
Hydrozdihatka klepot po starte
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ja myslim ze tech 5 vterin je v pohode ...ja v papirech od myho AJM mam jasne napsano ze je normalni par vterin po startu slysitelne klepani ktere se zklidni po par vterinach....holt nez se ty hydra naplnej olejem tak to chvilku trva 

Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)

ja mám tieš AJM a tie štarty su horzné motor sa klepe a hádže jak kapor vo vani je pravda že streky su už dosť načnute a jeden je KO toby som pripisoval tomu hádzaniu ale tie zvuky čo idu z hlavy po štarte cca 5 sekund sa to až srdce trhá potom sa to zmekči a za 10 je to v norme a po chvili motor má normálny zvuk ... romýšlam nad druhou hlavou a vstrey su jasne
VW Bora 4motion 1.9 tdi ajm rv2000
Před zimou na OI 66 kw jsem vyměnil olej. Zachován olej 5w30 a při každém studeném startu se ozýval zvýšený hluk.To před výměnou nedělalo. Filtr byl použitý MEYLE , furt jsem přemyšlel čím co a jak se stalo.Vždy jsem dával origoš filtr. Tak jsem dal originál filtr a je klid. Když jsem vytahoval ten filtr už mi připadalo , že se v tom celém hrdle nedrží olej a filtr jsem položil na podložku a s něj vyteklo tak čtvrt decy oleje, možná ani to ne. Nejspíš vše vždy steklo a pak to muselo čerpadlo vše natlačit, protože to bylo suché a tím pádem to bylo hlučné.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Re: Hydrozdihatka klepot po starte
Tu sme niečo riešili, možno ti to pomôže. Síce na PD, ale pointa je tá istá. Nám to nedotláčalo nové hydra.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 557
- Registrován: 17 bře 2011, 17:23
- Bydliště: Slovensko
daju sa pouzit zdvihatka z PD (038109309C) do rotacky ASV? mali by byt z kvalitnejsieho matesialu. Ak ano, budem riesit original INA, ale narazil som aj na vyrobcu Velka Britania. Neviete niekto aky je to vyrobca?
Škoda Octavia Combi ASV 81kW 2002 Elegance čierna metalíza - V ZABEHU
ex: Škoda octavia I 1.9TDi SLX 81kw r.v. '98 AHF
ex: Škoda octavia I 1.9TDi SLX 81kw r.v. '98 AHF
taky sem to tu někde řešil, Miloši odteče i 15w 50 tudy cesta nevede zkoušel jsem osobně. Při teplotě 90 na oleji teče i 15w50 jak voda
Zvyknout si nebo vyměnit držák
Zvyknout si nebo vyměnit držák
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Riešim niečo podobné, doteraz som jazdil na Castrol magnatec 5W-40 po naštartovaní úplne studeného motora klepot 3 až 5 sekund to som bral ako OK , teraz som prešiel na SHELL Helix Ultra Diesel 5W-40 a klepot trvá 2 min. tak asi zase prejdem na Castrol . Aké máte skúsenosti s olejmi pri tomto prejave ? auto v popise 200 tis. km
OCTAVIA COMBI 1,9 TDI 81kW, AHF, r.v. 2001
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
Mám stejný problém, po stud. startu tikání, nebo cvakání 5 s v zimě 10s.Fulltank píše:To vypada, ze ti stece olej do vany a pak chvilku trva nez se zase všechno natlaci olejem.
Tehle ventilek co drzi olej v hlave najdes v drzaku olej. filtru.
Ten ventilek se dá sehnat samostatně, nebo je součástí toho držáku.? Motor AFN
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Nechápu, co pořád všichni řešíte??? Tohle je naprosto normální a zcela běžný jev, že po nastartování studeného motoru zdvihátka klepou.
Asi nevíte, na jakém principu hydraulická zdvihátka fungují, protože jinak byste nemohli takové debility řešit.
Po zastavení motoru vždy zůstanou dva (u čtyřventilové technologie samozřejmě čtyři) ventily otevřené. Musí - technicky to jinak nejde. Prostě ať se motor zastaví v jakékoli pozici, minimálně na jednom válci zůstane otevřen sací ventil a na jiném válci výfukový ventil. Síla ventilových pružin působí proti síle vačky - to je fyzika a tu neoblbne nikdo a nic - a tím dochází k vymáčknutí oleje z prostorů tlakové komory zdvihátka. Zdvihátko se vyprázdní. Mezi vačkou a ventilem (vahadlem) tím vlastně vznikne vůle (i několik milimetrů!!!), která se projeví po otočení motorem, kdy se ventily uzavřou. Po nastartování motoru chvíli trvá, než se vymačkaná zdvihátka opět naplní olejem a vymezí vůli mezi stopkou ventilu a vačkou - proto klepou
. Nevím, co je na tom k nepochopení.....
Nějakou dobu trvá, než to přestane klepat. Za normálních okolností to klidně může být i 30-60 sekund (podle teploty a viskozity oleje, jeho stáří a opotřebení). Pokud je netěsný zpětný ventil olejového hlavního kanálu (ve filtru), olej může stéci do vany, čímž pochopitelně trvá o trochu déle, než se dostane ke zdvihátkům a naplní je. Ale pořád si myslím, že řešíte píčoviny.
A abych reagoval na poslední příspěvek: Pokud motor klepe 5-10 sekund, nic neřeš a jezdi, pokud sis přečetl to, co jsem tu napsal. Zpětný ventil u motoru AFN je guma ve filtru
.
Asi nevíte, na jakém principu hydraulická zdvihátka fungují, protože jinak byste nemohli takové debility řešit.
Po zastavení motoru vždy zůstanou dva (u čtyřventilové technologie samozřejmě čtyři) ventily otevřené. Musí - technicky to jinak nejde. Prostě ať se motor zastaví v jakékoli pozici, minimálně na jednom válci zůstane otevřen sací ventil a na jiném válci výfukový ventil. Síla ventilových pružin působí proti síle vačky - to je fyzika a tu neoblbne nikdo a nic - a tím dochází k vymáčknutí oleje z prostorů tlakové komory zdvihátka. Zdvihátko se vyprázdní. Mezi vačkou a ventilem (vahadlem) tím vlastně vznikne vůle (i několik milimetrů!!!), která se projeví po otočení motorem, kdy se ventily uzavřou. Po nastartování motoru chvíli trvá, než se vymačkaná zdvihátka opět naplní olejem a vymezí vůli mezi stopkou ventilu a vačkou - proto klepou

Nějakou dobu trvá, než to přestane klepat. Za normálních okolností to klidně může být i 30-60 sekund (podle teploty a viskozity oleje, jeho stáří a opotřebení). Pokud je netěsný zpětný ventil olejového hlavního kanálu (ve filtru), olej může stéci do vany, čímž pochopitelně trvá o trochu déle, než se dostane ke zdvihátkům a naplní je. Ale pořád si myslím, že řešíte píčoviny.
A abych reagoval na poslední příspěvek: Pokud motor klepe 5-10 sekund, nic neřeš a jezdi, pokud sis přečetl to, co jsem tu napsal. Zpětný ventil u motoru AFN je guma ve filtru

Naposledy upravil(a) Marek77 dne 28 led 2014, 16:36, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
Ano to je sice hezký, ale proč se to zhoršuje. Před 4 lety v -10 do 5s, každý rok v podstatě o vteřinu. Letos je to 10s v -10 na AFN.
Známý co má 1Z, který jsem mu prodal před 4 lety do 5 sekund, jako tenkrát u mne, ale u něj se to nezhoršuje.
Oleje používáme stejné.
Známý co má 1Z, který jsem mu prodal před 4 lety do 5 sekund, jako tenkrát u mne, ale u něj se to nezhoršuje.
Oleje používáme stejné.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina