KKK K14

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

KKK K14

Příspěvek od malwin »

ahojte. v zatezi na dalnici mi pada auto do nouzaku. Vysoky plnici tlak. uz jsem zkusil tri regulacni ventily, jiny snimac tlaku, dve vahy vzduchu a porad to same.
hadicky taky vymenene.
k cemu je na turbu tahle trubka (viz. obrazek). je to odfuk? mam sundat a zkusit vycistit?
diky
Obrázek
Obrázek
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

up
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Ta trubička je ovládání obtoku turba - odšroubovat, profouknout a menším tlakem(cca 1,5Bar) fouknout vzduch do toho ventilu. Musí jít slyšet cvaknutí, jinak ventil nefunguje a turbo fouká maximum protože nejde obtok!
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

diky za radu.
dnes to kuchnu, procistim a zkusim fouknout zlehka rucni pumpickou...

jak to v tom regulatoru teda principielne funguje?

ta hadicka od elmag. regulatoru tam neco pootevre a tlak z kompresorove casti tou trubickou otevre wastegate?
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

na tom westage by měl byt šroub s matkou na zeštelovani předpětí.Pokud ho maš hodně dotahli tak ti bude otevírat pozdějc misto 1bar třeba až od dvou
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

ten sroub byva u regulaci, kde byva tahlo ovladane podtlakem, nebo se pletu?

nebo je na nektere z tech fotek?

tady jeste fotka regulace u K14

Obrázek
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Otevírání obtoku (tedy kolik Bar bude turbo tlačit) se seřizuje imbus šroubkem (myslím že imbus č.4) a je zajištěný kontramatkou. Ten imbus je na té plechové baňce.
Tuším že čím víc je zašroubovaný do baňky, tím vyššího max. tlaku dosáhneš (cca 1,9 Baru). Nastav si na kompresoru tlak kolem 1,5 Baru a foukni do té baňky tam kde byla přišroubovaná ta kovová trubička. Musí být slyšet silné cvaknutí. Já jsem ho zkoušel fouknout do baňky 3Bary a vydržela to. :D
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Tohle turbo se myslím dávalo i do Audi 2,5 Tdi R5.
Já ho mám v Pašíku B3 1,9TD AAZ.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

tak jsem tu plechovou banku osahal ze vsech stran a imbus jsem tam nenahmatal...
je tam jen ta trubicka co vede na komoresorovou cast...

jestli je to uplne stejne turbo si jisty nejsem, ale regulace stejna je:


Obrázek
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

na te 3 fotce ten šroub jde krasně vidět jak vylíza z te banky.
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

tohle?

Obrázek

jestli je to ono, tak tam pripojenou hadicku od elmag. ventilu
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

tak jsem nasel jeste jinou fotku a tema maticema se to nastavuje?

Obrázek
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

jo povol kontramatice a ten šroub(imbis) povol a dotahni matici a vyzkoušej.
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

diky za rady. zkusim nejdriv do toho fouknout a vycistit tu trubicku k dmychadlu...
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Mi ten obtok vůbec nefungoval - ten pístek co leze z baňky byl tak zanesený, že se vůbec nehýbal a tudíž byl obtok uzavřený. Turbo tlačilo 1,8 Baru a hvízdalo jako sanitka. Když nejde do baňky vzduch, tak je ten ventil tlačený pružinou uzavřený. Čím vís vzduchu se do baňky "natlačí" tím víc otevře ten ventil obtok.
Pokud to nefunguje, musíš odšroubovat ty 3 imbusy co drží celou tu regulační část a vyčistit to.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“