Hydrozdihatka klepot po starte

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od vendysp »

ja myslim ze tech 5 vterin je v pohode ...ja v papirech od myho AJM mam jasne napsano ze je normalni par vterin po startu slysitelne klepani ktere se zklidni po par vterinach....holt nez se ty hydra naplnej olejem tak to chvilku trva :-D
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
TDiKubo
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 12 bře 2012, 22:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od TDiKubo »

ja mám tieš AJM a tie štarty su horzné motor sa klepe a hádže jak kapor vo vani je pravda že streky su už dosť načnute a jeden je KO toby som pripisoval tomu hádzaniu ale tie zvuky čo idu z hlavy po štarte cca 5 sekund sa to až srdce trhá potom sa to zmekči a za 10 je to v norme a po chvili motor má normálny zvuk ... romýšlam nad druhou hlavou a vstrey su jasne
VW Bora 4motion 1.9 tdi ajm rv2000
jizzle
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 29 dub 2011, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jizzle »

Mně přestaly hydra cvakat po nalití 5w-50. V létě i v zimě bez cvakání.
Ibiza mk3 230hp 440nm
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

Před zimou na OI 66 kw jsem vyměnil olej. Zachován olej 5w30 a při každém studeném startu se ozýval zvýšený hluk.To před výměnou nedělalo. Filtr byl použitý MEYLE , furt jsem přemyšlel čím co a jak se stalo.Vždy jsem dával origoš filtr. Tak jsem dal originál filtr a je klid. Když jsem vytahoval ten filtr už mi připadalo , že se v tom celém hrdle nedrží olej a filtr jsem položil na podložku a s něj vyteklo tak čtvrt decy oleje, možná ani to ne. Nejspíš vše vždy steklo a pak to muselo čerpadlo vše natlačit, protože to bylo suché a tím pádem to bylo hlučné.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Re: Hydrozdihatka klepot po starte

Příspěvek od vilozx6 »

Tu sme niečo riešili, možno ti to pomôže. Síce na PD, ale pointa je tá istá. Nám to nedotláčalo nové hydra. ;)

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
aughostino
Přispěvovatel
Příspěvky: 557
Registrován: 17 bře 2011, 17:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od aughostino »

daju sa pouzit zdvihatka z PD (038109309C) do rotacky ASV? mali by byt z kvalitnejsieho matesialu. Ak ano, budem riesit original INA, ale narazil som aj na vyrobcu Velka Britania. Neviete niekto aky je to vyrobca?
Škoda Octavia Combi ASV 81kW 2002 Elegance čierna metalíza - V ZABEHU

ex: Škoda octavia I 1.9TDi SLX 81kw r.v. '98 AHF
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

taky sem to tu někde řešil, Miloši odteče i 15w 50 tudy cesta nevede zkoušel jsem osobně. Při teplotě 90 na oleji teče i 15w50 jak voda
Zvyknout si nebo vyměnit držák
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
OKI
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 07 úno 2007, 16:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od OKI »

Riešim niečo podobné, doteraz som jazdil na Castrol magnatec 5W-40 po naštartovaní úplne studeného motora klepot 3 až 5 sekund to som bral ako OK , teraz som prešiel na SHELL Helix Ultra Diesel 5W-40 a klepot trvá 2 min. tak asi zase prejdem na Castrol . Aké máte skúsenosti s olejmi pri tomto prejave ? auto v popise 200 tis. km
OCTAVIA COMBI 1,9 TDI 81kW, AHF, r.v. 2001
Hanny
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 06 lis 2009, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Hanny »

Fulltank píše:To vypada, ze ti stece olej do vany a pak chvilku trva nez se zase všechno natlaci olejem.

Tehle ventilek co drzi olej v hlave najdes v drzaku olej. filtru.
Víte někdo číšlo z etky?Díky moc
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Fulltank píše:To vypada, ze ti stece olej do vany a pak chvilku trva nez se zase všechno natlaci olejem.

Tehle ventilek co drzi olej v hlave najdes v drzaku olej. filtru.
Mám stejný problém, po stud. startu tikání, nebo cvakání 5 s v zimě 10s.
Ten ventilek se dá sehnat samostatně, nebo je součástí toho držáku.? Motor AFN
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nechápu, co pořád všichni řešíte??? Tohle je naprosto normální a zcela běžný jev, že po nastartování studeného motoru zdvihátka klepou.

Asi nevíte, na jakém principu hydraulická zdvihátka fungují, protože jinak byste nemohli takové debility řešit.

Po zastavení motoru vždy zůstanou dva (u čtyřventilové technologie samozřejmě čtyři) ventily otevřené. Musí - technicky to jinak nejde. Prostě ať se motor zastaví v jakékoli pozici, minimálně na jednom válci zůstane otevřen sací ventil a na jiném válci výfukový ventil. Síla ventilových pružin působí proti síle vačky - to je fyzika a tu neoblbne nikdo a nic - a tím dochází k vymáčknutí oleje z prostorů tlakové komory zdvihátka. Zdvihátko se vyprázdní. Mezi vačkou a ventilem (vahadlem) tím vlastně vznikne vůle (i několik milimetrů!!!), která se projeví po otočení motorem, kdy se ventily uzavřou. Po nastartování motoru chvíli trvá, než se vymačkaná zdvihátka opět naplní olejem a vymezí vůli mezi stopkou ventilu a vačkou - proto klepou :-). Nevím, co je na tom k nepochopení.....

Nějakou dobu trvá, než to přestane klepat. Za normálních okolností to klidně může být i 30-60 sekund (podle teploty a viskozity oleje, jeho stáří a opotřebení). Pokud je netěsný zpětný ventil olejového hlavního kanálu (ve filtru), olej může stéci do vany, čímž pochopitelně trvá o trochu déle, než se dostane ke zdvihátkům a naplní je. Ale pořád si myslím, že řešíte píčoviny.

A abych reagoval na poslední příspěvek: Pokud motor klepe 5-10 sekund, nic neřeš a jezdi, pokud sis přečetl to, co jsem tu napsal. Zpětný ventil u motoru AFN je guma ve filtru :-).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 28 led 2014, 16:36, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Ano to je sice hezký, ale proč se to zhoršuje. Před 4 lety v -10 do 5s, každý rok v podstatě o vteřinu. Letos je to 10s v -10 na AFN.
Známý co má 1Z, který jsem mu prodal před 4 lety do 5 sekund, jako tenkrát u mne, ale u něj se to nezhoršuje.
Oleje používáme stejné.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A používáte i stejné filtry :-D?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OKI
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 07 úno 2007, 16:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od OKI »

Marek77 píše:A používáte i stejné filtry :-D?
aký ma nato vplyv filter ?
OCTAVIA COMBI 1,9 TDI 81kW, AHF, r.v. 2001
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

To asi ne. Já dávám pořád ten samý i na předchozím motoru 1Z, který jsem měl 2 roky a pořád stejný - 5s. Na AFN se interval postupně prodlužuje.
Ten filtr má velký vliv?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“