvic.Sam mam plničku od Wurtha plna spokojenost.R
tu mašinu co máme v práci automaticky přidá 10g k vysátému množství, samozdřejmě, že to můžu upravit, ale těch 10g je tam nastavenejch
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Trošku sem ještě pohledal na internetu, přímo firma Sanden, co vyrábí kompresory klimatizace (v autě mám Sanden - SD7V16) má na svým webu velmi zajímavé servisní informace, resp. přímo dílenská příručka jistě se budou hodit >>

html verze: http://www.sanden.com/support/servicema ... tents.html
pdf verze: http://www.sanden.com/support/pdf/sd7servicemanual.pdf


A nějaký nalezený obrázek:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“